Page 35 of 51

Re: váltók

Posted: Mon May 04, 2009 10:55 pm
by Bogyo28
Guba István wrote:köszi. akkor a régiből át tudom rakni a harangot, gondolom az nem nagy ügy, meg a nyeles tengelyt. Az lehet a macerásabb....(kaptam ezt a váltót, és olyan jónak néz ki. ami benne van az meg a végét járja)Esetleg azt nem tudjátok, hogy a hátsó főtengely szimeringet milyet érdemes betenni? Úgy emlékszem elég hülye mérete van, elég drága, és nekem elég hamar elhagyja magát. Talán nincs is oda olyan nagy választék...
ha jól olvasom neked most 4 sebességes váltód van. na abból se a harang se a nyelestengely nem jó ebbe a váltóba. a hátsó szimering meg kb 1000 HUF a gyári, cromaxnál bármikor kapsz, szerintem minden váltószétszedésnél cserés, főleg ennyiért...

Re: váltók

Posted: Tue May 05, 2009 9:58 pm
by Guba István
Igen, most ami benne van, az 4 seb.es. Akkor nem küzdök vele, ha nem lehet összehozni. Esetleg a 4gangosba tudok kapni valahol alkatrészeket, ha fel akarom újítani?

Re: váltók

Posted: Tue May 05, 2009 10:05 pm
by Bogyo28
Guba István wrote:Igen, most ami benne van, az 4 seb.es. Akkor nem küzdök vele, ha nem lehet összehozni. Esetleg a 4gangosba tudok kapni valahol alkatrészeket, ha fel akarom újítani?
álltalában igen, de persze ha tudnánk hogy milyen 4 sebességesed van könnyebb lenne. ha pl ilyened, lehet jobban jársz ha gyüjtesz pénzt egy másik váltóra:

http://www.burtonpower.com/technical_1/ ... arbox.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: váltók

Posted: Tue May 05, 2009 10:11 pm
by Guba István
Ilyesmi. Így harang nélkül kicsit fura, de a váltókarok, és a tolatólámpa kapcsoló elhelyezkedése határozottan emlékeztet az enyémre... Olyan szarok ezek? Milyet érdemes tenni bele, és van-e valakinek, mennyiért? :D

Re: váltók

Posted: Tue May 05, 2009 10:38 pm
by Bogyo28
Guba István wrote:Ilyesmi. Így harang nélkül kicsit fura, de a váltókarok, és a tolatólámpa kapcsoló elhelyezkedése határozottan emlékeztet az enyémre... Olyan szarok ezek? Milyet érdemes tenni bele, és van-e valakinek, mennyiért? :D
nem azt mondtam hogy nagyon szar, csak ilyen idős korukra elő szokott velük fordulni néhány dolog: a kulissza hajlamos kikopni, amitől megnehezedik a váltás, extrém esetben nem is lehet berakni sebességbe, ill. el szokott törni a kulissza. és ha már esetleg szétkopott a belseje, árban olcsobb itthon egy type 9 diesel váltó + V6 harang (ez kb 30 pénz szokott lenni), vagy egy belső kapcsolásu 4 sebességes, ez 10 körül beszerezhető...

Re: váltók

Posted: Tue May 05, 2009 10:44 pm
by Guba István
Értem, köszi. Igen, néha össze szokott akadni, amikor hanyattmenetből hirtelenkedek egyesbe, és akkor mint a beton. Sehova nem lehet betenni. Más nincs vele, csak az orrán száján dől belőle az olaj. Gondolom ez csak szimmering lehet. Esetleg egy 5-ös jó lenne, de ha nem,akkor ezt megcsinálom valahogy szerintem...

Re: váltók

Posted: Tue May 05, 2009 10:53 pm
by Bogyo28
Guba István wrote:Értem, köszi. Igen, néha össze szokott akadni, amikor hanyattmenetből hirtelenkedek egyesbe, és akkor mint a beton. Sehova nem lehet betenni. Más nincs vele, csak az orrán száján dől belőle az olaj. Gondolom ez csak szimmering lehet. Esetleg egy 5-ös jó lenne, de ha nem,akkor ezt megcsinálom valahogy szerintem...
szerintem érdemes lenne leszedni, szépen lepucolni kivül-belül, kapjon uj tömitéseket és szimeringet, és a kulisszában érdemes a szétkopott tengelyt cserélni. ez olajjal együtt is megvan 10-ből, és nem kell kardánt cserélned mint pl ha 5 -sre váltanál...

hátsó szimering az a cromaxnál is van gyári, és nem drága, de ha mindent akarsz cserélni akkor:

http://cgi.ebay.co.uk/FORD-TRANSIT-TYPE ... 1|294%3A50" onclick="window.open(this.href);return false;

http://cgi.ebay.co.uk/FORD-CAPRI-TYPE-F ... 1|294%3A50" onclick="window.open(this.href);return false;

bár a tömítést fillérekből legyártják a jókai téren....

Re: váltók

Posted: Wed May 06, 2009 9:11 pm
by Guba István
Köcce a tanácsot. Asszem felújítás lesz a vége. Van egy barátom, itt lakik nem messze tőlem, tömítésekkel foglalkoznak, megcsinál bármit, csak hengerfej tömítést nem. Szimmeringet is lehet kapni, vagy akár csináltatni a Super-seal-nél, talán ha szinkrongyűrűt vagy mit kell cserélni....de nem recseg váltáskor, akkor biztos jó.

Re: váltók

Posted: Thu May 07, 2009 9:08 pm
by Zacy
Guba István wrote:Köcce a tanácsot. Asszem felújítás lesz a vége. Van egy barátom, itt lakik nem messze tőlem, tömítésekkel foglalkoznak, megcsinál bármit, csak hengerfej tömítést nem. Szimmeringet is lehet kapni, vagy akár csináltatni a Super-seal-nél, talán ha szinkrongyűrűt vagy mit kell cserélni....de nem recseg váltáskor, akkor biztos jó.
A Szétszedésről és felújításról dobhatnál fel pár képet majd, én is ilyen váltóval küzdök. De nem nagyobb feladat megcsinálni mint pl egy Danuviából kicsalni egy kicsit nagyobb teljesítményt. Nekem sikerült, remélem a váltó is fog menni. :D :D

Re: váltók

Posted: Thu May 07, 2009 9:56 pm
by Guba István
Ok, csinálok képeket, bár asszem ez a projekt nem most lesz...de inkább később mint soha :D

Re: váltók

Posted: Fri Jun 26, 2009 10:16 pm
by Guba István
Na, megcsináltuk a váltót, fél siker...szimmering cserék, kopottak voltak jócskán. A kulisszánál is a műanyag perselyek, azokat esztergáltam passzentosat az jó lett. Viszont a váltóban van egy előtét tengely, aminek a vége félig kilóg a hátsó kihajtás alu deklije alól. Na ott folyik az olaj. Azthiszem az komolyabb beavatkozást igényel.....

Re: váltók

Posted: Fri Jun 26, 2009 10:40 pm
by Midnight Blue
Guba István wrote:Na, megcsináltuk a váltót, fél siker...szimmering cserék, kopottak voltak jócskán. A kulisszánál is a műanyag perselyek, azokat esztergáltam passzentosat az jó lett. Viszont a váltóban van egy előtét tengely, aminek a vége félig kilóg a hátsó kihajtás alu deklije alól. Na ott folyik az olaj. Azthiszem az komolyabb beavatkozást igényel.....
Jó lesz az!!! :D Azt a tengelyt én sem értem , hogy gondolták megtömíteni gyárilag :!: :?:

Re: váltók

Posted: Sat Jun 27, 2009 8:17 am
by Guba István
Elvileg az szorosan van illesztve amikor kijön a gyárból...Csak hát ugye az idők folyamán kicsit ki tágul. Perselyezni lehetne és vonalba fúrni. Gondoltam beragasztom menetrögzítővel, de azért azt csak-csak nyomja, rángatja az erőátvitel...Igazán azt a hátsó alu deknit lehetett volna kicsit nagyobbra gyártani, hogy befedje teljesen, semmi bajom nem lenne. De hát utólag könnyű okosnak lenni. :D

Re: váltók

Posted: Sun Jul 05, 2009 9:39 pm
by daniv6
Adott egy aut. váltó. Hogy lehetne elérni azt, hogy ne rántson olyan nagyot, mikor sebességbe teszem? Elég lehet ha a fékszalagon lazítok, vagy bonyolultabb?
A másik: szerintem aránytalanul nagy gázt kell adni, ahhoz, hogy normálisan gyorsítson - olyan mintha valami visszafogná, vagy mondjuk mintha egy manuálisnál érezhetően csúszik a kuplung. Mikor a 2.9est hajtottam, az érezhetőbben könnyebben mozdult. Nem vágom az aut. váltót. Előre is kösz.

Re: váltók

Posted: Sun Jul 05, 2009 9:49 pm
by Midnight Blue
daniv6 wrote:Adott egy aut. váltó. Hogy lehetne elérni azt, hogy ne rántson olyan nagyot, mikor sebességbe teszem? Elég lehet ha a fékszalagon lazítok, vagy bonyolultabb?
A másik: szerintem aránytalanul nagy gázt kell adni, ahhoz, hogy normálisan gyorsítson - olyan mintha valami visszafogná, vagy mondjuk mintha egy manuálisnál érezhetően csúszik a kuplung. Mikor a 2.9est hajtottam, az érezhetőbben könnyebben mozdult. Nem vágom az aut. váltót. Előre is kösz.
Ilyenkor van túl a csúcson az automataváltó. Szerintem ne állítgasd a fékszalagokat nagyon! :nem: