2.9i motor kérdések

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Post by Süni »

Képgyűjtögetés közben találtam érdekességeket 2.8-ra :

Capri 280i
Capri Brooklands 2.8i
Capri Tickford (2.8t, Aston Martin építés!)
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Capripower wrote:Gondolom olvastad a Technikai adatok topikot, úgyhogy a nyers adatoktól megkíméllek. :)
Én egy dombos utcában lakom,(van egy kb. 25%-os része is az emelkedőjének) és egyszer néhány barátommal mentünk haza, és tartottam egy kis nyomatékdemonstrációt. Szépen gurultam felfelé, és akkor beraktam 4.-be. (3-an ültünk az autóban) 400-as fordulat, és az autó gyorsult felfelé! Mire felértünk, kb. 40-50 méter, már 900-at mutatott a ford.számmérő. :)
Egyébként is egy jóállapotban lévő 2.8i-vel hatalmas élmélny autózni. Csak jót tudok mondani!
Egyszer egy panellakásos haverom (én családi házban lakom) megkért, hogy vigyem néhány haverját a pláza parkolóban egy karikát. Mondanom sem kell, hogy mindegyik srác remegő lábakkal, és arcára fagyott vigyorral szállt ki. Menet közben ilyeneket mondtak: B..meg, úristen, ki akarok szállni, stb. Igaz, hogy a parkoló kocsik közt jaszkariztam, ki is hívták a zsernyákat az ottlakók, pedig az egész nem volt több egy röpke negyedóránál. :lol:
Egyszer egy barátnőmhöz mentem le vidékre, és szólt, hogy úgy készüljek, hogy 2 és fél óra az út. Nekem nem volt több másfélnél. :)
Azon a nyáron sokat autóztam, és csak egy autó előzött meg, az is úgy hogy bambán gurultam 190-el egy autóúton,8) és ő meg lendületből jött. (egy 3000-es Sigma volt) De 220-nál utolértem, és kicsivel később egy városból kijövet vissza is kellett előznöm. :lol:
Nemegyszer versenyeztem éjszaka a városban, pl motorosokkal. Ők a rajtnál egy kicsit lealáztak, de 200-nál már ők voltak csúnyán lemaradva. Igaz már mi is a haverommal pattogtunk egy kicsit a gyorsforgalmin.
Esőben versenyeztem egy új M3-assal. Na ő meg kanyarban mindig lefékezett, amikor én épp elkezdtem szépen adagolni a gázt.
Nagyon sok jó élményem van.
7000-nél jobban nekem sem volt szívem kihuzatni, pedig még nagyon menne 4.-ben is!
Szóval ilyeneket tud ez a gép! :)
Jajj, meg ne haragudjon senki, de nem bírok a rosszabik énemmel :twisted: . Szoval itt olvastam, hogy 200 meg senki nem tudott megelőzni. De azért volt vissza kettő árok is benne :) tényleg nem sértegetni akarlak, ismersz, csak ez ugy kijött most belölem. persze én se vagyok jobb, vezetni nem nagyon tudok, de ezt nem tudtam kihagyni, magas labda volt.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Köszi! Nem, hogy nem tudott megelőzni, de a nyomomba sem ért senki! :lol:
Volt benne vissza 2 árok is nem tagadom, de pontosan ott történt nyáron az a bizonyos halálos kimenetelű BMW- s baleset, meg egy másik is ami benne volt a híradóban! Gondolom nem véletlenül...
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Capripower wrote:Köszi! Nem, hogy nem tudott megelőzni, de a nyomomba sem ért senki! :lol:
Volt benne vissza 2 árok is nem tagadom, de pontosan ott történt nyáron az a bizonyos halálos kimenetelű BMW- s baleset, meg egy másik is ami benne volt a híradóban! Gondolom nem véletlenül...
Ezek szerint volt nálad gyorsabb is.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Capripower wrote:Köszi! Nem, hogy nem tudott megelőzni, de a nyomomba sem ért senki! :lol:
Volt benne vissza 2 árok is nem tagadom, de pontosan ott történt nyáron az a bizonyos halálos kimenetelű BMW- s baleset, meg egy másik is ami benne volt a híradóban! Gondolom nem véletlenül...
egy percig se szabadkozz, és is elcsaptam egyszer egy suzukist a caprival, a teljes oldalát benyomtam a szuzinak a capri csörével, nem voltam tul boldog akkor :?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Sziasztok!

Az egyik angol oldalon olvastam, hogy úgy lehet legolcsóbban komprssziót növelni a 2.9-esben (kb 10.3:1-re), ha kicseréljük a gyári dugókat a 2.0-ás soros sierra-éra. Régen még volt kép is belinkelve, de már nem érvényes a Webcím. :(
Ez azért lenne szükséges, mert nem akarok nyomatékot veszteni a nagyobb veztengely miatt.
Tud erről valaki bővebbet? Csak mert most van szétborítva a motor, és ha tuning, akkor soha jobbkor... :twisted:
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Sziasztok!

Az egyik angol oldalon olvastam, hogy úgy lehet legolcsóbban kompressziót növelni a 2.9-esben (kb 10.3:1-re), ha kicseréljük a gyári dugókat a 2.0-ás soros sierra-éra. Régen még volt kép is belinkelve, de már nem érvényes a Webcím. :(
Ez azért lenne szükséges, mert nem akarok nyomatékot veszteni a nagyobb veztengely miatt.
Tud erről valaki bővebbet? Csak mert most van szétborítva a motor, és ha tuning, akkor soha jobbkor... :twisted:

A cologne:
Image

A sierra:
Image
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Dartonit wrote:Sziasztok!

Az egyik angol oldalon olvastam, hogy úgy lehet legolcsóbban kompressziót növelni a 2.9-esben (kb 10.3:1-re), ha kicseréljük a gyári dugókat a 2.0-ás soros sierra-éra. Régen még volt kép is belinkelve, de már nem érvényes a Webcím. :(
Ez azért lenne szükséges, mert nem akarok nyomatékot veszteni a nagyobb veztengely miatt.
Tud erről valaki bővebbet? Csak mert most van szétborítva a motor, és ha tuning, akkor soha jobbkor... :twisted:

A cologne:
Image

A sierra:
Image

Sajna a pintónak, csak 90,8-as a dugója a DOHC-nak meg 86-os úgy, hogy egy kicsit lötyögne a 2,9-es hengerében ( 93mm) Én inkább a sima 2,8-as dugóra gondolnék.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Nitrobuster wrote:Én inkább a sima 2,8-as dugóra gondolnék.
Az faragás nélkül belemegy?
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Dartonit wrote:
Nitrobuster wrote:Én inkább a sima 2,8-as dugóra gondolnék.
Az faragás nélkül belemegy?
Persze, hogy jó bele, de arra nem mernék megesküdni, hogy szintbe is fog járni.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Nitrobuster wrote:arra nem mernék megesküdni, hogy szintbe is fog járni.
Mondjuk arra én se. Úgy néz ki marad a hengerfej porolás. Csakhát azzal 120 alatt tuti nem jövök ki. :(
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Dartonit wrote:
Nitrobuster wrote:arra nem mernék megesküdni, hogy szintbe is fog járni.
Mondjuk arra én se. Úgy néz ki marad a hengerfej porolás. Csakhát azzal 120 alatt tuti nem jövök ki. :(
Most már tudom, hogy szintbe fog járni. :wink:
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Dartonit

A nagyobb tengely miatt nem lehet levetetni a hfejbol?
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Lehet, nem hiszem, hogy belenyitna a dugóba, csak azt olvastam hogy olcsóbb más típusú dugót belerakni, ami időközben kiderült hogy vakvágány. (legalábbis abból a típusból) :?
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

gigford wrote:Dartonit

A nagyobb tengely miatt nem lehet levetetni a hfejbol?
Le lehet szedni a hfejből, csak ha nagyon nagyot nyit a szelep akkor zsebeket kell csinálni a dugóra.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
Post Reply