Page 4 of 17

Posted: Mon Jul 09, 2007 7:18 pm
by Tibi
Szóltam én is...

Posted: Wed Jul 18, 2007 9:57 am
by gigford
Elektromos hűtőventit hogy lehet 2 sebességűre bekötni? Ellenállás kell a kisebb sebességű körbe? Lenne egy 2 állású manuális kapcsolo, azzal vezérelném.

Posted: Wed Jul 18, 2007 2:30 pm
by szszaby
gigford wrote:Elektromos hűtőventit hogy lehet 2 sebességűre bekötni? Ellenállás kell a kisebb sebességű körbe? Lenne egy 2 állású manuális kapcsolo, azzal vezérelném.
Ellenállással, a belső fűtőmotor mintájára be tudod kötni.

Posted: Wed Jul 18, 2007 2:54 pm
by capriv6
Ha fütésnek is akaröd használni az ellenéllást :) akkor igy is megoldhatod!

Posted: Wed Jul 18, 2007 2:56 pm
by capriv6
Utánnanézek mert egykor én+bogyo tanultam iesmit anno!
Szerintem egy tilistorral megoldható!

Posted: Thu Jul 19, 2007 10:47 am
by Bogyo28
A legmezeibb megoldás az ellenállás, csak akkor azon elég nagy teljesítmény fog eldisszipálódni. ha mondjuk a felével akarod járatni, és a venti eszik pl 5 ampert, akkor kisseb feszültségről lehet hogy még többet, na és ha az ellenállás pontosan akkora mint a ventillátor ellenállása, akkor az ellenálláson esik 6 volt, folyik rajta 5 amper, az 30 W, ami tisztán fütésre megy el. Egy 30 w-os ellenállás az már csak porcelán testre tekert ellenálláshuzal lehet, és hát ugye hatalmas a veszteség. Meg lehet csinálni tranzisztorosan is a dolgot, de ha nem kapcsoloüzemü feszültség átalalkítót csinálsz, akkor ugyanugy el kell fűteni a felesleges teljesítményt eghy hűtőbordán náhány tranyóval, az megint csak nem túl hatékony. Én olyan ventit keresnék ami eleve ugy van tekercselve hogy tud 2 fordulatszámot, ha nem akarsz az autoba egy rezsót is beüzemelni. vagy sorba kötsz 2 ventit, akkor azok lassan forognak. Ha egy kapcsolóval pedig párhuzamosra kötöd őket, akkor mind a kettő full sebességgel megy, nem kell elleállat meg semmi más sem. elég sok auton van dupla venti, talán az a legegyszerübb....

Posted: Thu Jul 19, 2007 11:04 am
by capriv6
Dupla ventivel szokták megoldani a dolgot lásd cossy :)
De már láttam olyat si ahol volt egy ki venti + egy nagy mellette.
2 venti = 2 hökapcsoló v. egy hökapcsoló 2 kapcsolási lehetöségell.
szerintem ez a megoldás a legjobb.

Posted: Tue Jul 24, 2007 10:28 am
by gigford
Bogyó, kiderült, hogy a hűtőventi szar, túl sok áramot vesz fel, elvittem autovillamosságihoz.
Visszavittem a bontoba, becserelték egy másikra, bekötöttem és faszául működik.

Az eredeti tervtől eltérően, meghagytam a gyári ventit es a hűtő elé raktam be az elektromosat, de háttal a hűtőnek, mivel mifelénk fújó ventit nem lehet kapni csak szivót.
Nem szarakodtam a kétsebességű megoldassal sem. Dugóban rákapcsolom és igy nem forr fel.
Túl sokat kellet volna alakítani, hogy beférjen a venti a hűtő mögé, így maradt ez a megoldás.

Posted: Tue Jul 24, 2007 2:09 pm
by Bogyo28
gigford wrote:Bogyó, kiderült, hogy a hűtőventi szar, túl sok áramot vesz fel, elvittem autovillamosságihoz.
Visszavittem a bontoba, becserelték egy másikra, bekötöttem és faszául működik.

Az eredeti tervtől eltérően, meghagytam a gyári ventit es a hűtő elé raktam be az elektromosat, de háttal a hűtőnek, mivel mifelénk fújó ventit nem lehet kapni csak szivót.
Nem szarakodtam a kétsebességű megoldassal sem. Dugóban rákapcsolom és igy nem forr fel.
Túl sokat kellet volna alakítani, hogy beférjen a venti a hűtő mögé, így maradt ez a megoldás.
igy már érthető hogy miért olvadt el a biztosíték, de a relé azért nem árt neki...

Posted: Sun Sep 23, 2007 11:59 am
by gizmo
Sziasztok!

Az mitől lehet, hogy indítózva nem / nagyon nehezen indul az autó, viszont amikor pont visszaengedem az indítózásból a kulcsot, akkor beindul? Persze némi füst kiséretében a karbiból?

Posted: Sun Sep 23, 2007 5:53 pm
by capriv6
Nézd meg az elögyujtást!!

Posted: Sun Sep 23, 2007 6:28 pm
by Bogyo28
gizmo wrote:Sziasztok!

Az mitől lehet, hogy indítózva nem / nagyon nehezen indul az autó, viszont amikor pont visszaengedem az indítózásból a kulcsot, akkor beindul? Persze némi füst kiséretében a karbiból?
amikor visszaengeded a kulcsot, akkor az indítomotor már nem vesz fel áramot, ezért a rendszerben megint a normális lesz a feszültségszint (indítózás közben leesik a feszültségszint a nagy felvett áram miatt) és hirtelen lesz rendes gyujtásod. valószinüleg a régi kábelek és szar biztitábla miatt annyira leesik a fesz. indítózáskor, hogy nincs rendes szikrád. első körben nézd meg, hogy az elektromos gyujtás doboza rendesen van e bekötve ű8ez alatt azt értem, hogy 2 helyről kap tápfeszt, az egyik sima gyujtás-plusz, a másik az indítózásé, innen tudja a doboz hogy indítozól és ilyenkor nagyobb impulzust ad a trafónak hogy legyen elég szikra). ezek után le kellene cserélni a kábelt ami megy az önindítóra, azt a szép vastagot, hogy minél kevesebb fesz essen indítózáskor, és a biztitáblát is kiszedném és alaposan átpucolnám kezdésnek...

Posted: Mon Sep 24, 2007 8:05 am
by gizmo
bizti tábla lesz (amúgy is gyengélkedett már), mert a gyújtásnak nem volt ideje elmászni, nem ment az autó... valahol volt nekem egy pót darab, előásom! Köszönöm!

Posted: Fri Oct 12, 2007 4:41 pm
by gizmo
biztitáblát kicseréltem, az már hibátlan... viszont ugyanúgy nehezen indul. Akksi lehet? Teljesen töltve (45ös), 1 hét alatt lemerül, 1 perc össz indítózás után behal... a töltőn meg 20 perc alatt már nem fesz fel semmit...

Posted: Fri Oct 12, 2007 7:21 pm
by DavidMolnar
gizmo wrote:biztitáblát kicseréltem, az már hibátlan... viszont ugyanúgy nehezen indul. Akksi lehet? Teljesen töltve (45ös), 1 hét alatt lemerül, 1 perc össz indítózás után behal... a töltőn meg 20 perc alatt már nem fesz fel semmit...
Mondjuk cellazárlat?