dühöngő
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: dühöngő
Továbbra is tartom, hogy ezek a szigorítások a mi érdekünben történnek viszont úgy gondolom, hogy lehetne ezt ésszel is csinálni nem csak húúúgeccibazmeg basszunkmá valamit mermá a ződek nem hagynak békén, böff hátőőő őőő : senki nemmegy sehová ! Az offom 99-es ha egy évvel öregebb lenne akkor oly mértékben szennyezné a környezetet, hogy be kellene zúzni vagy mi a fasz folyik itt ?
1980 Capri MK3
Re: dühöngő
Persze, ebben szerintem minden normális ember egyetért, hogy tenni kell a földünkért, mielőtt végképp tönkretesszük. DE.
Semmiféle hatástanulmány nem született (vagy legalábbis nem hozták nyilvánosságra), hogy ezzel a lépéssel mekkora lesz a káros anyag kibocsájtás csökkenésének a mértéke, és ezzel párhuzamos más intézkedés (már régóta tervezett) lépés mit jelentene?
- Pl. kamionok kitiltása, hiszen az M0 elkészült, és nem is fizetős...
- a napi több ezer km-t járó bkv járműveinek korszerűsítése, hiszen ezek folyamatosan járják bp útjait,
- a forgalomból eltávolítani a látványosan környezetszennyező járműveket, vagy legalábbis szigorított vizsgára küldése! Mindenki látott már átláthatatlan kékes füstöt, vagy épp fekete kormot okádó tragacsot...
- P+R parkolók? Egy sincs a város szélén, ami esetleg ösztönözné az embereket hogy tömegközlekedéssel menjenek tovább...
- bicikliutak? röhej...
- nem beszélve arról, hogy a 4-es metró teljes költségéből megvalósítható 2x2 sávos rakpart, M0 teljes megépítés, + 2 új Duna híd mennyivel tette volna tisztábbá és élhetőbbé bp-et? Hiszen ha kevesebb a dugó, jobb a közlekedés, drasztikusa csökken a káros anyag kibocsájtás is...
nem folytatom... ezzel szemben hoztak egy látszatintézkedést, amivel leginkább azokat sújtják ismét, akik nem állnak be a csordába, és nem hajlandóak engedelmes fogyasztóként megvenni az új autókat. Amiből aztán nincs kiszállás, pár évesen lehet lecserélni, mert nem éri meg idősebben fenntartani. No de a sok birka majd örül, hogy igen, végre kitiltják a régi tragacsokat a városból...
Semmiféle hatástanulmány nem született (vagy legalábbis nem hozták nyilvánosságra), hogy ezzel a lépéssel mekkora lesz a káros anyag kibocsájtás csökkenésének a mértéke, és ezzel párhuzamos más intézkedés (már régóta tervezett) lépés mit jelentene?
- Pl. kamionok kitiltása, hiszen az M0 elkészült, és nem is fizetős...
- a napi több ezer km-t járó bkv járműveinek korszerűsítése, hiszen ezek folyamatosan járják bp útjait,
- a forgalomból eltávolítani a látványosan környezetszennyező járműveket, vagy legalábbis szigorított vizsgára küldése! Mindenki látott már átláthatatlan kékes füstöt, vagy épp fekete kormot okádó tragacsot...
- P+R parkolók? Egy sincs a város szélén, ami esetleg ösztönözné az embereket hogy tömegközlekedéssel menjenek tovább...
- bicikliutak? röhej...
- nem beszélve arról, hogy a 4-es metró teljes költségéből megvalósítható 2x2 sávos rakpart, M0 teljes megépítés, + 2 új Duna híd mennyivel tette volna tisztábbá és élhetőbbé bp-et? Hiszen ha kevesebb a dugó, jobb a közlekedés, drasztikusa csökken a káros anyag kibocsájtás is...
nem folytatom... ezzel szemben hoztak egy látszatintézkedést, amivel leginkább azokat sújtják ismét, akik nem állnak be a csordába, és nem hajlandóak engedelmes fogyasztóként megvenni az új autókat. Amiből aztán nincs kiszállás, pár évesen lehet lecserélni, mert nem éri meg idősebben fenntartani. No de a sok birka majd örül, hogy igen, végre kitiltják a régi tragacsokat a városból...

- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: dühöngő
Pont ezt írtam mint te ! Csak máshogy .
A 4-es metró költéségből meg nem lehetett volna megcsinálni ezeket mert akkor azoknak az ára többszöröződött volna meg. Ez hungarikum. Pl a ( 4-es ) metró fontos. Egy normális városban a föld alatt közlekednek villamos cuccokkal. Mert gyors és környezetbarát.
A 4-es metró költéségből meg nem lehetett volna megcsinálni ezeket mert akkor azoknak az ára többszöröződött volna meg. Ez hungarikum. Pl a ( 4-es ) metró fontos. Egy normális városban a föld alatt közlekednek villamos cuccokkal. Mert gyors és környezetbarát.
1980 Capri MK3
Re: dühöngő
Majd megkeresem a forrást (valami osztrák szervezet volt), akik kiszámolták hogy a 4-es metró 2007-es ára (ami ugye kissé megnőtt azóta), mi mindenre lett volna elég. A rakpart 2x2 sávosítása, a ÚJ Duna híd, és az M0 befejezése jött nekik ki. És nem vagy-vagy, hanem együtt! A magyar médiában is volt, csak hamar elcsendesítették. Nincs bajom a 4-es metróval, csak mivel azon a nyomvonalon igen jó a felszíni tömegközlekedés, a megvalósítása nem sokat fog segíteni, és ahogyan a VEKE is számolta, a megtérülési mutatók alapján semmi értelme! Nem beszélve róla, hogy a kelenföldi parkolót is lehúzták a tervekből, hogy beleférjen egyáltalán az unió által elvárt mutatókba, így kiváncsi lennék ki fogja ott lerakni az autóját?Tibi wrote:Pont ezt írtam mint te ! Csak máshogy .
A 4-es metró költéségből meg nem lehetett volna megcsinálni ezeket mert akkor azoknak az ára többszöröződött volna meg. Ez hungarikum. Pl a ( 4-es ) metró fontos. Egy normális városban a föld alatt közlekednek villamos cuccokkal. Mert gyors és környezetbarát.
Számomra a tömegközlekedés fejlesztése azt jelentené, hogy normális, KULTURÁLT, környezetkímélő alternatívája legyen az egyéni közlekedésnek. Igy nézve a 4-es metró pont lószart fog érni. Azon a nyomvonalon maximum időt fog spórolni, de még az sem biztos a rövid állomástávolságok miatt, felszínen a 7-es busz, 47-49es villamos gyors és jó. Lásd a főváros saját hatástanulmányát:
http://www.origo.hu/itthon/20080703-neg ... seket.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC
Re: dühöngő
A fenti linken olvasható: "A beruházás teljes költsége, a tervek alapján 517 milliárd forint...", ami csak terv!
És akkor jöhet a Megyeri híd: "Az összesen 1862 méter hosszú híd Budakalász és Újpest között húzódik, építési költsége 63 milliárd forint volt."
szintén hivatalos forrás: http://www.operativprogram.hu/megyeri_hid/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ugye érzed a metró költségének hatalmas volumenét, és hogy mire lett volna elég ez az irdatlan pénz, ha rendesen megtervezik hogy mire másra költik????
És akkor jöhet a Megyeri híd: "Az összesen 1862 méter hosszú híd Budakalász és Újpest között húzódik, építési költsége 63 milliárd forint volt."
szintén hivatalos forrás: http://www.operativprogram.hu/megyeri_hid/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ugye érzed a metró költségének hatalmas volumenét, és hogy mire lett volna elég ez az irdatlan pénz, ha rendesen megtervezik hogy mire másra költik????
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: dühöngő
Nem is az a baj hogy építenek ezek a tetves tolvaj banda valamit, hanem az hogy mennyiből. Egy külföldi cég állítólag 95 milliárdból megcsinálta volna, de hát akkor nincs mit ellopni.
Ford Capri MkI Essex
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: dühöngő
2007 olyan rég volt, hogy talán nem is volt :)
Szerintem ezt a körgyűrű dolgot kéne még egy kicsit nyomatni és akkor nem lenne nagy gáz itt. Szó szerint. Pl ott van az ominózus vasúti felüljáró a Hungárián a kőbányai lehajtó után ( asszem ) a sok kamion azért tekereg a városban még vagy egy órát mert nem férnek át egy híd alatt ! Nem csinálták meg mert drága. Embereket megbüntetni 100k-ra az meg nem drága?
Na, befejeztem a dühöngést mert mire hazaér a zasszony hót ideg leszek :)
Szerintem ezt a körgyűrű dolgot kéne még egy kicsit nyomatni és akkor nem lenne nagy gáz itt. Szó szerint. Pl ott van az ominózus vasúti felüljáró a Hungárián a kőbányai lehajtó után ( asszem ) a sok kamion azért tekereg a városban még vagy egy órát mert nem férnek át egy híd alatt ! Nem csinálták meg mert drága. Embereket megbüntetni 100k-ra az meg nem drága?
Na, befejeztem a dühöngést mert mire hazaér a zasszony hót ideg leszek :)
1980 Capri MK3
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: dühöngő
Tudod Gizmo kicsit visszás nekem ez a dolog de azt elmondhatom nyugodtan: nem mi raktuk zsebre a kurva sok pénzt :)
1980 Capri MK3
Re: dühöngő
Ezt gondoltamTibi wrote:Tudod Gizmo kicsit visszás nekem ez a dolog de azt elmondhatom nyugodtan: nem mi raktuk zsebre a kurva sok pénzt :)


Csak "picit" gyomorforgató számomra, hogy ekkora összeget, amit az én adómból fizetnek, ennyire meggondolatlanul szórnak el. Egyértelműen politikai célból erőltettek ennyire, nem törődve semmi hatástanulmánnyal. Majd amikor már belekezdenek, többszöri felszólításra! hozzák nyilvánosságra, hogy "jé, tényleg, nem is annyira jó ez".
Ott laktam a kőbányai út-on két évet, a hungáriától 200m-re, tudom mire gondolsz... egy apró példája a jelenlegi városvezetés tehetetlenségének. Aki itt él már 10-15 éve, az pontosan tudja hogy nem hogy jobb, hanem rosszabb lett a város élhetősége. Az már csak hab a tortán, hogy főpolgármesterünk a városán kívül lakik

- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: dühöngő
Na ja. Csak a terv 20 éves, azót a aváros határai kilométerekkel kijebb tolódtak. Arról nem is beszélve, hogy a spanyolok is jelentkeztek a melóra, negyed pénzből, fele idő alatt felrántották volna. Nem ők nyerték, na vajon miért ???Tibi wrote:Pont ezt írtam mint te ! Csak máshogy .
A 4-es metró költéségből meg nem lehetett volna megcsinálni ezeket mert akkor azoknak az ára többszöröződött volna meg. Ez hungarikum. Pl a ( 4-es ) metró fontos. Egy normális városban a föld alatt közlekednek villamos cuccokkal. Mert gyors és környezetbarát.
Re: dühöngő
1974-ben lett véglegesítve az akkori útvonal.... ami majdnem ugyanúgy maradt.
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: dühöngő
Megyeri híd ? Eddig az volt a baj, hogy nincs híd. Most meg az a baj, hogy van. És ami a legjobb a kivitelező ( ténylegesen munkát végző ) kisebb cégeket nem fizetik ki. Megy az egymásra mutogatás. Mi lesz ? Semmi ?
1980 Capri MK3
Re: dühöngő
Ki/hol mondta hogy baj a híd? Hasznos beruházás volt, na meg mondjuk nélküle az M0 se érne sokat. Az összeg miatt hoztam fel, hogy a metró árához képest lássuk mire lett volna elég... két ilyen híd megépülne, és már csak szűk 400 milliárd marad a tömegközlekedés rendberakására az 520-ból. Ehelyett épül nekünk a metró.Tibi wrote:Megyeri híd ? Eddig az volt a baj, hogy nincs híd. Most meg az a baj, hogy van. És ami a legjobb a kivitelező ( ténylegesen munkát végző ) kisebb cégeket nem fizetik ki. Megy az egymásra mutogatás. Mi lesz ? Semmi ?
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: dühöngő
Megépült a híd. Lázadtak a népek, hogy megnő arra a forgalom. Ennyi, nekünk semmi sem jó.
Most már megyek aludni mert sok negaty energia szabaul fel ma este :)
Most már megyek aludni mert sok negaty energia szabaul fel ma este :)
1980 Capri MK3