Page 4 of 9
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
Posted: Fri Apr 20, 2012 5:31 pm
by Tibi
ha már szóba került a lakatolás alkalmaztunk egy olyan trükköt, hogy a két összehegesztendő vékony lemez mögé egy rézdarabot tettünk. A réz jól elvezeti a hőt és nem heged hozzá az acéllemezhez. Előnye a módszernek, hogy vékony lemez hegesztésekor nem lyukad ki könnyen, tovább tudod ott tartani a pisztolyt és ezáltal teljesen összeheged a két lemez. Ez főleg ott előnyös ahol nagyobb hézag van a lemezek között mint amit szerettél volna. Vannak akik nem profik ám annál jobban szeretnek szopni, nem is említve a fotelhegesztőket, ők kiröhögik az ilyen módszereket... Érdemes kipróbálni, mi használni fogjuk.
A csatlakozásnál kb 0,5 mm volt a lemezvastagság, így sikerült:

- pötty.jpg (72 KiB) Viewed 8756 times
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
Posted: Fri Apr 20, 2012 10:31 pm
by Buliwyf
Melyik a jobb megoldás a fenéklemeznél:
- simán egymás mellé rakni a lemezt és összehegeszteni
- a pótfémet lyukasztva átfedéssel összehegeszteni
- átfedéssel simán végighegeszteni a fémet
Az első sárvédőívet csavarozta már valaki? Nem tudom mennyire érdemes ilyennel mókolni. Csak azért vetem fel ezt a témát, mert esetleg egy újbóli rozsdásodás esetén nem kell újra szétfúrni a fémeket, nem kell újra fényezni a sárvédő ívet, stb.
Egy másik gondolat, ami megfogalmazódott benne: a laprugó kiváltása rugó+csillapító kombóval.
Ez egy mustang hátsója, de valami ilyesmire gondoltam:
http://image.hotrod.com/f/19678528+w750 ... l_view.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
Posted: Fri Apr 20, 2012 10:34 pm
by Buliwyf
Valaki vágott már légbeömlőt a motorházba? A vízelvezetés megoldása ilyesmi?
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
Posted: Sat Apr 21, 2012 7:46 am
by White Shark
Buliwyf wrote:Valaki vágott már légbeömlőt a motorházba? A vízelvezetés megoldása ilyesmi?
Milyen vízelvezetés ? Esőben Capri a garázsba !
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
Posted: Sat Apr 21, 2012 1:17 pm
by Buliwyf
White Shark wrote:Buliwyf wrote:Valaki vágott már légbeömlőt a motorházba? A vízelvezetés megoldása ilyesmi?
Milyen vízelvezetés ? Esőben Capri a garázsba !
Jó persze ezt én is tudom, de ahogy manapság változik az időjárás, hipp-hopp elkaphat egy keményebb zápor. Lehet, hogy csak fél órát kapna, de szerintem az se egészséges.
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
Posted: Sat Apr 21, 2012 7:27 pm
by Tibi
Tyűha, jó sok mindenki becsatlakozott
Varrd végig ha ügyes vagy és van türelmed. Nagy baj nem történhet

Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
Posted: Sun Apr 22, 2012 7:18 am
by White Shark
Tibi wrote:Tyűha, jó sok mindenki becsatlakozott
Varrd végig ha ügyes vagy és van türelmed. Nagy baj nem történhet

Jól mondja Tibi ,illeszd egymás mellé és varrd végig ,hosszabb idő macerásabb ,de hosszútávon megtérül.A baj ott szokott kezdődni mikor a két rálapolt lemez között ,amit nem tudsz lekezelni,elkezd dolgozni a rozsda,és mindkettő lassan de biztosan elrohad . Egy kaszni kihegesztéséhez nem kell űrtechnika ,vegyél egy olcsó de új co-t, lehetőleg kisteljesítményűt ami nem égeti el a vékony lemezt ( 150 -160 -170 ) és ha laikus is vagy ,lassan de biztosan reális ráfordítással magad is meg tudod oldani . Igaz ahogy Tibi mondaná " szopóroller ".
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
Posted: Mon Apr 23, 2012 11:25 am
by Bogyo28
lehet készen is kapni:
http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... i6tt4dapm5" onclick="window.open(this.href);return false;
kell még hozzá coil-over hátsó gátló, kis torony erősítés meg pár apróság és kész is van...
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
Posted: Mon Apr 23, 2012 11:26 am
by Bogyo28
Buliwyf wrote:Valaki vágott már légbeömlőt a motorházba? A vízelvezetés megoldása ilyesmi?
mi itt pontosan a kérdés? nekem van légbeömlő a géptetőbe, de ha most csinálnám már nem lenne (a müanyagon már nincs is)
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
Posted: Mon Apr 23, 2012 11:37 am
by tomtom
White Shark wrote:Tibi wrote:Tyűha, jó sok mindenki becsatlakozott
Varrd végig ha ügyes vagy és van türelmed. Nagy baj nem történhet

Jól mondja Tibi ,illeszd egymás mellé és varrd végig ,hosszabb idő macerásabb ,de hosszútávon megtérül.A baj ott szokott kezdődni mikor a két rálapolt lemez között ,amit nem tudsz lekezelni,elkezd dolgozni a rozsda,és mindkettő lassan de biztosan elrohad . Egy kaszni kihegesztéséhez nem kell űrtechnika ,vegyél egy olcsó de új co-t, lehetőleg kisteljesítményűt ami nem égeti el a vékony lemezt ( 150 -160 -170 ) és ha laikus is vagy ,lassan de biztosan reális ráfordítással magad is meg tudod oldani . Igaz ahogy Tibi mondaná " szopóroller ".
egy műszaki igazságügyi szakértő cimbi mesélte, hogy történt az, hogy jómunkásember két audiból csinált egyet. egyiknek a hátulja volt rom, a másiknak az eleje. fogta és összehegesztette. szép is lett elvitte a vevő, csakhogy rá fél évre kettészakadt. 5en haltak meg. a lakatos azóta is csücsül. a folyamatos varrat mellett törik el a lemez, mivel a nagy hőtől rideggé válik, ezért tilos folyamatos varratot alkalmazni.
persze ebben az esetben nem erről van szó, de mint érdekesség leírtam. úgy tudom ilyenkor az átlapolás és ponthegesztés a tuti, de van itt lakatos, majd elmondja...
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
Posted: Mon Apr 23, 2012 3:52 pm
by Bogyo28
tomtom wrote:egy műszaki igazságügyi szakértő cimbi mesélte, hogy történt az, hogy jómunkásember két audiból csinált egyet. egyiknek a hátulja volt rom, a másiknak az eleje. fogta és összehegesztette. szép is lett elvitte a vevő, csakhogy rá fél évre kettészakadt. 5en haltak meg. a lakatos azóta is csücsül. a folyamatos varrat mellett törik el a lemez, mivel a nagy hőtől rideggé válik, ezért tilos folyamatos varratot alkalmazni.
persze ebben az esetben nem erről van szó, de mint érdekesség leírtam. úgy tudom ilyenkor az átlapolás és ponthegesztés a tuti, de van itt lakatos, majd elmondja...
érdekes, más helyen ugyanez az urban legend arról szol, hogy csak pötyölték a dolgot, és 3 ember halt meg, de még a márka is stimmelt. most akkor kinek lehet hinni?

Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
Posted: Mon Apr 23, 2012 7:33 pm
by Buliwyf
Bogyo28 wrote:Buliwyf wrote:Valaki vágott már légbeömlőt a motorházba? A vízelvezetés megoldása ilyesmi?
mi itt pontosan a kérdés? nekem van légbeömlő a géptetőbe, de ha most csinálnám már nem lenne (a müanyagon már nincs is)
A kérdés az, hogy a motorháztető közepén lévő domborulatba vágott-e már valaki és hogy ha igen akkor megoldotta-e ,vagy nem a vízelvezetés problémáját , mivel nem hiszem, hogy egészséges, ha a motortérbe, motorba bezúdul a víz...
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
Posted: Mon Apr 23, 2012 8:29 pm
by FEFE
Buliwyf wrote:Bogyo28 wrote:Buliwyf wrote:Valaki vágott már légbeömlőt a motorházba? A vízelvezetés megoldása ilyesmi?
mi itt pontosan a kérdés? nekem van légbeömlő a géptetőbe, de ha most csinálnám már nem lenne (a müanyagon már nincs is)
A kérdés az, hogy a motorháztető közepén lévő domborulatba vágott-e már valaki és hogy ha igen akkor megoldotta-e ,vagy nem a vízelvezetés problémáját , mivel nem hiszem, hogy egészséges, ha a motortérbe, motorba bezúdul a víz...
Jelen!!
Nekem még a légszűrő nélküli pinto is eldolgozta a vizet.

Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
Posted: Mon Apr 23, 2012 9:04 pm
by TÉCSÉ
Buliwyf wrote:Bogyo28 wrote:Buliwyf wrote:Valaki vágott már légbeömlőt a motorházba? A vízelvezetés megoldása ilyesmi?
mi itt pontosan a kérdés? nekem van légbeömlő a géptetőbe, de ha most csinálnám már nem lenne (a müanyagon már nincs is)
A kérdés az, hogy a motorháztető közepén lévő domborulatba vágott-e már valaki és hogy ha igen akkor megoldotta-e ,vagy nem a vízelvezetés problémáját , mivel nem hiszem, hogy egészséges, ha a motortérbe, motorba bezúdul a víz...
Lásd például Iveco Daily 1990-2000
Re: karosszéra lakatolás alap fokon :)
Posted: Tue Apr 24, 2012 11:04 am
by Bogyo28
Buliwyf wrote:A kérdés az, hogy a motorháztető közepén lévő domborulatba vágott-e már valaki és hogy ha igen akkor megoldotta-e ,vagy nem a vízelvezetés problémáját , mivel nem hiszem, hogy egészséges, ha a motortérbe, motorba bezúdul a víz...
akkor a kérdés inkább az, hogy minek? nekem a régi géptetőn oldalt volt két nyilás, az anno a Suhe német cég tuningja volt eredetileg, nekem az aksira folyt a víz pl. a karbi fölé nyílást vágni önmagában nem sok mindent ér.