Page 3 of 8

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Fri Jan 24, 2014 8:43 pm
by Tibi
daytona wrote:Erre kivancsi lennek! Szoljatok, ha ott tartotok!
erre én is :mrgreen:
szólok persze !

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Fri Jan 24, 2014 9:09 pm
by Nitrobuster
Pudva wrote:
Nitrobuster wrote:És őt mikor vágjátok :-D
http://fordcapri.hu/ftp/Fotok/Muhely/12 ... C06172.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Halló! Pofon lesz :mrgreen:
Mi kéne belőle, valjad be!
A tauba kellene egy jó motor meg váltó. Esetleg a capriba a szervokormány meg a szélvédő a többi mehet a vasba. :mrgreen:

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Fri Jan 24, 2014 9:48 pm
by szszaby
Ha az eredeti harang a váltóra csavarozva van nem nehéz rámókolni ezt a mostanit. Központosító furatnak ott van a mostani lyuk. Azt szépen fel lehet használni bázisnak.

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Fri Jan 24, 2014 11:02 pm
by Tibi
szszaby wrote:Ha az eredeti harang a váltóra csavarozva van nem nehéz rámókolni ezt a mostanit. Központosító furatnak ott van a mostani lyuk. Azt szépen fel lehet használni bázisnak.
ilyen a bmw váltó :
525tds 01_1.jpg
525tds 02_1.jpg

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Fri Jan 24, 2014 11:30 pm
by szszaby
Így már izgalmasabb lesz. Harang felől, hogy néz ki?
Én úgy csinálnám, hogy nagyázva leflexelni róla a harangot és egy nagyobb esztergába befogva a váltót a nyeles és kimenő tengelynél befogva egy bázis felületet kialakítani rajta. Ugyanígy a haranggal és egy központosító darabot csinálni a harangon lévő furat és a nyeles tengely hüvelye közzé és úgy össze hegeszteni. Kérdés, hogy a nyeles tengely hossza hogyan passzol így az új haranghoz.

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Sat Jan 25, 2014 12:14 am
by Tibi
szszaby wrote:Így már izgalmasabb lesz. Harang felől, hogy néz ki?
Én úgy csinálnám, hogy nagyázva leflexelni róla a harangot és egy nagyobb esztergába befogva a váltót a nyeles és kimenő tengelynél befogva egy bázis felületet kialakítani rajta. Ugyanígy a haranggal és egy központosító darabot csinálni a harangon lévő furat és a nyeles tengely hüvelye közzé és úgy össze hegeszteni. Kérdés, hogy a nyeles tengely hossza hogyan passzol így az új haranghoz.
szemből nincs képem sajnos, nem rossz amit mondasz egyébként valami hasonlót kell csinálni

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Sat Jan 25, 2014 12:17 am
by Bogyo28
szszaby wrote:Így már izgalmasabb lesz. Harang felől, hogy néz ki?
Én úgy csinálnám, hogy nagyázva leflexelni róla a harangot és egy nagyobb esztergába befogva a váltót a nyeles és kimenő tengelynél befogva egy bázis felületet kialakítani rajta. Ugyanígy a haranggal és egy központosító darabot csinálni a harangon lévő furat és a nyeles tengely hüvelye közzé és úgy össze hegeszteni. Kérdés, hogy a nyeles tengely hossza hogyan passzol így az új haranghoz.
a nagy esztergánál egyszerübb lehuzni a váltó elejét, flexxel nagyjából levágni, majd marógépen síkba huzni a tetejét. váltóharangot ismétcsak marógépen megfelelő magasságúra venni. üres blockot arcára fordítani, rácsavarozni a lendkereket és a megmaradt harangdarabot. rátenni a megcsonkított váltót, hogy a nyelestengely pont a helyére logjon be egyenesen. váltó lefogat pl spanifer. harnag meghegeszt. Anno az Énekes Árpi mustangjához készült igy a váltó az LS7 motor mögé, csak már a weboldal nem elérhető ahol a képek voltak fenn. de az is igy készült, és még bírja, pedig az nem 200 ló.

http://www.powerfanatics.com/gallery/al ... C00222.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

http://img82.imageshack.us/img82/8103/91465758bq7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://thumbsnap.com/s/YeUI8VhO.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.thorpeengineering.co.nz/automotive.html" onclick="window.open(this.href);return false;

hirtelen ezen képeket találtam...

