karburátor
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
Re: karburátor
Halohó !!
Tett Már fel ilyet valaki V-6-ra ??
mi volt a tapasztalat ??
hol van ezen a szivató ??
Tett Már fel ilyet valaki V-6-ra ??
mi volt a tapasztalat ??
hol van ezen a szivató ??
- Attachments
-
- idf36_1.jpg (139.27 KiB) Viewed 6945 times
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: karburátor
Izing Gabi faterjának van a 2.9-en. Igaz, 3db....Natalie Driver Gabe wrote:Halohó !!
Tett Már fel ilyet valaki V-6-ra ??
mi volt a tapasztalat ??
hol van ezen a szivató ??

1db-ot ebből nem szokás feltenni. Mekkora? 36-os? Mert akkor semmit nem nyersz a 36EEIT-hez képest, csak a szopást, hogy felberheld.
- Attachments
-
- 2008 037 (103).jpg (58.94 KiB) Viewed 6940 times
Re: karburátor
Konkrétan 1 db 40 esről lenne szó amihez van átalakító és 2.8 v6on van.Süni wrote:Izing Gabi faterjának van a 2.9-en. Igaz, 3db....Natalie Driver Gabe wrote:Halohó !!
Tett Már fel ilyet valaki V-6-ra ??
mi volt a tapasztalat ??
hol van ezen a szivató ??
1db-ot ebből nem szokás feltenni. Mekkora? 36-os? Mert akkor semmit nem nyersz a 36EEIT-hez képest, csak a szopást, hogy felberheld.
tehát csak fel kellene csavaroznom.
Elméletileg .
S nekem 2.3 ra menne.
De nem tudom belevágjak -e.
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: karburátor
Ha az elméletet nézzük, mi szerint most 2db 32-es torkod van, és ehelyett menne a 2db 40-es, akár jó is lehet.Natalie Driver Gabe wrote: Konkrétan 1 db 40 esről lenne szó amihez van átalakító és 2.8 v6on van.
tehát csak fel kellene csavaroznom.
Elméletileg .
S nekem 2.3 ra menne.
De nem tudom belevágjak -e.
A szivató részében FEFE-ék lesznek a tudorok, én úgy emlékszem, párban vannak a karbik, az egyikre lehet kötni a szivatóbowdent, és ez mozgatja a másik karbi szivatóját is.
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: karburátor
lehet, hogy volt róla szó, de meg tudja mondani vki, hogy a pinto 2.0 szívósor alján lévő bizgentyű, amire 2 vákumcső szalad, mi a jó istent csinál? dgav32/36 csücsül rajta.
az egyik cső a 2. torok pill.szelepe alól lopja a vákumot és úgy megy a bizgentyűre, az onnan eljövő pedig vissza van kötve a karbira a (szerintem) power szelep vezérlő membránjára.
kérdés: milyen "jelet" dolgoz fel a kütyü? beáramló keverék hőmérsékletét, vagy a nyomását figyeli?
az egyik cső a 2. torok pill.szelepe alól lopja a vákumot és úgy megy a bizgentyűre, az onnan eljövő pedig vissza van kötve a karbira a (szerintem) power szelep vezérlő membránjára.
kérdés: milyen "jelet" dolgoz fel a kütyü? beáramló keverék hőmérsékletét, vagy a nyomását figyeli?
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: karburátor
Hátha ebből okosabb leszel:tomtom wrote:lehet, hogy volt róla szó, de meg tudja mondani vki, hogy a pinto 2.0 szívósor alján lévő bizgentyű, amire 2 vákumcső szalad, mi a jó istent csinál? dgav32/36 csücsül rajta.
az egyik cső a 2. torok pill.szelepe alól lopja a vákumot és úgy megy a bizgentyűre, az onnan eljövő pedig vissza van kötve a karbira a (szerintem) power szelep vezérlő membránjára.
kérdés: milyen "jelet" dolgoz fel a kütyü? beáramló keverék hőmérsékletét, vagy a nyomását figyeli?
http://www.sierracorner.net/forum/viewt ... 21&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: karburátor
nem tudom hogy jóra gondolok e, de ha egy henderes müa kütyü, akkor az egyirányu szelep...tomtom wrote:lehet, hogy volt róla szó, de meg tudja mondani vki, hogy a pinto 2.0 szívósor alján lévő bizgentyű, amire 2 vákumcső szalad, mi a jó istent csinál? dgav32/36 csücsül rajta.
az egyik cső a 2. torok pill.szelepe alól lopja a vákumot és úgy megy a bizgentyűre, az onnan eljövő pedig vissza van kötve a karbira a (szerintem) power szelep vezérlő membránjára.
kérdés: milyen "jelet" dolgoz fel a kütyü? beáramló keverék hőmérsékletét, vagy a nyomását figyeli?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: karburátor
nem a hengeres, a szívócsonk alján egy kütyü. este leszedtem egy használaton kívüli szívósorról. bele van engedve a víztérbe, tehát egy termoszelep, gondolom nem engedi hideg motornál a 2. torokra a sok benyát. vmi hülyeellenes védőcucc, hogy ne tudd elrúgni a vasat hidegen. na, én ilyet úgyse csinálok, tehát huszárosan rövidre zártam ezt a kört. találtam viszont egy szakadt membránt, ami emelgeti a légszűrőház elején azt a torlólapot, ami szabályozza a bejövő levegő hőmérsékletét. ilyen esetleg van vkinek elfekvőben?
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT
Re: karburátor
Nem tudja valaki, hogy mikép tudnám szegényíteni a keveréket a karbimon ?,
Tudom hogy van a nagy csavar az oldalán de azt KI?? vagy BE ?? kell tekerjen ha azt akarom hogy ne kapjon annyit
Ja 2.3 as Solex .
Bocsi .
Tudom hogy van a nagy csavar az oldalán de azt KI?? vagy BE ?? kell tekerjen ha azt akarom hogy ne kapjon annyit
Ja 2.3 as Solex .
Bocsi .

- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: karburátor
Arra gondolsz, ami hidegen a kipufogocsonktol szivja a melegebb levegot? Mert ha igen, akkor megszuntetni, kivagni, kuka.tomtom wrote:találtam viszont egy szakadt membránt, ami emelgeti a légszűrőház elején azt a torlólapot, ami szabályozza a bejövő levegő hőmérsékletét. ilyen esetleg van vkinek elfekvőben?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: karburátor
Mindenkeppen befele szegenyited, kifele dusitod. Erdemes mindket oldalival pont ugyanugy banni. Meg erdemesebb kicsavarni eloszor a csavarokat teljesen es megnezni a kis gumigyuruket rajtuk.Natalie Driver Gabe wrote:Nem tudja valaki, hogy mikép tudnám szegényíteni a keveréket a karbimon ?,
Tudom hogy van a nagy csavar az oldalán de azt KI?? vagy BE ?? kell tekerjen ha azt akarom hogy ne kapjon annyit
Ja 2.3 as Solex .
Bocsi .
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Re: karburátor
Amire te gondolsz azok a CO csavarok de azokat nem bántanám.daytona wrote:Mindenkeppen befele szegenyited, kifele dusitod. Erdemes mindket oldalival pont ugyanugy banni. Meg erdemesebb kicsavarni eloszor a csavarokat teljesen es megnezni a kis gumigyuruket rajtuk.Natalie Driver Gabe wrote:Nem tudja valaki, hogy mikép tudnám szegényíteni a keveréket a karbimon ?,
Tudom hogy van a nagy csavar az oldalán de azt KI?? vagy BE ?? kell tekerjen ha azt akarom hogy ne kapjon annyit
Ja 2.3 as Solex .
Bocsi .
Csak eszerintem sokat kap a benzinből s keveset levegőből.
S ezen szeretnék változtatni.
S van a karbi oldalán egy nagy keverék állító csavar , láttam már inbuszos fejjel is meg beöntött lukkal is.
Az enyém állítható csak nem tudom hogy BEfelé Vvagy KIfelé kell csavarni ahoz hogy szegényebb keveréket állítson elő.
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: karburátor
Igen arra gondolok, és azt az embert keresem, aki megszüntette, de még nem dobta ki. Nem tartom akkora hülyeségnek, ha jól működik.daytona wrote:Arra gondolsz, ami hidegen a kipufogocsonktol szivja a melegebb levegot? Mert ha igen, akkor megszuntetni, kivagni, kuka.tomtom wrote:találtam viszont egy szakadt membránt, ami emelgeti a légszűrőház elején azt a torlólapot, ami szabályozza a bejövő levegő hőmérsékletét. ilyen esetleg van vkinek elfekvőben?
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: karburátor
Szerinted melyik masik csavarral kell allitani barmilyen karbin a dusitast, ha nem a CO csavarral?Natalie Driver Gabe wrote:Amire te gondolsz azok a CO csavarok de azokat nem bántanám.daytona wrote:Mindenkeppen befele szegenyited, kifele dusitod. Erdemes mindket oldalival pont ugyanugy banni. Meg erdemesebb kicsavarni eloszor a csavarokat teljesen es megnezni a kis gumigyuruket rajtuk.Natalie Driver Gabe wrote:Nem tudja valaki, hogy mikép tudnám szegényíteni a keveréket a karbimon ?,
Tudom hogy van a nagy csavar az oldalán de azt KI?? vagy BE ?? kell tekerjen ha azt akarom hogy ne kapjon annyit
Ja 2.3 as Solex .
Bocsi .
Csak eszerintem sokat kap a benzinből s keveset levegőből.
S ezen szeretnék változtatni.
S van a karbi oldalán egy nagy keverék állító csavar , láttam már inbuszos fejjel is meg beöntött lukkal is.
Az enyém állítható csak nem tudom hogy BEfelé Vvagy KIfelé kell csavarni ahoz hogy szegényebb keveréket állítson elő.

Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: karburátor
Hmmm. Nyaron szerintem teljesen felesleges, telen max a bemelegedesi fazisban lehet nemi minimalis ertelme. A motor teljesitmenyere mindenesetre az a pozitiv, minel hidegebb levegot sziv be. Ez kovetkezik a termodinamika 1 tetelebol, es kulonben is, miert hasznalnak intercoolert a turbos motoroknal?tomtom wrote:Igen arra gondolok, és azt az embert keresem, aki megszüntette, de még nem dobta ki. Nem tartom akkora hülyeségnek, ha jól működik.
Mindenesetre nekem valahol megvan ez a cucc, karbicsere utan megmaradt. Igy kapasbol lovesem sincs hol, de megnezem a garazsban a karbisdoboz korul.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976