Re: Poroszka
Posted: Mon Jan 06, 2014 11:40 pm
Keress rajta valami számot is.
Legutóbb talán angliában láttam nemolcsóért, itthon boltban még nem láttam.paniperda wrote:Emberek! A solex karbin van két fogaskerék cikkely, amelyek a pillangószelepek együttes nyitásáért felelnek. Teljesen elkoptak a fogak, és egymáshoz képest szinte lötyögnek a szelepek.
Tudtok valami módszert a felújítására, vagy forrást, ahonnan lehet őket pótolni?
Köszönet!
Geree wrote:Legutóbb talán angliában láttam nemolcsóért, itthon boltban még nem láttam.paniperda wrote:Emberek! A solex karbin van két fogaskerék cikkely, amelyek a pillangószelepek együttes nyitásáért felelnek. Teljesen elkoptak a fogak, és egymáshoz képest szinte lötyögnek a szelepek.
Tudtok valami módszert a felújítására, vagy forrást, ahonnan lehet őket pótolni?
Köszönet!
Egyedileg gyártható, csináltattam már ilyet, de egy tizes alatt tuti nem áll meg.
Az pedig, hogy lötyög egymáshoz képest, nem akkora probléma, amig még van
bármennyi is a fogakból, lévén a rugó egyirányba rendezi a hézagokat és még
így kopottan is elég szépen beállítható, hogy zárt (és kismértékben nyitott)
állásában jó legyen.
na azért az így készült cuccok használhatóságára nem nagyon fogadnék....tomtom wrote: amúgy simán kiönthető epoxiból, vagy 2-es lemezből kireszelhető pikk-pakk.
ha az a lemez pl. sárgaréz, akkor pont 20 évvel megy el többet a gyári spiáternél. ha meg nem tudsz reszelni, akkor még mindig le lehet gyártatni 10 ezerért.Bogyo28 wrote:na azért az így készült cuccok használhatóságára nem nagyon fogadnék....tomtom wrote: amúgy simán kiönthető epoxiból, vagy 2-es lemezből kireszelhető pikk-pakk.
Tetszik az ötlet! Felírtam a naaagy füzetbe, és egy esős hétvégén lehet nekiesek. Egyelőre visszaraktam a kopott fogaskerekeket és használom így.tomtom wrote:ha az a lemez pl. sárgaréz, akkor pont 20 évvel megy el többet a gyári spiáternél. ha meg nem tudsz reszelni, akkor még mindig le lehet gyártatni 10 ezerért.Bogyo28 wrote:na azért az így készült cuccok használhatóságára nem nagyon fogadnék....tomtom wrote: amúgy simán kiönthető epoxiból, vagy 2-es lemezből kireszelhető pikk-pakk.
én az a tipus vagyok, aki inkább kivágatja lézerrel, nem reszelgetek 2 napig. az sokkal többe kerül, mint a lézervágás. ha más nem, más melóval sokkal többet keresek 2 nap alatt mint a gyártatás, és kurvára rühellek reszelgetni. de hát izlések. bár én ha vágatnám is lenne min 5 mm-es lemezből, a 2mm az én szememben nem elég megbízható vastagság oda. epoxi meg nem birja azokat a körülményeket ami ott van, az sajnos tapasztalati tudás eredménye...tomtom wrote:ha az a lemez pl. sárgaréz, akkor pont 20 évvel megy el többet a gyári spiáternél. ha meg nem tudsz reszelni, akkor még mindig le lehet gyártatni 10 ezerért.
Köszönöm. Okos ember más kárán tanul, Epoxy kilőve. A lézeres vágáshoz, ha jól nézem, kell „dxf.” „dwg” formátum. Talán megérné többet vágatni egyszerre. Amint rákerül sor, meglátom melyik út járhatóbb.Bogyo28 wrote:én az a tipus vagyok, aki inkább kivágatja lézerrel, nem reszelgetek 2 napig. az sokkal többe kerül, mint a lézervágás. ha más nem, más melóval sokkal többet keresek 2 nap alatt mint a gyártatás, és kurvára rühellek reszelgetni. de hát izlések. bár én ha vágatnám is lenne min 5 mm-es lemezből, a 2mm az én szememben nem elég megbízható vastagság oda. epoxi meg nem birja azokat a körülményeket ami ott van, az sajnos tapasztalati tudás eredménye...tomtom wrote:ha az a lemez pl. sárgaréz, akkor pont 20 évvel megy el többet a gyári spiáternél. ha meg nem tudsz reszelni, akkor még mindig le lehet gyártatni 10 ezerért.
annak idején én is megíveltettem a rugókat. Mondtam az embernek, hogy kicsit emeljünk rajta mert beér már a kerék. Most befér csont nélkül egy 15-ös kerék meg egy öt centis ültetés.paniperda wrote: Más: rugókat felújíttatom 1-2 héten belül, meg kell őket nyújtani, mert nagyon ül az autó minden oldalon. Jövőhéten reményeim szerint rázópadon megnézetem a gátlókat is hozzá. Ha rosszak, gátlóból megéri a felújítás, vagy jobb cserélni újra?
jaa, hogy első. Olyat nem csináltattam de helyette megvettem az összes olyan rugót ami beszerelés után eltörtpaniperda wrote:Az első rugók is nagyon lent vannak. Jobban, mint a hátsók. Patik rugósnál kérdeztem, aszonták meg tudják nyújtani. A hátulja most van 57cm magasan, az eleje csak 56. Szóval adni kéne neki mindenhol egy olyan 4-5 centi emelést..
Hosszútávon a háromágú felni ( http://www.motorstown.com/images/ford-capri-2.3-06.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ) lenne a cél.
Nem csak első, hanem is-is..Tibi wrote:jaa, hogy első. Olyat nem csináltattam de helyette megvettem az összes olyan rugót ami beszerelés után eltörtpaniperda wrote:Az első rugók is nagyon lent vannak. Jobban, mint a hátsók. Patik rugósnál kérdeztem, aszonták meg tudják nyújtani. A hátulja most van 57cm magasan, az eleje csak 56. Szóval adni kéne neki mindenhol egy olyan 4-5 centi emelést..
Hosszútávon a háromágú felni ( http://www.motorstown.com/images/ford-capri-2.3-06.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ) lenne a cél.