Page 24 of 50
Re: futómű
Posted: Mon Sep 01, 2008 7:32 pm
by Nitrobuster
capriv6 wrote:Valaki tanács féleségre lenne help
Megcsináltam capriba a felső toronycsapányas megoldást állítós verzijóura de a golyaláb beállitását melyik irányba kellene eltolni hogy a kormány intenzíven pörögjön kanyarodáskor alaphelyzetbe?
Elvittem futómüveshez de (csak nézett nagyokat

) és nem lett jobb...
Vagy próbálkozzak? Már utánna is olvastam de nem lettem okosabb

Szerintem a toronycsapágyal csak terpesztést tudsz neki adni, hogy gyorsan pörögjön a kormány a kerék összetartást kell állítani lehetőleg minnél közeleb a 0-hoz (nekem 1fok, de lehet pont ez a gyári érték is) de nincs is vele nagy gond mert az enyém elég gyorsan forog vissza, de ez lehet, hogy szervó kormánynál másképp van.
Re: futómű
Posted: Mon Sep 01, 2008 7:55 pm
by szszaby
Ahogy most van beszerelve a csapterpesztés és az utánfutás is változik egyszerre.
Re: futómű
Posted: Mon Sep 01, 2008 9:17 pm
by capriv6
Nekem most pozitív dölést állitottak be!Ahogy most olvasom ez kanyarodáskor nyalja a gumi oldalát

ami nem igazán jó.
Szerintem a negativ dölés lenne az igazi nagyobb utánfutással szerintetek?
Da a negatív dölés segít a kormányzásban (visszatekeredés)?
Minden racing autót megnézek ott negatív a dölés.Vagy nem?
Re: futómű
Posted: Mon Sep 01, 2008 9:42 pm
by szszaby
Tudtommal az olyan első kerékcsapágynak ami a Caprinak van, kell a pozitív dőlés , hogy menet közben tolja felfele a kereket a tengelyen. Ezáltal csökken a tengely végén lévő csonkanya terhelése. A pozitív kerékdőlés kompenzálására van a kerék összetertás. A dőlés miatt a kerék egy elméleti kúp mentén akar legördülni. Vagyis szét akarna gurulni.
Re: futómű
Posted: Mon Sep 01, 2008 10:08 pm
by Midnight Blue
capriv6 wrote:Nekem most pozitív dölést állitottak be!Ahogy most olvasom ez kanyarodáskor nyalja a gumi oldalát

ami nem igazán jó.
Szerintem a negativ dölés lenne az igazi nagyobb utánfutással szerintetek?
Da a negatív dölés segít a kormányzásban (visszatekeredés)?
Minden racing autót megnézek ott negatív a dölés.Vagy nem?
Attól is függ, hogy mit akarsz az autóval, pályán versenyezni, vagy utcán használni. Gondolom az utóbbit , ezért fontos a gumi állapota hosszú távon. Tehát a kerékdőlés legyen kb. 0 fok. Eltérés lehet + - irányban 30' . Az a lényeg, hogy a bal és jobb oldala egyforma legyen. Ezzel együtt változik a csapterpesztés is. De ez minket nem is érdekel.
A lényeg az utánfutáson van. Hogy a kormány kanyar után magától jöjjön vissza, nagy utánfutás kell. (Tehát a kerékösszetartással nem ezt állítod.) A kocsit oldalról nézzük. A rugóláb, gólyaláb,teteje (toronycsapágynál) minél inkább hátra felé dőljön. Bal és jobb keréknél egyformán legyen. Pl. 3 fok. Elég parasztosra sikerült a fogalmazás , de remélem érthető.
Re: futómű
Posted: Mon Sep 01, 2008 10:12 pm
by capriv6
Hu
Érthető minden....
Tehát ami nekem kell az az utánfutás (kerék visszaáll egyenesbe) Ha pedig racingolni kell pályán akkor utánfutás + negatív dölés...

Re: futómű
Posted: Sat Sep 06, 2008 4:55 pm
by CAPRI-3
capriv6 wrote:Valaki tanács féleségre lenne help
Megcsináltam capriba a felső toronycsapányas megoldást állítós verzijóura de a golyaláb beállitását melyik irányba kellene eltolni hogy a kormány intenzíven pörögjön kanyarodáskor alaphelyzetbe?
Elvittem futómüveshez de (csak nézett nagyokat :shock:) és nem lett jobb...
Vagy próbálkozzak? Már utánna is olvastam de nem lettem okosabb :burn:
hátrafelé döntsd
mi is megcsináltuk már, csak nem ilyenre, teccik, jó lett nagyon !
Re: futómű
Posted: Sun Sep 07, 2008 9:05 pm
by capriv6
CAPRI-3 wrote:capriv6 wrote:Valaki tanács féleségre lenne help
Megcsináltam capriba a felső toronycsapányas megoldást állítós verzijóura de a golyaláb beállitását melyik irányba kellene eltolni hogy a kormány intenzíven pörögjön kanyarodáskor alaphelyzetbe?
Elvittem futómüveshez de (csak nézett nagyokat

