Page 25 of 51

Re: váltók

Posted: Fri Mar 28, 2008 9:04 pm
by capriv6
Na jo kis segédlet...
Én évek ota ezt használom olj be (kompressor) olaj ki (porszivó)

Re: váltók

Posted: Fri Mar 28, 2008 9:14 pm
by Blant
Ez is szimpi. Bár bonyolultabb, de nem kell furkálni a váltóházat :-) Mint egy zsííír nagy vizipipa

:fu: :fu: :fu:


SImán le lehet dugni a csövet az aljára? kijön rendesen az olaj? Bocs, hogy ilyeneket kérdezek, de nem láttam még lesezedett fedéllel és nem látttam még, hogy mennyi hely van a váltóban egy csőnek, amit az aljára le akarok dugni :-)

Re: váltók

Posted: Fri Mar 28, 2008 9:29 pm
by capriv6
Simán lemegy hagyatkozz a megérzéseidre :laza:

Re: váltók

Posted: Fri Mar 28, 2008 10:19 pm
by szszaby
Blant wrote:Drága nagyra nőtt barátom. Mit nem értessz? Tudom, hogy ELVILEG a fúró és a meccő is kifele húzza a spént, de azért mégis... Szkeptikus vagyok picit. elég érzékeny berendezés a váltó. És mi van, ha pont fogaskeréken, vagy csapágyon fúrom szegényt?
Ezt a spént nem értettem, de már világos.
A fúrás fejjel lefele történik, befele nem megy forgács, leginkább azért mert olaj még benne volt amikor kifúrtam, a menetfúrót meg bezsíroztam úgy fúrtam a menetet. Tehát tiszta dolog.

Re: váltók

Posted: Fri Mar 28, 2008 10:59 pm
by Mad Max
Van egy szivatyú amivel kilehet szívatni. Keres olyan műhelyt ahol van ilyen.

Re: váltók

Posted: Sat Mar 29, 2008 10:18 am
by Tibi
Haverommal azt találtuk ki - pár sör után - hogy kéne szerezni azt a régi húzós-nyomós vizipuskát. Azzal a leengedés és a feltöltés is végrehajtható ha tolsz rá egy csövet. Sőt skálázhatod is :)

Re: váltók

Posted: Sat Mar 29, 2008 10:30 am
by szszaby
Az se rossz, csak az a műanyag lehet nem szeretné az olajat.

Re: váltók

Posted: Sat Mar 29, 2008 11:36 am
by Tibi
szszaby wrote:Az se rossz, csak az a műanyag lehet nem szeretné az olajat.
őő, a hsz- fele lemaradt :)

Vagy nagyobb orvosi fecskendő, állatosban találtam 150 milist.

Re: váltók

Posted: Sat Mar 29, 2008 2:09 pm
by szszaby
Én akkor már kifúrom, én nem csűrölgetem. :lol:

Re: váltók

Posted: Sat Mar 29, 2008 2:18 pm
by Blant
Kössz az ötleteket, de közbe úgy döntöttem, hogy atalit még kibírja 80/90-es olajjal, aztán a motorcserénél úgyis szétszedem :-)

Re: váltók

Posted: Thu May 15, 2008 11:29 am
by gigford
Pár dolog nem világos, lenne pár kérdésem, ha már ilyen vita alakult az eleadó motor- váltó topikban.

Azzal nem lehetne kiszűrni, hogy melyik váltó nem lehet, hogy az adott motornak hány fogas a főtengelye, amibe a váltó csúszik?

Amennyire látom, a type 2 és 3 váltóknak 7/8" x 20 spline a nyelestengelye, tehát azok 2.3as mocitól felfelé nem passzolnak, függetlenül attól, hogy milyen a harangjuk.

A type 5, type F, MT75, type 9 váltóknak vastagabb a nyelestengelye(1 coll), és a fogszám se 20 hanem 23.

Azt kéne tudni, hogy a 2.0 sor és V6 mociknak milyen a főtengelye? 20 vagy 23as? Ha ezt tudjuk, akkor kizárható lenne, milyen váltó nem lehet a Blant által árult motorhoz.

Re: váltók

Posted: Thu May 15, 2008 12:10 pm
by Bogyo28
gigford wrote:Pár dolog nem világos, lenne pár kérdésem, ha már ilyen vita alakult az eleadó motor- váltó topikban.

Azzal nem lehetne kiszűrni, hogy melyik váltó nem lehet, hogy az adott motornak hány fogas a főtengelye, amibe a váltó csúszik?

Amennyire látom, a type 2 és 3 váltóknak 7/8" x 20 spline a nyelestengelye, tehát azok 2.3as mocitól felfelé nem passzolnak, függetlenül attól, hogy milyen a harangjuk.

A type 5, type F, MT75, type 9 váltóknak vastagabb a nyelestengelye(1 coll), és a fogszám se 20 hanem 23.

Azt kéne tudni, hogy a 2.0 sor és V6 mociknak milyen a főtengelye? 20 vagy 23as? Ha ezt tudjuk, akkor kizárható lenne, milyen váltó nem lehet a Blant által árult motorhoz.
ezzel az elmélettel ellnetmond, hogy ugye a Pudva autojában egy 2.8 V6 figyel, és azon van a 4 fokozatu belsö kapcsolásu váltó, a régi csattogóst cseréltük le erre. a váltó nyelestengelyének fogszáma a kuplungtárcsa miatt érdekes, a motorba csak a nyelestengely vége csuszik bele, ahol ugye a csapágy van, amit lehet cserélni mert több féle is volt.

és mégegy érdekesség: a csattogós váltó az ugye volt transiton is, meg a type9 és MT75 is, csak a váltókar a váltó tetején van, nem hátul, amiket (az MT75 kivételével) le lehet szedni és átrakni, lehet belőle sima és transitos váltó is. ez tuti, ugyanis kipróbáltam. ami viszont érdekesebb, hogy az összes leírás szerint a csattogós váltó az a kardán felé ritka ricnius. na most nekem meg olyan van, ami sürü ricnis, ami egyébként a leírások szerint nem létezett.

azt a nagy kavarodásban meg nem mondom, hogy a Pudvánál és a nálam levő MK1-ben type hányas a V6-os váltó, de tuti gyári, V6-os, jó a 2.8-hoz és sürü ricnis, belső kapcsolásu. ahány infós oldal annyi variáció erre...

Re: váltók

Posted: Thu May 15, 2008 2:05 pm
by gigford
Na akkor ez is homalykent marad meg nalam :mrgreen:

Re: váltók

Posted: Thu May 15, 2008 2:49 pm
by Dozer
Ez mindenkinél homály marad nyugodj meg, szerintem még a ford mérnökei sem tudnák megmondani hánymillió variációt kavartak össze az évek folyamán...:-)

Re: váltók

Posted: Mon May 19, 2008 10:41 pm
by Bogyo28
Dozer wrote:Ez mindenkinél homály marad nyugodj meg, szerintem még a ford mérnökei sem tudnák megmondani hánymillió variációt kavartak össze az évek folyamán...:-)
szerintem annak idején a "mi van még kurva sok a raktárban" szempont is közrejátszott, egyszerübb volt pár alkatrészt gyártani a meglevő sok cucchoz mint mindenből másikat. persze ez is csak egy teória...