váltók

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Dozer
nemleszgondhasegítis
Posts: 181
Joined: Fri Mar 10, 2006 5:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: váltók

Post by Dozer »

Az automatáknál lendkerék mint olyan nincs.

Itt egy alaplemez van amire fel van hegesztve egy fogaskoszorú amit az önindító forgat, továbbá erre az alaplemezre kell felcsavarozni a turbinát (ufót, citromot) kinek hogy tetszik, gyk ez végzi el a kuplung szerepét....szal teljesen más módon dolgozik mint egy kézis
Ford Scorpio Facelift 93' Cosworth
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Re: váltók

Post by TomiCaPri »

Ahhhha... Ilyen citromot mintha már láttam volna bent gyakorlaton. És akkor annak az olajnoymása nyomása állítja a "kuplungot" és a sebességi fokozatokat is?
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
User avatar
Dozer
nemleszgondhasegítis
Posts: 181
Joined: Fri Mar 10, 2006 5:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: váltók

Post by Dozer »

a fordulat hatására zárnak a benne lévő tárcsák
Ford Scorpio Facelift 93' Cosworth
Ford Explorer 99' 4.0 V6
Ford Granada MK2/2 85' 2,8i FULL
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Re: váltók

Post by TomiCaPri »

Akkor már végre van elképzelésem hogy működik. Köszi a felvilágosítást! :ru: :D
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Blant »

Jaja... Lehetőleg, ha autómatásítassz, akkor ne C3-at rakj be! Szerezz egy 4ALD overdriveos skorpió autómatát. Kicsit hosszabb, mint a C3-as, de egy tartót kell csak hekkelni hozzá. és nekem van olyan kardánom, amivel fel tudod rakni, mert az enyém alatt is volt olyan. A lényege, hogy ez 4 gangos és van rajta egy DE fokozat, ami alacsony fordulaton is elég nagy sebességet ad, jó hosszó, míg a C3-as3.ja nagyon rövid, és pályán nagyon pörög a motor. Olajhűtőről kell még gondoskodni hozzá, meg át kell alakítani azt a részt, ahol a gázbowden húzza a karbit, mert oda be kell kötni egy "kick down" bowdent, ami padlógáznál visszatépi egy ganggal az autómatát. Van egy vákumcső is, ami a kisebb gázadásoknál ,ha kell szintén visszakapcsolásra bírja a szerkezetet. Ez a szívósor és a karbi közti kis talpról kapja a vákumot. Ez a 2ét dolog vezérli az autómatát (mindkét fajtát). A 4ALD-ből volt olyan, ami mechanikus km óra kihajtású. Olyat érdemes szerezni. Viszonylag bonyolult, de ha ez a feeling bejön, akkor hajrá. 2 nap alatt meg lehet csinálni. Automata pedálsor se árt hozzá, szép széles fékpedállal, meg automata váltókar és konzol és rudazat. Az automatának kissé más a kardánalagutja is, de az szerintem nem para. Inkább az, hogy a váltókarnál más a kivágás az alaguton, ami azért baj, mert oda jön egy ilyen homorú vasdarab az oldalán egy jukkal, ahol a váltórudazat kimegy. Az nem tudom, hogy belemegye a manuálos kivágásába.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Re: váltók

Post by TomiCaPri »

Dr. Flex mindent meg tud oldani 8) Kicsit utánanézek még ennek a kivágás dolognak, de mindenesetre a 4ALD tényleg szimpatikusabb a C3-nál. Nem versenyautó lesz a Capriból, inkább csak olyan krúzingolós kényelmes kocsit akarok belőle faragni, vandálkodni egy teljesen más project lesz alakulóban :D
Bowden, vákuum cső szerintem nem gázos, olajhűtőnek bőven van helye, kardán-t meg csak nem alakították át teljesen az autómata miatt Fordéknál és a kivágás se hangzik bonyolultnak... A mostani váltót ahogy néztem úgy is tárcsa cserés lenne, meg kinyomócsapágy se ártana, ebbe is kell új olaj, szóval akkor meg már miért ne legyen autómata... :oops: :twisted:
Köszönöm, sokat segítettetek! :ru:
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Blant »

Ha belefogsz az em semmi. Van egy kardánom, aminek az elejét, ha felrakod a te kerdánodra, akkor pont jó lesz hosszban a 4ALD-hez. Szólj, ha aktuális és elboltoljuk, vagy elcseréljük! Üdv! Ja és van asszem egy fölös automata váltókarom és konzolom is.

Bence
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Re: váltók

Post by TomiCaPri »

Köszi, lehet érdekelni fog a dolog, de egynlőre a dolgozok, hogy legyen pénzem dolgozni fázisban vagyok :D Cserére mire gondoltál, mire van neked szükséged? Nem mintha sok cuccom lenne, de hátha :D
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Blant »

ha aktuális lesz, megbeszéljük, de pl a saját kardánod elejére ahelyett, amit én adok, ilyesmire :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Blant »

hogy lehet kivenni az olajat a T9-ből leszedés nélkül lehetőleg?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: váltók

Post by szszaby »

Én úgy csináltam, hogy fúrtam az aljába egy 5-ös furatot, aztán amikor lefolyt vágtam bele 6-os menetet és hajtottam bele egy csavart.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Blant »

Ez nekem is eszembe jutott, de mitől nem ment bele a spén?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: váltók

Post by szszaby »

Blant wrote:Ez nekem is eszembe jutott, de mitől nem ment bele a spén?
:idea: :?: :?: :?:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Blant »

Drága nagyra nőtt barátom. Mit nem értessz? Tudom, hogy ELVILEG a fúró és a meccő is kifele húzza a spént, de azért mégis... Szkeptikus vagyok picit. elég érzékeny berendezés a váltó. És mi van, ha pont fogaskeréken, vagy csapágyon fúrom szegényt?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: váltók

Post by capriv6 »

Blant wrote:hogy lehet kivenni az olajat a T9-ből leszedés nélkül lehetőleg?
Meg ne furd a váltót ha van othol egy porszivód azzal is ki lehet szivni.
tanitották az oskolában a közlekedö edényt is nem???
Post Reply