Page 3 of 7
Re: K-jetronic
Posted: Mon May 25, 2009 10:22 am
by szszaby
Bogyo28 wrote:szszaby wrote:A k-jet rendszerben lévő AC relé bosch száma kellene nekem, vagy hogy ilyet honnan tudnék szerezni. Lábkiosztás számai: 1, 15, 30, 87, 31.
nincs rajta a relé tetején a száma? bontott is jó?
Lehet, hogy rajta van de nincs meg a relé. De sikerült ma szereznem egyet.
Re: K-jetronic
Posted: Thu Apr 29, 2010 4:52 pm
by levelboss
Érdekes az alapjáratom. Ahogy melegszik föl a motor, úgy változik. Egyébként pöcc röff az autó... aztán gyönyörű szép alacsony, egyenletes az alapjárat, amilyen még sohasem volt, ott van a mutató, ahol jelölve van az alapjárati fordulatszám. Aztán egy kis idő után elkezd ingadozni, aztán beáll vhova 1000 alá, aztán megint ingadozik egy kicsit, néha elég dúrván a lefulladáshoz közeltől egészen 1000 fölé megy... aztán meg pl ilyen meleg időben beáll kb 1200-ra, ami valljuk be, kicsit magas. Ha ott az injektorfejnél állítgatom a keverék arányt, azzal lejjebb tudom vinni az alapjáratot, de akkor hideg állapotban lefullad. Szerintetek???
Re: K-jetronic
Posted: Thu Apr 29, 2010 6:23 pm
by gigford
levelboss wrote:Érdekes az alapjáratom. Ahogy melegszik föl a motor, úgy változik. Egyébként pöcc röff az autó... aztán gyönyörű szép alacsony, egyenletes az alapjárat, amilyen még sohasem volt, ott van a mutató, ahol jelölve van az alapjárati fordulatszám. Aztán egy kis idő után elkezd ingadozni, aztán beáll vhova 1000 alá, aztán megint ingadozik egy kicsit, néha elég dúrván a lefulladáshoz közeltől egészen 1000 fölé megy... aztán meg pl ilyen meleg időben beáll kb 1200-ra, ami valljuk be, kicsit magas. Ha ott az injektorfejnél állítgatom a keverék arányt, azzal lejjebb tudom vinni az alapjáratot, de akkor hideg állapotban lefullad. Szerintetek???
A keverék arányt ne állítgasd, azt egyszer kell beállítani gépen, utána nem szabad hozzányúlni, az tuti nem állítódik el(legalábbis sokáig).
Alapjáratot a folytószelep házon tudsz állítani, van egy nagy baszom csavar alul.
Pótlevegő szabályzóra tippelek...nekem is volt ilyen gondom, aztán ujra lett vezetékelve meg kötve minden késöbb és megszűnt.
Re: K-jetronic
Posted: Thu Apr 29, 2010 10:30 pm
by Bogyo28
levelboss wrote:Érdekes az alapjáratom. Ahogy melegszik föl a motor, úgy változik. Egyébként pöcc röff az autó... aztán gyönyörű szép alacsony, egyenletes az alapjárat, amilyen még sohasem volt, ott van a mutató, ahol jelölve van az alapjárati fordulatszám. Aztán egy kis idő után elkezd ingadozni, aztán beáll vhova 1000 alá, aztán megint ingadozik egy kicsit, néha elég dúrván a lefulladáshoz közeltől egészen 1000 fölé megy... aztán meg pl ilyen meleg időben beáll kb 1200-ra, ami valljuk be, kicsit magas. Ha ott az injektorfejnél állítgatom a keverék arányt, azzal lejjebb tudom vinni az alapjáratot, de akkor hideg állapotban lefullad. Szerintetek???
én ahoz nem nyulnék.... alapjárati szelep inkább lehet szar, ha melegre megy el a cucc, meg a vákumcsöveket nézném még át. szelepem van bontva ha kell...
Re: K-jetronic
Posted: Fri Apr 30, 2010 12:33 pm
by levelboss
Most voltam méretni. 10% körüli a CO2 értékem úgy alapjáraton, mint fordulaton.

valami már megint szar.
