Re: váltók
Posted: Thu Mar 12, 2009 5:48 pm
Ügyes mester volt aki ilyen szépen átalakított a váltóvéget. 

Na hali!szszaby wrote:Automata váltós szakikat kérdeznék. A C3 váltó az hogyan érzékeli a motor terhelését? Bowden megy a váltóba, ami a karbitól jön? Esetleg vákum?
Lényegében a C6-on érdekelne ez a megoldás de bowden bekötési pontot nem találok rajta, csak valami vákum dob félét. Ha valaki tud segítsen már.
Köszi a segítséget.Blant wrote:Na hali!szszaby wrote:Automata váltós szakikat kérdeznék. A C3 váltó az hogyan érzékeli a motor terhelését? Bowden megy a váltóba, ami a karbitól jön? Esetleg vákum?
Lényegében a C6-on érdekelne ez a megoldás de bowden bekötési pontot nem találok rajta, csak valami vákum dob félét. Ha valaki tud segítsen már.
Van vákuum és bovden is a C3-ason! Kisebb gyorsításnál vákuumnövekedésre visszavált 1-et, vagy ha nő a terhelés (emelkedő jön, akkor pont a fordulatszám visszaesése miatti vákuumcsökkenésre vált 1-et vissza. Ha padlózol, akkor bovdenre 1-et, vagy 2-t vált vissza (kick-down) a vákuum erősség függvényében (tehát 100nál már nem rakja vissza 1-be). Az újabbakon a bovden helyett, egy, a computer által vezérelt vákuumszelep huzigálja a kick down kart. Nekem A4LD volt fent. Azon már ilyen van, én leszedtem és bovdennel csináltam meg, de sose lett igazán jó, mert volt, hogy visszaváltott 2-t akkor is, amikor már nem kellett volna, csak 1-et.
Ezek konkrét tapasztalataim. Remélem ez valamit segítette.
Pedig azt a computerre kell kötni. Ahova írtad, oda biztosan nem jó! A fodszámmérő és az elosztó pulzáló jelekkel dolgozik. vicces lesz, ha a fordulatszám függvényében elkezd oda visssza váltani. lehet van valami kütyü, ami átalakitja ezeket a jeleket és álllítható, hogy egy bizonyos jelsűrűség fölött átkapcsol, de tuti, hogy kell oda valami!daniv6 wrote:Nekem abban kéne segítség, hogy a kick-down-ból kimenő vezetékeket hova kell kötni?
Mert ugye ez utólag lett aut váltós. Compu nincs a kocsiban. De biztos fordszám mérőre, elosztóra vagy valami ilyesmi helyre kéne kötni. Nem tudom. Előre is köszi.
Kösz.Blant wrote:Pedig azt a computerre kell kötni. Ahova írtad, oda biztosan nem jó! A fodszámmérő és az elosztó pulzáló jelekkel dolgozik. vicces lesz, ha a fordulatszám függvényében elkezd oda visssza váltani. lehet van valami kütyü, ami átalakitja ezeket a jeleket és álllítható, hogy egy bizonyos jelsűrűség fölött átkapcsol, de tuti, hogy kell oda valami!daniv6 wrote:Nekem abban kéne segítség, hogy a kick-down-ból kimenő vezetékeket hova kell kötni?
Mert ugye ez utólag lett aut váltós. Compu nincs a kocsiban. De biztos fordszám mérőre, elosztóra vagy valami ilyesmi helyre kéne kötni. Nem tudom. Előre is köszi.
elektromos vezérlésö váltót vagy computerrel hajtasz meg vagy átalakítod a kick-down bowdenesre vagy vákumosra. ha simán csak valamire kötni nincs hova, meg amit felsorosz azok alapán nem tud váltani...daniv6 wrote:Kösz.Blant wrote:Pedig azt a computerre kell kötni. Ahova írtad, oda biztosan nem jó! A fodszámmérő és az elosztó pulzáló jelekkel dolgozik. vicces lesz, ha a fordulatszám függvényében elkezd oda visssza váltani. lehet van valami kütyü, ami átalakitja ezeket a jeleket és álllítható, hogy egy bizonyos jelsűrűség fölött átkapcsol, de tuti, hogy kell oda valami!daniv6 wrote:Nekem abban kéne segítség, hogy a kick-down-ból kimenő vezetékeket hova kell kötni?
Mert ugye ez utólag lett aut váltós. Compu nincs a kocsiban. De biztos fordszám mérőre, elosztóra vagy valami ilyesmi helyre kéne kötni. Nem tudom. Előre is köszi.
Még valaki esetleg lehetőleg valami jó hírrel? Ez most nem viccc :|
kicsit barátibb a kapcsolhatósága. meg kell még nézni hogy mások e az áttételek, és hogy egyforma e a ricni a kardánba csuszáshoz...nyujoe wrote:uff, az mk1 alatt (2000v6) csattogós váltó van, tulajdonképpen jól szuperál, nekem semmi gondom vele.
kérdés: milyen változásra számíthatok ha lecserélem egy belsőkapcsolású 4gangosra? (blant szerint talán type E)
...azonkívül hogy olajos lesz a kezem :D
Megéri a csere, lessz számottevő változás bármilyen téren? Vajon jó lesz hozzá a mostani tengely?
előre is köszi
nyelestengely és harang cs.Guba István wrote:Nem tudjátok véletlenül így hirtelen, hogy a sor 4 Sierra 5-ös váltót nagyon át kell faragni, hogy belemenjen a MKIII 2.0 V6-ba? Esetleg a belseje? Bár az biztos nem, mert a régi az kulisszás 4seb. ez meg más....
Nekem ilyen volt fent. Harang csere volt, és le kellett szedni a nyeles tengely végét ami a főtengelybe megy. Ha jól emlékszem 15-ről 13-ra.Bogyo28 wrote:nyelestengely és harang cs.Guba István wrote:Nem tudjátok véletlenül így hirtelen, hogy a sor 4 Sierra 5-ös váltót nagyon át kell faragni, hogy belemenjen a MKIII 2.0 V6-ba? Esetleg a belseje? Bár az biztos nem, mert a régi az kulisszás 4seb. ez meg más....