Page 39 of 108

Posted: Thu Oct 11, 2007 5:35 pm
by proteus
Ezt csak a gázra írtam! Capriba nem tennék én sem, de ha Daninak úgyis az MK II tetszik a legjobban, akkor keressen egy 1,3-ast. :lol: (Azért szerintem a legjobb komprpmisszum egy MK III 2.0-es pintoval.)

Posted: Thu Oct 11, 2007 5:37 pm
by Pudva
proteus wrote:Ezt csak a gázra írtam! Capriba nem tennék én sem, de ha Daninak úgyis az MK II tetszik a legjobban, akkor keressen egy 1,3-ast. :lol: (Azért szerintem a legjobb komprpmisszum egy MK III 2.0-es pintoval.)
:smt038

Posted: Thu Oct 11, 2007 5:49 pm
by Dani
Pudva wrote:(...)
Nem akarok senkit megbántani, de ha nincs pénz a fenntartásra akkor nem Caprit kell venni! (...)
Végülis ez igaz... csak nekem a Capri tetszik ;)
Mondjuk 1 tonnát még az 1,3-as is elvisz... nekem meg nem gyorsulásra kell, csak utcai használatra. 60-120-140-es tempóhoz, meg ne maradjak ott az előzésben.

Legrosszabb esetben veszek egy kocka Audi 80 1.6TD-t... és ha másnak nem is, de az 5,5 lityis fogyasztásnak fogok örvendezni :)))))

de azért inkább Capri... majd ha aktuális, úgyis írok a fejleményekről...

Posted: Thu Oct 11, 2007 5:52 pm
by Tibi
Dani wrote:
Pudva wrote:(...)
Nem akarok senkit megbántani, de ha nincs pénz a fenntartásra akkor nem Caprit kell venni! (...)
Végülis ez igaz... csak nekem a Capri tetszik ;)
Mondjuk 1 tonnát még az 1,3-as is elvisz... nekem meg nem gyorsulásra kell, csak utcai használatra. 60-120-140-es tempóhoz, meg ne maradjak ott az előzésben.

Legrosszabb esetben veszek egy kocka Audi 80 1.6TD-t... és ha másnak nem is, de az 5,5 lityis fogyasztásnak fogok örvendezni :)))))

de azért inkább Capri... majd ha aktuális, úgyis írok a fejleményekről...
Azért ne kapkodd el, ha kell még erősödj és akkor vágj bele. Addig olvasgass hátha olvasol valami olyat amivel némi pénzmagot spórolhatsz.

Posted: Thu Oct 11, 2007 5:59 pm
by Dani
Tibi wrote: Azért ne kapkodd el, ha kell még erősödj és akkor vágj bele. Addig olvasgass hátha olvasol valami olyat amivel némi pénzmagot spórolhatsz.
Természetesen, hiszen a Capri az elsődleges cél. Úgy értettem, hogy "ha aktuális lesz", hogy jövő tavasszal lesz kb annyi pénzem, hogy költeni is tudok, nem csak tervezgetni.

Addig okosodok, tervezgetek.. aztán ha nincs más eshetőség, akkor marad a dízel...

(Műszakból is kellene vmi jó könyvet keresnem, mert kreszen, csak nagyon alapszinten tanultam...)

Posted: Thu Oct 11, 2007 6:41 pm
by proteus
Dani wrote:
Tibi wrote: Azért ne kapkodd el, ha kell még erősödj és akkor vágj bele. Addig olvasgass hátha olvasol valami olyat amivel némi pénzmagot spórolhatsz.
Természetesen, hiszen a Capri az elsődleges cél. Úgy értettem, hogy "ha aktuális lesz", hogy jövő tavasszal lesz kb annyi pénzem, hogy költeni is tudok, nem csak tervezgetni.

Addig okosodok, tervezgetek.. aztán ha nincs más eshetőség, akkor marad a dízel...

(Műszakból is kellene vmi jó könyvet keresnem, mert kreszen, csak nagyon alapszinten tanultam...)
Van 2-3 autószerelő tankönyvem a '70-es évekből, odaadom aztán olvasgathatod.

Posted: Thu Oct 11, 2007 7:33 pm
by Dani
proteus wrote:Van 2-3 autószerelő tankönyvem a '70-es évekből, odaadom aztán olvasgathatod.
Hú, azt nagyon megköszönném!

Posted: Thu Oct 11, 2007 8:01 pm
by Hattyu
Dani wrote:
Pudva wrote:(...)
Nem akarok senkit megbántani, de ha nincs pénz a fenntartásra akkor nem Caprit kell venni! (...)
Végülis ez igaz... csak nekem a Capri tetszik ;)
Mondjuk 1 tonnát még az 1,3-as is elvisz... nekem meg nem gyorsulásra kell, csak utcai használatra. 60-120-140-es tempóhoz, meg ne maradjak ott az előzésben.

Legrosszabb esetben veszek egy kocka Audi 80 1.6TD-t... és ha másnak nem is, de az 5,5 lityis fogyasztásnak fogok örvendezni :)))))

de azért inkább Capri... majd ha aktuális, úgyis írok a fejleményekről...
A fogyasztáshoz annyit tudok hozzáfűzni hogy az 1.3as elviszi a kasznit de viszont kb ugyanannyit fog enni neked mintha egy 2000es pintot tennél be ugyanolyan kívülről mint az 1.3 vagy 1.6 de viszont erősebb és kb olyan 10es körül eszeget neked,de ha sikerül egy EFI motort szerezni bele akkor oylan 8,5 és max 9 körül fog enni és van neked több mint egy százas :wink:
Szóval a 2.0 jobb mint az 1.3 vagy az 1.6 és ugyanannyit eszik szinte mind a három,de az erő az lényegesen több!
Én ezt mondom neked! :wink:

Posted: Thu Oct 11, 2007 8:10 pm
by TÉCSÉ
Teljesen jogos Hattyú minden szava...2.0 pintó , jól beállítva és nincs miről beszélni ... Ereje van , a gatyádat nem eszi le és legalább kezd "sportos" mérete lenni... :D
1.3-ast vegyél kisautóban , de nem Capriban , az 1.6 még mindig nem elég dinamikus , és valóban nem fog lényegesen kevesebbet kajálni , mint a 2.0 !!!
:twisted:

Posted: Thu Oct 11, 2007 8:18 pm
by Hattyu
TÉCSÉ wrote:Teljesen jogos Hattyú minden szava...2.0 pintó , jól beállítva és nincs miről beszélni ... Ereje van , a gatyádat nem eszi le és legalább kezd "sportos" mérete lenni... :D
1.3-ast vegyél kisautóban , de nem Capriban , az 1.6 még mindig nem elég dinamikus , és valóban nem fog lényegesen kevesebbet kajálni , mint a 2.0 !!!
:twisted:
Őrülök hogy egyetértesz :D
Sajnos én is rájöttem ,már hogy nem érdemes vesződni ezzel az 1.3assal de valahogy le kell majd vizsgáztatni meg átiratni nekem is a Taut úgyhogy vagy cserés lesz vagy csak fel lesz javítva és átrugdalom a vizsgán és akkor utána jöhet a másik moci! :wink:
Ha vesz is egy 1.6osat vagy 1.3asat azt még meglehet csinálni 2.0-ra mert pinto motor az van bőven és megvalósítani is kb egy nap kell hozzá,de ez attól függ milyen emberek dolgoznak rajta,lehet elég egy fél nap is! :wink:

Posted: Thu Oct 11, 2007 8:19 pm
by Dani
Hattyu wrote: A fogyasztáshoz annyit tudok hozzáfűzni hogy az 1.3as elviszi a kasznit de viszont kb ugyanannyit fog enni neked mintha egy 2000es pintot tennél be ugyanolyan kívülről mint az 1.3 vagy 1.6 de viszont erősebb és kb olyan 10es körül eszeget neked,de ha sikerül egy EFI motort szerezni bele akkor oylan 8,5 és max 9 körül fog enni és van neked több mint egy százas :wink:
Szóval a 2.0 jobb mint az 1.3 vagy az 1.6 és ugyanannyit eszik szinte mind a három,de az erő az lényegesen több!
Én ezt mondom neked! :wink:
Köszönöm a tanácsot! EFI/pinto mit jelent? :oops:

Posted: Thu Oct 11, 2007 8:30 pm
by Hattyu
Dani wrote:
Hattyu wrote: A fogyasztáshoz annyit tudok hozzáfűzni hogy az 1.3as elviszi a kasznit de viszont kb ugyanannyit fog enni neked mintha egy 2000es pintot tennél be ugyanolyan kívülről mint az 1.3 vagy 1.6 de viszont erősebb és kb olyan 10es körül eszeget neked,de ha sikerül egy EFI motort szerezni bele akkor oylan 8,5 és max 9 körül fog enni és van neked több mint egy százas :wink:
Szóval a 2.0 jobb mint az 1.3 vagy az 1.6 és ugyanannyit eszik szinte mind a három,de az erő az lényegesen több!
Én ezt mondom neked! :wink:
Köszönöm a tanácsot! EFI/pinto mit jelent? :oops:
Íme az OHC EFI azaz injektoros soros 4 hengeres motor
Így néz ki Image
És íme a sima OHC motor vagyis a karburátoros pinto motor
Image

Az OHC az a motornak a jelzése,van DOHC ami dupla vezérműtengelyes azért van az elején a D(gondolom) és vannak még különböző motorok,de azt ne kérdezd miért lett OHC a neve mert azt már nem tudom :lol:

Posted: Thu Oct 11, 2007 8:33 pm
by Dani
Hattyu: áháá, szóval az injektor a lényeg.. így már értem :) thx.

Posted: Thu Oct 11, 2007 8:37 pm
by Hattyu
Dani wrote:Hattyu: áháá, szóval az injektor a lényeg.. így már értem :) thx.
Így van!Szívesen máskor is segítek ha tudok :wink:
A sima pinto motor a karbis az ami a leggyakoribb,az EFi-set nehezebb találni de lehet azt is csak nyitott szemmel kell járni! :D

Posted: Fri Oct 12, 2007 6:42 am
by Dartonit
Hattyu wrote: Az OHC az a motornak a jelzése,van DOHC ami dupla vezérműtengelyes azért van az elején a D(gondolom) és vannak még különböző motorok,de azt ne kérdezd miért lett OHC a neve mert azt már nem tudom :lol:
OHC=overhead camshaft (felül fekvő vezérműtengely)
DOHC=double overhed camshaft (dupla felül fekvő vezérműtengely)