Page 22 of 27

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Posted: Mon Aug 23, 2010 10:50 am
by szszaby
Itt minden jó még se jó, azóta is ugyanaz a saru van és most jó.

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Posted: Mon Aug 23, 2010 2:06 pm
by Tibi
a fent említett bmw-n amúgy szemre tök jó volt, amúgy meg fél újjal le lehetett törni. :-D

Jaaa, és grat !

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Posted: Mon Aug 23, 2010 7:08 pm
by Hattyu
Gratulálok a helyezéshez, nagyok vagytok :ru: :ru: :pia:

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Posted: Mon Aug 23, 2010 11:03 pm
by Bogyo28
szszaby wrote:Köszi az infókat igaz gőzöm sincs mi az az 50 quadrátos kábel, én csak az átmérőt ismerem.. :mrgreen: A test nem volt előre hozva de az az egy kábel nem melegedett. Indítózáskor leesett a feszkó az akkunál mérve 6V-ra.
ez igen egyszerü középsulis fizika. nálatok a motor nem egy kis darab 1.0 fiesta, tehát a megforgatásához kell nem kevés áram kell. nem tudom pontosan hogy mennyit vesz fel, de lehet akár 400 amper is. minden kábelnek van ellenállása, és minden csatlakozásnak is, csak ezek normál esetben olyan picik, hogy az elhanyagolható. ám 400 ampernél elég 0,015 ohm ellenállás, és akkor már esik rajta 6 volt. nem mellékesen ezen az átvezetésen folyik 400 amper és esik 6 volt, az disszipál (magyarul melegít) 2400 W-ot. 0,015 ohm az igen kicsi, ha a testkábel hosszában van 5 csatlakozás (aksi és aksisaru, aksisaru és kábelsaru, kábelsaru és kasztni, kasztni és kábelsaru, kábelsaru és motor, ennyi csati van ha nem direktbe viszed a testet az aksitól a motorig). Ezt igazándiból mérni nem tudod, mert pl ha egy kábel a sok nagy áramu használattól megy szarrá, akkor ha müszerrel rámérsz teljesen jónak látszik, sípol a szakadásmérő hogy a kábel jó (mivel ilyenkor alig folyik rajta áram), ám amikor elkezd rajta átfolyni a nagy áramerösség, egy picit megnő az ellenállása és máris kaptunk egy szép nagy darab fűtőszálat. de mivel elég nagy darab a kábel, és nem sokáig próbálod az indítózást, ezért a 2400 W a fenti példa szerint nem nagyon fogja meglangyosítani a kábelt. azt is tanították anno a suliban, hogy a kábel ellenállása az átmérőlyével fordított arányban változik, tehát minél vastagabb a kábel, annál kisebb az ellenállása, tehát annál több áramot képes átvinni melegedés és egyéb dolgok nélkül. extrém alulméretezett esetben a kábel el is ég (bizti is hasonló elven müködik), de ezekben az esetekben csak használhatatlan lesz.

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Posted: Mon Aug 23, 2010 11:07 pm
by Bogyo28
szszaby wrote:
Tibi wrote:keresztmetszet négyzetmm-ben.
Akkor ami most van az 75-ös és mégse jó. Akkor erre mondjon valaki valamit.
az 50-s az mint a hüvelykujjam, tehát a te 10-s bikakábeled olyan 30-s körül lehet. azt hiszem az 50-s kábel az 0.50 négyzetincs. a sima villanyszerelő szabványban a 35-s az kb szigetelés nélkül olyan 10mm, de a ti mocitokhoz én annál vastagabbat tennék bele. és mint mondtam a kábel minősége is számít, nem mindegy hogy milyen anyag van a szigetelés alatt, mert lehet valami olcso szar ötvözet meg lehet nagy tisztaságu réz is....

ez itt az amarikai szabvány, de autotechnikában sok helyen igy adják meg hogy milyen vastag kábel kell, pl a kapcsolási rajzokon is fel szokták tüntetni a szinek mellett igy a vastagságot. 18 AWG az pl az 1 mm2 kábel, aminek egy km kábelnek az ellenállása a szabványban szereplő tisztaságu réznél 20.95 ohm, kb 13 amper folyamatos szállítására alkalmas:

http://en.wikipedia.org/wiki/American_wire_gauge" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Posted: Tue Aug 24, 2010 8:29 am
by szszaby
Na most már világos a dolog, köszi az okítást. Akkor valszeg marad elöl az aksi, mert minek rakjak be súlyban olyan vastag és hosszú kábelt, lehet több lenne súlyban mint maga az akku.

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Posted: Thu Aug 26, 2010 7:28 pm
by gigford
Bogyo28 wrote:
szszaby wrote:
Tibi wrote:keresztmetszet négyzetmm-ben.
Akkor ami most van az 75-ös és mégse jó. Akkor erre mondjon valaki valamit.
az 50-s az mint a hüvelykujjam, tehát a te 10-s bikakábeled olyan 30-s körül lehet. azt hiszem az 50-s kábel az 0.50 négyzetincs. a sima villanyszerelő szabványban a 35-s az kb szigetelés nélkül olyan 10mm, de a ti mocitokhoz én annál vastagabbat tennék bele. és mint mondtam a kábel minősége is számít, nem mindegy hogy milyen anyag van a szigetelés alatt, mert lehet valami olcso szar ötvözet meg lehet nagy tisztaságu réz is....

ez itt az amarikai szabvány, de autotechnikában sok helyen igy adják meg hogy milyen vastag kábel kell, pl a kapcsolási rajzokon is fel szokták tüntetni a szinek mellett igy a vastagságot. 18 AWG az pl az 1 mm2 kábel, aminek egy km kábelnek az ellenállása a szabványban szereplő tisztaságu réznél 20.95 ohm, kb 13 amper folyamatos szállítására alkalmas:

http://en.wikipedia.org/wiki/American_wire_gauge" onclick="window.open(this.href);return false;
De jók ezek a magyarázatok! Faszér kell suliban agyonbonyolítani a könyvekben a fizikát :h: , amikor ilyen érthetően leírva rögtön megértem...

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Posted: Thu Aug 26, 2010 7:35 pm
by gigford
Ahogy Szabi is írta, tényleg volt szopás és ez a legrosszabb, amikor az ember nem tudja mi a gond...már le is mondtam napról, aztán csak jó lett. Szabi kb 2-3 órát szerelt, kábel ide-oda, akksi csere, felfogatás, önindító fel-le...nem sikerült volna nélküle, mondanom sem kell.... :ru:




kunmadaras-21_08_2010-0954.jpg

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Posted: Thu Aug 26, 2010 9:07 pm
by Gáborka
bitang BRUTÁL a VAS :ba:

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Posted: Sun Aug 29, 2010 5:51 pm
by Bogyo28
gigford wrote:De jók ezek a magyarázatok! Faszér kell suliban agyonbonyolítani a könyvekben a fizikát :h: , amikor ilyen érthetően leírva rögtön megértem...
Szakközépben 2 évig tanították az elektronikát a könyvekből, majd a 2 év végén levő kiséretségin szinte az egész osztály megbukott a tárgyból. A tanárunk ugy akarta megértetni a dolgokat, hogy a vezetékek olyanok mint a vízvezetékek meg stb. érdekes hogy a vizsgán feltett feladatot a tanárunk se tudta megoldani. aztán harmadikban ugy kezdték, hogy kaptunk egy új tanárt. az első órán az első mondata ez volt: -felejtsenek el mindent amit az elmult 2 évben ebből a tárgyból tanultak.
nem volt nehéz. aztán elkezdte értelmes hasonlatokkal elmagyarázni hogy mi hogyan müködik. pár példa:

a kondenzátor egy borosüveg. amikor üres, nagy mennyiségü bort (elektromos töltést) tud befogadni, aztán ahogy telik meg egyre kevesebbet, mert szükül a szája, aztán ha tele van nem tud több töltést felvenni. ebből már bárki fel tudta késöbb rajzolni a kondenzátor töltési karakterisztikáját. aztán amikor a feltöltött kondit kisütik, az olyan mint amikor kitöltöd a bort az üvegből. egy szürőkondenzátor müködése is könnyen leírható volt, a bor nem egyfolytában elérhető, hanem különbőző mértékben jön (ez volt pl egy szinusz jel a trafó után egyenirányítva), és ha megfelelő mérető üvegbe töltöd a bort (a kondezátor jól van méretezve) akkor kifelé egyfolytában ugyanaz a mennyiség szedhető ki (a szürőkondi az egyenirányított feszültséget ami egymás utáni hullámokból áll egy szép egyenes vonalu egyenfeszültségre alakítja, miközben a hullámok töltik és a hullámok között kijön belőle a delej).

az alagutdióda müködési elve egy szénkozó gyerek volt, aki épp a szakadék szélén állt meg a számkóval (karakterisztika megint egyből megvolt a rajzból, csak a szákozó gyereket nem kellet odarajzolni), és a munkapontban a gyerek ott egyensulyozik, de ha elmászik a munkapontból akkor a gyerek lezuhan, a dióda elfüstől.

ilyen példákkal pár hét alatt mindenki feljött a 2 éves anyagból, értelmet nyertek a könyv értelmetlen mondatai...

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Posted: Sun Aug 29, 2010 5:56 pm
by gigford
Igen, mert sokaknak túl misztikus ez az elektronika, villamosság, pedig az alapokat könnyen meg lehetne tanítani...persze egy szint után már nem könnyű, külön szakma ugye.
De ha ilyen tanárral kerül össze az ember, ahogy írod, akkor máshogy áll hozzá az ember, nem jajongat ha valamit vezetékelni kell.

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Posted: Wed Apr 20, 2011 8:34 pm
by szszaby
Szállító jármű:
2.jpg
2.jpg (47.67 KiB) Viewed 7061 times
P1050449.JPG
P1050449.JPG (69.76 KiB) Viewed 7061 times
1.jpg
1.jpg (66.32 KiB) Viewed 7061 times

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Posted: Wed Apr 20, 2011 8:35 pm
by szszaby
P1050451.JPG
P1050451.JPG (141.13 KiB) Viewed 7062 times
P1050454.JPG
P1050454.JPG (128.43 KiB) Viewed 7062 times

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Posted: Wed Apr 20, 2011 9:51 pm
by nyujoe
...már nagyon vártam!!! Szép 8-)

Re: Mk1 Escort 6.7 V8

Posted: Wed Apr 20, 2011 9:57 pm
by gigford
Nemrég ment át műszakin, jövő héten ha minden jól megy, már ezzel visszük az escortot tesztelni.

Utóbbin is alakulóban van egy két változtatás, nemsokára lesz beszámoló.