karosszéra lakatolás alap fokon :)
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
ha már szóba került a lakatolás alkalmaztunk egy olyan trükköt, hogy a két összehegesztendő vékony lemez mögé egy rézdarabot tettünk. A réz jól elvezeti a hőt és nem heged hozzá az acéllemezhez. Előnye a módszernek, hogy vékony lemez hegesztésekor nem lyukad ki könnyen, tovább tudod ott tartani a pisztolyt és ezáltal teljesen összeheged a két lemez. Ez főleg ott előnyös ahol nagyobb hézag van a lemezek között mint amit szerettél volna. Vannak akik nem profik ám annál jobban szeretnek szopni, nem is említve a fotelhegesztőket, ők kiröhögik az ilyen módszereket... Érdemes kipróbálni, mi használni fogjuk.
A csatlakozásnál kb 0,5 mm volt a lemezvastagság, így sikerült:
A csatlakozásnál kb 0,5 mm volt a lemezvastagság, így sikerült:
1980 Capri MK3
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
Melyik a jobb megoldás a fenéklemeznél:
- simán egymás mellé rakni a lemezt és összehegeszteni
- a pótfémet lyukasztva átfedéssel összehegeszteni
- átfedéssel simán végighegeszteni a fémet
Az első sárvédőívet csavarozta már valaki? Nem tudom mennyire érdemes ilyennel mókolni. Csak azért vetem fel ezt a témát, mert esetleg egy újbóli rozsdásodás esetén nem kell újra szétfúrni a fémeket, nem kell újra fényezni a sárvédő ívet, stb.
Egy másik gondolat, ami megfogalmazódott benne: a laprugó kiváltása rugó+csillapító kombóval.
Ez egy mustang hátsója, de valami ilyesmire gondoltam:
http://image.hotrod.com/f/19678528+w750 ... l_view.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- simán egymás mellé rakni a lemezt és összehegeszteni
- a pótfémet lyukasztva átfedéssel összehegeszteni
- átfedéssel simán végighegeszteni a fémet
Az első sárvédőívet csavarozta már valaki? Nem tudom mennyire érdemes ilyennel mókolni. Csak azért vetem fel ezt a témát, mert esetleg egy újbóli rozsdásodás esetén nem kell újra szétfúrni a fémeket, nem kell újra fényezni a sárvédő ívet, stb.
Egy másik gondolat, ami megfogalmazódott benne: a laprugó kiváltása rugó+csillapító kombóval.
Ez egy mustang hátsója, de valami ilyesmire gondoltam:
http://image.hotrod.com/f/19678528+w750 ... l_view.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
"Ime ott látom atyám, látom anyám nővéreim és fivéreim. Magam előtt látom minden ősöm az idők kezdetétől.
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
Valaki vágott már légbeömlőt a motorházba? A vízelvezetés megoldása ilyesmi?
"Ime ott látom atyám, látom anyám nővéreim és fivéreim. Magam előtt látom minden ősöm az idők kezdetétől.
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
Milyen vízelvezetés ? Esőben Capri a garázsba !Buliwyf wrote:Valaki vágott már légbeömlőt a motorházba? A vízelvezetés megoldása ilyesmi?
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
Jó persze ezt én is tudom, de ahogy manapság változik az időjárás, hipp-hopp elkaphat egy keményebb zápor. Lehet, hogy csak fél órát kapna, de szerintem az se egészséges.White Shark wrote:Milyen vízelvezetés ? Esőben Capri a garázsba !Buliwyf wrote:Valaki vágott már légbeömlőt a motorházba? A vízelvezetés megoldása ilyesmi?
"Ime ott látom atyám, látom anyám nővéreim és fivéreim. Magam előtt látom minden ősöm az idők kezdetétől.
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
Tyűha, jó sok mindenki becsatlakozott 
Varrd végig ha ügyes vagy és van türelmed. Nagy baj nem történhet

