dühöngő
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- DavidMolnar
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 307
- Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am
Re: dühöngő
Amíg vaf szenzoros az EFI addig elég a torlólap jeladóját utánállítani. Karbinál mennyiség csavart kell állítani, esetlegesen átmeneti rendszert is.
Ami biztos 100% E85 üzemnél:
-jóval nagyobb előgyújtást lehet állítani (2.0 Pintomon +14fok)
-15-40% plusz fogyasztás, beállítástól függően
-fordulatszám végén elfogy EFI rendszernél
-friss benzinszűrő és kötelező előtétszűrő alkalmazása
-gyönyörű, tiszta égéstér
-hidegben nehezebb indíthatóság és szarabb alapjárat
Ami biztos 100% E85 üzemnél:
-jóval nagyobb előgyújtást lehet állítani (2.0 Pintomon +14fok)
-15-40% plusz fogyasztás, beállítástól függően
-fordulatszám végén elfogy EFI rendszernél
-friss benzinszűrő és kötelező előtétszűrő alkalmazása
-gyönyörű, tiszta égéstér
-hidegben nehezebb indíthatóság és szarabb alapjárat

- daniv6
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 243
- Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Balassagyarmat
Re: dühöngő
Azóta kaptam egy választ az E85 alkalmazhatóságára.
"Csak olyan rendszerben használható, amit erre (is)terveztek, és erre külön kitértek a a típus kézikönyvében. A karbinál, csak direkt etanolos üzemre tervezett karbi használható, ui. a szer rendkívüli maró hatása miatt megöli a karburátort. Inj-os oknál növelni kell az üzemanyagnyomást... "
"Csak olyan rendszerben használható, amit erre (is)terveztek, és erre külön kitértek a a típus kézikönyvében. A karbinál, csak direkt etanolos üzemre tervezett karbi használható, ui. a szer rendkívüli maró hatása miatt megöli a karburátort. Inj-os oknál növelni kell az üzemanyagnyomást... "
csak azért is......batman
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: dühöngő
ez a marketing duma arra, hogy vegyél valami drága cuccot a kocsidhoz ha etanolt akarsz használni. a gumicsöveket érdemes ujra cserélni, meg a szürőket is, mivel sokkal jobban feloldja a szart a tankban mint a benzin. jópáran próbálták már itthon is karbival meg efivel is, nem kell lecserélni az egész rendszert...daniv6 wrote:Azóta kaptam egy választ az E85 alkalmazhatóságára.
"Csak olyan rendszerben használható, amit erre (is)terveztek, és erre külön kitértek a a típus kézikönyvében. A karbinál, csak direkt etanolos üzemre tervezett karbi használható, ui. a szer rendkívüli maró hatása miatt megöli a karburátort. Inj-os oknál növelni kell az üzemanyagnyomást... "
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: dühöngő
2 hete tiszta E85-el járok. (Fiat Uno 1.0 ie). Az égvilágon semmi nem változott, csak több lóvé maradt a zsebemben.
- Zacy
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 216
- Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zala megyében bárhol
Re: dühöngő
No akkor holnap lecserélem a csöveket és elmegyek hozok 5 liter bioetanolt mert üres a tank, majd megírom mi történt.
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: dühöngő
Süni wrote:2 hete tiszta E85-el járok. (Fiat Uno 1.0 ie). Az égvilágon semmi nem változott, csak több lóvé maradt a zsebemben.
cseréltél csövet, vagy vmit?
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: dühöngő
Az égvilágon semmit. Több haver Suzukival fél-1 éve E85-el jár, hibátlan üzemeléssel. Most mértem fogyasztást, 7 decivel magasabb, mint benzinnel. Na jó a gyújtást eltekergettem kicsit.tomtom wrote:Süni wrote:2 hete tiszta E85-el járok. (Fiat Uno 1.0 ie). Az égvilágon semmi nem változott, csak több lóvé maradt a zsebemben.
cseréltél csövet, vagy vmit?
- Zacy
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 216
- Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zala megyében bárhol
Re: dühöngő
Naszóval, beleöntöttem, tekertem a benzin-levegőn picit és standard gyújtással hidegen is beindult, dadogott picit, de amint elkezdett melegedni jó lett, az 5 liter etanollal mentem óra szerint 40km-t mire megállt. Sem füst, sem kehe, sem csőszétmaródás sem semmi nem történt, csak fura a szag amit az ember húz maga után, ma elmentem és hoztam 50 litert 10 darab ezresért, ez benzinből 15 pengő lett volna. Hja, és normál üzem mellett 1-2 lityával eszik többet úgy, hogy csak vaktában tekertem a csavaron. Nem mindegy hogy 100 km 10 liter benya 3100Ft-ért, vagy 12 liter etanol 2400 forintért!!!!!!!!!
Hja, meg furcsa mód nem melegedett be olyan gyorsan és annyira mint eddig, de ez lehet az óra hibája....
Hja, meg furcsa mód nem melegedett be olyan gyorsan és annyira mint eddig, de ez lehet az óra hibája....
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: dühöngő
kevésbé is fog melegedni, ez is egyik előnye a dolognak. egy mezei szűrőt még érdemes berakni a karbi elé, mert azé a tankod má csak 30 év körüli, és az etanol igen jól tisztára fogja mosni, és nem árt ha a lemosott kosz nem a karbiban akad fenn....Zacy wrote:Naszóval, beleöntöttem, tekertem a benzin-levegőn picit és standard gyújtással hidegen is beindult, dadogott picit, de amint elkezdett melegedni jó lett, az 5 liter etanollal mentem óra szerint 40km-t mire megállt. Sem füst, sem kehe, sem csőszétmaródás sem semmi nem történt, csak fura a szag amit az ember húz maga után, ma elmentem és hoztam 50 litert 10 darab ezresért, ez benzinből 15 pengő lett volna. Hja, és normál üzem mellett 1-2 lityával eszik többet úgy, hogy csak vaktában tekertem a csavaron. Nem mindegy hogy 100 km 10 liter benya 3100Ft-ért, vagy 12 liter etanol 2400 forintért!!!!!!!!!
Hja, meg furcsa mód nem melegedett be olyan gyorsan és annyira mint eddig, de ez lehet az óra hibája....

