Page 3 of 4
Posted: Mon Jan 15, 2007 12:35 pm
by levelboss
Tibi wrote:levelboss wrote:Hello. Nem teljesen a témához tartozik, de egy kicsit mégis. Szóval engem, mint autók, főleg Caprik után érdeklődőt, érdekelnek ezek a dolgok, de (még) kevésbé értek hozzájuk sajnos. Csak érdeklődve megkérdezném itt az okosoktól, hogy az ilyen "cső", vagy "trombita" szerű izék .....
Köszönöm a segítőkész válaszokat! 8)
http://www.ford-klub.hu/cikkek/technika ... motor6.php
És szerintetek csak ezekkel a drága alkatrészekkel lehet megoldani azt a problémát ami a fenti link alatt van vázolva, tehát ezzel a gázlengés dologgal való okosítást, vagy valami sufni módszer is lehetséges rá?
Posted: Mon Jan 15, 2007 12:47 pm
by CAPRI-3
levelboss wrote:
És szerintetek csak ezekkel a drága alkatrészekkel lehet megoldani azt a problémát ami a fenti link alatt van vázolva, tehát ezzel a gázlengés dologgal való okosítást, vagy valami sufni módszer is lehetséges rá?
van, gyárilag erősebb motor, minden tuningnál hatásosabb.
és nem viccből írom.
Posted: Mon Jan 15, 2007 1:23 pm
by levelboss
Elhiszem! És figyelembe is veszem! Nekem még semmilyen sincs, csak gondolkodom a dolgokon, érdekelnek a megoldási lehetőségek...
Posted: Mon Jan 15, 2007 2:43 pm
by Bogyo28
CAPRI-3 wrote:levelboss wrote:
És szerintetek csak ezekkel a drága alkatrészekkel lehet megoldani azt a problémát ami a fenti link alatt van vázolva, tehát ezzel a gázlengés dologgal való okosítást, vagy valami sufni módszer is lehetséges rá?
van, gyárilag erősebb motor, minden tuningnál hatásosabb.
és nem viccből írom.
Hanem mert neked is van ilyen mocit eladód, és jobban kell a zsé mint hogy ott álljon a moci
bocs de ezt a magas labdát nem tudtam kihagyni....

Posted: Mon Jan 15, 2007 2:48 pm
by CAPRI-3
ez is igaz! :)
cosworth fronton támadtam és mindjárt 2 motorral, amiből az egyik témába vágóan levegőbeömlős motorháztető alól van, így kell a pénz, eladó a dokk és eladó a V8 is, bár az már Jatisnál van, de onnan egy autómatával továbbvihető :)
Posted: Mon Jan 15, 2007 9:04 pm
by Tibi
hááááááát nem tudom,h ki fullos svédből de "syskon"-ék nagyon reszelnek valmit a tütékkel... íme:
http://www.webe3.net/munken/viewtopic.php?id=8&p=1
Posted: Mon Jan 15, 2007 9:54 pm
by levelboss
Basszus mi megy ott(is)! És mennyi pénz kellhetett hozzá?!
Posted: Mon Jan 15, 2007 10:00 pm
by TÉCSÉ
Take it easy , az TCSak nekünk pénz...... :(
Nekik lightosan kölTCSéges hobby..... 8)
Re: Levegő beömlő
Posted: Sat Aug 30, 2008 11:20 pm
by Tibi
Szóbakerült a koszvort topikban a szívósor módosítás. Jövőbeli tervem a szívósor átalakítása a korábban mutogatott tütás dologra. ( Igaziból a kinézet miatt - üssetek - , próbálva elkerülni a teljesítmény erőteljes romlását )A 6 pillangósat elsőre elég nagy falatnak tartom de arra gondoltam, hogy 3-3 trombit közösítve soronként 1-1 pillangóval szerelni.Tehát egy hengersor 3 tüte, 1 légkamra , 1 pillangó . Gondolom oldalanként külön légtömegmérő kell, ezeket hogyan lehet hangolni ? Szopó ? Felejtsem el ? A másik egyszerűbb amikor a 6 db tüte egy dobozból lélegzik és akkor elég 1 légtömeg mérő, de az előző jobban néz ki :) Vélemények ?
Re: Levegő beömlő
Posted: Sun Aug 31, 2008 1:17 am
by szszaby
A 6 tute egy dobozból elvnek szerintem nem sok értelme mert akkor nem látszik.
Re: Levegő beömlő
Posted: Sun Aug 31, 2008 4:04 pm
by Bogyo28
szszaby wrote:A 6 tute egy dobozból elvnek szerintem nem sok értelme mert akkor nem látszik.
plexi doboz?

Re: Levegő beömlő
Posted: Sun Aug 31, 2008 4:04 pm
by Bogyo28
Tibi wrote:Szóbakerült a koszvort topikban a szívósor módosítás. Jövőbeli tervem a szívósor átalakítása a korábban mutogatott tütás dologra. ( Igaziból a kinézet miatt - üssetek - , próbálva elkerülni a teljesítmény erőteljes romlását )A 6 pillangósat elsőre elég nagy falatnak tartom de arra gondoltam, hogy 3-3 trombit közösítve soronként 1-1 pillangóval szerelni.Tehát egy hengersor 3 tüte, 1 légkamra , 1 pillangó . Gondolom oldalanként külön légtömegmérő kell, ezeket hogyan lehet hangolni ? Szopó ? Felejtsem el ? A másik egyszerűbb amikor a 6 db tüte egy dobozból lélegzik és akkor elég 1 légtömeg mérő, de az előző jobban néz ki :) Vélemények ?
gyári elektronikával lehet hogy felejtős....
Re: Levegő beömlő
Posted: Sun Aug 31, 2008 10:44 pm
by Tibi
szszaby wrote:A 6 tute egy dobozból elvnek szerintem nem sok értelme mert akkor nem látszik.
De a nagy lapos cucc helyett már kisebb lenne.
Re: Levegő beömlő
Posted: Sun Aug 31, 2008 11:01 pm
by Zacy
Bocsi hogy megpróbálok hozzászakérteni a témához, de ezek a kis tölcsérek, Tüte, ez nem esztétikai szerepből fontos, hanem inkább a szívás közben keletkező, a karburátortorok felső pereménél keletkező visszáram, a turbulencia kiküszöbölésére szolgál. Én raktam ilyet motorra anno, és érezhető teljesítménytöbbletet magában nem adott, de finomabb járást, egyenletesebb motorüzemet igen. Szívás közben, a karburátor torokban belépő levegő nagy sebességnél kis örvényt hoz létre a perem körül, ezáltal csökken a karburátor ill. injector hasznos szívási keresztmetszete. Mivel így kisebb valós keresztmetszeten szív a motor, a porlasztási kép sem lesz olyan, mintha tütével szívna. Esztétikai szerepe van a dolognak, hisz csodaszép, de a lényeget a porlasztás, és a levegő egyenletes, áramlástanilag előnyös, teljes keresztmetszetű beáramlása okozza.
Ha hülyeséget írtam bocsi, én gépész fejjel így tudom.

Re: Levegő beömlő
Posted: Mon Sep 01, 2008 11:21 am
by Tibi
Zacy wrote:ezek a kis tölcsérek, Tüte, ez nem esztétikai szerepből fontos
Tudom. Akkor, hogy miért ? Mert tetszik. Mert csak. ;)