Varrd végig ha ügyes vagy és van türelmed. Nagy baj nem történhet

1980 Capri MK3
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
Jól mondja Tibi ,illeszd egymás mellé és varrd végig ,hosszabb idő macerásabb ,de hosszútávon megtérül.A baj ott szokott kezdődni mikor a két rálapolt lemez között ,amit nem tudsz lekezelni,elkezd dolgozni a rozsda,és mindkettő lassan de biztosan elrohad . Egy kaszni kihegesztéséhez nem kell űrtechnika ,vegyél egy olcsó de új co-t, lehetőleg kisteljesítményűt ami nem égeti el a vékony lemezt ( 150 -160 -170 ) és ha laikus is vagy ,lassan de biztosan reális ráfordítással magad is meg tudod oldani . Igaz ahogy Tibi mondaná " szopóroller ".Tibi wrote:Tyűha, jó sok mindenki becsatlakozott
Varrd végig ha ügyes vagy és van türelmed. Nagy baj nem történhet
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
lehet készen is kapni:Buliwyf wrote:Egy másik gondolat, ami megfogalmazódott benne: a laprugó kiváltása rugó+csillapító kombóval.
Ez egy mustang hátsója, de valami ilyesmire gondoltam:
http://image.hotrod.com/f/19678528+w750 ... l_view.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... i6tt4dapm5" onclick="window.open(this.href);return false;
kell még hozzá coil-over hátsó gátló, kis torony erősítés meg pár apróság és kész is van...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
mi itt pontosan a kérdés? nekem van légbeömlő a géptetőbe, de ha most csinálnám már nem lenne (a müanyagon már nincs is)Buliwyf wrote:Valaki vágott már légbeömlőt a motorházba? A vízelvezetés megoldása ilyesmi?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
White Shark wrote:Jól mondja Tibi ,illeszd egymás mellé és varrd végig ,hosszabb idő macerásabb ,de hosszútávon megtérül.A baj ott szokott kezdődni mikor a két rálapolt lemez között ,amit nem tudsz lekezelni,elkezd dolgozni a rozsda,és mindkettő lassan de biztosan elrohad . Egy kaszni kihegesztéséhez nem kell űrtechnika ,vegyél egy olcsó de új co-t, lehetőleg kisteljesítményűt ami nem égeti el a vékony lemezt ( 150 -160 -170 ) és ha laikus is vagy ,lassan de biztosan reális ráfordítással magad is meg tudod oldani . Igaz ahogy Tibi mondaná " szopóroller ".Tibi wrote:Tyűha, jó sok mindenki becsatlakozott
Varrd végig ha ügyes vagy és van türelmed. Nagy baj nem történhet
egy műszaki igazságügyi szakértő cimbi mesélte, hogy történt az, hogy jómunkásember két audiból csinált egyet. egyiknek a hátulja volt rom, a másiknak az eleje. fogta és összehegesztette. szép is lett elvitte a vevő, csakhogy rá fél évre kettészakadt. 5en haltak meg. a lakatos azóta is csücsül. a folyamatos varrat mellett törik el a lemez, mivel a nagy hőtől rideggé válik, ezért tilos folyamatos varratot alkalmazni.
persze ebben az esetben nem erről van szó, de mint érdekesség leírtam. úgy tudom ilyenkor az átlapolás és ponthegesztés a tuti, de van itt lakatos, majd elmondja...
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
érdekes, más helyen ugyanez az urban legend arról szol, hogy csak pötyölték a dolgot, és 3 ember halt meg, de még a márka is stimmelt. most akkor kinek lehet hinni?tomtom wrote:egy műszaki igazságügyi szakértő cimbi mesélte, hogy történt az, hogy jómunkásember két audiból csinált egyet. egyiknek a hátulja volt rom, a másiknak az eleje. fogta és összehegesztette. szép is lett elvitte a vevő, csakhogy rá fél évre kettészakadt. 5en haltak meg. a lakatos azóta is csücsül. a folyamatos varrat mellett törik el a lemez, mivel a nagy hőtől rideggé válik, ezért tilos folyamatos varratot alkalmazni.
persze ebben az esetben nem erről van szó, de mint érdekesség leírtam. úgy tudom ilyenkor az átlapolás és ponthegesztés a tuti, de van itt lakatos, majd elmondja...


"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
A kérdés az, hogy a motorháztető közepén lévő domborulatba vágott-e már valaki és hogy ha igen akkor megoldotta-e ,vagy nem a vízelvezetés problémáját , mivel nem hiszem, hogy egészséges, ha a motortérbe, motorba bezúdul a víz...Bogyo28 wrote:mi itt pontosan a kérdés? nekem van légbeömlő a géptetőbe, de ha most csinálnám már nem lenne (a müanyagon már nincs is)Buliwyf wrote:Valaki vágott már légbeömlőt a motorházba? A vízelvezetés megoldása ilyesmi?
"Ime ott látom atyám, látom anyám nővéreim és fivéreim. Magam előtt látom minden ősöm az idők kezdetétől.
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
- FEFE
- alkatrészbegyűjtő
- Posts: 441
- Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
Jelen!!Buliwyf wrote:A kérdés az, hogy a motorháztető közepén lévő domborulatba vágott-e már valaki és hogy ha igen akkor megoldotta-e ,vagy nem a vízelvezetés problémáját , mivel nem hiszem, hogy egészséges, ha a motortérbe, motorba bezúdul a víz...Bogyo28 wrote:mi itt pontosan a kérdés? nekem van légbeömlő a géptetőbe, de ha most csinálnám már nem lenne (a müanyagon már nincs is)Buliwyf wrote:Valaki vágott már légbeömlőt a motorházba? A vízelvezetés megoldása ilyesmi?


Nekem még a légszűrő nélküli pinto is eldolgozta a vizet.

Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
Lásd például Iveco Daily 1990-2000Buliwyf wrote:A kérdés az, hogy a motorháztető közepén lévő domborulatba vágott-e már valaki és hogy ha igen akkor megoldotta-e ,vagy nem a vízelvezetés problémáját , mivel nem hiszem, hogy egészséges, ha a motortérbe, motorba bezúdul a víz...Bogyo28 wrote:mi itt pontosan a kérdés? nekem van légbeömlő a géptetőbe, de ha most csinálnám már nem lenne (a müanyagon már nincs is)Buliwyf wrote:Valaki vágott már légbeömlőt a motorházba? A vízelvezetés megoldása ilyesmi?
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;
A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
akkor a kérdés inkább az, hogy minek? nekem a régi géptetőn oldalt volt két nyilás, az anno a Suhe német cég tuningja volt eredetileg, nekem az aksira folyt a víz pl. a karbi fölé nyílást vágni önmagában nem sok mindent ér.Buliwyf wrote:A kérdés az, hogy a motorháztető közepén lévő domborulatba vágott-e már valaki és hogy ha igen akkor megoldotta-e ,vagy nem a vízelvezetés problémáját , mivel nem hiszem, hogy egészséges, ha a motortérbe, motorba bezúdul a víz...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4