Nem volt.Blant wrote:A V4-eken egyiken sem volt visszafolyó?
karburátor
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
Re: karburátor
Tisztelt Urak !
tudnátok segíteni a jelenség okának kiderítésében ?
2.3 V6
Hidegen melegen nagyon szépen indul.
De miután bemelegszik aza alapjárat elkezd ugrálni
600-800
800-1000 közt
Mitha játszanék a gázzal (de nem játszom)
amúgy nem dadog húz rendesen.
5-let ??
tudom ki kellene cserélnem a karbit.
De sehol nem találok használhatót.
tudnátok segíteni a jelenség okának kiderítésében ?
2.3 V6
Hidegen melegen nagyon szépen indul.
De miután bemelegszik aza alapjárat elkezd ugrálni
600-800
800-1000 közt
Mitha játszanék a gázzal (de nem játszom)
amúgy nem dadog húz rendesen.
5-let ??
tudom ki kellene cserélnem a karbit.
De sehol nem találok használhatót.
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: karburátor
Én a fars levegőre tippelnék, pillangó szelep tengelye, vagy a karbi talpa.
Ford Capri MkI Essex
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: karburátor
szintén, bár én még hozzátenném hogy nekem volt hasonló a szivosor nem megfelelő tömítettségénél is játszott ilyet, ott szívott fals levegőt. karbiból meg szerintem hiába vársz egy jóra, azt neked kell megcsináltatni valami hozzáértő szakival. ugyanolyan szart lehet venni mint ami neked is van.szszaby wrote:Én a fars levegőre tippelnék, pillangó szelep tengelye, vagy a karbi talpa.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: karburátor
Ad szakemberek: az en gyari Solexem helyere felkerult a martonvasariaknal egy uj Weber 38-as DGMS. Ok raktak be, be is allitottak. Mar mikor a kocsiert mentem, fura volt, hogy rettenetesen alacsony az alapjarat -400 koruli. Mondtam nekik, hogy szerintem ez igy nem OK, a 2.3-nak 850-es alapjarat van eloirva a Haynesben. Azt mondtak ra, hogy ez igy a jo, mert idezek: " a V6-nak bugyognia kell". Tovabba eszrevettem, hogy a karbi tuzfal fele eso oldalan a ket pillangoszelep kozt van egy alulnyomas kiallas, csak ugy szabadon hagyva. Azt is megemlitettem nekik, arra azt mondtak, hogy az is igy a jo, mert pont annyi falsot sziv ott, amennyi kell neki.
Szoval eljottem, mondvan biztos en vagyok a hulye. Hazafele menet legalabb ketszer lefulladtam, mert alacsony fordulaton a kocsinak semmi nyomateka nem volt. Miutan lefulladt, alig akart beindulni is. Meg majalisra is igy mentem ki, de onnan hazafele mar beleuntam a dologba.
Eloszor is eszrevettem, hogy a karbi furcsan reagal az alapjarat allitasra, a kezi szivatora meg szinte alig. Ledugoztam a szakik altal nyitva hagyott kiallast, maris reagalt az alapjarat allitora meg a szivatora is. A nyomatek alacsony fordulaton viszont meg mindig nagyon hianyzott, dombra felfele gyakran kihagyott es visszadurrant a legszurohazba. Eloszor hig keverekre gyanakodtam, adtam neki egy kis plusz anyagot a karbi mindket oldalan. Egy hangyafasznyival jobb lett, de meg messze nem 100. Fefevel beszelgettem a majalison errol, o adott gy tanacsot, hogy probaljak allitani neki ovatosan az elogyujtasan. Hat megprobaltam. Csak ugy fulre kicsit megpockoltem az elosztojat, maris jobb lett. Utana fulre adtam neki meg, majd a dusitas csavarokkal is finoman hangolva eljutottam odaig, hogy a kocsi most jo, melegen gazpedal lenyomasa nelkul elsore beroffen, es a kipufogokban semmi visszadurrogas nincs.
Ezzel most nem a martonvasariak szakertelmet akartam ketsegbe vonni, nyilvan valamit konyitanak a dolgokhoz. Inkabb csak a hozzaallasukat. Miutan elhoztam toluk a kocsit, legeloszor meg felvettek a telefont azt a tanacsot adva, hogy tekerjem fel az alapjaratot. Miutan ez ugye nem oldotta meg a helyzetet, probaltam oket ujra hivni, mar eredmenytelenul, nem vettek a telefont. Az is nyilvanvalo, hogy nem en voltam nekik a szar caprimmal a honap biznisze, de lehet csak en allok ugy a dolgokhoz, hogy a kis munkat is jol adom ki a kezem kozul. Osszeszamolva kb 15 percet jatszottam az elogyujtassal, dusitassal, alapjarattal, es minden muszer nelkul a kocsi sokkal jobb lett, mint volt.
Szoval eljottem, mondvan biztos en vagyok a hulye. Hazafele menet legalabb ketszer lefulladtam, mert alacsony fordulaton a kocsinak semmi nyomateka nem volt. Miutan lefulladt, alig akart beindulni is. Meg majalisra is igy mentem ki, de onnan hazafele mar beleuntam a dologba.
Eloszor is eszrevettem, hogy a karbi furcsan reagal az alapjarat allitasra, a kezi szivatora meg szinte alig. Ledugoztam a szakik altal nyitva hagyott kiallast, maris reagalt az alapjarat allitora meg a szivatora is. A nyomatek alacsony fordulaton viszont meg mindig nagyon hianyzott, dombra felfele gyakran kihagyott es visszadurrant a legszurohazba. Eloszor hig keverekre gyanakodtam, adtam neki egy kis plusz anyagot a karbi mindket oldalan. Egy hangyafasznyival jobb lett, de meg messze nem 100. Fefevel beszelgettem a majalison errol, o adott gy tanacsot, hogy probaljak allitani neki ovatosan az elogyujtasan. Hat megprobaltam. Csak ugy fulre kicsit megpockoltem az elosztojat, maris jobb lett. Utana fulre adtam neki meg, majd a dusitas csavarokkal is finoman hangolva eljutottam odaig, hogy a kocsi most jo, melegen gazpedal lenyomasa nelkul elsore beroffen, es a kipufogokban semmi visszadurrogas nincs.
Ezzel most nem a martonvasariak szakertelmet akartam ketsegbe vonni, nyilvan valamit konyitanak a dolgokhoz. Inkabb csak a hozzaallasukat. Miutan elhoztam toluk a kocsit, legeloszor meg felvettek a telefont azt a tanacsot adva, hogy tekerjem fel az alapjaratot. Miutan ez ugye nem oldotta meg a helyzetet, probaltam oket ujra hivni, mar eredmenytelenul, nem vettek a telefont. Az is nyilvanvalo, hogy nem en voltam nekik a szar caprimmal a honap biznisze, de lehet csak en allok ugy a dolgokhoz, hogy a kis munkat is jol adom ki a kezem kozul. Osszeszamolva kb 15 percet jatszottam az elogyujtassal, dusitassal, alapjarattal, es minden muszer nelkul a kocsi sokkal jobb lett, mint volt.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: karburátor
ez ám a nyomós érv, tudományos magyarázatdaytona wrote: " a V6-nak bugyognia kell".

1980 Capri MK3
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: karburátor
Igen, az olajnyomasnak is valoszinu tetszett, legalabbis a mutato szerintTibi wrote:ez ám a nyomós érv, tudományos magyarázatdaytona wrote: " a V6-nak bugyognia kell".

Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Re: karburátor
köszönöm a tippeket.
Én is valami fals szusszra tippelek csak a helyét nem tudom.
Próbáltam féktisztítóval spriccelgetni a koporsó környékét de eredménytelen volt .
Ezért tippelem hogy a karbin lehet a ludas.
A karbi kereső progi aktivizálva már lassan fél éve
Viszont nekem is néha visszalő a karbiba.
Én is valami fals szusszra tippelek csak a helyét nem tudom.
Próbáltam féktisztítóval spriccelgetni a koporsó környékét de eredménytelen volt .
Ezért tippelem hogy a karbin lehet a ludas.
A karbi kereső progi aktivizálva már lassan fél éve

Viszont nekem is néha visszalő a karbiba.
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: karburátor
Ha visszalő akkor az a szegény keverékre utal, ami lehet a fars levegő miatt.
Ford Capri MkI Essex
Re: karburátor
lehet hogy igazságod van.szszaby wrote:Ha visszalő akkor az a szegény keverékre utal, ami lehet a fars levegő miatt.
Mert alapból nem olyan szaga van mint ami szegény
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: karburátor
Óvatosan fújj oda egy kis féktisztítót, ahol falsot gyanítasz, ha felpörög tőle a motor, már tudod is, hogy hol szívta be.
Amúgy a gyorsítási dúsító kör vezérlőmembránja szokott még szakadvt lenni. A 4 szöglető fedél alatt van a karbi valamelyik oldalán.
Amúgy a gyorsítási dúsító kör vezérlőmembránja szokott még szakadvt lenni. A 4 szöglető fedél alatt van a karbi valamelyik oldalán.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: karburátor
daytona wrote:Ad szakemberek: az en gyari Solexem helyere felkerult a martonvasariaknal egy uj Weber 38-as DGMS. Ok raktak be, be is allitottak. Mar mikor a kocsiert mentem, fura volt, hogy rettenetesen alacsony az alapjarat -400 koruli. Mondtam nekik, hogy szerintem ez igy nem OK, a 2.3-nak 850-es alapjarat van eloirva a Haynesben. Azt mondtak ra, hogy ez igy a jo, mert idezek: " a V6-nak bugyognia kell". Tovabba eszrevettem, hogy a karbi tuzfal fele eso oldalan a ket pillangoszelep kozt van egy alulnyomas kiallas, csak ugy szabadon hagyva. Azt is megemlitettem nekik, arra azt mondtak, hogy az is igy a jo, mert pont annyi falsot sziv ott, amennyi kell neki.
Szoval eljottem, mondvan biztos en vagyok a hulye. Hazafele menet legalabb ketszer lefulladtam, mert alacsony fordulaton a kocsinak semmi nyomateka nem volt. Miutan lefulladt, alig akart beindulni is. Meg majalisra is igy mentem ki, de onnan hazafele mar beleuntam a dologba.
Eloszor is eszrevettem, hogy a karbi furcsan reagal az alapjarat allitasra, a kezi szivatora meg szinte alig. Ledugoztam a szakik altal nyitva hagyott kiallast, maris reagalt az alapjarat allitora meg a szivatora is. A nyomatek alacsony fordulaton viszont meg mindig nagyon hianyzott, dombra felfele gyakran kihagyott es visszadurrant a legszurohazba. Eloszor hig keverekre gyanakodtam, adtam neki egy kis plusz anyagot a karbi mindket oldalan. Egy hangyafasznyival jobb lett, de meg messze nem 100. Fefevel beszelgettem a majalison errol, o adott gy tanacsot, hogy probaljak allitani neki ovatosan az elogyujtasan. Hat megprobaltam. Csak ugy fulre kicsit megpockoltem az elosztojat, maris jobb lett. Utana fulre adtam neki meg, majd a dusitas csavarokkal is finoman hangolva eljutottam odaig, hogy a kocsi most jo, melegen gazpedal lenyomasa nelkul elsore beroffen, es a kipufogokban semmi visszadurrogas nincs.
Ezzel most nem a martonvasariak szakertelmet akartam ketsegbe vonni, nyilvan valamit konyitanak a dolgokhoz. Inkabb csak a hozzaallasukat. Miutan elhoztam toluk a kocsit, legeloszor meg felvettek a telefont azt a tanacsot adva, hogy tekerjem fel az alapjaratot. Miutan ez ugye nem oldotta meg a helyzetet, probaltam oket ujra hivni, mar eredmenytelenul, nem vettek a telefont. Az is nyilvanvalo, hogy nem en voltam nekik a szar caprimmal a honap biznisze, de lehet csak en allok ugy a dolgokhoz, hogy a kis munkat is jol adom ki a kezem kozul. Osszeszamolva kb 15 percet jatszottam az elogyujtassal, dusitassal, alapjarattal, es minden muszer nelkul a kocsi sokkal jobb lett, mint volt.
én a szakit arra az esetre gondoltam, ha pl ki van kopva a pillangoszelepnél a karbi, és meg kell perselyezni a cuccot, mert azt otthon kézifúróval elég nehéz. Martonvásáriakat nem ismerem, nem tudok mit mondani, de itt pesten tudok olyat akihez NEM szadab elvinni az autót/karbit. Bandibá se vált be mindenkinél, de pl nekem még eddig mindent korrektől megcsinált, Pudva is meg volt vele elégedve stb. TCS kocsiját is megcsinálta anno, igaz ott másból volt probléma

"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: karburátor
Bogyo28 wrote:itt pesten tudok olyat akihez NEM szadab elvinni az autót/karbit.


Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: karburátor
a,:Natalie Driver Gabe wrote:Tisztelt Urak !
tudnátok segíteni a jelenség okának kiderítésében ?
2.3 V6
Hidegen melegen nagyon szépen indul.
De miután bemelegszik aza alapjárat elkezd ugrálni
600-800
800-1000 közt
Mitha játszanék a gázzal (de nem játszom)
amúgy nem dadog húz rendesen.
5-let ??
tudom ki kellene cserélnem a karbit.
De sehol nem találok használhatót.
sztem kéri a naftát.
co-mérő, tekergetés...
b,:
pill.szelep tengely
c,:
likas a vezérlőmembrán (ld.: blant), vagy a gyújtáselosztón a membrán (most jártam így egy bogárral)
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT
- Zacy
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 216
- Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zala megyében bárhol
Re: karburátor
A karbim nekem most még jó, de az utolsó szétszedésnél már látható volt hogy felujítószett lassan aktuális lesz Solex32EEIT. Hol lehet ezt beszerezni és mennyiért? Meg kellene egy úszó is mert ami a mienkben van már ragasztott.
Ford Capri MkII 1977 2.0V6