capriv6 caprija
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: capriv6 caprija
Tudtam hogy sok ,de csak kb a felére gondoltam ,egyszer én is összeadtam egy motorgenerált ,és nagyon meglepődtem ,ezen is ! Most már szeretném ,hallani ,látni ,milyen lett ,vagy legalább tőled egy őszinte értékelést ,pró és kontra ,tudom hogy a finomítás ,hangolás folyik ,de már akkor is lehet hozzáfűzni valód az egész projekthez .
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: capriv6 caprija
Hát én sem gondoltam hogy ennyibe fog megállni...de ez van... a vége volt a legnehezebb mert mindig kiderült hogy még kell valami...
Pro és kontra?? Hát.... sok tapasztalatom még nincs de azt szívesen megosztom..
Egyenlőre 260Km van a motorban ami csak arra volt elég hogy kb 15-50kPa és 3000rpm tartományban programoztam fel és igy a VE100% tartományig használom ki 10ms befecskendezési idővel 30% gázpedál állás mellet. (max kihasználtság mellett olyan 260% ig lehet felhúzni)
Tehát még sehol sem járok.....
Viszont szereti ha tul van dúsítva ezt nem értem hogy miért...
Ebben a tartományban tökéletesen működik természetesen szívó üzemben.
Szép alapjárat nem torpan minden rendben van egyszóval használható.
Fogyasztás ennek ellenére sok 14-15L körül van de itt hozzá kell tennem hogy motorfékben még nem vettem el az üzemanyagot ,ezzel is lehet sokat spórolni (most állítottam be).
A 4.0 már itt is érezhető a cossi-val szemben..
Kigyorsítást csak autópályán tettem néhány másodpercig 3000rpm-ig.
Ahogy elindul úgy boldog vagyok mert a cossi sajnos a nyomába sem ér..olyan kb mint egy karbi 2.8 és a cossi között... és ez nem túlzás egyszerűen a vigyor kiül az arcomra mi idáig csak pár sec-ig tarthat..
Jóval lomhább mint a cossi volt nem egy pörgős motor de erre számítottam is....
Remélem ezt majd a nyomaték a turbóval kompenzálja..
De egyébként semmi extra hangja nincsen se turbo sipákolás se semmi....
Viszont ami nem tetszik hogy a víz hőmérséklet a cossi-nál 80-85C volt itt 90-100C között van.. lehet hogy kicsi a hűtő!!!?? autópályán 120Km/h haladva 90C a víz..kicsi a ventillátor is ami rajta van mivel a régi nem fért el és ha bekapcsol 93C nál akkor álló helyzetben dugóban 104C felmegy a víz..... multkor már fűtöttem a kocsiban....
és izzadtam rendesen hogy ne legyn több a vízhőfok.... de itt megállt.. jó kint a levegő hőfok is volt vagy 40C fok...
Ha felmegy a vízhőfok akkor az olaj már kevés (10W40) hozzá mert lehet hallani hogy csitteg csattognak a dolgok... majd kap 10/60-as olajat bejáratás után mert igényli....
Egyenlőre olajhűtő nincs de tervbe van véve (már kinéztem)...
Egyszóval lomha nyomatékos de erre is számítottam....
Meg vagyok idáig elégedve
Pro és kontra?? Hát.... sok tapasztalatom még nincs de azt szívesen megosztom..
Egyenlőre 260Km van a motorban ami csak arra volt elég hogy kb 15-50kPa és 3000rpm tartományban programoztam fel és igy a VE100% tartományig használom ki 10ms befecskendezési idővel 30% gázpedál állás mellet. (max kihasználtság mellett olyan 260% ig lehet felhúzni)
Tehát még sehol sem járok.....
Viszont szereti ha tul van dúsítva ezt nem értem hogy miért...
Ebben a tartományban tökéletesen működik természetesen szívó üzemben.
Szép alapjárat nem torpan minden rendben van egyszóval használható.
Fogyasztás ennek ellenére sok 14-15L körül van de itt hozzá kell tennem hogy motorfékben még nem vettem el az üzemanyagot ,ezzel is lehet sokat spórolni (most állítottam be).
A 4.0 már itt is érezhető a cossi-val szemben..
Kigyorsítást csak autópályán tettem néhány másodpercig 3000rpm-ig.
Ahogy elindul úgy boldog vagyok mert a cossi sajnos a nyomába sem ér..olyan kb mint egy karbi 2.8 és a cossi között... és ez nem túlzás egyszerűen a vigyor kiül az arcomra mi idáig csak pár sec-ig tarthat..
Jóval lomhább mint a cossi volt nem egy pörgős motor de erre számítottam is....
Remélem ezt majd a nyomaték a turbóval kompenzálja..
De egyébként semmi extra hangja nincsen se turbo sipákolás se semmi....
Viszont ami nem tetszik hogy a víz hőmérséklet a cossi-nál 80-85C volt itt 90-100C között van.. lehet hogy kicsi a hűtő!!!?? autópályán 120Km/h haladva 90C a víz..kicsi a ventillátor is ami rajta van mivel a régi nem fért el és ha bekapcsol 93C nál akkor álló helyzetben dugóban 104C felmegy a víz..... multkor már fűtöttem a kocsiban....

Ha felmegy a vízhőfok akkor az olaj már kevés (10W40) hozzá mert lehet hallani hogy csitteg csattognak a dolgok... majd kap 10/60-as olajat bejáratás után mert igényli....
Egyenlőre olajhűtő nincs de tervbe van véve (már kinéztem)...
Egyszóval lomha nyomatékos de erre is számítottam....
Meg vagyok idáig elégedve

White Shark wrote:Tudtam hogy sok ,de csak kb a felére gondoltam ,egyszer én is összeadtam egy motorgenerált ,és nagyon meglepődtem ,ezen is ! Most már szeretném ,hallani ,látni ,milyen lett ,vagy legalább tőled egy őszinte értékelést ,pró és kontra ,tudom hogy a finomítás ,hangolás folyik ,de már akkor is lehet hozzáfűzni valód az egész projekthez .
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: capriv6 caprija
Olajhűtő fontos ,lehetőségeidhez képest pótold ,víz hőmérsékletre meg első lépcsőben talán a termosztáttal lehetne játszani . Túldúsítást szereti ,ez vagy sok levegőre utal ,vagy az adott injektorokhoz képest ,rövid befecskendezési időre .A turbót már valószínűleg nem cseréled kisebbre ,esetleg nagyobb injektor ,vagy alapból más befecskendezési stratégia.Hajrá!
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: capriv6 caprija
Igen igen....
A túlárusít úgy értem hogy alapjáraton is kel neki a 14-es AFR... akkor jár szápen. Turbo ki van kötve a rendszerből nem tölt még mert a kipufogó gáz kikerüli a turbot...igy annyi levegőt kap amit a motor át tud szívni a turbón
A befecskendezésről még sokat tudnék írni de majd személyesen esetleg 4-én....
A túlárusít úgy értem hogy alapjáraton is kel neki a 14-es AFR... akkor jár szápen. Turbo ki van kötve a rendszerből nem tölt még mert a kipufogó gáz kikerüli a turbot...igy annyi levegőt kap amit a motor át tud szívni a turbón
A befecskendezésről még sokat tudnék írni de majd személyesen esetleg 4-én....
White Shark wrote:Olajhűtő fontos ,lehetőségeidhez képest pótold ,víz hőmérsékletre meg első lépcsőben talán a termosztáttal lehetne játszani . Túldúsítást szereti ,ez vagy sok levegőre utal ,vagy az adott injektorokhoz képest ,rövid befecskendezési időre .A turbót már valószínűleg nem cseréled kisebbre ,esetleg nagyobb injektor ,vagy alapból más befecskendezési stratégia.Hajrá!
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: capriv6 caprija
Hát igen itt a nyár vége és jelentem hogy jól teljesít a Turbo :)
Mindenkinek köszönöm aki segített céljaim elérésében...
Egy kis videót készítettem , így talán könnyebb szemléltetni hogy hogyan is működik..
Mindenkinek köszönöm aki segített céljaim elérésében...
Egy kis videót készítettem , így talán könnyebb szemléltetni hogy hogyan is működik..
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: capriv6 caprija
Gratulalok!
Nagyon kellemes a huzasa! 


Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: capriv6 caprija
Köszönöm..
Mikor vezetem mindig mosolyra fakaszt...
Elképesztő hogy megváltozott az autó :)
Mikor vezetem mindig mosolyra fakaszt...
Elképesztő hogy megváltozott az autó :)
daytona wrote:Gratulalok!Nagyon kellemes a huzasa!
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: capriv6 caprija
Faszán megy 

- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: capriv6 caprija
Köszönöm srácok



- driver
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 291
- Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Szigethalom
Re: capriv6 caprija
Tudod Krisz, hogy mindig csodáltam a munkásságodat, ami az autódat is jellemzi és a többi dolgot is
amit csinálsz.
Nagyon durván jó lett a caprid,nagyon tetszik és most irigy is vagyok
Megprobálok a nyomodba szegődni
amit csinálsz.
Nagyon durván jó lett a caprid,nagyon tetszik és most irigy is vagyok

Megprobálok a nyomodba szegődni

- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: capriv6 caprija
Köszi PAPI
Az a helyzet hogy mindig rengeteget tanultam (tőled) tőletek és ez vezetett el a céljaim eléréséhez.
Remélem neked is összejön, természetesen segítek amiben tudok bár a 23.a nem jött össze de sokat beszélgettünk és így kicsit letisztultak a dolgok a fejemben, hogy mit is akarsz elkövetni a motoroddal
A Többit PÜ-ben...

Az a helyzet hogy mindig rengeteget tanultam (tőled) tőletek és ez vezetett el a céljaim eléréséhez.
Remélem neked is összejön, természetesen segítek amiben tudok bár a 23.a nem jött össze de sokat beszélgettünk és így kicsit letisztultak a dolgok a fejemben, hogy mit is akarsz elkövetni a motoroddal

A Többit PÜ-ben...
driver wrote:Tudod Krisz, hogy mindig csodáltam a munkásságodat, ami az autódat is jellemzi és a többi dolgot is
amit csinálsz.
Nagyon durván jó lett a caprid,nagyon tetszik és most irigy is vagyok![]()
Megprobálok a nyomodba szegődni
- stpetya
- egyedülisszerelhet
- Posts: 512
- Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Üllő
Re: capriv6 caprija
Igy hogy csak neztem is fultol fulig ert a szam es minden szorom egnek allt,elb@szott jo lett apukam
Nyomjad ki a szemit neki,az anyja keservit,aze van.
Pedal To The Metal
Rohadt eszetlen elozeseket meg hanyagolni
Minden elismeresem Kliga,nagy vagy.

Pedal To The Metal
Rohadt eszetlen elozeseket meg hanyagolni


Minden elismeresem Kliga,nagy vagy.
Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.