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Sat Jan 25, 2014 11:19 am
by Blant
Hat ez kurva nagy lesz, ha kész lesz! :-D :ba: :mrgreen:
Lenne két építő jellegű észrevételem!

Mert nem omega Valto? Egy az egyben rámegy! Tudom, hogy nem elég bonyolult, de időt lehet vele megtakarítani! Mondjuk a 150 LE-s c20xe vagy a 2.2 ecotec.szerintem bírna!

Amivel meg vigyázzatok ennél a motornál, az a láncos vezérlés! Olyan egy soros vezermulanca van, hogy fuxnak is ciki lenne!!! Saab markaszervizes srácok itt Óbudán nagyon jofejek, nagyon sok mindenben segítettek. Elemondtak, hogy max 160-200e km,es de, az a fura hang amit hallok az a vezérlés,cserélném ki!!!! Azt mindenképp lessétek meg! Én nagyot néztem, mikor szetszedtem, hogy milyen kis ropi a lanc!

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Sat Jan 25, 2014 11:34 am
by Tibi
Blant wrote:Hat ez kurva nagy lesz, ha kész lesz! :-D :ba: :mrgreen:
Lenne két építő jellegű észrevételem!

Mert nem omega Valto? Egy az egyben rámegy! Tudom, hogy nem elég bonyolult, de időt lehet vele megtakarítani! Mondjuk a 150 LE-s c20xe vagy a 2.2 ecotec.szerintem bírna!

Amivel meg vigyázzatok ennél a motornál, az a láncos vezérlés! Olyan egy soros vezermulanca van, hogy fuxnak is ciki lenne!!! Saab markaszervizes srácok itt Óbudán nagyon jofejek, nagyon sok mindenben segítettek. Elemondtak, hogy max 160-200e km,es de, az a fura hang amit hallok az a vezérlés,cserélném ki!!!! Azt mindenképp lessétek meg! Én nagyot néztem, mikor szetszedtem, hogy milyen kis ropi a lanc!
köszi,

eléggé körbejártam a témát a vásárlás előtt és pontosan így van ahogy mondod. A váltó azért nem feltétlenül omega mert '94 előtti a vas és jó eséllyel erre még nem jó az opel ( GM ) váltó. Egy próbát teszünk majd azért mert több helyen '93,5-től írták, hogy már a GM kiosztású blokk került az autókba, csak nálunk nincs kéznél omega váltó ezért még nem tudtuk ellenőrizni.
R28-as omega váltó lenne a legjobb ha véletlenül passzolna.

Aztán ha szóba került, nincs nálad egy omega váltó a földön véletlenül ? Össze tudnánk hasonlítani a két harangot.

A vezérléssel kapcsolatban olyan infód nincs, hogy valaki balansz tengelyek nélkül használja a 2.3-as turbot ? Kíváncsi lennék rá milyen forgórész centrírozás nélkül.

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Sat Jan 25, 2014 4:10 pm
by Blant
Ha megnézed ezt a linket: http://www.scanobd2.com/html/manual_vie ... 7ded12884e
Látod, hogy ugyanaz a 2.3 es a 2.0. A kép tetején vannak felsorolva! Amit én csináltam '99-és Saab 9.3 ECO Turbo 150le, az pontosan ilyen volt! A motor tetején a piros gyújtás trágya modul es a szelepfedél, se meg a Tibi es kipufogó sor is tok ugyanilyen volt. Ergo szerintem a blokk sem igen lehet más! (Tudtommal ez az Opel c20-ás blokkja, ami a 80-ás évek óta minimum létezik) es azon a 9.3-ön konkrétan Opel Valto volt (a váltó levétel nélkül kuplungot is nyelestengelyvisszahuzos),tehát szerintem rá kene menjen az Opel Valto, hacsak nincs valami faszsag, hogy valami sallang útban van, oda lóg, belelog,stb. De a csavar kifosztás szerintem nem nagyon lehet más!
Sajna opelvaltom nincs földön.
Mert akarod a balanszot kiszedni? Nem vesz el sok erőt es nagyon sokat számít! Rettenetesen fog járni anélkül es szét rázza magát es a vezérlést is szét fogja rángatni! Próbáltam Mitsu 2.5d-t beindítani balanszot nélkül. Nem volt vicces!

