Tuning lengőkar
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
Nekem van egy régi celicam.Még jó pár éve bohóckodni vettem,az 78-as.3 éve áll.Majd alánézek,hátha van benne valami okosság.Vagy ez még nem elég régi?Nekem valami 5 csavaros 114.3 osztókörös első futómű kellene.
A gépen amit csinálgatok,szinte dettó capri első futómű van,de dobfékkel.Amíg szét van kapva,meg kéne oldani egy tárcsára átalakítást.Csak ez elég legó,mert kell egy gólyaláb amin van féknyereg felfogatás(capri),arra egy 114.3-as agy,meg valami tárcsát keresni ami nagyjábol passzol ide,és átszabatni esztergályossal.
A gépen amit csinálgatok,szinte dettó capri első futómű van,de dobfékkel.Amíg szét van kapva,meg kéne oldani egy tárcsára átalakítást.Csak ez elég legó,mert kell egy gólyaláb amin van féknyereg felfogatás(capri),arra egy 114.3-as agy,meg valami tárcsát keresni ami nagyjábol passzol ide,és átszabatni esztergályossal.
Egyszerű matek, ha egy széria rugóstaghoz beépíted ezt a hátsó megtámasztást, egyszerűen valahol szét fog szakadni. Gondold végig, két egymást metsző vagy érintő köríven mozognának (szeretnének...) a stabkar szilentek, egymással szembe. Ha nem is törné szét azonnal, hipergyorsan szétmennének a szilentek. Ez a hátsó megtámasztás csak akkor működhet, ha erősen korlátozott a rugóút. Bogyó , neked széria rugó van benn? Nekem az első rugóm kiszerelve kb 13-15cm magas, de még ezzel sem biztos, hogy jó lenne.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Mezei rugóim vannak, csak van benne splitfire rugokitámaszto izé, pontosan nem tudom hogy hivják. a rugo közé van felfogatva egy müanyag, az nem engedi rugozni a rugo elsö két menetét. A SUHE megoldotta ezt a kérdést a turbo 2.8-al, nem hiszem hogy nekik gondjuk lett volna belöle. És mint irtam is, a régi celica is igy volt megoldva gyárilag, ha minden igaz a 77-80 körüli széria. Módosítani biztos kell rajta ahoz hogy a szilent ne ugorjon szét hetente, de megoldható. a rugoút biztos csökken, hiszen a 2 köriven nem tud mozogni a lengökar, csak amennyit a szilent enged. egy arany középutat szeretnék eltalálni, müködö de erösebb elsö futómüvel. az elöre felé megtámasztás se rossz ötlet, lehet hogy egyszerübben kivitelezhető. de ahoz is kell ember aki gyárt lengőkart, max a lukak irányitottsága más.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
na ja, ez jól néz ki. kár hogy az irásból egy szót sem értek.
az még eszembe jutott, hogy ha elég hosszú a kitámasztókar, akkor az a rugóút teljes hosszában nem mozog vizszintesen sokat, hiszen ha elég hosszu a kitámasztorud, akkor amit leir köriv nagy lesz a sugara, ami azon a kis szakaszon (rudóut) már majdnem egyenes, tehát akkor lesz a vizszintes mozgása, hogy annyit simán kibirnak a szilentek, nem fogja szétfeszíteni az erő a lengőkart.
Leegyeztettem a sogor ex-celicájának tulajával, hogy amint nem lesz ho, előszedjük a celicát, és meg lehet közelről vizslatni az ottani gyári megoldást. majd fotózok is
az még eszembe jutott, hogy ha elég hosszú a kitámasztókar, akkor az a rugóút teljes hosszában nem mozog vizszintesen sokat, hiszen ha elég hosszu a kitámasztorud, akkor amit leir köriv nagy lesz a sugara, ami azon a kis szakaszon (rudóut) már majdnem egyenes, tehát akkor lesz a vizszintes mozgása, hogy annyit simán kibirnak a szilentek, nem fogja szétfeszíteni az erő a lengőkart.
Leegyeztettem a sogor ex-celicájának tulajával, hogy amint nem lesz ho, előszedjük a celicát, és meg lehet közelről vizslatni az ottani gyári megoldást. majd fotózok is
kb 1 hónapja kerültek be az új lengőkarok, ma hogy fékbetétet cseréltem, a szilentek már nincsenek a helyzet magaslatán :?
szóval nem ártana valami végleges és tökéletes megoldás, mert ez nem megy így bp "út"jain... most gondolkozom hogy ezt a pulieterén vagy mi a fene cuccot rakom a szilentek helyére, de a gömbfej ugyanúgy ki fog halni 1-2 év alatt
holnap megyek a Vörös rugóhoz, az első rugóimat megcsináltatni, utána futómű állítás valahol, és ha akkor sem lesz tökéletes az első futómű, akkor nem tudom mit csinálok... (új gátlók, új lengőkarok, új rugók, új fékek, centírozás, állítás után)
szóval nem ártana valami végleges és tökéletes megoldás, mert ez nem megy így bp "út"jain... most gondolkozom hogy ezt a pulieterén vagy mi a fene cuccot rakom a szilentek helyére, de a gömbfej ugyanúgy ki fog halni 1-2 év alatt

holnap megyek a Vörös rugóhoz, az első rugóimat megcsináltatni, utána futómű állítás valahol, és ha akkor sem lesz tökéletes az első futómű, akkor nem tudom mit csinálok... (új gátlók, új lengőkarok, új rugók, új fékek, centírozás, állítás után)
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC
Érdekes hogy ilyen hamar szétmegy a szilented.Sok capriba raktam gyári szilenteket a még jó lengőkarokba és hosszú évek alatt sem jött panasz.Én mondjuk sosem tettem be utángyártott új lengőkart inkább bontottat de gyárit.gizmo wrote:kb 1 hónapja kerültek be az új lengőkarok, ma hogy fékbetétet cseréltem, a szilentek már nincsenek a helyzet magaslatán :?
szóval nem ártana valami végleges és tökéletes megoldás, mert ez nem megy így bp "út"jain... most gondolkozom hogy ezt a pulieterén vagy mi a fene cuccot rakom a szilentek helyére, de a gömbfej ugyanúgy ki fog halni 1-2 év alatt![]()
holnap megyek a Vörös rugóhoz, az első rugóimat megcsináltatni, utána futómű állítás valahol, és ha akkor sem lesz tökéletes az első futómű, akkor nem tudom mit csinálok... (új gátlók, új lengőkarok, új rugók, új fékek, centírozás, állítás után)
Ebben igazad van.Az utángyártott lengőkarokkal a sierra szerelésekből tapasztalva tudom hogy nagyon gyengék.gizmo wrote:sajnos bp-en használom az autót...![]()
most kipróbálom bele a polyurethane cuccot, és meglátjuk! Gondolom az sem tett jót egyébként a szilenteknek hogy mind a rugóm, mind a gátlók tropák voltak.
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
most lesz rendelés az oldcars-ról, nézd meg ott mennyi! Valószínű én is rendelek, de lehet olcsóbb itt: http://www.superflex.co.uk/, csak hát a postaköltség... :?Nitrobuster wrote:Nekem is kell spéci szilent!!!
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Ennél van jóval olcsóbb is.gizmo wrote:most lesz rendelés az oldcars-ról, nézd meg ott mennyi! Valószínű én is rendelek, de lehet olcsóbb itt: http://www.superflex.co.uk/, csak hát a postaköltség... :?Nitrobuster wrote:Nekem is kell spéci szilent!!!
http://www.deflex.co.uk/
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar