Page 32 of 54

Re: Videók

Posted: Wed Jan 07, 2009 11:17 am
by holecz
Ez igen!!!!! :ru:

Re: Videók

Posted: Wed Jan 07, 2009 11:17 am
by szszaby
Szép kis verdát csináltatok. :ru:

Re: Videók

Posted: Wed Jan 07, 2009 3:20 pm
by VipeR-T
Kösz a gratulációkat :) Süni: cirka 6 millából raktuk össze, 10ért a tiéd :P Egyébként ha minden igaz lesz 2009-es modell is... Ha belefér az időbe a Capri mellé 8)

Re: Videók

Posted: Wed Jan 07, 2009 4:04 pm
by driver
Irhatnál róla több infót, pl kik ezek a rácok? Baráti társaság, vagy valami más?
Milyen motor van a gépben, nagyon komoly helyen készült (mühely) kinél van ilyen tutui
háttér stb.

Re: Videók

Posted: Wed Jan 07, 2009 4:36 pm
by Süni
driver wrote:Irhatnál róla több infót, pl kik ezek a rácok? Baráti társaság, vagy valami más?
Milyen motor van a gépben, nagyon komoly helyen készült (mühely) kinél van ilyen tutui
háttér stb.
Ott a honlap, ami a BME-é, tehát gondolom a Műszaki Egyetem hallgatói, és valszeg a suli keretein belül csinálták. Engem ez birizgál, hogy valószínű nem kaptak érte pénzt, akkor mi került benne 6 millába ? :shock:

Re: Videók

Posted: Wed Jan 07, 2009 4:55 pm
by nyujoe
...pizzák, sör, tömények... :roll:

Re: Videók

Posted: Wed Jan 07, 2009 7:25 pm
by VipeR-T
Írok én róla szívesen :). A lényeg: ez egy egyetemek közötti versenysorozatra, az úgynevezett Formula SAE szériára készült gép. Ez egy tervezői verseny, pontozzák a költséghatékonyságot és a szerkezet megtervezettségét is, szakmai zsűri segítségével. Meg persze vannak maguk a versenyszámok. Ahogy Süni is írta, a BME hallgatói vagyunk, főleg Közlekedésmérnöki karról, de vannak Gépészek és Villanykarosok is. Szabályai elég sokrétűek, főleg a biztonság tekintetében, mivel a pilótáknak is, csakúgy mint minden csapattagnak hallgatónak kell lenni, és hülyén nézne ki ha valaki egy ilyen versenyen maradna ott. Ami még fontos, hogy max 610 köbcentis motorral lehet hajtani, ezen belül feltöltő, 1-1000 hengerig akármi, amit akarsz csinálni. Egy nagy szopó van: az egész szívórendszer egy 20mm-es sűkítőn át szívhat. Ami pont lófasz.
Pénzt nyilván nem kaptunk érte, sőt inkább mi toltunk bele nem is keveset... A 6 milla meg nem olyan sok ám ha összerakod: sok szénszálas cucc van rajta, versenyfékek, lengéscsillapítók darabja asszem valami 400e volt, homológ versenycucc 2 szett, kormányrendszer egyedi gyártása, 40db slick gumi, ilyesmi. Egyébként támogatókat továbbra is keresünk, akár nagy Capri-klub matrica is kerülhet a jövő évi autó orrára :P Nyilván meg lehetne csinálni ezt olcsóbban is, bontott cuccokból összerakva, de azért igyekeztünk "profik" maradni amennyire lehetséges, pl motort egyszerűen nem adnak el újonnan önmagában, muszáj bontottat venni.
A miénkben konkrétan egy 2003-as R6os Yamaha blokk van, egyedi tervezésű szívó és kipufogórendszerrrel, a fojtásra optimalizálva. A műhely is a BME-é, nem konkrétan a miénk. De nem is egy helyszín, szóval a futóműves labor, a karbon labor, a fémmegmunkáló, meg ezek mind mind külön tanszékeké, akikkel egyenként le kellett meccselni hogy használhassuk a helyszínt.
Az eredményeinkről is írok, ha már elkezdtem: idén a németországi és olaszországi futamra sikerült kijutnunk. A német futamon a legjobb újonc címért versenyeztünk, amit sajnos egy rosszul méretezett féltengely elvett tőlünk, az utolsó versenyszámban eltört, de az addigi pontjaink alapján is a 80 csapatból a 40. helyre jutottunk, ha jól emlékszem második újonc csapatként. Az olaszországi verseny jóval "elitebb", csak 36 csapat nevezhetett, itt már végigmentünk, a 16. helyet értük el. Olyan csapatokat előzve meg, akikenk költségvetése nem ritkán a miénk 10szerese... De hát ilyen a versenysport azt mondják.
Egyébként az egész keleteurópai térségből a miénk az első csapat, ez volt az első évünk, ami nagyon jó lenne, ha a következő évekre sikerülne ezt a tudást átörökíteni, mert a csapat nagy része lassan végez, nem lenne jó ha egy egyszeri kalandként maradna ez meg, de szerencsére úgy néz ki hogy vannak érdeklődő fiatalok.
Ja, egy érdekesség: a video elején látszik amikor Kiss Norbi és Wéber Gábor mennek a géppel. Jjó volt látni a szkeptikus arcukat, amikor beülnek hogy hát, micsoda kis szar, aztán kiszállva kérnek pár törölközőt és átkozzák a seat kupát, mert ez a nagybetűs versenyzés... :)

Re: Videók

Posted: Wed Jan 07, 2009 7:45 pm
by TÉCSÉ
VipeR-T wrote:Írok én róla szívesen :). A lényeg: ez egy egyetemek közötti versenysorozatra, az úgynevezett Formula SAE szériára készült gép. Ez egy tervezői verseny, pontozzák a költséghatékonyságot és a szerkezet megtervezettségét is, szakmai zsűri segítségével. Meg persze vannak maguk a versenyszámok. Ahogy Süni is írta, a BME hallgatói vagyunk, főleg Közlekedésmérnöki karról, de vannak Gépészek és Villanykarosok is. Szabályai elég sokrétűek, főleg a biztonság tekintetében, mivel a pilótáknak is, csakúgy mint minden csapattagnak hallgatónak kell lenni, és hülyén nézne ki ha valaki egy ilyen versenyen maradna ott. Ami még fontos, hogy max 610 köbcentis motorral lehet hajtani, ezen belül feltöltő, 1-1000 hengerig akármi, amit akarsz csinálni. Egy nagy szopó van: az egész szívórendszer egy 20mm-es sűkítőn át szívhat. Ami pont lófasz.
Pénzt nyilván nem kaptunk érte, sőt inkább mi toltunk bele nem is keveset... A 6 milla meg nem olyan sok ám ha összerakod: sok szénszálas cucc van rajta, versenyfékek, lengéscsillapítók darabja asszem valami 400e volt, homológ versenycucc 2 szett, kormányrendszer egyedi gyártása, 40db slick gumi, ilyesmi. Egyébként támogatókat továbbra is keresünk, akár nagy Capri-klub matrica is kerülhet a jövő évi autó orrára :P Nyilván meg lehetne csinálni ezt olcsóbban is, bontott cuccokból összerakva, de azért igyekeztünk "profik" maradni amennyire lehetséges, pl motort egyszerűen nem adnak el újonnan önmagában, muszáj bontottat venni.
A miénkben konkrétan egy 2003-as R6os Yamaha blokk van, egyedi tervezésű szívó és kipufogórendszerrrel, a fojtásra optimalizálva. A műhely is a BME-é, nem konkrétan a miénk. De nem is egy helyszín, szóval a futóműves labor, a karbon labor, a fémmegmunkáló, meg ezek mind mind külön tanszékeké, akikkel egyenként le kellett meccselni hogy használhassuk a helyszínt.
Az eredményeinkről is írok, ha már elkezdtem: idén a németországi és olaszországi futamra sikerült kijutnunk. A német futamon a legjobb újonc címért versenyeztünk, amit sajnos egy rosszul méretezett féltengely elvett tőlünk, az utolsó versenyszámban eltört, de az addigi pontjaink alapján is a 80 csapatból a 40. helyre jutottunk, ha jól emlékszem második újonc csapatként. Az olaszországi verseny jóval "elitebb", csak 36 csapat nevezhetett, itt már végigmentünk, a 16. helyet értük el. Olyan csapatokat előzve meg, akikenk költségvetése nem ritkán a miénk 10szerese... De hát ilyen a versenysport azt mondják.
Egyébként az egész keleteurópai térségből a miénk az első csapat, ez volt az első évünk, ami nagyon jó lenne, ha a következő évekre sikerülne ezt a tudást átörökíteni, mert a csapat nagy része lassan végez, nem lenne jó ha egy egyszeri kalandként maradna ez meg, de szerencsére úgy néz ki hogy vannak érdeklődő fiatalok.
Ja, egy érdekesség: a video elején látszik amikor Kiss Norbi és Wéber Gábor mennek a géppel. Jjó volt látni a szkeptikus arcukat, amikor beülnek hogy hát, micsoda kis szar, aztán kiszállva kérnek pár törölközőt és átkozzák a seat kupát, mert ez a nagybetűs versenyzés... :)

:ru: :ru: :ru: Qva jó buli !!!!! :ru: :ru: :ru:

Re: Videók

Posted: Wed Jan 07, 2009 8:07 pm
by Tibi
Gratulálok, ez nagyon jó !

Én azt hittem, hogy csak a filmekben van ilyen, hogy okosságot is lehet egy egyetemen csinálni :)

Re: Videók

Posted: Wed Jan 07, 2009 10:25 pm
by driver
:metla: Ez igen.. minden elismerésem a tietek.Jó lenne egy ilyen csapathoz tartozni,kitalálni dolgokat, megvalositani, ahol mindenkit egy cél hajt.

Re: Videók

Posted: Thu Jan 08, 2009 12:13 am
by Bogyo28
Süni wrote:
driver wrote:Irhatnál róla több infót, pl kik ezek a rácok? Baráti társaság, vagy valami más?
Milyen motor van a gépben, nagyon komoly helyen készült (mühely) kinél van ilyen tutui
háttér stb.
Ott a honlap, ami a BME-é, tehát gondolom a Műszaki Egyetem hallgatói, és valszeg a suli keretein belül csinálták. Engem ez birizgál, hogy valószínű nem kaptak érte pénzt, akkor mi került benne 6 millába ? :shock:
nem tudom jól gondolom e, de ha jól olvasgattam a lapon akkor sok minden készült külsö cégeknél is, szponzorációban, itt gondolom azt az árat számolták hozzá mintha valaki ezt kifizetné, nem pedig azt amiből kijött....de lehet hogy ugy számolták hogy ennyiből tudnál egy ilyet megcsinálni, ha mindent kifizetnél. ez nem a mi féle költségvetésünk, hogy mindent összeszedni ocsoé meg a haverok szerelik, és hát a versenycuccokat azt meg kell venni és nem olcsók...

Re: Videók

Posted: Thu Jan 08, 2009 12:38 am
by VipeR-T
Bogyó: Pontosan, persze. Ezt az autót ennyiből lehetne újra megcsinálni, még valamiféle általány összeszerelési munkadíj is van benne. Persze nem ettől lett ennyi az annyi. A 2009-es szabályokban egyébként frappánsan megoldották, hogy senki ne csaljon lefelé a költségekkel: minden egyes alkatrészt biztosítani kell a konkurens csapatoknak a feltüntett áron. Tehát ha mi azt mondjuk hogy a karbon lengőkarok 1ft-ba kerültek, semmi gond, kapunk rá egy valag pontot, de az összes csapat jelentkezni fog hogy kell neki lengőkar 1 ft-ért, mi pedig kötelesek vagyunk annyiért adni.

Re: Videók

Posted: Thu Jan 08, 2009 12:40 am
by Bogyo28
VipeR-T wrote:Bogyó: Pontosan, persze. Ezt az autót ennyiből lehetne újra megcsinálni, még valamiféle általány összeszerelési munkadíj is van benne. Persze nem ettől lett ennyi az annyi. A 2009-es szabályokban egyébként frappánsan megoldották, hogy senki ne csaljon lefelé a költségekkel: minden egyes alkatrészt biztosítani kell a konkurens csapatoknak a feltüntett áron. Tehát ha mi azt mondjuk hogy a karbon lengőkarok 1ft-ba kerültek, semmi gond, kapunk rá egy valag pontot, de az összes csapat jelentkezni fog hogy kell neki lengőkar 1 ft-ért, mi pedig kötelesek vagyunk annyiért adni.
ez tetszik ez a csavar a dologban, jól kitalálták a szervezők...

Re: Videók

Posted: Sun Jan 11, 2009 5:01 pm
by Hattyu
Szép kis hang :D


Ebbe már lehet egy pici erő :mrgreen:

Re: Videók

Posted: Sun Jan 11, 2009 5:58 pm
by levelboss
Ejha v8 twin turbo... szép hangja van nagyon. Elég brutális, amikor egy ilyen fortyogó bugyborékoló autó váratlanul elkezd még fütyülni is. :D