igen arra, akkor bontásban te is bátor vagy mint én :Dittyu wrote:ha a motorgenerálra gondolsz akkor igen.belekezdek és ha esetleg végképp elakadnék, akkor jönnek a segítő kezek.Tibi wrote:Ittyu, ezt saját magad csinálod ?
cosworth
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: cosworth
1980 Capri MK3
- ittyu
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 136
- Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: deby
Re: cosworth
úgy ahogy mondod. :DTibi wrote:igen arra, akkor bontásban te is bátor vagy mint én :D
bár nyomaték kulcsot nem használtam(mert még most sincs), ami pl hengerfej csavaroknál nem ártana, de olyan bika mindegyik, hogy szerintem művész aki beleszakítja.
- DavidMolnar
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 307
- Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am
Re: cosworth
Nem feltétlenül a beleszakítás miatt kell nyomatékkulcs, hanem hogy ugyanakkorra erővel húzd le az összes csavart, minden lépcsőben. Persze meglehet nyomatékkulcs nélkül is csinálni, több blokkról tudok ami azóta is zavartalanul üzemel.ittyu wrote:úgy ahogy mondod. :DTibi wrote:igen arra, akkor bontásban te is bátor vagy mint én :D
bár nyomaték kulcsot nem használtam(mert még most sincs), ami pl hengerfej csavaroknál nem ártana, de olyan bika mindegyik, hogy szerintem művész aki beleszakítja.
Amúgy ha kell tudok kölcsön adni, nem tervezek mostanáan hengerfej pakolást, átforgatni a blokkot meg elég a hosszú krova is.

- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: cosworth
A nyomatékkulcs nem feltétlen arra való , hogy letépd a csavart a gecibe. Arra jó a 3 méteres vascső.ittyu wrote:úgy ahogy mondod. :DTibi wrote:igen arra, akkor bontásban te is bátor vagy mint én :D
bár nyomaték kulcsot nem használtam(mert még most sincs), ami pl hengerfej csavaroknál nem ártana, de olyan bika mindegyik, hogy szerintem művész aki beleszakítja.
1980 Capri MK3
- ittyu
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 136
- Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: deby
Re: cosworth
én 3lépcsőben szedtem ki őket.először egy minimális lazítás.éppenhogy megnyekkentek a csavarok.utána mégjobban lelazítottam őket.persze szigorúan abban a sorrendben, ahogy a servíz manuál leírta.és ezekután következett a konkrét kitekerés.DavidMolnar wrote:Nem feltétlenül a beleszakítás miatt kell nyomatékkulcs, hanem hogy ugyanakkorra erővel húzd le az összes csavart, minden lépcsőben. Persze meglehet nyomatékkulcs nélkül is csinálni, több blokkról tudok ami azóta is zavartalanul üzemel.
Amúgy ha kell tudok kölcsön adni, nem tervezek mostanáan hengerfej pakolást, átforgatni a blokkot meg elég a hosszú krova is.
köszönöm a felajánlást, de úgyis fogok venni egyet magamnak. :) felesleges lenne azért elutaznom a fővárosig, ha jól sejtem.
- ittyu
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 136
- Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: deby
Re: cosworth
na ne monnya már....Tibi wrote:A nyomatékkulcs nem feltétlen arra való , hogy letépd a csavart a gecibe. Arra jó a 3 méteres vascső.

- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: cosworth
igazán nem kötötzködésból, de ha vettél 250 fontért tömítést, egy nyomatékkulcsot azért kölcsön kérhettél volna... vagy venni is lehet már 8 pénzért az OBI-ban...ittyu wrote:úgy ahogy mondod. :DTibi wrote:igen arra, akkor bontásban te is bátor vagy mint én :D
bár nyomaték kulcsot nem használtam(mert még most sincs), ami pl hengerfej csavaroknál nem ártana, de olyan bika mindegyik, hogy szerintem művész aki beleszakítja.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: cosworth
ittyu wrote:én 3lépcsőben szedtem ki őket.először egy minimális lazítás.éppenhogy megnyekkentek a csavarok.utána mégjobban lelazítottam őket.persze szigorúan abban a sorrendben, ahogy a servíz manuál leírta.és ezekután következett a konkrét kitekerés.DavidMolnar wrote:Nem feltétlenül a beleszakítás miatt kell nyomatékkulcs, hanem hogy ugyanakkorra erővel húzd le az összes csavart, minden lépcsőben. Persze meglehet nyomatékkulcs nélkül is csinálni, több blokkról tudok ami azóta is zavartalanul üzemel.
Amúgy ha kell tudok kölcsön adni, nem tervezek mostanáan hengerfej pakolást, átforgatni a blokkot meg elég a hosszú krova is.
köszönöm a felajánlást, de úgyis fogok venni egyet magamnak. :) felesleges lenne azért elutaznom a fővárosig, ha jól sejtem.
ha jól értem a leszedéshez nem használtál nyomatékkulcsot, a feltevés még hátra van... ebben az esetben nem szoltam, lefele jöhet egyben is, nem kell 3 lépésben....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: cosworth
nálam már a BOA-nál is egy darabból vannak, és gumis parafából...ittyu wrote: hogy a bob-nak egyben van a gyertyákhoz illeszkedő deknitömítése.a képen pedig külön vannak a karikák. 8)
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: cosworth
A hengerfejcsavart nem nehéz beleszakítani, azért kell a nyomatékkulcs, hogy ez ne történjen meg mert nyúláshatáron túl kell húzni őket.
Ford Capri MkI Essex
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: cosworth
Na történtek fejlemények, alsóörs óta nem mozdult a bogyó, de ma kijött a szive egy nagy generálra:
és amiért tök happy vagyok:
a moci előző tulaja ugy látszik gondos gazdi volt, és nem sokkal az előtt hogy eladta az autót, kicseréltette a vezérlést, szinte minden tök uj benne!!!!! ilyen mázlim se volt még soha. azért meg külön örülök, hogy ezt megcsináltatta, mert ahogy az auto kinézett (az összes elem horpadt, sérült volt, 2 tető csere látszott a kárpit eltávolítása után stb, ) ezt nem gondoltam volna. annyi hiba volt csak a cserében, hogy csak kicserélték a vezérlést, de a többi részhez nem nyultak, mert a régi vezérlésből letört dababkák még ott voltak az olajpumpa szörüje alatt. leszedtem a 2 szélső cspágyat meg egy hajtókar csapágyat is, az sem futott még tul sokat, szerintem az is volt már benne cserélve. most spórolt nekem a régi tulaj kb 120 pénzt. öröm e bódogság....
és amiért tök happy vagyok:
a moci előző tulaja ugy látszik gondos gazdi volt, és nem sokkal az előtt hogy eladta az autót, kicseréltette a vezérlést, szinte minden tök uj benne!!!!! ilyen mázlim se volt még soha. azért meg külön örülök, hogy ezt megcsináltatta, mert ahogy az auto kinézett (az összes elem horpadt, sérült volt, 2 tető csere látszott a kárpit eltávolítása után stb, ) ezt nem gondoltam volna. annyi hiba volt csak a cserében, hogy csak kicserélték a vezérlést, de a többi részhez nem nyultak, mert a régi vezérlésből letört dababkák még ott voltak az olajpumpa szörüje alatt. leszedtem a 2 szélső cspágyat meg egy hajtókar csapágyat is, az sem futott még tul sokat, szerintem az is volt már benne cserélve. most spórolt nekem a régi tulaj kb 120 pénzt. öröm e bódogság....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- holecz
- rengetegetirogatide
- Posts: 1599
- Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Gyöngyös-Szücsi
Re: cosworth
Kicsit kisütött a nap, oszt mán nyúkálsz a motorba mi???? 

'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54
"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
+36 70 503 79 54
"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: cosworth
Neked van egy ABC-d ??? 

- holecz
- rengetegetirogatide
- Posts: 1599
- Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Gyöngyös-Szücsi
Re: cosworth
Ott vette a motort, és kijövet már neki is állt a bütykölésnek, annyira nem bírt magával.Süni wrote:Neked van egy ABC-d ???



'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54
"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
+36 70 503 79 54
"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..