Page 3 of 97
Posted: Tue Jan 04, 2005 7:57 pm
by taunus73sw
Szia!
Sajnos csak 1 tartalékom van!Sorry.
Így biza! Mániának lesz mit csinálnia.És a saját autóját bele sem számolta.
De le a kalappal elötte, az én met nagyon hejrerázta!Pénteken VÉge.
Posted: Tue Jan 04, 2005 9:08 pm
by gizmo
taunus73sw wrote:Szia!
Sajnos csak 1 tartalékom van!Sorry.
Így biza! Mániának lesz mit csinálnia.És a saját autóját bele sem számolta.
De le a kalappal elötte, az én met nagyon hejrerázta!Pénteken VÉge.
Helyes! Jó időt mondanak hétvégére, összehozhatunk valami kis csoportosulást valahol! Kiváncsi vagyok mi lett a zöld szörnyből...! Caprimania művek beindultak rendesen

Posted: Tue Jan 04, 2005 9:22 pm
by taunus73sw
Nekem a vasárnap jó, ha minden igaz!!
Posted: Wed Jan 05, 2005 12:09 am
by Nitrobuster
Nekem mindkét nap jó.
Este meg nyomjuk az illegálist a Tesconál.
Posted: Wed Jan 05, 2005 10:00 pm
by CAPRI-3
vasarnap tali a Lurdynal!
10 oratol.
a Ford-Klub szokasos osszejovetele, tehat mi sem fogunk kilogni a Fiestaval:) meg igy tobb ford is lesz:)
remelem mindenkinek megfelel, vki kopizza lecci mindenhova, hirdessetek az iget!
Posted: Wed Jan 05, 2005 10:23 pm
by Blant
Ha nem utáltok ki egy Mondeóval, akkor én is mennék vasárnap Lurdyhoz. Lehet?

Posted: Wed Jan 05, 2005 10:32 pm
by taunus73sw
Asszem nekem jó!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!44
Posted: Thu Jan 06, 2005 12:05 am
by Nitrobuster
Nekem is jó!!
Posted: Thu Jan 06, 2005 7:29 pm
by CAPRI-3
a tema a sperr diffis topikbol:
""driver:
A tervem: 3.0 cosworth K-jet befecskendezéssel,3x3 leömlővel,és hagyományos gyújtással. Paraméterek:scorpió 1600kg gyorsulása 8.3,capri 1100kg gyorsulása ? A motor gyári teljesitménye 207Le, átalakitásaim után kb.220-230Le körül lesz. ""
hat sztem ez nem lesz annyira brutal, hogy a turbosokat allva hagyd.
plane kezivaltoval, ami (T9) nem birja nagyon a C24v nyomatekat. es nem is tudom, hogyan parosithato, mert azzal nem gyartottak.
automataval jo, de nem 8.3 hanem 8.8sec a 0-100 sprint.
ezt egyebkent regen sokat fejtegettuk, mert a tuti V6 es a modern technika legjobb parositasa a C24v, csak eddig nem valositotta meg senki.
2.9EFI mar van, soooot, a legujabb Performance Fordban van egy XR4i C24v-vel, jol megtuningolva es nagyon brutal!
ha erdekel, odaadom az ujsagot, erdemes elolvasnod.
Rombolo autoja, ha tavasszal osszerakjak es jol behangoljak, sztem erosebb lesz.
az en terveim a 2.8i K-jet, 2 turbo es IC, 12 befecsi, sok egyedi megoldas es kisebb suly.
stabil 300Le ami realis, es meg mindig van tarcsiban a 100Le NOS szett.
ha minden jol megy, 6 masodpercen belul lesz a 0-100, de en inkabb a brutal jo vezethetosegre es az 1/8-ad, 1/4-ed merfoldon szamitok jo eredmenyekre.
ma bekerult az MK1-es tankbetolto nyilas a C oszlopba, egesz ugyesen hegesztek 8)
megcsinaltam a merevitest hatra, holnap valszeg kivagom a szuksegtelen reszeket es bekerul az MK1-es tank.
