Page 25 of 32

Re: karburátor

Posted: Wed Oct 13, 2010 9:27 am
by Natalie Driver Gabe
Téves :cry: :oops:
32 es solex valami 80 TE 9172H Ford
ennyit lehetett leolvasni róla.
De tau v6 ról lett leszedve. Az tuti.
Pedig már örültem volna hogy találok egy jót

Re: karburátor

Posted: Wed Oct 13, 2010 11:01 am
by tomtom

Re: karburátor

Posted: Wed Oct 13, 2010 11:23 am
by Natalie Driver Gabe
elvile igen
De ez a 2,3 as carbi nem ??

Re: karburátor

Posted: Wed Oct 13, 2010 12:38 pm
by Bogyo28
CapriTurbo wrote:Csak a veztengely forog az ellenkező irányba, a rotor nem, át kell cserélni a rotor végén lévő fogastereket a 2.9-esére, és feltenni egy 2.8-as olajszivattyút.
ez ötletnek nem rossz, de nem tudom hogy fel lehet e rakni a 2.9-re a régi olajpumpát a meghajtóval, és hogy át lehet e rakni a fogaskereket, egyforma e az átmérő. de meg fogom tekinteni, mert van rakás 2.9 motorom...

Re: karburátor

Posted: Wed Oct 13, 2010 1:47 pm
by tomtom
Natalie Driver Gabe wrote:elvile igen
De ez a 2,3 as carbi nem ??

hát amit írtál az a szám nem egyezik, de itt van minden infó. szedd szét hasonlítsd össze!
http://66.196.80.202/babelfish/translat ... 81EEiT.htm

legalul a fúvókaméretek meg minden.

Re: karburátor

Posted: Fri Nov 05, 2010 12:17 pm
by Lacóka
daytona:
"az en gyari Solexem helyere felkerult a martonvasariaknal egy uj Weber 38-as DGMS"

Daytona mester a kérésem a következő lenne:
Hasonló terveket dédelgetek már egy ideje, nézegettem a weber 38 DGMS, DGAS karbikat és már viszonylag emberi áron beszerezhetőek./az utángyártott solex 35 majd duplája árú/ a régi 30-éves karbik újítgatása, pedig már fárasztó.

Érdekelnének a tapasztalataid!
a gyári solex karbival szemben megérte-é a váltás? Gondolok itt a fogyasztásra is, nemcsak az "autózhatóságra" stb.

Ha időd engedi, nagyon megköszönném, ha megosztanád ezirányú tapasztalataid,és véleményed. Ajánlod-e, nem-e stb.

Köszi előre is.

Re: karburátor

Posted: Fri Nov 05, 2010 8:17 pm
by daytona
A gyari Solexszel azt untam meg, hogy mar nem tudtam jol beloni. Mikor csak finoman nyomtam a gazt, akkor volt egy kis szaggatas, ami nagyobb gazadasra elmult. Ezenkivul neha mar szorakozott az alapjarat is, kicsit megemelkedett, kicsit leesett, 100-200 fordulat ide oda. Neha teljesen jol ment, neha makrancosabb volt es visszadurrogott valamelyik oldali kipufogoba.

Sajnos az uj karbinak sokaig nem tudtam orulni, a karbisoktol elhozva nagyon rossz volt a kocsi, de errol mar irtam kicsit feljebb. Miutan pipa lettem es kicsit belottem sajat magam, azota egyszer ment az auto, ugyhogy a fogyasztasrol meg nem tudok nyilatkozni. Egyelore annyi a tuti, hogy a meleg motor poccre beindul gaz nelkul akar egy injektoros, az alapjarat teljesen nyugodt es nem durrog vissza a kipuffba. Annyit vettem meg eszre, hogy a motor megnyilvanulasa a gazkar meghuzasara joval erzekenyebb es nyersebb. A Solex joval kifinomultabb, szofisztikaltabb volt - ami mondjuk nem baj.

Ha akadna egy kis idom, szeretnek meg egy kicsit eljatszani a karbival, szerintem meg messze nem aknazom ki mindazt amit tudna. Ami biztos, szeretnek ra egy 2.8 szivosort ill valamit a hengerfejekkel, pl kemenyitett szelepulekeket belerakni. Egyelore viszont meg nem tudom, ki tudna egy ilyen operaciot vegrehajtani Magyarorszagon.

Re: karburátor

Posted: Sat Nov 06, 2010 7:18 pm
by Lacóka
daytona wrote:A gyari Solexszel azt untam meg, hogy mar nem tudtam jol beloni. Mikor csak finoman nyomtam a gazt, akkor volt egy kis szaggatas, ami nagyobb gazadasra elmult. Ezenkivul neha mar szorakozott az alapjarat is, kicsit megemelkedett, kicsit leesett, 100-200 fordulat ide oda. Neha teljesen jol ment, neha makrancosabb volt es visszadurrogott valamelyik oldali kipufogoba.

Sajnos az uj karbinak sokaig nem tudtam orulni, a karbisoktol elhozva nagyon rossz volt a kocsi, de errol mar irtam kicsit feljebb. Miutan pipa lettem es kicsit belottem sajat magam, azota egyszer ment az auto, ugyhogy a fogyasztasrol meg nem tudok nyilatkozni. Egyelore annyi a tuti, hogy a meleg motor poccre beindul gaz nelkul akar egy injektoros, az alapjarat teljesen nyugodt es nem durrog vissza a kipuffba. Annyit vettem meg eszre, hogy a motor megnyilvanulasa a gazkar meghuzasara joval erzekenyebb es nyersebb. A Solex joval kifinomultabb, szofisztikaltabb volt - ami mondjuk nem baj.

Ha akadna egy kis idom, szeretnek meg egy kicsit eljatszani a karbival, szerintem meg messze nem aknazom ki mindazt amit tudna. Ami biztos, szeretnek ra egy 2.8 szivosort ill valamit a hengerfejekkel, pl kemenyitett szelepulekeket belerakni. Egyelore viszont meg nem tudom, ki tudna egy ilyen operaciot vegrehajtani Magyarorszagon.


Köszi a választ!
A solex-el nálam kb ugyanezek a gondok állnak fenn. Tetézve olyan dolgokkal, hogy pl. menet közben közelítve egy kereszteződéshez, egyszercsak nuku alapjárat, motor leáll és "Arnold-i combizmom" 100%-os kihasználásával kell nyomnom a középső pedált /asszem az a fék/.
32-es solex van fenn /2.3-as a motor/, hol faxa nyócszázas alapjárat, hol dalol, mint Pavarotti, vagy leáll. Viszont fordulaton egyenletesen, szépen megy, fogyasztás nagyon finom. Mondjuk 3000 felett, már érezhetően szegény a keverék.
De próbáltam már többet is, trisózva, főzve- nyersen, stb. igazán egy sem vált be. Egy jó 35-öst pedig még nem sikerült találnom. /persze ki ad el ilyet/
Ezért gondolkodom, egy új karbiban.
És Ezért is kérdeztelek a tapasztalataidról.
Nekem az a lényeg, hogy szépen járjon alapon, stabil, megbízható legyen, de a fogyasztás se nagyon nőjön. "versenyezni" nem akarok. Persze tudom, hogy a 38-as weber-ek nem kimondottan a 2.3-as motorra lettek optimalizálva.

Re: karburátor

Posted: Sun Nov 07, 2010 1:59 am
by daytona
Esetleg addig oda tudom adni neked a regi Solexemet, van benne egy zsir uj felujitokeszlet. Merre vagy helyileg?

Re: karburátor

Posted: Mon Nov 08, 2010 1:04 pm
by Lacóka
daytona wrote:Esetleg addig oda tudom adni neked a regi Solexemet, van benne egy zsir uj felujitokeszlet. Merre vagy helyileg?
Nagyon szépen köszönöm a felajánlást,rendes tőled!! :ru:

A helyzet az, hogy a gépezetem, még felújítás alatt áll, össze kell pakolni az ótót.
Az előző írásomból ez ténylegesen nem volt kivehető, tényleg úgy értelmezhető mintha jelenleg is üzemelne a Caprim,ámde még nem. Tehát, hogy pontosítsam magam, a jelenlegi legjobb karbimmal, míg egyben volt az autó, akkor produkálta az említett tüneteket, és ezért gondolkodom abban, hogy felújítás, összerakás után új karbit szerzek rá.
Nagyon kedves a felajánlásod, és jólesik a segítőszándék, de amíg nem rakom össze az autót, addig nem hoznám el a karbit, mert csak itt állna nálam.

Egyébként Szolnok mellett /30km/ lakom egy kis faluban. Sok föld út,tekervényes aszfaltcsík, 0-forgalom!! a narancs Capri-val tiszta Hazzard-megye feeleng lesz!!!

Mégegyszer köszi a segítséget, az infókat,meg mindent!!

Re: karburátor

Posted: Mon Nov 08, 2010 2:34 pm
by szszaby
Hol az a Szolnok melletti falu?
Elvileg akkor Te lennél hozzám a legközelebb.

Re: karburátor

Posted: Mon Nov 08, 2010 3:38 pm
by Lacóka
szszaby wrote:Hol az a Szolnok melletti falu?
Elvileg akkor Te lennél hozzám a legközelebb.
Törökszentmiklós mellett /kb 10km/, Óballa. Kb 170-180 lakos.
Ha jössz Karcag felől, akkor miklóson a főúton, a második "lámpás" kereszteződésnél /a régi Lenin-szobornál/ piacnapon, egy szép kézifékes jobbos után kanyarodsz rá a Ballára vezető útra.
Majd a szájtátva ámuló-bámuló tömeg ujjongása közepette elhasítasz a piactér mellett, és szigorúan követed a kezdetben még normális méretű, később iszonyatosan keskenyedő, és még iszonyatosabb minőségű aszfaltcsíkot.
Kb a 4-es km-kőnél lévő faxa S-kanyar után bármennyire is hívogatóan tárul eléd egy fajintos egyenes szakasz, ne gyorsíts ki a kanyarból!!! Történetesen egy őz-család b@aszottul szeret ott kiugrálni.
Miután elhagytad a baloldalon lévő "keresztet" adhatod neki a kakaót, jóképű kanyarok vannak, de faxa.
A 7-es km kőnél van a reptér, /ahol tavaly lezuhant egy katonai helikopter, benne is voltunk a TV-ben/ na ott balra tartasz.
Ezután újabb veszélyes szakasz jön.
Egyrészt mert kib@szott "tarajos" az út, amolyan olajteknő-kipufogómarasztaló, másrészt az egyenes szakaszban van Rédai Feri bátyám tanyája, aki bár nagyon jó csóka, a lábasjószágai kiszámíthatatlanok. Érdemes lassítani, elég nagy tehenei vannak.
No, ha mindezen túl vagy, már baj nem érhet, nyomhatod neki!!
Beérvén a faluba, utcanév táblákat nem kell nézegetni, állj meg az első gólyafészeknél, lévő sárga házikónál. Itten vagyunk mi a kis családommal, meg a lovakkal.

Ha nem volt túl riasztó az eléd tárt utiterv, és a 4-es főúton az utad Miklósra hoz,és időd is engedi akkor bátran rántsd be azt a kéziféket a második lámpánál, bármikor szívesen látlak!!!!

Re: karburátor

Posted: Mon Nov 08, 2010 5:19 pm
by Pudva
OFF
Szabi szerintem valami Land Cruiser-el menjél :twisted:
ON

Re: karburátor

Posted: Mon Nov 08, 2010 8:27 pm
by szszaby
Ez egy nagyon jó útvonal leírás. :ru: :mrgreen:

Re: karburátor

Posted: Tue Nov 09, 2010 11:31 am
by gizmo
ez korrekt leírás volt, bearanyozta a napomat :)