Page 24 of 51

Re: váltók

Posted: Thu Mar 27, 2008 6:19 pm
by Dozer
Az automatáknál lendkerék mint olyan nincs.

Itt egy alaplemez van amire fel van hegesztve egy fogaskoszorú amit az önindító forgat, továbbá erre az alaplemezre kell felcsavarozni a turbinát (ufót, citromot) kinek hogy tetszik, gyk ez végzi el a kuplung szerepét....szal teljesen más módon dolgozik mint egy kézis

Re: váltók

Posted: Thu Mar 27, 2008 6:24 pm
by TomiCaPri
Ahhhha... Ilyen citromot mintha már láttam volna bent gyakorlaton. És akkor annak az olajnoymása nyomása állítja a "kuplungot" és a sebességi fokozatokat is?

Re: váltók

Posted: Thu Mar 27, 2008 6:37 pm
by Dozer
a fordulat hatására zárnak a benne lévő tárcsák

Re: váltók

Posted: Thu Mar 27, 2008 7:10 pm
by TomiCaPri
Akkor már végre van elképzelésem hogy működik. Köszi a felvilágosítást! :ru: :D

Re: váltók

Posted: Thu Mar 27, 2008 7:15 pm
by Blant
Jaja... Lehetőleg, ha autómatásítassz, akkor ne C3-at rakj be! Szerezz egy 4ALD overdriveos skorpió autómatát. Kicsit hosszabb, mint a C3-as, de egy tartót kell csak hekkelni hozzá. és nekem van olyan kardánom, amivel fel tudod rakni, mert az enyém alatt is volt olyan. A lényege, hogy ez 4 gangos és van rajta egy DE fokozat, ami alacsony fordulaton is elég nagy sebességet ad, jó hosszó, míg a C3-as3.ja nagyon rövid, és pályán nagyon pörög a motor. Olajhűtőről kell még gondoskodni hozzá, meg át kell alakítani azt a részt, ahol a gázbowden húzza a karbit, mert oda be kell kötni egy "kick down" bowdent, ami padlógáznál visszatépi egy ganggal az autómatát. Van egy vákumcső is, ami a kisebb gázadásoknál ,ha kell szintén visszakapcsolásra bírja a szerkezetet. Ez a szívósor és a karbi közti kis talpról kapja a vákumot. Ez a 2ét dolog vezérli az autómatát (mindkét fajtát). A 4ALD-ből volt olyan, ami mechanikus km óra kihajtású. Olyat érdemes szerezni. Viszonylag bonyolult, de ha ez a feeling bejön, akkor hajrá. 2 nap alatt meg lehet csinálni. Automata pedálsor se árt hozzá, szép széles fékpedállal, meg automata váltókar és konzol és rudazat. Az automatának kissé más a kardánalagutja is, de az szerintem nem para. Inkább az, hogy a váltókarnál más a kivágás az alaguton, ami azért baj, mert oda jön egy ilyen homorú vasdarab az oldalán egy jukkal, ahol a váltórudazat kimegy. Az nem tudom, hogy belemegye a manuálos kivágásába.

Re: váltók

Posted: Fri Mar 28, 2008 10:36 am
by TomiCaPri
Dr. Flex mindent meg tud oldani 8) Kicsit utánanézek még ennek a kivágás dolognak, de mindenesetre a 4ALD tényleg szimpatikusabb a C3-nál. Nem versenyautó lesz a Capriból, inkább csak olyan krúzingolós kényelmes kocsit akarok belőle faragni, vandálkodni egy teljesen más project lesz alakulóban :D
Bowden, vákuum cső szerintem nem gázos, olajhűtőnek bőven van helye, kardán-t meg csak nem alakították át teljesen az autómata miatt Fordéknál és a kivágás se hangzik bonyolultnak... A mostani váltót ahogy néztem úgy is tárcsa cserés lenne, meg kinyomócsapágy se ártana, ebbe is kell új olaj, szóval akkor meg már miért ne legyen autómata... :oops: :twisted:
Köszönöm, sokat segítettetek! :ru:

Re: váltók

Posted: Fri Mar 28, 2008 11:30 am
by Blant
Ha belefogsz az em semmi. Van egy kardánom, aminek az elejét, ha felrakod a te kerdánodra, akkor pont jó lesz hosszban a 4ALD-hez. Szólj, ha aktuális és elboltoljuk, vagy elcseréljük! Üdv! Ja és van asszem egy fölös automata váltókarom és konzolom is.

Bence

Re: váltók

Posted: Fri Mar 28, 2008 12:01 pm
by TomiCaPri
Köszi, lehet érdekelni fog a dolog, de egynlőre a dolgozok, hogy legyen pénzem dolgozni fázisban vagyok :D Cserére mire gondoltál, mire van neked szükséged? Nem mintha sok cuccom lenne, de hátha :D

Re: váltók

Posted: Fri Mar 28, 2008 12:51 pm
by Blant
ha aktuális lesz, megbeszéljük, de pl a saját kardánod elejére ahelyett, amit én adok, ilyesmire :-)

Re: váltók

Posted: Fri Mar 28, 2008 2:34 pm
by Blant
hogy lehet kivenni az olajat a T9-ből leszedés nélkül lehetőleg?

Re: váltók

Posted: Fri Mar 28, 2008 2:49 pm
by szszaby
Én úgy csináltam, hogy fúrtam az aljába egy 5-ös furatot, aztán amikor lefolyt vágtam bele 6-os menetet és hajtottam bele egy csavart.

Re: váltók

Posted: Fri Mar 28, 2008 7:04 pm
by Blant
Ez nekem is eszembe jutott, de mitől nem ment bele a spén?

Re: váltók

Posted: Fri Mar 28, 2008 8:32 pm
by szszaby
Blant wrote:Ez nekem is eszembe jutott, de mitől nem ment bele a spén?
:idea: :?: :?: :?:

Re: váltók

Posted: Fri Mar 28, 2008 8:46 pm
by Blant
Drága nagyra nőtt barátom. Mit nem értessz? Tudom, hogy ELVILEG a fúró és a meccő is kifele húzza a spént, de azért mégis... Szkeptikus vagyok picit. elég érzékeny berendezés a váltó. És mi van, ha pont fogaskeréken, vagy csapágyon fúrom szegényt?

Re: váltók

Posted: Fri Mar 28, 2008 8:50 pm
by capriv6
Blant wrote:hogy lehet kivenni az olajat a T9-ből leszedés nélkül lehetőleg?
Meg ne furd a váltót ha van othol egy porszivód azzal is ki lehet szivni.
tanitották az oskolában a közlekedö edényt is nem???