Page 4 of 35

Posted: Wed Mar 01, 2006 11:08 pm
by Bogyo28
Süni wrote:A fékhez : említetted, h Escort mk1 fékszervót kajtatsz. A hétvégén Érden összefutottam egy ilyennel : (komikus volt, kiugrottam elé kalimpáló végtagokkal...)
Image
Van a fickónak 1db 2 ajtós, 1db 4 ajtós, 2db kombi, szimpatikus fiatal gyerek, megkérdem van -e neki az áhított alkatrészből ! :wink:
Hát ez valami isten-király-zsírfeka, akkor lehet hogy nem lesz benne ABS főfékmotyó...

Posted: Thu Mar 02, 2006 7:11 pm
by peteeqe
ez a bizonyos fickó szinte a szomszédom :D

Posted: Thu Mar 02, 2006 11:06 pm
by Süni
Akkor szerintem te hamarabb eléred, mint én ! :wink:

Posted: Thu Mar 02, 2006 11:15 pm
by szszaby
Mint laikus azt szeretném kérdezni hogy az ilyen motorcserék amiket csináltok hivatalosan is lemegy vagyis a műszakira is elmegy az autó?
Vagy csak úgymond sufnisan megy a dolog?

Posted: Fri Mar 03, 2006 6:39 am
by Süni
szszaby wrote:Mint laikus azt szeretném kérdezni hogy az ilyen motorcserék amiket csináltok hivatalosan is lemegy vagyis a műszakira is elmegy az autó?
Vagy csak úgymond sufnisan megy a dolog?
:lol: 8) :) :D :lol: 8) :lol: :) :D :P :?

Posted: Fri Mar 03, 2006 8:00 am
by gizmo
Akár le is lehet papirozni, de amennyiben jól sejtem erre nem sokan költik el egy müküdő Capri árát... pénzért bármit meg lehet oldani, de minek? Ez nem Németország v. USA, ahol nem kerülne hatalmas összegbe egy ilyen átépítés hivatalosan. (hallottam már hogy itthon nem engedélyeztek egy hátsó tárcsafékes átépítést, pedig ugye azzal csak nőtt volna a biztonság... :h: )

hátsó tárcsafékes átépítést

Posted: Fri Mar 03, 2006 10:27 am
by RabelSon
Sziasztok!

Tételezzük fel: Ha viszed az autód hatóságira, és azt látja a Nagy VizsgaBiztos, hogy teljesen O.K. az autó, mindent tutira rendben talál, lengéscsillapító, gumik, no-rohadás, rendes lámpák, működnek a fékek, és hátul éppen tárcsafék van... beleköt? Mert Ő tutira tudja, hogy 1969-ben, vagy 80-ban még nem volt hátul tárcsafék?

Posted: Fri Mar 03, 2006 10:33 am
by Blant
Ez érdekes kérdés.... Szerintem a vizsgabiztos valszeg tudja.
Én a rendőrt simán meg szoktam győzni, hogy a 4 ágú krómozott kormányomra azért nincs műbizonylat, mert gyári .-) De asszema vizsgabiztos ennél okosabb.
Megjegyzem van olyan vizsga is, ahova csak a rendszám megy el a forgalmival édeskettesben :-)

Vizsga

Posted: Fri Mar 03, 2006 10:43 am
by RabelSon
Szia Blant!

Képzeld, én leszek az az egyedüli állat, aki hivatalosan el akarom vinni a kocsit hatósági vizsgára. Sokban van és lesz a kocsi, nem akarok megbukni sehol sem. Imádom az autót, és mivel lassan készül el (alaktrészhiány miatt), büszkén szeretném mutogatni...

Legnagyobb bánatom most a homlokfal és a 2 db króm lökhárító... fáj a szívem emiatt...

Re: hátsó tárcsafékes átépítést

Posted: Sun Mar 05, 2006 1:01 pm
by Bogyo28
RabelSon wrote:Sziasztok!

Tételezzük fel: Ha viszed az autód hatóságira, és azt látja a Nagy VizsgaBiztos, hogy teljesen O.K. az autó, mindent tutira rendben talál, lengéscsillapító, gumik, no-rohadás, rendes lámpák, működnek a fékek, és hátul éppen tárcsafék van... beleköt? Mert Ő tutira tudja, hogy 1969-ben, vagy 80-ban még nem volt hátul tárcsafék?
A vizsgán valószinüleg van nekik katalogusuk arrol hogy mivel készült. És nem az a baj, hogy átszereled tárcsára, mert az biztonságos, hanem mert ők igy gondolják:

-te nem vagy automérnök, nem értesz ahoz hogy áttervezz egy olyan fontos dolgot az autón mint a fék, tehát amit te átszereltél, az nekik potenciális veszéjforrás. ahoz hogy ne igy álljanak a dolgokhoz, neked kell kérni egy átépítési engedélyt, ezt álltalában simán megadják. Azután meg kell terveztetni az átépítést egy olyan automérnökkel, akit elfogad a közlekedési felügyelet. Ez mondjuk motorcserénél kicsit egyszerübb, mert ha akkora mocira cserélsz, ami gyárilag is volt benne, akkor nem kell terv, tehát 2.8i-ig nem kell tervezni, de más moci ami nem volt capriban, ahoz már kell. Ezután a nem gyári alkatrészekhez kell műbizonylat, a gyáriakhoz pedig mindenféle adatok, ami alapján a mérnökbá kiszátja a megfelelő dolgokat. Ezzel elmész szépen vizsgára, ha minden jó akkor vizsgalapon levizsgázik az auto, az okmányirodában pedig beirják a forgalmiba az uj adatokat. Én ezt anno lejátszottam az auton 1.6-ról 2.0-ra motorcserével, 20000 huf alatt megállt a költség, és ebben benne volt az uj forgalmi is. Azután behozták a regisztrációs adót, és a motorcserénél a 2 motor közti regisztrációs adó különbséget be kellett fizetni. Tehát kiszámolták hogy pl mennyi a 1980-as 2.0-s capri regadója, meg mennyi a 2.8-é, és a különbséget be kellett fizetni. Ez kijöhetett olyan 850 ezer körül is. Idén változott a rendszer, hiszen a veteránokra már pl nincs regadó, de nem tudom a motorcsere változott e. És ugye motorcserénél már eleve buktad hogy veterán lesz, tehát nem elég ha öreg az auto.

Posted: Wed Apr 05, 2006 10:24 pm
by Bogyo28
Van pár képem a mult hétvégi ügyködésröl:

A tankra került egy szép kifolyo, mert az eredeti el volt lapitva és le lett festve + AC stb:

Image


Bekerült a hűtő is a helyére, némi kis flexelés árán:

Image

Posted: Wed Apr 05, 2006 10:28 pm
by gizmo
nem rossz az alsó kép :P

Posted: Wed Apr 05, 2006 11:28 pm
by szszaby
A tankon lévő könyököt a vízszerelvény boltban vetted?
Ha jól látom fűtéscsőhöz való az a könyök.

Posted: Thu Apr 06, 2006 12:08 am
by Blant
Te Bogyó. Ne szarakodj a motorral. Ha már úgyis ott vagy, hajtsd lábbal. Frédinek bejött :twisted:
Örülök, hogy alakul a dolog :-)

Posted: Thu Apr 06, 2006 7:16 am
by SONI
Te Bogyó jó az új motorod. Hol szerezted és mennyit eszik? Bár egy kicsit nehéznek és lomhának tünik. :D :P :twisted: :roll: