Page 28 of 49
Re: dühöngő
Posted: Fri Jan 30, 2009 6:23 pm
by Tibi
Továbbra is tartom, hogy ezek a szigorítások a mi érdekünben történnek viszont úgy gondolom, hogy lehetne ezt ésszel is csinálni nem csak húúúgeccibazmeg basszunkmá valamit mermá a ződek nem hagynak békén, böff hátőőő őőő : senki nemmegy sehová ! Az offom 99-es ha egy évvel öregebb lenne akkor oly mértékben szennyezné a környezetet, hogy be kellene zúzni vagy mi a fasz folyik itt ?
Re: dühöngő
Posted: Fri Jan 30, 2009 6:45 pm
by gizmo
Persze, ebben szerintem minden normális ember egyetért, hogy tenni kell a földünkért, mielőtt végképp tönkretesszük. DE.
Semmiféle hatástanulmány nem született (vagy legalábbis nem hozták nyilvánosságra), hogy ezzel a lépéssel mekkora lesz a káros anyag kibocsájtás csökkenésének a mértéke, és ezzel párhuzamos más intézkedés (már régóta tervezett) lépés mit jelentene?
- Pl. kamionok kitiltása, hiszen az M0 elkészült, és nem is fizetős...
- a napi több ezer km-t járó bkv járműveinek korszerűsítése, hiszen ezek folyamatosan járják bp útjait,
- a forgalomból eltávolítani a látványosan környezetszennyező járműveket, vagy legalábbis szigorított vizsgára küldése! Mindenki látott már átláthatatlan kékes füstöt, vagy épp fekete kormot okádó tragacsot...
- P+R parkolók? Egy sincs a város szélén, ami esetleg ösztönözné az embereket hogy tömegközlekedéssel menjenek tovább...
- bicikliutak? röhej...
- nem beszélve arról, hogy a 4-es metró teljes költségéből megvalósítható 2x2 sávos rakpart, M0 teljes megépítés, + 2 új Duna híd mennyivel tette volna tisztábbá és élhetőbbé bp-et? Hiszen ha kevesebb a dugó, jobb a közlekedés, drasztikusa csökken a káros anyag kibocsájtás is...
nem folytatom... ezzel szemben hoztak egy látszatintézkedést, amivel leginkább azokat sújtják ismét, akik nem állnak be a csordába, és nem hajlandóak engedelmes fogyasztóként megvenni az új autókat. Amiből aztán nincs kiszállás, pár évesen lehet lecserélni, mert nem éri meg idősebben fenntartani. No de a sok birka majd örül, hogy igen, végre kitiltják a régi tragacsokat a városból...

Re: dühöngő
Posted: Fri Jan 30, 2009 6:50 pm
by Tibi
Pont ezt írtam mint te ! Csak máshogy .
A 4-es metró költéségből meg nem lehetett volna megcsinálni ezeket mert akkor azoknak az ára többszöröződött volna meg. Ez hungarikum. Pl a ( 4-es ) metró fontos. Egy normális városban a föld alatt közlekednek villamos cuccokkal. Mert gyors és környezetbarát.
Re: dühöngő
Posted: Fri Jan 30, 2009 7:09 pm
by gizmo
Tibi wrote:Pont ezt írtam mint te ! Csak máshogy .
A 4-es metró költéségből meg nem lehetett volna megcsinálni ezeket mert akkor azoknak az ára többszöröződött volna meg. Ez hungarikum. Pl a ( 4-es ) metró fontos. Egy normális városban a föld alatt közlekednek villamos cuccokkal. Mert gyors és környezetbarát.
Majd megkeresem a forrást (valami osztrák szervezet volt), akik kiszámolták hogy a 4-es metró 2007-es ára (ami ugye kissé megnőtt azóta), mi mindenre lett volna elég. A rakpart 2x2 sávosítása, a ÚJ Duna híd, és az M0 befejezése jött nekik ki. És nem vagy-vagy, hanem együtt! A magyar médiában is volt, csak hamar elcsendesítették. Nincs bajom a 4-es metróval, csak mivel azon a nyomvonalon igen jó a felszíni tömegközlekedés, a megvalósítása nem sokat fog segíteni, és ahogyan a VEKE is számolta, a megtérülési mutatók alapján semmi értelme! Nem beszélve róla, hogy a kelenföldi parkolót is lehúzták a tervekből, hogy beleférjen egyáltalán az unió által elvárt mutatókba, így kiváncsi lennék ki fogja ott lerakni az autóját?
Számomra a tömegközlekedés fejlesztése azt jelentené, hogy normális, KULTURÁLT, környezetkímélő alternatívája legyen az egyéni közlekedésnek. Igy nézve a 4-es metró pont lószart fog érni. Azon a nyomvonalon maximum időt fog spórolni, de még az sem biztos a rövid állomástávolságok miatt, felszínen a 7-es busz, 47-49es villamos gyors és jó. Lásd a főváros saját hatástanulmányát:
http://www.origo.hu/itthon/20080703-neg ... seket.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: dühöngő
Posted: Fri Jan 30, 2009 7:13 pm
by gizmo
A fenti linken olvasható: "A beruházás teljes költsége, a tervek alapján
517 milliárd forint...", ami csak terv!
És akkor jöhet a Megyeri híd: "Az összesen 1862 méter hosszú híd Budakalász és Újpest között húzódik, építési költsége
63 milliárd forint volt."
szintén hivatalos forrás:
http://www.operativprogram.hu/megyeri_hid/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ugye érzed a metró költségének hatalmas volumenét, és hogy mire lett volna elég ez az irdatlan pénz, ha rendesen megtervezik hogy mire másra költik????
Re: dühöngő
Posted: Fri Jan 30, 2009 7:17 pm
by szszaby
Nem is az a baj hogy építenek ezek a tetves tolvaj banda valamit, hanem az hogy mennyiből. Egy külföldi cég állítólag 95 milliárdból megcsinálta volna, de hát akkor nincs mit ellopni.
Re: dühöngő
Posted: Fri Jan 30, 2009 7:18 pm
by Tibi
2007 olyan rég volt, hogy talán nem is volt :)
Szerintem ezt a körgyűrű dolgot kéne még egy kicsit nyomatni és akkor nem lenne nagy gáz itt. Szó szerint. Pl ott van az ominózus vasúti felüljáró a Hungárián a kőbányai lehajtó után ( asszem ) a sok kamion azért tekereg a városban még vagy egy órát mert nem férnek át egy híd alatt ! Nem csinálták meg mert drága. Embereket megbüntetni 100k-ra az meg nem drága?
Na, befejeztem a dühöngést mert mire hazaér a zasszony hót ideg leszek :)
Re: dühöngő
Posted: Fri Jan 30, 2009 7:20 pm
by Tibi
Tudod Gizmo kicsit visszás nekem ez a dolog de azt elmondhatom nyugodtan: nem mi raktuk zsebre a kurva sok pénzt :)
Re: dühöngő
Posted: Fri Jan 30, 2009 7:28 pm
by gizmo
Tibi wrote:Tudod Gizmo kicsit visszás nekem ez a dolog de azt elmondhatom nyugodtan: nem mi raktuk zsebre a kurva sok pénzt :)
Ezt gondoltam

, nem is ellened irányult amit írtam... nem venném a szívemre, ha az asszony idegesen találna rád amikor hazaér!
Csak "picit" gyomorforgató számomra, hogy ekkora összeget, amit az én adómból fizetnek, ennyire meggondolatlanul szórnak el. Egyértelműen politikai célból erőltettek ennyire, nem törődve semmi hatástanulmánnyal. Majd amikor már belekezdenek, többszöri felszólításra! hozzák nyilvánosságra, hogy "jé, tényleg, nem is annyira jó ez".
Ott laktam a kőbányai út-on két évet, a hungáriától 200m-re, tudom mire gondolsz... egy apró példája a jelenlegi városvezetés tehetetlenségének. Aki itt él már 10-15 éve, az pontosan tudja hogy nem hogy jobb, hanem rosszabb lett a város élhetősége. Az már csak hab a tortán, hogy főpolgármesterünk a városán kívül lakik

Re: dühöngő
Posted: Fri Jan 30, 2009 10:15 pm
by Süni
Tibi wrote:Pont ezt írtam mint te ! Csak máshogy .
A 4-es metró költéségből meg nem lehetett volna megcsinálni ezeket mert akkor azoknak az ára többszöröződött volna meg. Ez hungarikum. Pl a ( 4-es ) metró fontos. Egy normális városban a föld alatt közlekednek villamos cuccokkal. Mert gyors és környezetbarát.
Na ja. Csak a terv 20 éves, azót a aváros határai kilométerekkel kijebb tolódtak. Arról nem is beszélve, hogy a spanyolok is jelentkeztek a melóra, negyed pénzből, fele idő alatt felrántották volna. Nem ők nyerték, na vajon miért ???
Re: dühöngő
Posted: Fri Jan 30, 2009 10:36 pm
by proteus
Ha még csak húsz éves lenne...
Re: dühöngő
Posted: Fri Jan 30, 2009 10:43 pm
by gizmo
1974-ben lett véglegesítve az akkori útvonal.... ami majdnem ugyanúgy maradt.
Re: dühöngő
Posted: Fri Jan 30, 2009 10:48 pm
by Tibi
Megyeri híd ? Eddig az volt a baj, hogy nincs híd. Most meg az a baj, hogy van. És ami a legjobb a kivitelező ( ténylegesen munkát végző ) kisebb cégeket nem fizetik ki. Megy az egymásra mutogatás. Mi lesz ? Semmi ?
Re: dühöngő
Posted: Fri Jan 30, 2009 10:52 pm
by gizmo
Tibi wrote:Megyeri híd ? Eddig az volt a baj, hogy nincs híd. Most meg az a baj, hogy van. És ami a legjobb a kivitelező ( ténylegesen munkát végző ) kisebb cégeket nem fizetik ki. Megy az egymásra mutogatás. Mi lesz ? Semmi ?
Ki/hol mondta hogy baj a híd? Hasznos beruházás volt, na meg mondjuk nélküle az M0 se érne sokat. Az összeg miatt hoztam fel, hogy a metró árához képest lássuk mire lett volna elég... két ilyen híd megépülne, és már csak szűk 400 milliárd marad a tömegközlekedés rendberakására az 520-ból. Ehelyett épül nekünk a metró.
Re: dühöngő
Posted: Fri Jan 30, 2009 10:57 pm
by Tibi
Megépült a híd. Lázadtak a népek, hogy megnő arra a forgalom. Ennyi, nekünk semmi sem jó.
Most már megyek aludni mert sok negaty energia szabaul fel ma este :)