váltók

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: váltók

Post by Süni »

Pudva wrote: Látod a wikiben vagy a gugliban nem találtam volna meg így: 'anno a Pudva micukicsijében lévő, váltó melletti kis rángatóskar' :D
Ha emlékeim nem csalnak, a Micuban felező van külön karon, nem overdrive.
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: váltók

Post by Pudva »

Süni wrote:
Pudva wrote: Látod a wikiben vagy a gugliban nem találtam volna meg így: 'anno a Pudva micukicsijében lévő, váltó melletti kis rángatóskar' :D
Ha emlékeim nem csalnak, a Micuban felező van külön karon, nem overdrive.
igen úgy volt, a váltókar mellett balra volt egy kis kétállású kar (power - economy) felirattal
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:
Pudva wrote: Látod a wikiben vagy a gugliban nem találtam volna meg így: 'anno a Pudva micukicsijében lévő, váltó melletti kis rángatóskar' :D
Ha emlékeim nem csalnak, a Micuban felező van külön karon, nem overdrive.
ez igy van, de a legegyszerübben ezzel lehetett szemléltetni a dolgot, hogy Pudva ur képbe kerüljön. az felező volt, ez meg nem...
de ha korrekt leírás kell, itt lehet elindulni:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_AOD_transmission" onclick="window.open(this.href);return false;

http://en.wikipedia.org/wiki/Overdrive_%28mechanics%29" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

még egy leírás:

http://www.classicandperformancecar.com ... rives.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Natalie Driver Gabe

Re: váltók

Post by Natalie Driver Gabe »

Csak kérdés szinten FORDulnék a szaki bácsikhoz.
Milyen lenne egy 2.3 v6ost egy Sierra 1.8td 5-ös t-9 es váltóval s egy 2.3 as difivel kombinálni. ???????????
Nem gyorsulásra s nem Driftre építem az autóm. csak érdekelne.
nos Urak ??
Szerintetek ?? :h: :ba: :burn:
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: váltók

Post by holecz »

Natalie Driver Gabe wrote:Csak kérdés szinten FORDulnék a szaki bácsikhoz.
Milyen lenne egy 2.3 v6ost egy Sierra 1.8td 5-ös t-9 es váltóval s egy 2.3 as difivel kombinálni. ???????????
Nem gyorsulásra s nem Driftre építem az autóm. csak érdekelne.
nos Urak ??
Szerintetek ?? :h: :ba: :burn:
Hosszabbak lesznek a fokozatok talán.
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
User avatar
stpetya
egyedülisszerelhet
Posts: 512
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Üllő

Re: váltók

Post by stpetya »

A diesel váltó sebességi fokozatai rövidebbek mint a benzinesé nem?
Akkor ahhoz még egy 1.6-os híd és extra gyors leforgásokat lehet produkálni-jó gyorsulás. :!:
Olyan még nem volt hogy ne lett volna valahogy.
User avatar
Midnight Blue
nemleszgondhasegítis
Posts: 133
Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Tatabánya

Re: váltók

Post by Midnight Blue »

A diesel-es váltó áttételek rövidebbek. Előrébb le is volt írva számokkal, azt hiszem. Rövid difivel valóban jó lesz a ggyorsulás, ha tudsz olyan sokat és gyorsan váltogatni. :( A végsebesség meg lesz vagy 140. :|
Az Isteni Capri !
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: váltók

Post by holecz »

Akkó én ezt rosszul tudtam.. :oops: de most felhomályosodtam. Nekem 2.3 V6 moci,type9,3,75 végáttétel, naggyon rövidek a fokozatok.....nem igazán tecc így..
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

Midnight Blue wrote:A diesel-es váltó áttételek rövidebbek. Előrébb le is volt írva számokkal, azt hiszem. Rövid difivel valóban jó lesz a ggyorsulás, ha tudsz olyan sokat és gyorsan váltogatni. :( A végsebesség meg lesz vagy 140. :|
szerintem csak az 1 és 2 sebesség áttélel más, a 4 és az 5 már ua. , és a végsebességben az számít meg a végáttétel. magyarul ha nem v6 váltót hanem td váltót raksz alá, akkor más lesz a sebességek elosztása, de a végsebesség ua. , csak a difi áttételétől függ. azt kellene tudni, hogz milyen difid van most....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

holecz wrote:Akkó én ezt rosszul tudtam.. :oops: de most felhomályosodtam. Nekem 2.3 V6 moci,type9,3,75 végáttétel, naggyon rövidek a fokozatok.....nem igazán tecc így..
az igazán egy 3.22-s hiddal lenne jó....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: váltók

Post by holecz »

Bogyo28 wrote:
holecz wrote:Akkó én ezt rosszul tudtam.. :oops: de most felhomályosodtam. Nekem 2.3 V6 moci,type9,3,75 végáttétel, naggyon rövidek a fokozatok.....nem igazán tecc így..
az igazán egy 3.22-s hiddal lenne jó....
Igen-igen, már régen tervben van, meg is beszéltük a Sunyával a cserét, de mintha elfelejtette volna..nembaj nem sürgős egyelőre.
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
Natalie Driver Gabe

Re: váltók

Post by Natalie Driver Gabe »

Bogyo28 wrote:szerintem csak az 1 és 2 sebesség áttélel más, a 4 és az 5 már ua. , és a végsebességben az számít meg a végáttétel. magyarul ha nem v6 váltót hanem td váltót raksz alá, akkor más lesz a sebességek elosztása, de a végsebesség ua. , csak a difi áttételétől függ. azt kellene tudni, hogz milyen difid van most....
de a D váltónak nem éppen az a lényege hogy alacsonyabb FORDulatból hozza ki UA a sebessélget ??
Tehát ha D váltód van akkor az 5000 nél többet kell menjen mint egy Diesel 3200-nál ??? :h:
Nekem eképpen logikus

Azt meg hogy milyen difim van azt az isten sem tudja.
Azt tom hogy szar :evil:
Natalie Driver Gabe

Re: váltók

Post by Natalie Driver Gabe »

Mondjuk az angolog is megmondták
"a puding próbája az evés"
Úgyhogy irány a konyha :burn:
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

Natalie Driver Gabe wrote:
Bogyo28 wrote:szerintem csak az 1 és 2 sebesség áttélel más, a 4 és az 5 már ua. , és a végsebességben az számít meg a végáttétel. magyarul ha nem v6 váltót hanem td váltót raksz alá, akkor más lesz a sebességek elosztása, de a végsebesség ua. , csak a difi áttételétől függ. azt kellene tudni, hogz milyen difid van most....
de a D váltónak nem éppen az a lényege hogy alacsonyabb FORDulatból hozza ki UA a sebessélget ??
Tehát ha D váltód van akkor az 5000 nél többet kell menjen mint egy Diesel 3200-nál ??? :h:
Nekem eképpen logikus

Azt meg hogy milyen difim van azt az isten sem tudja.
Azt tom hogy szar :evil:
a fordulat és végsebesség közti összeföggés a difi áttétel határozza meg, ugyanis minden váltónál a 4. sebesség az 1:1, tehát mással kell játszaniuk a fejlesztőknek hiszen más fordulatszám tartománya van a benzin vs. diesel mocinak. a diesel 1 és 2 sebességét gondolom azért változtatták meg, mert a motor karakterisztikájához igy jobban megy. pl a benzines váltóval elő jöhetne a dieselnél, hogy kipörgeted egyesben mint az állat, szursz egy kettest és ott meg majdnem lefullad, mert rossz a váltó kiosztása. még azzal szoktak változtatni a váltóknál, hogy az 5. milyen, pl 1:0,85 , mert ez játszik közbe a végsebességbe.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply