Page 35 of 97

drótkorong/ecset

Posted: Thu Aug 24, 2006 12:44 pm
by Besantcapri
Az autóm felújítása idején én is minden egyes alkatrészt fémig pucoltam. Például az egész hátsó hídra a 30 éves rozsda leszedésére körülbelül 2 drótkorongom 3 napom, ecset, hammerite ment el. És persze nem lett tökéletes. Már a felújítás vége felé jöttem rá hogy van ennek egy sokkal egyszerűb módja is. Igaz azt nem te csinálod de az eredmény sokkal minőségibb és tartós lessz.
Minden koszos szutykos alkatrészt elvittem homokfujatni, ami természetesen a rozsdát másodpercek alatt leszedte hibátlanul, és egy jó vastag réteg szintert rakattam rá. Én úgy gondolom/tapasztaltam hogy a drótkorong és a homokfúlyás/szinterezés páros minden tekintetben jobb. Például a hátsó hidamat az (utólagos érdeklődésemre) kb 2000Ft-ért megcsinálták volna. Ez természetesen olyan minőség, amit a drótkorong/ecset párossal soha nem fogok elérni. Javaslom nektek is.
Ja és azt még nem is említettem hogy a szinterezett felületnek nagyon szép fényes (a futóműbe tökéletesen elég) felülete van.

Re: drótkorong/ecset

Posted: Thu Aug 24, 2006 12:54 pm
by Bogyo28
Besantcapri wrote:Az autóm felújítása idején én is minden egyes alkatrészt fémig pucoltam. Például az egész hátsó hídra a 30 éves rozsda leszedésére körülbelül 2 drótkorongom 3 napom, ecset, hammerite ment el. És persze nem lett tökéletes. Már a felújítás vége felé jöttem rá hogy van ennek egy sokkal egyszerűb módja is. Igaz azt nem te csinálod de az eredmény sokkal minőségibb és tartós lessz.
Minden koszos szutykos alkatrészt elvittem homokfujatni, ami természetesen a rozsdát másodpercek alatt leszedte hibátlanul, és egy jó vastag réteg szintert rakattam rá. Én úgy gondolom/tapasztaltam hogy a drótkorong és a homokfúlyás/szinterezés páros minden tekintetben jobb. Például a hátsó hidamat az (utólagos érdeklődésemre) kb 2000Ft-ért megcsinálták volna. Ez természetesen olyan minőség, amit a drótkorong/ecset párossal soha nem fogok elérni. Javaslom nektek is.
Ja és azt még nem is említettem hogy a szinterezett felületnek nagyon szép fényes (a futóműbe tökéletesen elég) felülete van.
Az én automon is sok homokfujt/szinterezett cucc van, a macera csak az hogy elvinni mindig a cuccokat meg visszahozni. Azt nem tudja véletlenül hogy lehet e szerezni valami egyszerü otthon is használható homokfuvo szerü cuccot? nagy böszme kompresszor van otthon, gondoltam hátha meg lehet ezt otthon is oldani, meg néha jól jönne olyan cuccokhoz amit nem szintereztetni akarnék utánna

Homokfujas

Posted: Thu Aug 24, 2006 2:55 pm
by Besantcapri
nem tud csak 100 kbyt
fordítás: kimenű üzenet várakozik bontja az adatkapcsolatot az üzenet fogadásához?


Nekem teljesen véletlenül pont van otthon homokfújóm. Sőt teljesen véletlenűl még egy csomó speckó pont erre a célra forgalmazott kvarchomokom is van. De biztos vagy benne hogy a kompresszorod elég nagy hozzá?
Amikor én otthon használtam egy 4200 köbcentis dizel kompressztort (az utánfutós fajtát) nem vitte a homokfujó nyomását 6,5 BAR fölé. Első hallásra természetesen nem tünik túl soknak a 6,5 BAR, de ezt olyan levegőmennyiség mellett kell biztosítania, amit dugattyús kompresszorral (a kompresszor kölcsönző szerint) nem lehet megvalósítani. De természetesen ha ki szeretnéd otthon próbálni szívesen odaadom a homokfújót, és adok homokot is (Én már úgysem fogom otthon elhasználni). Valamire biztosan jutni fogsz vele. Egyébként hogyha neked "Tibi" úgyis teljesen szét van szerelve az autód, akkor ennél jobb alkalmom nem is nagyon adódhatna, hogy minden alkatrészt egyszerre (külön kiszerelés nélkül) elvigyél egy jó műhelybe. Szerintem nagyon megéri a pénzt. Én a kasztnimat otthon homokfújtam de azt a mocskot amit ezzel a kertben (nem csak a mienkben hanem a szomszédokéban is) okoztam, azt a port, azt a rengeteg nehézséget (kompresszor kölcsönzés, homokszerzés, technológia felkutatása, hozzánemértés) okozot inkább beváltottam volna egy minőségi műhelyre.

Posted: Thu Aug 24, 2006 9:20 pm
by Bogyo28
Hát az álltalánoshoz képest nagy, de az utánfutoshoz képest kicsi a kompresszor. Elég nagy tartály van hozzá, de csak egy hengeres a cucc. 380-ról megy, egy elég nagy böszve villanymotor tekeri, a tartály ugy kb 1,2 m hosszu és 60 cm átméröjü. Ha ki lehetne próbálni az jó lenne, igazándiból elég lenne egy kis időre, csak azért hogy megéri e vele foglalkozni egyáltalán vagy sem...

Posted: Fri Aug 25, 2006 10:19 am
by Besantcapri
Gyálon vagyok.
Hétvégén általában otthon. Ha telefonon lebeszéljük, bármikor elviheted.
Hétköznap általában csak késő este vagyok otthon. Méretét tekintve a Capri csomagtartójában is gond nélkül elfér.

Posted: Fri Aug 25, 2006 10:31 am
by Tibi
Úgy tudom itt nálunk a vasgyárban fújnak, de mondták, hogy vékony lemezes cuccot ne vigyek oda ( pl: kaszni ) mert szitávályuggatják, ott elég nagy teljesítményű dolgok vannak hatalmas vasszerelvényeket homokolnak. Egy másik helyről meg elég rossz dolgokat hallottam. Bár egy hátsóhidat, nem hiszem,h kilyuggatnának :)

Posted: Fri Aug 25, 2006 11:27 am
by Bogyo28
Besantcapri wrote:Gyálon vagyok.
Hétvégén általában otthon. Ha telefonon lebeszéljük, bármikor elviheted.
Hétköznap általában csak késő este vagyok otthon. Méretét tekintve a Capri csomagtartójában is gond nélkül elfér.
A héten még betegállományban vagyok, küzdöm a korral, de jövő héten mindenképpen kereslek. Méret nem számit, a kitroen dobozában sok minden elfér. Ugyis kell menjek a Sunyához is, majd max 2 fogunk zaklatni pár percre....

Posted: Fri Aug 25, 2006 11:40 am
by Besantcapri
Valóban vannak olyan homokfújó gépek amelyeket hatalmas vasszerelvények tisztításához használnak fel, de vannak olyanok is amelyekkel kézbe vehető legapróbb tárgyakat tisztítanak. A karosszéria homokkal történő tisztítása (nem csak az én véleményem szerint, megnézed bármelyik komolyabb autorestaurálást mindenhol a karosszéria munka első lépése a homokfújás) nagyon alapos, kihoz minden egyes rozsdafoltot, ahol a karosszéria el van már a rozsda miatt gyengülve vékonyodva, ott természetessen átlyukassza. Ha érdekel akkor tudok küldeni before/after fotót a kocsim ajtajának a sarkairol, egyéb helyekről. A homokfújásnál csak arra kell figyelni hogy mekkora fuvókát használsz. Az egyetlen hátránya a fujatásnak (amit tapasztaltam) az hogy azt a rengeteg homokot nyom nélkül kitakarítani szinte lehetetlen. Ez késöbb a fényezésnél jelent kisebb gondot. De azt hiszem erre is van egy nagyon jó megoldás. Veterán autós körökben előszeretettel vásárolnak a homok helyett szárazjeget, amit a IX. kerületben az illatos úton lehet venni erre a célra is. A célnak ugyanolyan tökéletesen megfelel, és további előnye hogy nagyon hamar nyomtalanúl eltünik.

Posted: Fri Aug 25, 2006 11:44 am
by Besantcapri
bogyo28 wrote:
Besantcapri wrote:Gyálon vagyok.
Hétvégén általában otthon. Ha telefonon lebeszéljük, bármikor elviheted.
Hétköznap általában csak késő este vagyok otthon. Méretét tekintve a Capri csomagtartójában is gond nélkül elfér.
A héten még betegállományban vagyok, küzdöm a korral, de jövő héten mindenképpen kereslek. Méret nem számit, a kitroen dobozában sok minden elfér. Ugyis kell menjek a Sunyához is, majd max 2 fogunk zaklatni pár percre....
A Sunya úgyis tudja hol lakom.

Posted: Fri Aug 25, 2006 11:59 am
by Tibi
Besantcapri wrote:Valóban vannak olyan homokfújó gépek amelyeket hatalmas vasszerelvények tisztításához használnak fel, de vannak olyanok is amelyekkel kézbe vehető legapróbb tárgyakat tisztítanak. A karosszéria homokkal történő tisztítása (nem csak az én véleményem szerint, megnézed bármelyik komolyabb autorestaurálást mindenhol a karosszéria munka első lépése a homokfújás) nagyon alapos, kihoz minden egyes rozsdafoltot, ahol a karosszéria el van már a rozsda miatt gyengülve vékonyodva, ott természetessen átlyukassza. Ha érdekel akkor tudok küldeni before/after fotót a kocsim ajtajának a sarkairol, egyéb helyekről. A homokfújásnál csak arra kell figyelni hogy mekkora fuvókát használsz. Az egyetlen hátránya a fujatásnak (amit tapasztaltam) az hogy azt a rengeteg homokot nyom nélkül kitakarítani szinte lehetetlen. Ez késöbb a fényezésnél jelent kisebb gondot. De azt hiszem erre is van egy nagyon jó megoldás. Veterán autós körökben előszeretettel vásárolnak a homok helyett szárazjeget, amit a IX. kerületben az illatos úton lehet venni erre a célra is. A célnak ugyanolyan tökéletesen megfelel, és további előnye hogy nagyon hamar nyomtalanúl eltünik.
igen, tudom, hogy van kisebb / nagyobb, csak amit nálunk elő tudtam keríteni az ez volt. Írtam, hogy vasgyár, nem restauráló műhely ;) olyan mondta, hogy ne vigyem aki ott dolgozik, mert nem finomkodnak az ottani homokfúvó arcok :? ha egy kis fekete meló beugrik. Sajna nem adott minden lehetőség a tökéletes restauráláshoz, ezért én inkább azt mondom, hogy teljes felújítás amit én csinálok :)
Egyébként szívesen megnézném képekben, hogyan született újjá a géped. Ha esetleg sok a kép és fel van töltve valahová, akkor egy link is jöhet.
Köszi

Posted: Fri Aug 25, 2006 1:00 pm
by Besantcapri
Elég sok képem van, de sajna nincs feltöltve sehova. Szívesen megosztanám veled, de most pont a melóhelyen vagyok és itt szinte nincs sok kép a kocsiról. Amúgy tudnál ajánlai valami helyet amire fel lehet tölteni a képeket, és kezelhető felületen meg is lehet nézni utánna?

Posted: Sat Aug 26, 2006 12:31 pm
by Mad Max
Komlón is van egy cég akik homokfúvoznak és minden lemezt csinálnak vékonyat és vastagot is. Én a leendő hátsóhidamat és a pótkerekemet fúvattam le és 3000 ft volt a kettő együtt. Igaz Bp-hez egy kicsit messze van de ha érdekel valakit a számuk de írom.

Posted: Sat Aug 26, 2006 1:40 pm
by Süni
A XI-ker. ben az Egérút mellett van olyan homokfújó, ahova komplett kasztni is befér.

Posted: Sat Aug 26, 2006 2:35 pm
by Bogyo28
anyi képet ami besantcaprinak van elég macerás lenne a tar.hu-ra felrakni. nekem kirita dvd-re, és a mennyiség miatt nem tudom még itt felhasználni, pedig tényleg érdemes. Ha valakit érdekel a képeket fel tudom tenni a cégtöl a yousendit-re, akkor leszedheti az akit érdekel, persze csak ha a szerző is hozzá járul...

izelitőül elötte:

Image

utánna:

Image

Posted: Thu Aug 31, 2006 10:24 pm
by gizmo
A "nagy" tükörből simán kipattintható a tükörlap? Mert azok nekem is igen gyenge állapotban vannak, de nem mertem feszegetni őket...