cosworth

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Iván

Post by Iván »

Nagyon szivesen persze :evil:
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: Lendkerék

Post by gigford »

capriv6 wrote:Sziasztok!!

Szerintetek menyit érdemes leszedni a lendkerékböl "V" motornál?
Mondjuk adott egy 9kg-os lendkerék.
Menyiben modosul a nyomaték görbe?
Tapasztalatok?
Nekem 2.8as lendkerek alapjan lett acelbol készitve, élég durvan kb 40%-kal könnyebb. Tapasztalatom annyi hogy kurva jo dolog, nyomatekvesztes meg bekaphassa, sokkal tobb előnye van mint hátránya. Aki vontatni akar meg 4 embert hegyen felfelé szallitani az vegyen traktort ne caprit.
Szóval külön raktuk be, már a veztengely hamarabb bekerült, igy volt összehasonlitási alapom.
Sokkal hamarabb leforognak a fokozatok, mitha nagy tehertol szabadult volna meg az auto, pörgösebbe teszi, föleg alacsony fordszamtartomanyban erzem a különbseget, nem olyan lomha "V6os".

Nem olcso dolog egy acel lendkerek, de legalabb nem parázol mikor száll szét a könnyitett verzio.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Lendkerék

Post by capriv6 »

gigford wrote:
capriv6 wrote:Sziasztok!!

Szerintetek menyit érdemes leszedni a lendkerékböl "V" motornál?
Mondjuk adott egy 9kg-os lendkerék.
Menyiben modosul a nyomaték görbe?
Tapasztalatok?
Nekem 2.8as lendkerek alapjan lett acelbol készitve, élég durvan kb 40%-kal könnyebb. Tapasztalatom annyi hogy kurva jo dolog, nyomatekvesztes meg bekaphassa, sokkal tobb előnye van mint hátránya. Aki vontatni akar meg 4 embert hegyen felfelé szallitani az vegyen traktort ne caprit.
Szóval külön raktuk be, már a veztengely hamarabb bekerült, igy volt összehasonlitási alapom.
Sokkal hamarabb leforognak a fokozatok, mitha nagy tehertol szabadult volna meg az auto, pörgösebbe teszi, föleg alacsony fordszamtartomanyban erzem a különbseget, nem olyan lomha "V6os".

Nem olcso dolog egy acel lendkerek, de legalabb nem parázol mikor száll szét a könnyitett verzio.
Ment pü...
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Post by capriv6 »

Mekem essex-em volt és bejött a dolog!
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Ezt csak úgy

Image

A hűtőt pedig szerintem úgy fogom megoldani, hogy amit jelöltem azt kivágom és akkor csak egy toldás kell a csőnek

Image

fent pedig a kis pöcköknek akarok lyukat fúrni és úgy néztem, hogy pont befér a borda alá. Mivel a hűtőnek van fent pereme ezért lehet csavarozás is lesz, alulról gumibakkal támasztanám meg... de majd még kiderül, már sötétedett...


Image
1980 Capri MK3
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Egy kérdés még felötlött bennem. Nem lesz messze a venti a hűtőtől? Driver ha jól emlékszem neked elektromos van és akkor azal nincs is gond, de Bogyó ugye neked maradt a hagyományos? Az, hogy szuperál? Milyen messze van neked a hűtőtől a venti?

köszi
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:Egy kérdés még felötlött bennem. Nem lesz messze a venti a hűtőtől? Driver ha jól emlékszem neked elektromos van és akkor azal nincs is gond, de Bogyó ugye neked maradt a hagyományos? Az, hogy szuperál? Milyen messze van neked a hűtőtől a venti?

köszi
Nálam a megmaradt hűtőventi csak a népek átverésére szolgál, mert a hűtő másik oldalán van egy elektromos, az a lényeg. Szerintem el is fogom távolítani a viszkósat, hiszen ilyen távolságból a holottnak a csók kategória....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

bogyo28 wrote:
Tibi wrote:Egy kérdés még felötlött bennem. Nem lesz messze a venti a hűtőtől? Driver ha jól emlékszem neked elektromos van és akkor azal nincs is gond, de Bogyó ugye neked maradt a hagyományos? Az, hogy szuperál? Milyen messze van neked a hűtőtől a venti?

