váltók

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Uaz V6

Re: váltók

Post by Uaz V6 »

hmmm értem! :-)
Bogyo28 wrote:
Uaz V6 wrote:miért nem szeretitek ezt a váltót? mi vele a gond ,hogy mindenki a typ 9 est papolja?
szerinted ha mindenki azt mondja hogy nem jó akkor jó? :lol: :lol: :lol:

hibái:

oldalkulisszás, ami ilyen idős korára már rendesen szét szokott kopni, ezért szar vele váltani, rosszabb esetbe szét is hullhat

4 sebességes

nem a legerősebb
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: váltók

Post by Zacy »

Nekem is csattogós váltóm van.
Überführer azt mondottad hogy kikopik a külső kulissza. Perselyezéssel javítható a probléma? Vagy a váltóban a belső tolóvilla rudazatok is kikopnak?
Ez érdekel mert ha rükiben megyek, és be akarom tenni 1-be nem nagyon megy, megfeszül a kulissza addig míg jól oldalba nem pofozom a sebváltókart. Utána minden jó.
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: váltók

Post by szszaby »

A csattogósnál a váltókar mechanika a legrosszabb. Nekem olyan volt hogyha a rükvercből visszafele nem vezettem a kart mint ahogy befele akkor a többi fokozatot nem lehetett váltani.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

Zacy wrote:Nekem is csattogós váltóm van.
Überführer azt mondottad hogy kikopik a külső kulissza. Perselyezéssel javítható a probléma? Vagy a váltóban a belső tolóvilla rudazatok is kikopnak?
Ez érdekel mert ha rükiben megyek, és be akarom tenni 1-be nem nagyon megy, megfeszül a kulissza addig míg jól oldalba nem pofozom a sebváltókart. Utána minden jó.
szerintem csak a külső rész kopik szét, de nálam eddig a javítás abból állt, hogy raktunk a helyére type-9-t, ezért nem tudom hogy mivel javítható a szerkezet. de asszem Albinak pl széttört az egész...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: váltók

Post by proteus »

A Pokorny Petit kell majd alkalomadtán kivallatni, mert ő felújította a sajátját és jobban meg volt vele elégedve mint a type9-el.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
Uaz V6

Re: váltók

Post by Uaz V6 »

Hy!

merre találom az F csattógósnál a rükvercet?
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: váltók

Post by holecz »

Uaz V6 wrote:Hy!

merre találom az F csattógósnál a rükvercet?
Ha jól emlékszem (ami nem biztos) akkor a 2-es mellett van, balra-hátra.Próbáld ki, ha nem akkor 1-es balra-előlre......talán :roll:
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: váltók

Post by szszaby »

holecz wrote:
Uaz V6 wrote:Hy!

merre találom az F csattógósnál a rükvercet?
Ha jól emlékszem (ami nem biztos) akkor a 2-es mellett van, balra-hátra.Próbáld ki, ha nem akkor 1-es balra-előlre......talán :roll:
Balra és hátra van.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: váltók

Post by holecz »

szszaby wrote:
holecz wrote:
Uaz V6 wrote:Hy!

merre találom az F csattógósnál a rükvercet?
Ha jól emlékszem (ami nem biztos) akkor a 2-es mellett van, balra-hátra.Próbáld ki, ha nem akkor 1-es balra-előlre......talán :roll:
Balra és hátra van.
Akkó jól emlékeztem.. :laza:
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
Uaz V6

Re: váltók

Post by Uaz V6 »

Szóval üresben balra elhúzom és le? nem kell lenyomni ,felhúzni vagy akármi?
valahogy csak a 2 es megy be! lehet ha le lenne csavarozva a padlolemezhez jobban be lehetne pattintani!:-(
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: váltók

Post by szszaby »

Uaz V6 wrote:Szóval üresben balra elhúzom és le? nem kell lenyomni ,felhúzni vagy akármi?
valahogy csak a 2 es megy be! lehet ha le lenne csavarozva a padlolemezhez jobban be lehetne pattintani!:-(
A határolása erősebb, emiatt nehezebb egy kicsit abba a síkba tolni, ha lefogatod biztosan könnyebb lenne.
Ford Capri MkI Essex
Uaz V6

Re: váltók

Post by Uaz V6 »

ok megprobálom! :-)
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: váltók

Post by szszaby »

Automata váltós szakikat kérdeznék. A C3 váltó az hogyan érzékeli a motor terhelését? Bowden megy a váltóba, ami a karbitól jön? Esetleg vákum? :oops:
Lényegében a C6-on érdekelne ez a megoldás de bowden bekötési pontot nem találok rajta, csak valami vákum dob félét. Ha valaki tud segítsen már.
Ford Capri MkI Essex
Uaz V6

Re: váltók

Post by Uaz V6 »

Sziasztok!

összeraktam a leröviditett f csattogós váltómat!
köszi mindenkinek az infokat alkatrészbeszerzésben!

raktam fel képeket 1 terepjárós forumra! nézzétek meg hátha érdekel valakit!

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9185481" onclick="window.open(this.href);return false;


üdv zoli!
Uaz V6

Re: váltók

Post by Uaz V6 »

734 es hozzászólás alatt találjátok meg a képeket!
üdv
Post Reply