"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Zacy
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 216
- Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zala megyében bárhol
Re: dühöngő
a karbi elött van az az igazi ronda megsárgult órmótlan papírfilteres szűrő....ronda de jó, az a csóre gyömiszölhető...



Ford Capri MkII 1977 2.0V6
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: dühöngő
jó az, max ha eltömödik 300-é veszel egy másikat azt gyerünk tovább... bár én már jártam ugy hogy az olcso fajta volt bent, amiben nem papir hanem müanyag rács a szürő, és a motortér hőjétől megolvadt a belső müanyag és faszán elzárt mindent. de az 1000 ft körüli ténylegesen papir szürők már jók....Zacy wrote:a karbi elött van az az igazi ronda megsárgult órmótlan papírfilteres szűrő....ronda de jó, az a csóre gyömiszölhető...![]()
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: dühöngő
Ki kell, hogy javítsalak. Ami műanyag hálós, az nem benzinszűrő, hanem gázolaj, és nem a hőtől rogyott össze, hanem a benya megoldotta. ;)Bogyo28 wrote:jó az, max ha eltömödik 300-é veszel egy másikat azt gyerünk tovább... bár én már jártam ugy hogy az olcso fajta volt bent, amiben nem papir hanem müanyag rács a szürő, és a motortér hőjétől megolvadt a belső müanyag és faszán elzárt mindent. de az 1000 ft körüli ténylegesen papir szürők már jók....Zacy wrote:a karbi elött van az az igazi ronda megsárgult órmótlan papírfilteres szűrő....ronda de jó, az a csóre gyömiszölhető...![]()
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: dühöngő
na, legalább ujjabb rejtély oldodott meg a kis agyamban. persze nem gázolaj szűrőként vettem.... 8)Süni wrote:Ki kell, hogy javítsalak. Ami műanyag hálós, az nem benzinszűrő, hanem gázolaj, és nem a hőtől rogyott össze, hanem a benya megoldotta. ;)Bogyo28 wrote:jó az, max ha eltömödik 300-é veszel egy másikat azt gyerünk tovább... bár én már jártam ugy hogy az olcso fajta volt bent, amiben nem papir hanem müanyag rács a szürő, és a motortér hőjétől megolvadt a belső müanyag és faszán elzárt mindent. de az 1000 ft körüli ténylegesen papir szürők már jók....Zacy wrote:a karbi elött van az az igazi ronda megsárgult órmótlan papírfilteres szűrő....ronda de jó, az a csóre gyömiszölhető...![]()



"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- daniv6
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 243
- Joined: Tue Jun 27, 2006 11:21 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Balassagyarmat
Re: dühöngő
Újabb szopacs az öreg vasaknak, évente műszaki vizsga 
Megint a kisember a célpont, pedig ők kevesebb pénzükből kevesebb km-t tesznek meg adott idő alatt. Ki érti ezt? És miért hagyják ezt valakik?
Ha eltörlik a külön zöldkártyát, és maga a műszaki nem lesz drágább, akkor talán nem olyan nagy bukta.

Megint a kisember a célpont, pedig ők kevesebb pénzükből kevesebb km-t tesznek meg adott idő alatt. Ki érti ezt? És miért hagyják ezt valakik?
Ha eltörlik a külön zöldkártyát, és maga a műszaki nem lesz drágább, akkor talán nem olyan nagy bukta.
csak azért is......batman
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: dühöngő
daniv6 wrote:Újabb szopacs az öreg vasaknak, évente műszaki vizsga
Megint a kisember a célpont, pedig ők kevesebb pénzükből kevesebb km-t tesznek meg adott idő alatt. Ki érti ezt? És miért hagyják ezt valakik?
Ha eltörlik a külön zöldkártyát, és maga a műszaki nem lesz drágább, akkor talán nem olyan nagy bukta.
Olyat úgy sem fognak csinálni, hogy az autósoknak jobb legyen...
Ök. vannak sokan őket lehet lehúzni zsetonnal. Akinek meg nem tetszik, az járjon gyalog (így gondolják)