köszi
Nálam a megmaradt hűtőventi csak a népek átverésére szolgál, mert a hűtő másik oldalán van egy elektromos, az a lényeg. Szerintem el is fogom távolítani a viszkósat, hiszen ilyen távolságból a holottnak a csók kategória....
jól sejtettem... akkor belemártom a sarokcsiszoló készüléket. :D A légkondi ventijét használod vagy másikat?
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:
bogyo28 wrote:
Tibi wrote:Egy kérdés még felötlött bennem. Nem lesz messze a venti a hűtőtől? Driver ha jól emlékszem neked elektromos van és akkor azal nincs is gond, de Bogyó ugye neked maradt a hagyományos? Az, hogy szuperál? Milyen messze van neked a hűtőtől a venti?

köszi
Nálam a megmaradt hűtőventi csak a népek átverésére szolgál, mert a hűtő másik oldalán van egy elektromos, az a lényeg. Szerintem el is fogom távolítani a viszkósat, hiszen ilyen távolságból a holottnak a csók kategória....
jól sejtettem... akkor belemártom a sarokcsiszoló készüléket. :D A légkondi ventijét használod vagy másikat?
a légkondi ventijét el-lejmolta a Sunya még anno, mielött a motor bekerült volna a capriba és megtudtam volna hogy az pont jó lenne. tehát nekem más van benne, de neked a légkondi venti ha megvan akkor az jó lehet...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Post by Süni »

bogyo28 wrote:
Tibi wrote:Egy kérdés még felötlött bennem. Nem lesz messze a venti a hűtőtől? Driver ha jól emlékszem neked elektromos van és akkor azal nincs is gond, de Bogyó ugye neked maradt a hagyományos? Az, hogy szuperál? Milyen messze van neked a hűtőtől a venti?

köszi
Nálam a megmaradt hűtőventi csak a népek átverésére szolgál, mert a hűtő másik oldalán van egy elektromos, az a lényeg. Szerintem el is fogom távolítani a viszkósat, hiszen ilyen távolságból a holottnak a csók kategória....
BMW-ken, Opel Omegákon ugye a sorhat mocira van méretezve a géptér. Ha 4 hengeres moci van, akkor böszme nagy műanyag légterelők veszik körbe a hűtőt+a ventit.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:
bogyo28 wrote:
Tibi wrote:Egy kérdés még felötlött bennem. Nem lesz messze a venti a hűtőtől? Driver ha jól emlékszem neked elektromos van és akkor azal nincs is gond, de Bogyó ugye neked maradt a hagyományos? Az, hogy szuperál? Milyen messze van neked a hűtőtől a venti?

köszi
Nálam a megmaradt hűtőventi csak a népek átverésére szolgál, mert a hűtő másik oldalán van egy elektromos, az a lényeg. Szerintem el is fogom távolítani a viszkósat, hiszen ilyen távolságból a holottnak a csók kategória....
BMW-ken, Opel Omegákon ugye a sorhat mocira van méretezve a géptér. Ha 4 hengeres moci van, akkor böszme nagy műanyag légterelők veszik körbe a hűtőt+a ventit.
há de hogy nézne az mán ki, egy BMW vagy OPEL logos műanyag a capriban :?: :!: :lol: :lol: :lol: :lol:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Olyan légterelő műanyag van a Capriban is, legalább is nekem van.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Mad Max wrote:Olyan légterelő műanyag van a Capriban is, legalább is nekem van.
de gondolom nem 40 cm széles :?: :lol: a capriban is van gyárilag, csak nekünk a hűtő jóval előrébb lett hozva, ezért a venti meg a hűtő közt nem 1-2 cm van hanem vagy 25, igy e venti hatásfoka igen sz@r...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
gofi2
szerszámadogató
Posts: 39
Joined: Sun Aug 06, 2006 9:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyíregyháza

help

Post by gofi2 »

Driver!
Helló. Mostanában szeretnék belevágni egy Capri építésébe, és te haladsz azon az úton ami nekem szimpi. Ha lehet adj már egy e-mail címet amire tudok írni. Sok a kérdés és a bizonytalanság.
Ha egy álom valóra válik. 2.9 24v
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: help

Post by Bogyo28 »

gofi2 wrote:Driver!
Helló. Mostanában szeretnék belevágni egy Capri építésébe, és te haladsz azon az úton ami nekem szimpi. Ha lehet adj már egy e-mail címet amire tudok írni. Sok a kérdés és a bizonytalanság.
minden hozzászólása alján ott van... vagy pü, az is ott van....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply