váltók

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Midnight Blue
nemleszgondhasegítis
Posts: 133
Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Tatabánya

Re: váltók

Post by Midnight Blue »

Bár ne kellene leszedned! Kíváncsi vagyok mi lesz a hiba oka! Írd majd meg légyszíves!
Az Isteni Capri !
User avatar
stpetya
egyedülisszerelhet
Posts: 512
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Üllő

Re: váltók

Post by stpetya »

Help!Automata,tud valaki mondani valami valószínűsíthető okot arra,mi a gond ha menet közben,állandó egyenletes sebességnél egyszercsak eltűnt a hajtás és felpörgött a motor?Ráadásul lefelé gurultam egy hídról,kezdtem nyomni a gázt és többé semmi hajtás,nem is kapcsol egy sebességben sem ha próbálom,motor jár de sehova nem megy,marhára nem értek az automata váltóhoz :oops: ...
Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: váltók

Post by Süni »

stpetya wrote:Help!Automata,tud valaki mondani valami valószínűsíthető okot arra,mi a gond ha menet közben,állandó egyenletes sebességnél egyszercsak eltűnt a hajtás és felpörgött a motor?Ráadásul lefelé gurultam egy hídról,kezdtem nyomni a gázt és többé semmi hajtás,nem is kapcsol egy sebességben sem ha próbálom,motor jár de sehova nem megy,marhára nem értek az automata váltóhoz :oops: ...
KEVÉS AZ OLAJ !!!!!!!
User avatar
stpetya
egyedülisszerelhet
Posts: 512
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Üllő

Re: váltók

Post by stpetya »

Komolyan ez megoldja?Bocs de hülye vagyok hozzá,megnéztük Krisszel neten mennyi kell bele,aztán ezzel szart sem értünk mert levágták róla az olajhűtő csöveit és elkalapálták,úgyhogy olajhűtőm sincs,magába a váltóba meg mennyi ami hiányzik :roll: :?: A nívóján max szinten van az olaj :? Tököm érti...
Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: váltók

Post by Süni »

stpetya wrote:Komolyan ez megoldja?Bocs de hülye vagyok hozzá,megnéztük Krisszel neten mennyi kell bele,aztán ezzel szart sem értünk mert levágták róla az olajhűtő csöveit és elkalapálták,úgyhogy olajhűtőm sincs,magába a váltóba meg mennyi ami hiányzik :roll: :?: A nívóján max szinten van az olaj :? Tököm érti...
Hogy nézted a nívót ? Járó motornál kell, "P" állásban ! (Mondjuk csak odáig olvastam, hogy "felpörög a motor" . Azt már nem olvastam tovább, hogy állandósult a probléma. :oops: Ha kevés olajjal jártál, akkor esetleg elégtek a fékszalagok. Ez az álmoskönyv szerint nem jelent túl jót.... Váltó csere-mert az olcsóbb, mint javíttatni).
Last edited by Süni on Wed Sep 10, 2008 2:39 pm, edited 1 time in total.
User avatar
stpetya
egyedülisszerelhet
Posts: 512
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Üllő

Re: váltók

Post by stpetya »

Úgy történt,az is lehet hogy sok az olaj és ez kinyírta valamilyét?
Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: váltók

Post by Süni »

stpetya wrote:Úgy történt,az is lehet hogy sok az olaj és ez kinyírta valamilyét?
Ebben esetben passz.
User avatar
stpetya
egyedülisszerelhet
Posts: 512
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Üllő

Re: váltók

Post by stpetya »

Süni wrote:
stpetya wrote:Komolyan ez megoldja?Bocs de hülye vagyok hozzá,megnéztük Krisszel neten mennyi kell bele,aztán ezzel szart sem értünk mert levágták róla az olajhűtő csöveit és elkalapálták,úgyhogy olajhűtőm sincs,magába a váltóba meg mennyi ami hiányzik :roll: :?: A nívóján max szinten van az olaj :? Tököm érti...
Hogy nézted a nívót ? Járó motornál kell, "P" állásban ! (Mondjuk csak odáig olvastam, hogy "felpörög a motor" . Azt már nem olvastam tovább, hogy állandósult a probléma. :oops: Ha kevés olajjal jártál, akkor esetleg elégtek a fékszalagok. Ez az álmoskönyv szerint nem jelent túl jót.... Váltó csere-mert az olcsóbb, mint javíttatni).
Ahham :cry: köszi Süni.
Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.
User avatar
ittyu
nemleszgondhasegítis
Posts: 136
Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: deby

Re: váltók

Post by ittyu »

valakinek van valamilyen hozzávetőleges(esetleg konkrét)infója arról, hogy a type5 kb mekkora terhelést képes elviselni???
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

ittyu wrote:valakinek van valamilyen hozzávetőleges(esetleg konkrét)infója arról, hogy a type5 kb mekkora terhelést képes elviselni???
én eddig nem találkoztam konkrét számokkal sehol, de ha hihetünk a burtonnak, akkor valami erős cucc:

Ford 4 speed, 3 rail heavy duty box, fitted to V6 models, with all cast iron casings.
Basically a larger version of the 2000E box. 1” x 23 spline input shaft. Fitted in:

* Capri 3.0 8/72-
* Capri 2.8 81-11/82
* Granada Mk1 3.0
* Granada Mk2 2.8

Oil capacity 2 litres.
Standard oil grade SAE80.

ennél talán csak a type 9 heavy duty lehet jobb, de az kurva ritka valami....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
ittyu
nemleszgondhasegítis
Posts: 136
Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: deby

Re: váltók

Post by ittyu »

Bogyo28 wrote:
ittyu wrote:valakinek van valamilyen hozzávetőleges(esetleg konkrét)infója arról, hogy a type5 kb mekkora terhelést képes elviselni???
én eddig nem találkoztam konkrét számokkal sehol, de ha hihetünk a burtonnak, akkor valami erős cucc:

Ford 4 speed, 3 rail heavy duty box, fitted to V6 models, with all cast iron casings.
Basically a larger version of the 2000E box. 1” x 23 spline input shaft. Fitted in:

* Capri 3.0 8/72-
* Capri 2.8 81-11/82
* Granada Mk1 3.0
* Granada Mk2 2.8

Oil capacity 2 litres.
Standard oil grade SAE80.

ennél talán csak a type 9 heavy duty lehet jobb, de az kurva ritka valami....
igen, ha összehasonlítom a többi burtonos infoval akkor elvileg ez a legerősebb.capri-3 400le körülre tette a lécet.ez mennyire reális??
olyan type9 van pl Nitronak is, ami a lima-ban volt?
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

ittyu wrote:olyan type9 van pl Nitronak is, ami a lima-ban volt?
ugy tudom hogy a kombi granadákban volt olyan az utolsó szériák felé. én eddig élőben 1-t láttam a Sunyánál, de lehet hogy a merkurban is az volt, azt nem tudom. különös ismertető jele hogy a nyelestengely alatt kivülről is jól láthatóan van egy nagy görgős csapágy... volt egy ilyen topik is valahol...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
ittyu
nemleszgondhasegítis
Posts: 136
Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: deby

Re: váltók

Post by ittyu »

ittyu wrote:.capri-3 400le körülre tette a lécet.ez mennyire reális??
engem ez érdekel jobban, pont erre nem válaszoltál. :oops: vagy saccolgatásba inkább nem mész bele :?:
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

ittyu wrote:
ittyu wrote:.capri-3 400le körülre tette a lécet.ez mennyire reális??
engem ez érdekel jobban, pont erre nem válaszoltál. :oops: vagy saccolgatásba inkább nem mész bele :?:
jol látod, nem akarok saccolgatni, mert lövésem sincs. a kozét bírja ez nekem elég...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
ittyu
nemleszgondhasegítis
Posts: 136
Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: deby

Re: váltók

Post by ittyu »

Bogyo28 wrote:jol látod, nem akarok saccolgatni, mert lövésem sincs. a kozét bírja ez nekem elég...
értettem!! :)
akkor megnyugodtam.
Post Reply