váltók
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
Re: váltók
Az automatáknál lendkerék mint olyan nincs.
Itt egy alaplemez van amire fel van hegesztve egy fogaskoszorú amit az önindító forgat, továbbá erre az alaplemezre kell felcsavarozni a turbinát (ufót, citromot) kinek hogy tetszik, gyk ez végzi el a kuplung szerepét....szal teljesen más módon dolgozik mint egy kézis
Itt egy alaplemez van amire fel van hegesztve egy fogaskoszorú amit az önindító forgat, továbbá erre az alaplemezre kell felcsavarozni a turbinát (ufót, citromot) kinek hogy tetszik, gyk ez végzi el a kuplung szerepét....szal teljesen más módon dolgozik mint egy kézis
Ford Scorpio Facelift 93' Cosworth
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
-
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 270
- Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest - Csepel
Re: váltók
Ahhhha... Ilyen citromot mintha már láttam volna bent gyakorlaton. És akkor annak az olajnoymása nyomása állítja a "kuplungot" és a sebességi fokozatokat is?
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
Re: váltók
a fordulat hatására zárnak a benne lévő tárcsák
Ford Scorpio Facelift 93' Cosworth
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
-
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 270
- Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest - Csepel
Re: váltók
Akkor már végre van elképzelésem hogy működik. Köszi a felvilágosítást!
:D

"Nagy célhoz hosszan visz az út"
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: váltók
Jaja... Lehetőleg, ha autómatásítassz, akkor ne C3-at rakj be! Szerezz egy 4ALD overdriveos skorpió autómatát. Kicsit hosszabb, mint a C3-as, de egy tartót kell csak hekkelni hozzá. és nekem van olyan kardánom, amivel fel tudod rakni, mert az enyém alatt is volt olyan. A lényege, hogy ez 4 gangos és van rajta egy DE fokozat, ami alacsony fordulaton is elég nagy sebességet ad, jó hosszó, míg a C3-as3.ja nagyon rövid, és pályán nagyon pörög a motor. Olajhűtőről kell még gondoskodni hozzá, meg át kell alakítani azt a részt, ahol a gázbowden húzza a karbit, mert oda be kell kötni egy "kick down" bowdent, ami padlógáznál visszatépi egy ganggal az autómatát. Van egy vákumcső is, ami a kisebb gázadásoknál ,ha kell szintén visszakapcsolásra bírja a szerkezetet. Ez a szívósor és a karbi közti kis talpról kapja a vákumot. Ez a 2ét dolog vezérli az autómatát (mindkét fajtát). A 4ALD-ből volt olyan, ami mechanikus km óra kihajtású. Olyat érdemes szerezni. Viszonylag bonyolult, de ha ez a feeling bejön, akkor hajrá. 2 nap alatt meg lehet csinálni. Automata pedálsor se árt hozzá, szép széles fékpedállal, meg automata váltókar és konzol és rudazat. Az automatának kissé más a kardánalagutja is, de az szerintem nem para. Inkább az, hogy a váltókarnál más a kivágás az alaguton, ami azért baj, mert oda jön egy ilyen homorú vasdarab az oldalán egy jukkal, ahol a váltórudazat kimegy. Az nem tudom, hogy belemegye a manuálos kivágásába.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
-
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 270
- Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest - Csepel
Re: váltók
Dr. Flex mindent meg tud oldani 8) Kicsit utánanézek még ennek a kivágás dolognak, de mindenesetre a 4ALD tényleg szimpatikusabb a C3-nál. Nem versenyautó lesz a Capriból, inkább csak olyan krúzingolós kényelmes kocsit akarok belőle faragni, vandálkodni egy teljesen más project lesz alakulóban :D
Bowden, vákuum cső szerintem nem gázos, olajhűtőnek bőven van helye, kardán-t meg csak nem alakították át teljesen az autómata miatt Fordéknál és a kivágás se hangzik bonyolultnak... A mostani váltót ahogy néztem úgy is tárcsa cserés lenne, meg kinyomócsapágy se ártana, ebbe is kell új olaj, szóval akkor meg már miért ne legyen autómata...
Köszönöm, sokat segítettetek!
Bowden, vákuum cső szerintem nem gázos, olajhűtőnek bőven van helye, kardán-t meg csak nem alakították át teljesen az autómata miatt Fordéknál és a kivágás se hangzik bonyolultnak... A mostani váltót ahogy néztem úgy is tárcsa cserés lenne, meg kinyomócsapágy se ártana, ebbe is kell új olaj, szóval akkor meg már miért ne legyen autómata...


Köszönöm, sokat segítettetek!

"Nagy célhoz hosszan visz az út"
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: váltók
Ha belefogsz az em semmi. Van egy kardánom, aminek az elejét, ha felrakod a te kerdánodra, akkor pont jó lesz hosszban a 4ALD-hez. Szólj, ha aktuális és elboltoljuk, vagy elcseréljük! Üdv! Ja és van asszem egy fölös automata váltókarom és konzolom is.
Bence
Bence
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
-
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 270
- Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest - Csepel
Re: váltók
Köszi, lehet érdekelni fog a dolog, de egynlőre a dolgozok, hogy legyen pénzem dolgozni fázisban vagyok :D Cserére mire gondoltál, mire van neked szükséged? Nem mintha sok cuccom lenne, de hátha :D
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: váltók
ha aktuális lesz, megbeszéljük, de pl a saját kardánod elejére ahelyett, amit én adok, ilyesmire 

A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: váltók
hogy lehet kivenni az olajat a T9-ből leszedés nélkül lehetőleg?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: váltók
Én úgy csináltam, hogy fúrtam az aljába egy 5-ös furatot, aztán amikor lefolyt vágtam bele 6-os menetet és hajtottam bele egy csavart.
Ford Capri MkI Essex
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: váltók
Ez nekem is eszembe jutott, de mitől nem ment bele a spén?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: váltók
Blant wrote:Ez nekem is eszembe jutott, de mitől nem ment bele a spén?




Ford Capri MkI Essex
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: váltók
Drága nagyra nőtt barátom. Mit nem értessz? Tudom, hogy ELVILEG a fúró és a meccő is kifele húzza a spént, de azért mégis... Szkeptikus vagyok picit. elég érzékeny berendezés a váltó. És mi van, ha pont fogaskeréken, vagy csapágyon fúrom szegényt?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: váltók
Meg ne furd a váltót ha van othol egy porszivód azzal is ki lehet szivni.Blant wrote:hogy lehet kivenni az olajat a T9-ből leszedés nélkül lehetőleg?
tanitották az oskolában a közlekedö edényt is nem???