futómű

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: futómű

Post by capriv6 »

Kenny wrote:
capriv6 wrote:Az irányitó kar visszafurásával csak a kormányzási szöget változtatod (nagyobbat fordul a kerék)
Ez így igaz. De mint írtam rövidül az erőkar is. Tehát nagyobb erő kell a kormány eltekeréséhez is, és amikor az visszafelé tekeredik szintén nagyobb az erőhatás. Vagyis gyorsabban tekeredik vissza.
Te használsz toronycsapágyat?
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: futómű

Post by capriv6 »

Lehet hogy kicsit elborult ötlet de milenne ha sierra futómü beállitásokkal lenne beálitva a capri?
Mivel a capri és a sierra futómü közel azonos felépitésü csak a külömbség annyi hogy a sierra gyárilag toronycsapágyas tehát neki lehet hogy más az összetartása + az utánfutása.
Mivel az is szervós + az enyim is az, lehet hogy még jó is lehet.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: futómű

Post by Nitrobuster »

capriv6 wrote:Az irányitó kar visszafurásával csak a kormányzási szöget változtatod (nagyobbat fordul a kerék)
A felső torony változtatásával az eddig beállított összetartásom változik?
Mert akkor esetleg ezzel lehet a baj! összetartást nem változtattam meg a torony változtatásakor vagy ez hüjeség?
Még a végén kiderül, hogy tényleg az összetartás rossz. Ha abból indulok ki, hogy az enyém gyorsan visszaforog a tied nem, akkor a hiba lehet beállítás , de mivel gyári összetartással mész ezért talán ki is zárom, hogy ez lenne a baj. Érdemes lenne kipróbálni a kocsit egy ET10-es felnivel pogácsa meg egyebek nélkül, hogy mi változik.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Kenny
nemleszgondhasegítis
Posts: 127
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Re: futómű

Post by Kenny »

capriv6 wrote:
Kenny wrote:
capriv6 wrote:Az irányitó kar visszafurásával csak a kormányzási szöget változtatod (nagyobbat fordul a kerék)
Ez így igaz. De mint írtam rövidül az erőkar is. Tehát nagyobb erő kell a kormány eltekeréséhez is, és amikor az visszafelé tekeredik szintén nagyobb az erőhatás. Vagyis gyorsabban tekeredik vissza.
Te használsz toronycsapágyat?
Mi ilyet használunk: GL-szemes, eccentric
http://www.rallydesign.co.uk/images/RD334%20Product.jpg
www.pfb.hu

Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!
User avatar
Midnight Blue
nemleszgondhasegítis
Posts: 133
Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Tatabánya

Re: futómű

Post by Midnight Blue »

capriv6 wrote:Lehet hogy kicsit elborult ötlet de milenne ha sierra futómü beállitásokkal lenne beálitva a capri?
Mivel a capri és a sierra futómü közel azonos felépitésü csak a külömbség annyi hogy a sierra gyárilag toronycsapágyas tehát neki lehet hogy más az összetartása + az utánfutása.
Mivel az is szervós + az enyim is az, lehet hogy még jó is lehet.
Akkor lehetne jó a Sierra beállítás, ha egyforma lenne a tengelytávja a két kocsinak. De valószínűleg nem egyforma. Meg kéne nézni azt az összetartást,ha már jó az uti-futi, meg hát a nyomtávszélesítő is bekavar.
Az Isteni Capri !
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: futómű

Post by capriv6 »

Mi ilyet használunk: GL-szemes, eccentric
http://www.rallydesign.co.uk/images/RD334%20Product.jpg[/quote]

Igen igen
terveztem ilyet is (itt van félkész állapotban) de végül annál maradtam amit megcsináltam :wink:
A lényege u.a.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: futómű

Post by capriv6 »

Midnight Blue wrote:
capriv6 wrote:Lehet hogy kicsit elborult ötlet de milenne ha sierra futómü beállitásokkal lenne beálitva a capri?
Mivel a capri és a sierra futómü közel azonos felépitésü csak a külömbség annyi hogy a sierra gyárilag toronycsapágyas tehát neki lehet hogy más az összetartása + az utánfutása.
Mivel az is szervós + az enyim is az, lehet hogy még jó is lehet.
Akkor lehetne jó a Sierra beállítás, ha egyforma lenne a tengelytávja a két kocsinak. De valószínűleg nem egyforma. Meg kéne nézni azt az összetartást,ha már jó az uti-futi, meg hát a nyomtávszélesítő is bekavar.

nyomtávszélesítőt nem használok :wink:
Elmegyek megint futómüveshez azthiszem :roll:
Köszönöm mindenkinek :burn:
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: futómű

Post by CapriTurbo »

capriv6 wrote:nyomtávszélesítőt nem használok :wink:
Igaz, de a felnid erően mínuszos et-jű, nem? :laza:
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: futómű

Post by capriv6 »

Csak 6" kifele 2" befe :mrgreen:
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: futómű

Post by szszaby »

capriv6 wrote:Csak 6" kifele 2" befe :mrgreen:
Akkor ez csapágy gyilkos. :laza:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: futómű

Post by capriv6 »

szszaby wrote:
capriv6 wrote:Csak 6" kifele 2" befe :mrgreen:
Akkor ez csapágy gyilkos. :laza:
Most raktam bele a 4 év alatt 5000Km kb de még nem vettem észre hogy szar lenne
de lehet hogy majd nemsoká szétesik :lol:
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: futómű

Post by CapriTurbo »

capriv6 wrote:Csak 6" kifele 2" befe :mrgreen:
8"x13" et -50, kb., mint ha a gyári 7"x13" et 5 alá 69 mm-es pogit tennél. Lehet, hogy itt a te problémád, próbáld ki gyári méretű kerékkel, és kiderül.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: futómű

Post by capriv6 »

CapriTurbo wrote:
capriv6 wrote:Csak 6" kifele 2" befe :mrgreen:
8"x13" et -50, kb., mint ha a gyári 7"x13" et 5 alá 69 mm-es pogit tennél. Lehet, hogy itt a te problémád, próbáld ki gyári méretű kerékkel, és kiderül.
Nincs kizárva :pia:
Ha eredetit nem is de kissebb ET-s R14 felnit rápróbálok mert az van otthoniban
Teszt csütörtökön ha nem esik :|
THX
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: futómű

Post by holecz »

capriv6 wrote:
CapriTurbo wrote:
capriv6 wrote:Csak 6" kifele 2" befe :mrgreen:
8"x13" et -50, kb., mint ha a gyári 7"x13" et 5 alá 69 mm-es pogit tennél. Lehet, hogy itt a te problémád, próbáld ki gyári méretű kerékkel, és kiderül.
Nincs kizárva :pia:
Ha eredetit nem is de kissebb ET-s R14 felnit rápróbálok mert az van otthoniban
Teszt csütörtökön ha nem esik :|
THX
Hajrá, kíváncsian várjuk!! :pia:
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: futómű

Post by capriv6 »

Ma sikerült tesztet csinálni:)
Ha azt a visszaforgást amit én szeretnék vesszük 100%-nak akkor a következö képpen állok:
Torony eredeti állapot (középen) 20% visszatekeredés (ami idáig is volt)
Torony eltolva maximum hátrafelé +10%-ot segít
Torony eltolva maximum hátrafelé és kicserélve a kerék közel azonosra mint a gyári +20% segít
Tehát valamit segített a dolgon a kerék kicserélése de összeségében nemsokat:(

Holnap megprobálom a kerék dölést elvinni negativ irányba hátha....
Post Reply