Page 5 of 10
Re: Szerintetek???
Posted: Thu Apr 29, 2010 10:43 pm
by Bogyo28
FEFE wrote:levelboss wrote:Ilyet nem fogsz találni!
Akkor az hogy működik az?
Hűűűha..... autoszerelő haverod nem fetrengett a röhögéstől amikor ezt az alkatrészt akartad megkerestetni vele?
a fordszámmérő müködése kezdőknek:
a trafó negatív lábáról (zöld szinü kábel, ezt vezérli a megszakíto vagy az elektronika) megy egy vezeték a müszerfalhoz. a trafó müködése közben itt kis impulzusok jönnek, annyi amennyi szikra van. a fordulatszámmérő háta mögött van egy kis elektronika, ami ezeket az impulzusokat számolja. minél több impulzus van egy adott időn belül (nagyobb a fordulat) az elektronika annál nagyobb feszültséget ad ki magából. minél nagyobb a feszültség, a kis tekercs annál jobban kitér. a kis tekercshez van kötve a mutató. magyarul minél nagyobba fordulat, annál több az impulzus adott idő alatt, ezért annál nagyobb a feszültség, a müszer pedig azt méri, csak a skálán fordulatszám van jelezve. csúnya lenne ha pl a hatezres fordulatot behoznák bovdenen a müszerfalhoz...
a másik pedig: a motor hátsó feléből is simán jöhet fémes hang, akár a gyujtáselosztóbol is, lehet nem ártana kiszedni, megtakarítani, beolajozni a tengelyt és ujra összerakni...
Re: Szerintetek???
Posted: Thu Apr 29, 2010 11:19 pm
by vasparipa
levelboss wrote: A motortérbe hajolva, mintha a motor hátuljától jönne a hang...
Az nem-e lehet egészen véletlenül, hogy mikor kinyomócsapágyat cseréltetek, a motor, és a váltó közé aztat a darab lemezt nem körültekintően raktátok vissza, és így járó motornál a lendkerékhez hozzáér???(Itten arra gondolok, hogy kicsit meg volt görbülve) Én annó így jártam, ugyanezek a tünetek voltak. Inkább alacsony
FORDulaton jelentkezett, de néha olyan erős volt, hogy megálltam, s körbenéztem az autót, hogy WTF??? Én is törtem rajta a fejem, mire rájöttem...később kuplungcserekor beigazolódott a gyanúm, ugyanis fent említett lemezke egyik részen (önindító-környéke) ki volt kicsit fényesedve.
Összerakáskor már figyeltem erre, kicsit megnyomorgattam a lemezt,... azóta nem hallottam azt a hangot.
Re: Szerintetek???
Posted: Thu Apr 29, 2010 11:27 pm
by levelboss
vasparipa wrote:levelboss wrote: A motortérbe hajolva, mintha a motor hátuljától jönne a hang...
Az nem-e lehet egészen véletlenül, hogy mikor kinyomócsapágyat cseréltetek, a motor, és a váltó közé aztat a darab lemezt nem körültekintően raktátok vissza, és így járó motornál a lendkerékhez hozzáér???(Itten arra gondolok, hogy kicsit meg volt görbülve) Én annó így jártam, ugyanezek a tünetek voltak. Inkább alacsony
FORDulaton jelentkezett, de néha olyan erős volt, hogy megálltam, s körbenéztem az autót, hogy WTF??? Én is törtem rajta a fejem, mire rájöttem...később kuplungcserekor beigazolódott a gyanúm, ugyanis fent említett lemezke egyik részen (önindító-környéke) ki volt kicsit fényesedve.
Összerakáskor már figyeltem erre, kicsit megnyomorgattam a lemezt,... azóta nem hallottam azt a hangot.
Hát én nem hiszem. Ez erősen a motortérből föntről jön, nem pedig alulról. Ezt a hangot akkor hallottam először, mikor hoztam el a kocsit a Balázstól. Azelőtt nem volt ilyen soha. Nem hinném, h lenne összefüggés.

Ehh... sehogyse jó ez...
Re: Szerintetek???
Posted: Thu Apr 29, 2010 11:54 pm
by vasparipa
levelboss wrote: Ezt a hangot akkor hallottam először, mikor hoztam el a kocsit a Balázstól. Azelőtt nem volt ilyen soha...
Mondom én...

Re: Szerintetek???
Posted: Fri Apr 30, 2010 12:23 am
by levelboss
vasparipa wrote:levelboss wrote: Ezt a hangot akkor hallottam először, mikor hoztam el a kocsit a Balázstól. Azelőtt nem volt ilyen soha...
Mondom én...

Ja, persze, nem volt egyértelmű. Szóval az autó kétszer volt nála. Egyszer még kb tavaly előtt nyáron, akkor csinálta a kinyomócsapit. Aztán egyszer most télen. A mostani előtt sokat állt az autó, tréleren vitte el. És csak a mostani után hallom a hangot.
Re: Szerintetek???
Posted: Fri Apr 30, 2010 9:26 am
by Bogyo28
levelboss wrote:vasparipa wrote:levelboss wrote: Ezt a hangot akkor hallottam először, mikor hoztam el a kocsit a Balázstól. Azelőtt nem volt ilyen soha...
Mondom én...

Ja, persze, nem volt egyértelmű. Szóval az autó kétszer volt nála. Egyszer még kb tavaly előtt nyáron, akkor csinálta a kinyomócsapit. Aztán egyszer most télen. A mostani előtt sokat állt az autó, tréleren vitte el. És csak a mostani után hallom a hangot.
én mondom hogy lehet az elosztód....
Re: Szerintetek???
Posted: Fri Apr 30, 2010 10:14 am
by levelboss
Bogyo28 wrote:
én mondom hogy lehet az elosztód....
Oké. köszi! Majd megnézem.
Re: Szerintetek???
Posted: Wed Oct 06, 2010 9:08 am
by tomtom
már másodszor történik a taun (s4), hogy a megszakítón az a műanyag pöcök eltörik, amit az elosztó tengelye emelget. nyilván utángyártott maszat. kérdés: van-e vmi jobb (esetleg gyártó, cikkszám), mert ezt konkrétan életveszélyesnek nyilvánítható, tekintve, hogy előzés közben nagy ráqrás, ha eltörik. először sopron és tudjatökömhol között az országúton történt ilyen, akkor volt nálam egy használt darab és egy svájci bicska, tehát csere és usgyi. abba nem volt 3000 km.
tegnap "csak" kaposvár egyik kereszteződésében álltam meg miatta, csúcsforgalomban, szerszám nélkül... így csináltam, miközben próbált kikerülni az egész város átmenő forgalma:
szerencsére a szomszédos üvegezőműhely egyetlen csavarnyúzóját elkérve, rá tudtam bírni a megszakítót, hogy a maradék csonkot emelgesse és el tudjam hagyni a helyszínt. a megszakítóban kb 6000 km volt...
Re: Szerintetek???
Posted: Wed Oct 06, 2010 10:20 am
by szszaby
Én még sose hallottam ilyenről, érdekes eset. próbálj olyat szerezni ha van egyáltalán aminek bakelit ez a része, vagy gyárit ha van még olyan.
Re: Szerintetek???
Posted: Wed Oct 06, 2010 10:35 am
by Bogyo28
tomtom wrote:már másodszor történik a taun (s4), hogy a megszakítón az a műanyag pöcök eltörik, amit az elosztó tengelye emelget. nyilván utángyártott maszat. kérdés: van-e vmi jobb (esetleg gyártó, cikkszám), mert ezt konkrétan életveszélyesnek nyilvánítható, tekintve, hogy előzés közben nagy ráqrás, ha eltörik. először sopron és tudjatökömhol között az országúton történt ilyen, akkor volt nálam egy használt darab és egy svájci bicska, tehát csere és usgyi. abba nem volt 3000 km.
tegnap "csak" kaposvár egyik kereszteződésében álltam meg miatta, csúcsforgalomban, szerszám nélkül... így csináltam, miközben próbált kikerülni az egész város átmenő forgalma:
szerencsére a szomszédos üvegezőműhely egyetlen csavarnyúzóját elkérve, rá tudtam bírni a megszakítót, hogy a maradék csonkot emelgesse és el tudjam hagyni a helyszínt. a megszakítóban kb 6000 km volt...
nálem elégni szokott feketére a nem megfelelő darab. bosch vagy motorcraft kell bele, az bakelitből van. én a multor zsákmányoltam Fefééktől, lehet még van nekik, de talán Süni is tud vagy meg kell kérdezni a cromaxot hogy lehet e még ilyet rendelni.
http://cgi.ebay.co.uk/Vintage-Ford-Moto ... 5adc9e9bde" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Szerintetek???
Posted: Wed Oct 06, 2010 11:27 am
by tomtom
utánanéztem, facet típusú a törős fajta. most átmenetileg egy intermotort szereztem (állítólag ezzel nincs baj, de ez is műanyag izés), de sztem is egy bosch, vagy motorcraft lenne a tuti. ha valakinek van ilyen fölös, akkor igényt tartanék rá. ez a fajta, ami a képen van.
Re: Szerintetek???
Posted: Wed Oct 06, 2010 11:30 am
by Süni
tomtom wrote:utánanéztem, facet típusú a törős fajta. most átmenetileg egy intermotort szereztem (állítólag ezzel nincs baj, de ez is műanyag izés), de sztem is egy bosch, vagy motorcraft lenne a tuti. ha valakinek van ilyen fölös, akkor igényt tartanék rá.
Mi a cikkszáma? (Intermotor, vagy Facet)
Re: Szerintetek???
Posted: Wed Oct 06, 2010 11:42 am
by tomtom
a dobozon csak annyit látok a vonalkód felett, hogy 22700.
Re: Szerintetek???
Posted: Wed Oct 06, 2010 12:17 pm
by Süni
tomtom wrote:a dobozon csak annyit látok a vonalkód felett, hogy 22700.
Az a cikkszám.
1237013044 Bosch
Nálam 1600,-
Re: Szerintetek???
Posted: Wed Oct 06, 2010 11:09 pm
by daytona
Az Intermotor nalam nem jott be, a Facetet meg nem probaltam. Most Bosch van benne, egyelore hibatlan.