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Sat Jan 25, 2014 4:42 pm
by Tibi
94-ben vette meg a GM a Saabot és módosították a blokk öntvényt. De még olvasgattam egy kicsit ha már így rámpirítottál és lehet csak a b204 motort ( kétliteres ) módosították a 90-es években és a b234 ( új fejlesztés ) eleve GM-esnek készült. Egy opel próbát azért megejtünk mert olcsók a váltók és sok szopókát lehet vele spórolni.

A balansz tengelyt nem akarnám feltétlenül kiszedni de pont a vékony láncok és a kétszeres főtengely fordulat miatt Írtak lehet érdemes megválni tőle. Egyértelmű "bizonyítékot" nem mutattak egy forumon sem, hogy ha elhagyom akkor nézcsakavideót, na ennyire rázza a kocsit. Állítólag többen használják pályaautóban balansz tengelyek nélkül de a motor teljes kiegyensúlyozása után. Egyelőre marad a tengely, az első évadja előtt nem is akarom megbontani, úgy kell használni mintha napira vettem volna :-)

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Sat Jan 25, 2014 8:07 pm
by szszaby
Bogyo28 wrote:
a nagy esztergánál egyszerübb lehuzni a váltó elejét, flexxel nagyjából levágni, majd marógépen síkba huzni a tetejét. váltóharangot ismétcsak marógépen megfelelő magasságúra venni. üres blockot arcára fordítani, rácsavarozni a lendkereket és a megmaradt harangdarabot. rátenni a megcsonkított váltót, hogy a nyelestengely pont a helyére logjon be egyenesen. váltó lefogat pl spanifer. harnag meghegeszt.
Ez egyszerűbb. Jó megoldás.

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Sat Jan 25, 2014 8:31 pm
by Blant
Mi a szerepe a balansztengelynek? Mert van belőle kettő?

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Sat Jan 25, 2014 9:23 pm
by Tibi
Blant wrote:Mi a szerepe a balansztengelynek? Mert van belőle kettő?
kiegyensúlyozni a motor rezgéseit. Egyébként a V4 mociban is vannak.Gondolom most ezzel pont neked nem mondtam újat. Amire én kíváncsi vagyok, hogy ezek kényelmi funkciók vagy technológiából adódó elengedhetetlen dolgok. Ehhez kevés vagyok, nem tudom megítélni. -most hirtelen nem tudom írtam-e fentebb de a főtengely fordulatának a kétszeresével forognak. Az nem kevés. Valami szisztéma szerint kb 2 lityó amit balansz tengelyek nélkül fel tud dolgozni egy négy hengeres motor de rohadtul nem tudom a műszaki hátterét felidézni ezeknek a dolgoknak. Talán valaki jártasabb vagy kurva sok netezés.

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Sat Jan 25, 2014 11:38 pm
by Bogyo28
Tibi wrote:
Blant wrote:Mi a szerepe a balansztengelynek? Mert van belőle kettő?
kiegyensúlyozni a motor rezgéseit. Egyébként a V4 mociban is vannak.Gondolom most ezzel pont neked nem mondtam újat. Amire én kíváncsi vagyok, hogy ezek kényelmi funkciók vagy technológiából adódó elengedhetetlen dolgok. Ehhez kevés vagyok, nem tudom megítélni. -most hirtelen nem tudom írtam-e fentebb de a főtengely fordulatának a kétszeresével forognak. Az nem kevés. Valami szisztéma szerint kb 2 lityó amit balansz tengelyek nélkül fel tud dolgozni egy négy hengeres motor de rohadtul nem tudom a műszaki hátterét felidézni ezeknek a dolgoknak. Talán valaki jártasabb vagy kurva sok netezés.
a ford 2.3-ban is van, míg az ugyanolyan 2.0-ban nincs.