vmint megterveztem az uj kipufogorendszerem, de ezt speciel nem fogom nagydobra verni az elkeszulteig

épülő caprik
Posted: Thu Jan 06, 2005 8:24 pm
by driver
Bocsánatot kérek a pontatlanságért (8,3)azért a 8,8s sem olyan rossz. Egyébként nekem is tetszik a turbos játék,de ha jol korülnézel még senkinek sem sikerült 100%osan az utolagos ráépités.Emlited Rombolo autoját,hát csak annyit,hogy mostanában szedi ki a+6db injektort mert fürdik a benyában a moci.Emlited a váltoproblémát ami nem gond hiszen az alapmotorblokk ugyan olyan mint a 2,8.Azt valoban nemtudom,hogy a nyomatékot hogy birja majd de remélem nem lesz vele gond.
Posted: Thu Jan 06, 2005 10:01 pm
by CAPRI-3
jaja
a fotengely mas, elvileg, ismetlem elvileg nem megy ra.
de holnap megnezem az emlitett ujsagban.
Rombolo autojarol mar beszelgettunk szemelyesen, elmondtam az en verziomat, elmondtam azt is, hogy mar megy igy egy auto, igaz nem ford, de mukodik.
ugyanugy lesz megcsinalva nekem is, azaz mukodni fog, es jol:)
akkor ugy irom, 6+6 befecsi, 6 szivocso, atalakitott EFI szivosor, parhuzamos benzinrendszer, kulon ertekekre allitott uzemi nyomasokkal.
fontos, hogy a masodik sor es az AC kulon kapcsolhato legyen, alaphelyzetben ne mukodjon meg nyomason se. de ekkor le is tiltson a motor bizonyos ertekig. aztan ha elszabadul a pokol, akkor II AC es sor uzemben, plusz benya, semmi alapjarat, folyamatosan rajtkeszen, motor porgetve es ereszd el a hajaaaammm!:)
tehat a befecsiket sorosan kell bekotni, 6+6, nem 2x6.
2 Kjet-fej kozositve, majd ketteosztva a 2 turbora, onnan 2 IC, majd:
1. kozosit es egy gyujtobe 1 pillangoszelepen motorba
2. kulon vezetve 2 pillangoszelepen keresztul 2 gyujtobe 3 es 3 hengerenkent.
a Kjet eleve emelt nyomassal uzemel es a torlolapatot is atvered, hisz a motorba mar nyomason megy a levego, de BOV (Blow Off Valve) szelepen keresztul, azaz bizonyos nyomast el kell engedjunk, viszont a torlolapat altal meg 100% levegoigenyt erzekelve ad benzint.
ez plusz benzint jelent mar az elso befecsisorra. a turbokon pedig a Wastegate-tel tudod szabalyozni a hatasfokot, ez magasabb legyen, mint a BOV-e. a BOV legyen szabalyozhato, a masodik sor befecsi uzemekor kesobb eresszen csak el, tartsa ki esetleg meg a WG erteken felul is es akkor nagyobb hatasfokon dolgozik a motor, nagyobb nyomas=tobb levego ehhez a 2 befecsisor egyutt tobb benya es mindjart megvan a tobb loero.:)
parasztlogika:)
épülő caprik
Posted: Fri Jan 07, 2005 10:49 am
by driver
Parasztlogika ide vagy oda, ezt már megérteni is nehéz nemhogy megépiteni.Akkormár sokkal egyszerübb szerintem egy komoly gyári motor kisebb átalakitásokkal.Egyébként hogy emlited a lendkerékproblémát,direkt kimentem a garázsba és felprobáltam rá az első (2,3) kezemügyébe kerülő lendkereket.Tökéletesen ráillik.Ha tudnám hogyan kell képet felrakni ilusztrálnám a müveleteket.
Posted: Fri Jan 07, 2005 10:33 pm
by Bogyo28
HUHUHUHUUUU
Van itt már annyi terv hogy gyözze megérteni az ember. Driver konstrukcióját már láttam, szép darab moci. Ez egy viszonylag egyszerü megoldás, de azért ez sem egy karbi felrakás egy szivosorra téma. Ja, közben azért nézelödök kapcsrajz után a gyujtás miatt. Capri-3 terveinél én bevallom elvesztettem a fonalat, de ugy tünik lassan capri dragszterek épülnek kis hazánkban, én meg itt szenvedek holmi 3 karbival. Remélem tavasszal mindegyik szántja majd az aszfaltot, addig talán az én 3 karbisom meg a Sunya thunderbird motoros turboja is ketyegni fog.
De azért kérdésem még lenne:
1, hogyan fogunk megállni? Nem tudom, de ugy hallottam, hogy Driver már felrakta az általam megálmodott hütött tárcsaféket (citroen saxo 1.6i tárcsák), ha igen kérdezném hogy muzsikál? Mert kellene némi fék is a sok 100 loerökhöz, szertnék az uton maradni és megállni. Ja, meg van ötlet hátsó tárcsákra is, csak meg kellene csinálni.
2, eme sok loerőket hogy fogja szeretni a váltó, kaszni, kardán hátsóhid? Már majdnem a gyári értékek duplája kerül szóba, ezt mi birja el? Van a 20-on x éves vasban ennyi tartalék?
Nem kötözködésböl irok, csak tényleg felmerültek ezek bennem.
Posted: Sat Jan 08, 2005 12:08 am
by CAPRI-3
ezt mar masolnom kellett a regi forumbol:)
...egy helyesirasi hibat kiveve... aki megtalalja, azt viszem elso probakorre:)
oke Balazsom, en orulok legjobban, ha minel hamarabb es eccerubben osszeall a verda neked!
pedig ecceru amit irok, csak amig nem latja az ember, addig nem erti igazan. nekem azert konnyu, mert ismerek olyan verdat, ami igy mukodik, igaz 1 turboval, de az elv ugyanaz.
masik megoldas meg a parhuzamos bekotese a befecsiknek, azt pl 2 sor VW 1.8 K-jettel lehet, egyik az egyik sorra, masik a masikra es akkor a turbok kozosites nelkul, 1-1 fejbol szivjak a levegot es ehhez adagolodik a benya. de ezt elvetettem, mert a masik megoldasban jobban bizom.
a valtoban egyenlore bizom, talan abban a legjobban, a kardan fajo pont, de a 300 lovas 2.8iT-k sem hasznalnak mast. sperrt szeretnek, ahogy jut ra penz, sorra kerul. a hatso hid sztem nem gaz, de ha megis, tengerentuli anyaghoz nyulunk, mustang vagy vmi hasonlo, erosebb cucc.
ha pedig a motor-valto nem birja, hat valszeg ugyanez a sors var a motorterre es a kardanalagutra is:)
de a tobbi ugyanugy ra lenne epitve egy erosebb platformra is, azaz mondjuk egy 4.6-5.0V8 TwinTurbo lenne.
az elvert epitem, nem a vegeredmenyert, az a bonusz lesz:)
es egyenlore mindent magam csinalok, ez kulon jo erzes! bar tudom, hogy lassacskan segitsegre szorulok majd, de akkor is ott leszek a "mester" mellett es remelem sokat tanulhatok.
megallasban en is torom a fejem, minden jo 5letre vevo vagyok, bar ha a penz engedi, valszeg elol vmi rallis cucc lesz, szerencsere van forras hasznalt de olcso cuccokra, hatul pedig szinten vmi fejlesztes. most kulon orulok a 16-os felniknek, mert igy tobb lehetosegem van varialni elol-hatul.
Posted: Sat Jan 08, 2005 12:17 am
by gizmo
Ön nyert! Tied az első hozzászólás itt!
