Page 4 of 7

Re: K-jetronic

Posted: Tue Aug 03, 2010 11:41 am
by szszaby
Lapos ovális két darab furattal.

Re: K-jetronic

Posted: Mon Sep 20, 2010 6:26 am
by Blant
daytona wrote:A szelepeket emlekezetbol 0.25-0.30 ra allitottam (ketszer is atmentem rajtuk), mint kesobb kiderult rosszul emlkeztem, 0.35-0.40-re kell allitani oket. Viszont a motor elotte ugy jart mint egy varrogep, egy csomot kellett huznom a szelepeken. Most mar sokkal csendesebben jar, mondhatnam teljesen szepen jarna, ha nem lenne gazadasra ez a csorges. Szerintem meg senki nem allitott azon a motoron soha szelepeket elottem. Elvileg 160 ezer kilometer van a motoron, persze biztos csak a halal.
Abból, amit írsz simán lehet hajtókarcsapágyas is. Gázelvétel utáni fordulateséskor nem csörren meg?
Ha elveszed a gázt gyorsan esik a fordulat, vagy lassan? Ha lassan, akkor a K-jet fejben a dugattyú is járhat nehezen (sokat áll, begyantásodik). De ahogy Bogyó is írta kompressziót mérnék először. Sanszos, hogy egy jó kis kopott 2.8-al állsz szemben. Sajna általában olyanok.
Az is lehet, hogy kevés neki a nyál, amit kap és benyát kéne neki még adni még a K-Jet fejnél. Gyújtást meg strobival gyári értékre állítsd, mert fülre nem igazán jó! Gondolom ugyanaz, mint a Caprié. 700-as fordulaton 12 fok.

Re: K-jetronic

Posted: Tue Sep 28, 2010 10:39 pm
by daytona
Teljesen normalisan veszi a gazt es esik is vissza. Annyi van meg, hogy hosszabb allas utan eleg nehezen akar beroffenni, ugy a masodik harmadik probara ugrik be, es meg akkor is mintha sorra indulnanak a hengerei :lol:

Igazabol az van, hogy budoset eget, mintha nem tudna jol elegetni a cuccot amit kap. Erotlen es van az a szelepcsorges, csak gyors gazadasra, elvetelkor nem. A szelepcsorges arra emlekeztet, mintha rossz lenne az elogyujtasa, de attol brutalisabb hang. Ha finoman novelem neki a gazt, akkor nem csorog.

En a hengerfejekre tippelek, hogy valaki olommentessel jart vele, mikozben ez meg az olmoshoz lett tervezve.

Re: K-jetronic

Posted: Wed Sep 29, 2010 12:18 am
by Blant
Tudod mi jutott eszembe?

Szerintem pisálnak az injektoraid porlasztás helyett. Ezért indul nehezen. Ezért füsstöl és büdi. Rosszul keveredik a gáz a levegővel és nem párolog el teljesen a benya. Amikor nagy gázt adsz, nem jön létre a kiterjedt égés az egyenetlen keverék miatt. Több lángfront keletkezik, amelyek összeütköznek. Ezért csörren be. És sok a hc-je is (büdös), mert nem ég el a nyál.
Az enyém csinálta ezt. Büdös is volt, nem is ment, csörgött is és olyan volt, mintha mind a 6 henger menne, de ha hirtelen adtam gázt beremegett az egész, ha lassan gyorsítottam, egyenletesen ment,

Re: K-jetronic

Posted: Thu Sep 30, 2010 9:35 am
by daytona
Konnyen meglehet. Es az ilyen injektorokkal mi a teendo?

Egyebkent az AC a KJET-nel hogy indul? Ha raadom a gyujtast, akkor par masodpercre kene kapcsolnia az AC-nak mint az EFI rendszereknel, vagy mar csak akkor, ha mar a motor is forog?

Re: K-jetronic

Posted: Thu Sep 30, 2010 9:40 am
by Natalie Driver Gabe
Nekem úgy rémlik hogy gyujtásra indul az AC.
És amikor a moci forog akkor persze ő is.

Re: K-jetronic

Posted: Thu Sep 30, 2010 9:54 am
by daytona
Hmmm. En a gyujtas raadasa utan nem hallok semmit. :oops:

Re: K-jetronic

Posted: Thu Sep 30, 2010 10:08 am
by Natalie Driver Gabe
de a tiéd karbis nem ?,
Én hallok de az a fék szervómotorja .
egyszer egy csóka meg is kérdezte hogy a caprikon nem hátul van az elektromos ac ??
Akkor ő miért halja előlről ?,
"Ó ez csak a gyári légrugó kompresszorjának a motorhangja, tölti a rendszert "

Akkor jól sejtettem. :-?

Re: K-jetronic

Posted: Thu Sep 30, 2010 10:10 am
by Bogyo28
Natalie Driver Gabe wrote:Nekem úgy rémlik hogy gyujtásra indul az AC.
És amikor a moci forog akkor persze ő is.
a GYÁRI bekötés szerint, amikor benne van a lila szinű AC relé, akkor teljesen ugy müködik mint az EFI rendszerek, gyujtás ráadásokor 4 másodpercig megy az AC, majd leáll, és amikor forog a moci, akkor kapcsol be. Az AC relé egyik lába a gyujtástrafó zöld kábelével van összekötve, onnan tudja az AC relé hogy forog a motor, mert van gyujtásjel. Az itthoni átépítések nagy százalékában nincs AC relé, simán gyujtásra megy az AC, ami nem túl jó megoldás több szempontból sem.

Re: K-jetronic

Posted: Thu Sep 30, 2010 10:10 am
by daytona
A caprim az karbis, ott nincs is ilyen gondom. Most viszont az XR4i 2.8KJET sierramrol van szo.

Re: K-jetronic

Posted: Thu Sep 30, 2010 10:15 am
by daytona
Koszi a fellvilagositast Bogyo!!

Az enyem az gyari cucc, viszont szerintem tenyleg nem indul az AC gyujtasra, csak ha mar forog a motor.

Re: K-jetronic

Posted: Thu Sep 30, 2010 10:20 am
by Natalie Driver Gabe
és könnyen indul ?,
mármint az nem gond hogy nem tölt be az ac 1böl.
Bár mondjuk a mostani szekereknél sem kell várni9 amíg elkussol az ac.
Csak beülsz oszt gyíí

Re: K-jetronic

Posted: Thu Sep 30, 2010 10:25 am
by daytona
Epp fennt irtam, hogy eleg szarul indul, plane hosszabb allas utan.

Re: K-jetronic

Posted: Thu Sep 30, 2010 10:37 am
by Natalie Driver Gabe
daytona wrote:Epp fennt irtam, hogy eleg szarul indul, plane hosszabb allas utan.
Szerintem mert az AC nem hozza létre a rendszernyomást.
Aztán amikor indítozol akkora az a fesz esés hogy 1ből lassaban teker az ac ergo lassaban is tölti fe a rendszer nyomást.


SZVSZ

Re: K-jetronic

Posted: Thu Sep 30, 2010 11:26 am
by tomtom
daytona wrote:Epp fennt irtam, hogy eleg szarul indul, plane hosszabb allas utan.

ilyen kocsit nem illik hosszabb ideig egy helyben állni hagyni, ez nem tartozik szorosan a rendeltetésszerű használat fogalomkörébe!
:lol:
ugyanezt csinálta a haver saab900-asa, amikor restaurálás előtti szétszedéskor be akartunk állni a saját lábán a műhelybe, és kb 1,5 éve nem volt elindítva. viszont előtte tökéletes volt. tehát szerintem a kevés használattól kicsapódott a paraffin a benyából és valahol letapadt. még nemtom, hogy mit fogok vele kezdeni, de valszeg elmosom e85-tel, az talán jót tesz neki.

szerintem csapd be a kádzsetet, mintha menne a motor és a kiszerelt fúvókákon mosasssad át a szisztemet! szerintem először pisilni fognak, aztán vagy jobb lesz, vagy nem, de mindenesetre ez ingyen van, "csak" egy kis munka...