Page 4 of 51
Posted: Tue May 23, 2006 8:00 pm
by Dartonit
Egy H-pipe van alatta, az gondoltam, hogy le kell venni.
A kérdés csak az, hogy a váltóharangot le tudom-e húzni. Ezek szerint igen. Még aknám is van, úgyhogy nem szabad hogy gondot okozzon.
Danke!

Posted: Fri Jun 02, 2006 4:42 pm
by Mad Max
Nekem is lenne kérdésem: az 5. sebességben sír a váltó, T9-es. Mi lehet vele?
Posted: Fri Jun 02, 2006 10:15 pm
by szszaby
Mad Max wrote:Nekem is lenne kérdésem: az 5. sebességben sír a váltó, T9-es. Mi lehet vele?
Fogaskerék bajos ha sír, olaj van benne?
Posted: Fri Jun 02, 2006 10:47 pm
by Nitrobuster
Ha már sír, akkor az olaj már nagyon nem segít.
Posted: Fri Jun 02, 2006 11:02 pm
by szszaby
Nitrobuster wrote:Ha már sír, akkor az olaj már nagyon nem segít.
Azért kérdeztem mert valószínüleg nincs benne vagy valamikor nem volt
Posted: Fri Jun 02, 2006 11:10 pm
by Nitrobuster
szszaby wrote:Nitrobuster wrote:Ha már sír, akkor az olaj már nagyon nem segít.
Azért kérdeztem mert valószínüleg nincs benne vagy valamikor nem volt
Egy biztos a csere.
Posted: Sat Jun 03, 2006 12:22 pm
by Mad Max
Igen olaj van + még adalék is!
Posted: Thu Jun 08, 2006 10:08 pm
by Blant
Sziasztok!
Nekem is lenne egy kérdésem.
Úgy döntöttem, hogy az autómata helyett manuálra nyergelek át.
Felmerült a kérdés, hogy milyen váltó kellene nekem.
Főleg a téma elején egész jól ki vannak fejtve az áttételek.
Capripower wrote:Nitrobuster wrote:Egyébként megnéztem angol vs type9 váltó áttételezését.
Angol 1-es 3,16. 2-es 1,94 . 3-as 1,41
Type9 1-es 3,36. 2-es 1,81. 3-as 1,26
:) Köszi, közben már én is utánanéztem, és a 2.3-as csattanóst is hozzávettem.
1-es 3,65. 2-es 1,97. 3-as 1,37. -milyen érdekes, hogy megegyezik a soros féle type-9-el!

Egyébként volt type-9 az autómban, de meglehetősen "öreguras" volt vele a közlekedés, ezért is raktam inkább vissza az angolt.
Ha jól értelmezem az angol 4esnél sokkal hosszabb az egyes, tehát gyengébb, mint a Type 9nél. Akkor tehát egyesben, induláskor az az "öreguras", mígy 2-ben és 3ban a Type 9 az öreguras és így összességében az angol 4-es jobban gyorsul.
Ez oké, de
mi van a 4. el, illetve a Type 9 5.ével és 4.ével
Kiváncsi lennék mik az áttételek illetve főleg az érdekelne, hogy egy Type9 5.ben 2000-es fordulaton mennyit megy? Illetve agy angol 4es 4.ben 2000es fordulaton mennyit megy?
Húúú, de örülnék, ha valaki leírná ezeket

Nagy segítség volna.
Köszönöm!
Üdv!
Bence
Posted: Thu Jun 08, 2006 11:31 pm
by CAPRI-3
eccerű a képlet
a 4-ik mindíg 1:1 az 5. pedig 0.825 ha jól emléxem.
tehát ugyanazt viszi végre diffitől függően.
de még a 2.8i esetében sem tud gyorsabb lenni 5.-ikben sem, mert nincs meg hozzá a motorerő.
nekem 4-ben és 5-ben is 220 körűl vége volt a dalnak, max 5-össel kevesebbet forgott.
lehet lesz még egy 4ALD-m... neked a problémák miatt ingyen.
napokon belűl kiderűl.
Posted: Fri Jun 09, 2006 11:12 am
by Peti
Blant wrote:
Ha jól értelmezem az angol 4esnél sokkal hosszabb az egyes, tehát gyengébb, mint a Type 9nél. Akkor tehát egyesben, induláskor az az "öreguras", mígy 2-ben és 3ban a Type 9 az öreguras és így összességében az angol 4-es jobban gyorsul.
Kiváncsi lennék mik az áttételek illetve főleg az érdekelne, hogy egy Type9 5.ben 2000-es fordulaton mennyit megy? Illetve agy angol 4es 4.ben 2000es fordulaton mennyit megy?
A Type 5-el a 2.8i 0-100-ra 4 tizeddel jobban gyorsul, mint a Type 9-el. Sztem ez önmagáért beszél.
Érzésre sem gyenge a dolog, -mikor visszakerült az autómba a Type 5, úgy megindult, mintha hátbavertek volna. :)
Igaz furcsa is volt utána egy kis ideig, hogy úgy pörög mert nincs 5., meg, hogy fél lityivel többet eszik (10.5 helyett 11L :) ), de "kárpótolt", hogy sokkal élvezetesebb lett menni az autóval!
Azt nem tudom mennyit megy 2000-es fordulaton, de úgy emlékszem mikor Type 9-em volt, 4.-ből 5.-be váltásnál 500-at esett vissza a fordulatszám. Tehát ugyanakkora sebességnél Type 9-el 5.-ben 500-al forog kevesebbet a motor, mint Type 5-el 4.-ben.
Posted: Fri Jun 09, 2006 3:14 pm
by Zool
Capripower wrote:Azt nem tudom mennyit megy 2000-es fordulaton, de úgy emlékszem mikor Type 9-em volt, 4.-ből 5.-be váltásnál 500-at esett vissza a fordulatszám. Tehát ugyanakkora sebességnél Type 9-el 5.-ben 500-al forog kevesebbet a motor, mint Type 5-el 4.-ben.
Ez azért nem feltétlenül igaz mindig :)
Ha pl. 2500-ről esett 2000-re az nem ugyanaz, mint ha mondjuk 5000-ről 4500-re. Az első esetet nézve a 2000/2500 az 0,8 így mondjuk már 5000-ről nem 4500-re hanem 4000-re esne vissza a fordulat.
Elméletileg nekem type9 van és azzal nálam 100 körül forog 2000-et ötödikben, persze lehet, hogy csal az órám (akár minkettő is :))
Posted: Fri Jun 09, 2006 6:00 pm
by Peti
Zool wrote:
Ez azért nem feltétlenül igaz mindig :)
Ha pl. 2500-ről esett 2000-re az nem ugyanaz, mint ha mondjuk 5000-ről 4500-re. Az első esetet nézve a 2000/2500 az 0,8 így mondjuk már 5000-ről nem 4500-re hanem 4000-re esne vissza a fordulat.
Lehet. :)
Ez konkrétan amikor anno ránéztem kiváncsiságból a fordszámmérőre, 5500-ról esett vissza 5000-re a váltásnál.
Posted: Fri Jun 09, 2006 7:14 pm
by Nitrobuster
Ha ez számit, nekem magas fordulaton 1000-et esik vissza a fordulat.
És véleményem szerint hétköznapi használatra jobb a T9.
(nagyobb végsebesség, alacsonyabb fogyasztás).
Posted: Sun Jun 11, 2006 8:00 am
by Blant
Köszi az infókat és tanácsokat mindnekinek!
Én is azt hiszem, hogy Type 9. Nekem elsősorban nem gyorsulni kell az autó, bár amiíg nem találok Type 9et addig valószínüleg egy kölcsön Type 5 lesz bent és ha nem eszik túl sokat és nem zavar a nagy furdulati hang utazásnál, akkor még lehet, az is, hogy annál maradok.
Ha tud valaki Type9-et eladót szóljon.
A 2,3 V6 és a 2,8V6 lendkereke, kuplungszerkezete ugyanaz? Mert nekem 2,3 V6 van, de erőben 2,8hoz áll közelebb. Ha nem ugyanaz kérdés, hogy elbírja-e a 2,3V6 szerkezete a témát.
Azt tudja valaki, hogy a C3as autómata váltóval hosszban megegyezik a Type5 illetve a Type 9, vagy hosszabbak annál? A kardán miatt kérdezem.
A Taukban, granadákban, sierrákban volt Type9? Csak hogy többi fórumon is érdeklődjek-e.
Laci neked külön köszönöm a felajánlást, de asszem nem szeretnék ezügyben több kört futni, legutóbb nem is a váltó volt a ludas, hanem épp az olajhűtés szállt el. Amúgy a 4 ALD-nek szerintem csak egy beállítás kéne és menne szépen.
Köszi a segítséget Nektek :D
Posted: Sun Jun 11, 2006 11:10 am
by Dartonit
Blant wrote:
A 2,3 V6 és a 2,8V6 lendkereke, kuplungszerkezete ugyanaz? Mert nekem 2,3 V6 van, de erőben 2,8hoz áll közelebb. Ha nem ugyanaz kérdés, hogy elbírja-e a 2,3V6 szerkezete a témát.
Nekem jelenleg 2 literesé van a 2.9-emben, és szerintem egész jól bírja. Már csak azért is mert úgy használom, "hogy halálra van ítélve" és még egyszer sem csúszott meg. Szóval nyúzom míg megdöglik. Ha meghal, nem is fogok kínlódni semmilyen drága cossie szerkezettel, ráteszem egy dízel sierráét, vagy scorpiét oszt' le van tojva.
A szerkezet a 2 littyóson jóval vastagabb volt (hogy miért?), kb. duplája a 2.9-nek.