Page 33 of 49

Re: dühöngő

Posted: Sun Jul 05, 2009 9:18 pm
by DavidMolnar
Amíg vaf szenzoros az EFI addig elég a torlólap jeladóját utánállítani. Karbinál mennyiség csavart kell állítani, esetlegesen átmeneti rendszert is.
Ami biztos 100% E85 üzemnél:
-jóval nagyobb előgyújtást lehet állítani (2.0 Pintomon +14fok)
-15-40% plusz fogyasztás, beállítástól függően
-fordulatszám végén elfogy EFI rendszernél
-friss benzinszűrő és kötelező előtétszűrő alkalmazása
-gyönyörű, tiszta égéstér
-hidegben nehezebb indíthatóság és szarabb alapjárat

Re: dühöngő

Posted: Sun Jul 05, 2009 9:30 pm
by daniv6
Azóta kaptam egy választ az E85 alkalmazhatóságára.

"Csak olyan rendszerben használható, amit erre (is)terveztek, és erre külön kitértek a a típus kézikönyvében. A karbinál, csak direkt etanolos üzemre tervezett karbi használható, ui. a szer rendkívüli maró hatása miatt megöli a karburátort. Inj-os oknál növelni kell az üzemanyagnyomást... "

Re: dühöngő

Posted: Sun Jul 05, 2009 10:12 pm
by Bogyo28
daniv6 wrote:Azóta kaptam egy választ az E85 alkalmazhatóságára.

"Csak olyan rendszerben használható, amit erre (is)terveztek, és erre külön kitértek a a típus kézikönyvében. A karbinál, csak direkt etanolos üzemre tervezett karbi használható, ui. a szer rendkívüli maró hatása miatt megöli a karburátort. Inj-os oknál növelni kell az üzemanyagnyomást... "
ez a marketing duma arra, hogy vegyél valami drága cuccot a kocsidhoz ha etanolt akarsz használni. a gumicsöveket érdemes ujra cserélni, meg a szürőket is, mivel sokkal jobban feloldja a szart a tankban mint a benzin. jópáran próbálták már itthon is karbival meg efivel is, nem kell lecserélni az egész rendszert...

Re: dühöngő

Posted: Sun Jul 05, 2009 10:40 pm
by Süni
2 hete tiszta E85-el járok. (Fiat Uno 1.0 ie). Az égvilágon semmi nem változott, csak több lóvé maradt a zsebemben.

Re: dühöngő

Posted: Sun Jul 05, 2009 11:44 pm
by Zacy
No akkor holnap lecserélem a csöveket és elmegyek hozok 5 liter bioetanolt mert üres a tank, majd megírom mi történt.

Re: dühöngő

Posted: Mon Jul 06, 2009 12:13 pm
by tomtom
Süni wrote:2 hete tiszta E85-el járok. (Fiat Uno 1.0 ie). Az égvilágon semmi nem változott, csak több lóvé maradt a zsebemben.

cseréltél csövet, vagy vmit?

Re: dühöngő

Posted: Mon Jul 06, 2009 12:59 pm
by Süni
tomtom wrote:
Süni wrote:2 hete tiszta E85-el járok. (Fiat Uno 1.0 ie). Az égvilágon semmi nem változott, csak több lóvé maradt a zsebemben.

cseréltél csövet, vagy vmit?
Az égvilágon semmit. Több haver Suzukival fél-1 éve E85-el jár, hibátlan üzemeléssel. Most mértem fogyasztást, 7 decivel magasabb, mint benzinnel. Na jó a gyújtást eltekergettem kicsit.

Re: dühöngő

Posted: Mon Jul 06, 2009 7:16 pm
by Zacy
Naszóval, beleöntöttem, tekertem a benzin-levegőn picit és standard gyújtással hidegen is beindult, dadogott picit, de amint elkezdett melegedni jó lett, az 5 liter etanollal mentem óra szerint 40km-t mire megállt. Sem füst, sem kehe, sem csőszétmaródás sem semmi nem történt, csak fura a szag amit az ember húz maga után, ma elmentem és hoztam 50 litert 10 darab ezresért, ez benzinből 15 pengő lett volna. Hja, és normál üzem mellett 1-2 lityával eszik többet úgy, hogy csak vaktában tekertem a csavaron. Nem mindegy hogy 100 km 10 liter benya 3100Ft-ért, vagy 12 liter etanol 2400 forintért!!!!!!!!!

Hja, meg furcsa mód nem melegedett be olyan gyorsan és annyira mint eddig, de ez lehet az óra hibája....

Re: dühöngő

Posted: Mon Jul 06, 2009 7:58 pm
by Bogyo28
Zacy wrote:Naszóval, beleöntöttem, tekertem a benzin-levegőn picit és standard gyújtással hidegen is beindult, dadogott picit, de amint elkezdett melegedni jó lett, az 5 liter etanollal mentem óra szerint 40km-t mire megállt. Sem füst, sem kehe, sem csőszétmaródás sem semmi nem történt, csak fura a szag amit az ember húz maga után, ma elmentem és hoztam 50 litert 10 darab ezresért, ez benzinből 15 pengő lett volna. Hja, és normál üzem mellett 1-2 lityával eszik többet úgy, hogy csak vaktában tekertem a csavaron. Nem mindegy hogy 100 km 10 liter benya 3100Ft-ért, vagy 12 liter etanol 2400 forintért!!!!!!!!!

Hja, meg furcsa mód nem melegedett be olyan gyorsan és annyira mint eddig, de ez lehet az óra hibája....
kevésbé is fog melegedni, ez is egyik előnye a dolognak. egy mezei szűrőt még érdemes berakni a karbi elé, mert azé a tankod má csak 30 év körüli, és az etanol igen jól tisztára fogja mosni, és nem árt ha a lemosott kosz nem a karbiban akad fenn.... :lol:

Re: dühöngő

Posted: Mon Jul 06, 2009 8:11 pm
by Zacy
a karbi elött van az az igazi ronda megsárgult órmótlan papírfilteres szűrő....ronda de jó, az a csóre gyömiszölhető... :twisted: :twisted:

Re: dühöngő

Posted: Mon Jul 06, 2009 8:18 pm
by Bogyo28
Zacy wrote:a karbi elött van az az igazi ronda megsárgult órmótlan papírfilteres szűrő....ronda de jó, az a csóre gyömiszölhető... :twisted: :twisted:
jó az, max ha eltömödik 300-é veszel egy másikat azt gyerünk tovább... bár én már jártam ugy hogy az olcso fajta volt bent, amiben nem papir hanem müanyag rács a szürő, és a motortér hőjétől megolvadt a belső müanyag és faszán elzárt mindent. de az 1000 ft körüli ténylegesen papir szürők már jók....

Re: dühöngő

Posted: Mon Jul 06, 2009 8:52 pm
by Süni
Bogyo28 wrote:
Zacy wrote:a karbi elött van az az igazi ronda megsárgult órmótlan papírfilteres szűrő....ronda de jó, az a csóre gyömiszölhető... :twisted: :twisted:
jó az, max ha eltömödik 300-é veszel egy másikat azt gyerünk tovább... bár én már jártam ugy hogy az olcso fajta volt bent, amiben nem papir hanem müanyag rács a szürő, és a motortér hőjétől megolvadt a belső müanyag és faszán elzárt mindent. de az 1000 ft körüli ténylegesen papir szürők már jók....
Ki kell, hogy javítsalak. Ami műanyag hálós, az nem benzinszűrő, hanem gázolaj, és nem a hőtől rogyott össze, hanem a benya megoldotta. ;)

Re: dühöngő

Posted: Mon Jul 06, 2009 9:45 pm
by Bogyo28
Süni wrote:
Bogyo28 wrote:
Zacy wrote:a karbi elött van az az igazi ronda megsárgult órmótlan papírfilteres szűrő....ronda de jó, az a csóre gyömiszölhető... :twisted: :twisted:
jó az, max ha eltömödik 300-é veszel egy másikat azt gyerünk tovább... bár én már jártam ugy hogy az olcso fajta volt bent, amiben nem papir hanem müanyag rács a szürő, és a motortér hőjétől megolvadt a belső müanyag és faszán elzárt mindent. de az 1000 ft körüli ténylegesen papir szürők már jók....
Ki kell, hogy javítsalak. Ami műanyag hálós, az nem benzinszűrő, hanem gázolaj, és nem a hőtől rogyott össze, hanem a benya megoldotta. ;)
na, legalább ujjabb rejtély oldodott meg a kis agyamban. persze nem gázolaj szűrőként vettem.... 8) :lol: :lol: :lol:

Re: dühöngő

Posted: Fri Jul 17, 2009 7:10 pm
by daniv6
Újabb szopacs az öreg vasaknak, évente műszaki vizsga :h:
Megint a kisember a célpont, pedig ők kevesebb pénzükből kevesebb km-t tesznek meg adott idő alatt. Ki érti ezt? És miért hagyják ezt valakik?
Ha eltörlik a külön zöldkártyát, és maga a műszaki nem lesz drágább, akkor talán nem olyan nagy bukta.

Re: dühöngő

Posted: Sat Jul 18, 2009 8:33 am
by capriv6
daniv6 wrote:Újabb szopacs az öreg vasaknak, évente műszaki vizsga :h:
Megint a kisember a célpont, pedig ők kevesebb pénzükből kevesebb km-t tesznek meg adott idő alatt. Ki érti ezt? És miért hagyják ezt valakik?
Ha eltörlik a külön zöldkártyát, és maga a műszaki nem lesz drágább, akkor talán nem olyan nagy bukta.

Olyat úgy sem fognak csinálni, hogy az autósoknak jobb legyen...
Ök. vannak sokan őket lehet lehúzni zsetonnal. Akinek meg nem tetszik, az járjon gyalog (így gondolják)