Re: K-jetronic
Posted: Fri Apr 30, 2010 1:05 pm
by szszaby
CO2-nek kevés, de gondolom a CO ra gondoltál ami viszont nagyon sok. A HC az mennyi volt?
Re: K-jetronic
Posted: Fri Apr 30, 2010 1:45 pm
by levelboss
szszaby wrote:CO2-nek kevés, de gondolom a CO ra gondoltál ami viszont nagyon sok. A HC az mennyi volt?
Jaja CO. A HC-t nem is néztem, az ember nem mondott arra semmit. Viszont nincs nagyon büdös benzinszaga a kipuffgáznak.
Emlékszem, egyszer elvittem Bandi bá-hoz a kocsit, mert nem indult jól. Akkor az öreg 12% CO-t mért, úgy jártam vele én is, meg az előző tulaj is minden nap. De valahogy nem evett túl sokat a kocsi. A mostani fogyasztást még nem mértem.
Re: K-jetronic
Posted: Fri May 14, 2010 12:55 pm
by daytona
Nekem is lenne egy kerdesem a jetroniccal kapcsolatban: par hete beszereztem egy XR4i sierrat 1983bol, 2.8 K-jet. A gondom az, hogy gyenge mint a harmat. Problemasan eleri a 110-120 km/h-t. Raktam bele uj gyertyakat, beallitottam a szelepeket. A motor jarasa csendes, viszont egy kicsit egyenetlen. Mind a 6 henger megy, de elegge razkodik a motor. Aztan probalok neki allitani nagyobb elogyujtast az elosztoval, egyre szebben jar a motor alapjaraton, es a gazra is egyre jobban ugrik. Viszont ilyenkor gazadasra ugy becsorgeti a szelepeket mint az allat. Ugyhogy vissza kell vennem teljesen az elogyujtasbol, hogy ne csorogjenek annyira a szelepek. Bar autoban ulve gazadasra meg akkor is csorog.
Lenne valakinek otlete? Koszi!
Re: K-jetronic
Posted: Fri May 14, 2010 1:25 pm
by szszaby
Nem a szelep hanem a dugó csörög be.
Üzemanyagot kap rendesen, dugulás nincs?
Re: K-jetronic
Posted: Fri May 14, 2010 1:45 pm
by daytona
Haaat szelephangnak tunik, de nem vitatkozom. Gondolod a dugok, vagy valamelyik dugo? Benzinnyomas van rendesen a csoben, ami a tankbol jon elore.
Re: K-jetronic
Posted: Fri May 14, 2010 2:25 pm
by szszaby
Ha kopott a motor vagy valami okból nincs elég kompresszió akkor kéri a nagyobb előgyújtást. A remegés lehet a rossz szelephézag miatt is, biztos hogy jól be van állítva? Mérj benne egy kompressziót.
Re: K-jetronic
Posted: Fri May 14, 2010 2:32 pm
by daytona
A szelepeket emlekezetbol 0.25-0.30 ra allitottam (ketszer is atmentem rajtuk), mint kesobb kiderult rosszul emlkeztem, 0.35-0.40-re kell allitani oket. Viszont a motor elotte ugy jart mint egy varrogep, egy csomot kellett huznom a szelepeken. Most mar sokkal csendesebben jar, mondhatnam teljesen szepen jarna, ha nem lenne gazadasra ez a csorges. Szerintem meg senki nem allitott azon a motoron soha szelepeket elottem. Elvileg 160 ezer kilometer van a motoron, persze biztos csak a halal.
Re: K-jetronic
Posted: Sat May 15, 2010 8:05 am
by Nitrobuster
Nézd meg a légtömegmérő torlólapját! Ha sokat állt az autó meg szokott szorulni a torlólapát és kevés benyát küld a hengerekbe. Attól tényleg csörög meg nem is igazán megy.
Re: K-jetronic
Posted: Sat May 15, 2010 10:16 pm
by Bogyo28
én kompresszió méréssel kezdenék...
Re: K-jetronic
Posted: Tue Aug 03, 2010 10:27 am
by tomtom
valaki legyen szíves lőjön egy fotót nekem az ac pumpa helyéről, hogy mi van ott a k-jetesen!
(gondolom egy lemezke van ott, csak ugye milyen?)