) és nem lett jobb...
Vagy próbálkozzak? Már utánna is olvastam de nem lettem okosabb

hátrafelé döntsd
mi is megcsináltuk már, csak nem ilyenre, teccik, jó lett nagyon !
Köszönöm
idöközben meghalt a szervópumpám igy a tesztekkel kicsit várnom kell
de a jöv. héten
:P
Re: futómű
Posted: Mon Sep 08, 2008 8:11 pm
by CAPRI-3
tudtunk segíteni, elérted Ádit?
Re: futómű
Posted: Tue Sep 09, 2008 7:12 am
by capriv6
CAPRI-3 wrote:tudtunk segíteni, elérted Ádit?
Igen
Minden rendben ment tegnap megvettem a szervópumpát
Elmentem felkerestem (ugy is utba esett több hely több árajánlat) a soroksáron a szevó javítós felujítós céget de mikor meglátták a pumpát akkor csak annyit tudtak mondani hogy felujítani NEM lehet vegyek ujat ami 52000FT
Hát ennek
Ezek után elmenten oda amit montatok a ko-csi.hu (korábban itt vettem az AC mat is) ahol a felujítás igyaz nem ment de kaptam ujat
28000Ft-ért
Hát ez a nem mindegy.
Mindenkinek csak ajánlani tudom öket.
Visszakanyarodva futómüs topic-hoz ahogy nem dolgozok (beépítem) és megyek tesztelni a beállításokat
Köszönöm a segítséget

Re: futómű
Posted: Sun Sep 14, 2008 7:13 pm
by capriv6
Ma mentem probálkozni amit állítottam :
Utánfutás max + irányba (hátrafelé)
Negatív kerékdőlés maradt az eredeti
Tapasztalatok
AZ A KIBASZOTT KORMÁNY NEM AKAR MÉG MINDIG VISSZAPÖRÖGNI INTENZÍVEN
De kurvára javult a kanyar stabilitás eltünt szinte teljesen az alulkormányozottság végre
Most megnéztem a képeket a racing caprikról és nekem az jött le hogy mindenkinek az utánfutása negativ irányba van eltolva..
lehet hogy ez capri sajátosság?
Teszt majd holnap
Re: futómű
Posted: Mon Sep 15, 2008 11:58 am
by Kenny
capriv6 wrote:Ma mentem probálkozni amit állítottam :
Utánfutás max + irányba (hátrafelé)
Negatív kerékdőlés maradt az eredeti
Tapasztalatok
AZ A KIBASZOTT KORMÁNY NEM AKAR MÉG MINDIG VISSZAPÖRÖGNI INTENZÍVEN
De kurvára javult a kanyar stabilitás eltünt szinte teljesen az alulkormányozottság végre
Most megnéztem a képeket a racing caprikról és nekem az jött le hogy mindenkinek az utánfutása negativ irányba van eltolva..
lehet hogy ez capri sajátosság?
Szerintem szervónál ne várj nagy csodát. Nálunk és Laciéknál az irányító kar is visszább lett fúrva, így kissebb az erőkar, szerintem ez is befolyásolja a gyors visszatekeredést.
Viszont egy kerékösszetartást nem ártana lőni rendes műszeren, ha még nem volt, mert az is csodákra képes.
Re: futómű
Posted: Mon Sep 15, 2008 9:46 pm
by capriv6
Az irányitó kar visszafurásával csak a kormányzási szöget változtatod (nagyobbat fordul a kerék)
A felső torony változtatásával az eddig beállított összetartásom változik?
Mert akkor esetleg ezzel lehet a baj! összetartást nem változtattam meg a torony változtatásakor vagy ez hüjeség?
Re: futómű
Posted: Mon Sep 15, 2008 9:50 pm
by szszaby
Ha a dőlést vagy az utánfutást állítod az összetartás is változik.
Re: futómű
Posted: Mon Sep 15, 2008 10:14 pm
by Kenny
capriv6 wrote:Az irányitó kar visszafurásával csak a kormányzási szöget változtatod (nagyobbat fordul a kerék)
Ez így igaz. De mint írtam rövidül az erőkar is. Tehát nagyobb erő kell a kormány eltekeréséhez is, és amikor az visszafelé tekeredik szintén nagyobb az erőhatás. Vagyis gyorsabban tekeredik vissza.