Page 34 of 51

Re: váltók

Posted: Thu Mar 12, 2009 5:48 pm
by szszaby
Ügyes mester volt aki ilyen szépen átalakított a váltóvéget. :ru:

Re: váltók

Posted: Sun Apr 05, 2009 11:30 am
by nyujoe
uff, az mk1 alatt (2000v6) csattogós váltó van, tulajdonképpen jól szuperál, nekem semmi gondom vele.
kérdés: milyen változásra számíthatok ha lecserélem egy belsőkapcsolású 4gangosra? (blant szerint talán type E)
...azonkívül hogy olajos lesz a kezem :D
Megéri a csere, lessz számottevő változás bármilyen téren? Vajon jó lesz hozzá a mostani tengely?

előre is köszi

Re: váltók

Posted: Sun Apr 05, 2009 2:15 pm
by Blant
szszaby wrote:Automata váltós szakikat kérdeznék. A C3 váltó az hogyan érzékeli a motor terhelését? Bowden megy a váltóba, ami a karbitól jön? Esetleg vákum? :oops:
Lényegében a C6-on érdekelne ez a megoldás de bowden bekötési pontot nem találok rajta, csak valami vákum dob félét. Ha valaki tud segítsen már.
Na hali!
Van vákuum és bovden is a C3-ason! Kisebb gyorsításnál vákuumnövekedésre visszavált 1-et, vagy ha nő a terhelés (emelkedő jön, akkor pont a fordulatszám visszaesése miatti vákuumcsökkenésre vált 1-et vissza. Ha padlózol, akkor bovdenre 1-et, vagy 2-t vált vissza (kick-down) a vákuum erősség függvényében (tehát 100nál már nem rakja vissza 1-be). Az újabbakon a bovden helyett, egy, a computer által vezérelt vákuumszelep huzigálja a kick down kart. Nekem A4LD volt fent. Azon már ilyen van, én leszedtem és bovdennel csináltam meg, de sose lett igazán jó, mert volt, hogy visszaváltott 2-t akkor is, amikor már nem kellett volna, csak 1-et.
Ezek konkrét tapasztalataim. Remélem ez valamit segítette.

Re: váltók

Posted: Sun Apr 05, 2009 5:53 pm
by daniv6
Nekem abban kéne segítség, hogy a kick-down-ból kimenő vezetékeket hova kell kötni?
Mert ugye ez utólag lett aut váltós. Compu nincs a kocsiban. De biztos fordszám mérőre, elosztóra vagy valami ilyesmi helyre kéne kötni. Nem tudom. Előre is köszi.

Re: váltók

Posted: Sun Apr 05, 2009 6:09 pm
by szszaby
Blant wrote:
szszaby wrote:Automata váltós szakikat kérdeznék. A C3 váltó az hogyan érzékeli a motor terhelését? Bowden megy a váltóba, ami a karbitól jön? Esetleg vákum? :oops:
Lényegében a C6-on érdekelne ez a megoldás de bowden bekötési pontot nem találok rajta, csak valami vákum dob félét. Ha valaki tud segítsen már.
Na hali!
Van vákuum és bovden is a C3-ason! Kisebb gyorsításnál vákuumnövekedésre visszavált 1-et, vagy ha nő a terhelés (emelkedő jön, akkor pont a fordulatszám visszaesése miatti vákuumcsökkenésre vált 1-et vissza. Ha padlózol, akkor bovdenre 1-et, vagy 2-t vált vissza (kick-down) a vákuum erősség függvényében (tehát 100nál már nem rakja vissza 1-be). Az újabbakon a bovden helyett, egy, a computer által vezérelt vákuumszelep huzigálja a kick down kart. Nekem A4LD volt fent. Azon már ilyen van, én leszedtem és bovdennel csináltam meg, de sose lett igazán jó, mert volt, hogy visszaváltott 2-t akkor is, amikor már nem kellett volna, csak 1-et.
Ezek konkrét tapasztalataim. Remélem ez valamit segítette.
Köszi a segítséget.

Re: váltók

Posted: Mon Apr 06, 2009 6:42 am
by Blant
daniv6 wrote:Nekem abban kéne segítség, hogy a kick-down-ból kimenő vezetékeket hova kell kötni?
Mert ugye ez utólag lett aut váltós. Compu nincs a kocsiban. De biztos fordszám mérőre, elosztóra vagy valami ilyesmi helyre kéne kötni. Nem tudom. Előre is köszi.
Pedig azt a computerre kell kötni. Ahova írtad, oda biztosan nem jó! A fodszámmérő és az elosztó pulzáló jelekkel dolgozik. vicces lesz, ha a fordulatszám függvényében elkezd oda visssza váltani. lehet van valami kütyü, ami átalakitja ezeket a jeleket és álllítható, hogy egy bizonyos jelsűrűség fölött átkapcsol, de tuti, hogy kell oda valami!

Re: váltók

Posted: Mon Apr 06, 2009 7:41 pm
by daniv6
Blant wrote:
daniv6 wrote:Nekem abban kéne segítség, hogy a kick-down-ból kimenő vezetékeket hova kell kötni?
Mert ugye ez utólag lett aut váltós. Compu nincs a kocsiban. De biztos fordszám mérőre, elosztóra vagy valami ilyesmi helyre kéne kötni. Nem tudom. Előre is köszi.
Pedig azt a computerre kell kötni. Ahova írtad, oda biztosan nem jó! A fodszámmérő és az elosztó pulzáló jelekkel dolgozik. vicces lesz, ha a fordulatszám függvényében elkezd oda visssza váltani. lehet van valami kütyü, ami átalakitja ezeket a jeleket és álllítható, hogy egy bizonyos jelsűrűség fölött átkapcsol, de tuti, hogy kell oda valami!
Kösz.
Még valaki esetleg lehetőleg valami jó hírrel? Ez most nem viccc :|

Re: váltók

Posted: Mon Apr 06, 2009 9:13 pm
by Bogyo28
daniv6 wrote:
Blant wrote:
daniv6 wrote:Nekem abban kéne segítség, hogy a kick-down-ból kimenő vezetékeket hova kell kötni?
Mert ugye ez utólag lett aut váltós. Compu nincs a kocsiban. De biztos fordszám mérőre, elosztóra vagy valami ilyesmi helyre kéne kötni. Nem tudom. Előre is köszi.
Pedig azt a computerre kell kötni. Ahova írtad, oda biztosan nem jó! A fodszámmérő és az elosztó pulzáló jelekkel dolgozik. vicces lesz, ha a fordulatszám függvényében elkezd oda visssza váltani. lehet van valami kütyü, ami átalakitja ezeket a jeleket és álllítható, hogy egy bizonyos jelsűrűség fölött átkapcsol, de tuti, hogy kell oda valami!
Kösz.
Még valaki esetleg lehetőleg valami jó hírrel? Ez most nem viccc :|
elektromos vezérlésö váltót vagy computerrel hajtasz meg vagy átalakítod a kick-down bowdenesre vagy vákumosra. ha simán csak valamire kötni nincs hova, meg amit felsorosz azok alapán nem tud váltani...

Re: váltók

Posted: Mon Apr 06, 2009 9:14 pm
by Bogyo28
nyujoe wrote:uff, az mk1 alatt (2000v6) csattogós váltó van, tulajdonképpen jól szuperál, nekem semmi gondom vele.
kérdés: milyen változásra számíthatok ha lecserélem egy belsőkapcsolású 4gangosra? (blant szerint talán type E)
...azonkívül hogy olajos lesz a kezem :D
Megéri a csere, lessz számottevő változás bármilyen téren? Vajon jó lesz hozzá a mostani tengely?

előre is köszi
kicsit barátibb a kapcsolhatósága. meg kell még nézni hogy mások e az áttételek, és hogy egyforma e a ricni a kardánba csuszáshoz...

Re: váltók

Posted: Mon Apr 06, 2009 10:35 pm
by Blant
A ricnit holnap megnézem, de asszem sűrű!

Re: váltók

Posted: Mon May 04, 2009 7:38 pm
by Guba István
Nem tudjátok véletlenül így hirtelen, hogy a sor 4 Sierra 5-ös váltót nagyon át kell faragni, hogy belemenjen a MKIII 2.0 V6-ba? Esetleg a belseje? Bár az biztos nem, mert a régi az kulisszás (rudazatos vagy mi) 4seb. ez meg más....

Re: váltók

Posted: Mon May 04, 2009 7:45 pm
by Bogyo28
Guba István wrote:Nem tudjátok véletlenül így hirtelen, hogy a sor 4 Sierra 5-ös váltót nagyon át kell faragni, hogy belemenjen a MKIII 2.0 V6-ba? Esetleg a belseje? Bár az biztos nem, mert a régi az kulisszás 4seb. ez meg más....
nyelestengely és harang cs.

Re: váltók

Posted: Mon May 04, 2009 7:50 pm
by szszaby
Bogyo28 wrote:
Guba István wrote:Nem tudjátok véletlenül így hirtelen, hogy a sor 4 Sierra 5-ös váltót nagyon át kell faragni, hogy belemenjen a MKIII 2.0 V6-ba? Esetleg a belseje? Bár az biztos nem, mert a régi az kulisszás 4seb. ez meg más....
nyelestengely és harang cs.
Nekem ilyen volt fent. Harang csere volt, és le kellett szedni a nyeles tengely végét ami a főtengelybe megy. Ha jól emlékszem 15-ről 13-ra.

Re: váltók

Posted: Mon May 04, 2009 9:46 pm
by Blant
Bár már soxor kiveséztük röviden összefoglalom:

Más harang kell hozzá és nyelestengely csere, mert a sorosé rövidebb. Nehéz, macerás, felejtsdel :) Ha találsz hozzá cuccokat, akkor találtál egy V6 váltót, ami jobb neked. Ne vedd meg azt a vaterán :)

Re: váltók

Posted: Mon May 04, 2009 10:13 pm
by Guba István
köszi. akkor a régiből át tudom rakni a harangot, gondolom az nem nagy ügy, meg a nyeles tengelyt. Az lehet a macerásabb....(kaptam ezt a váltót, és olyan jónak néz ki. ami benne van az meg a végét járja)Esetleg azt nem tudjátok, hogy a hátsó főtengely szimeringet milyet érdemes betenni? Úgy emlékszem elég hülye mérete van, elég drága, és nekem elég hamar elhagyja magát. Talán nincs is oda olyan nagy választék...