Page 5 of 8
Re: Egyéb ford donorautók
Posted: Fri Jun 06, 2008 1:42 pm
by Tibi
Süni wrote:Tibi wrote:
Tehát blokk kialakítása miatt "ferde a moci" nem a tartóbakok eltérősége miatt ?
Gondolj bele ! A motor felfogatása (sztem) az MTX váltón ugyanaz, mint az MT75-ön. Gondolod, hogy a váltót is megborították ? (fejvakarósszmájli.....Tényleg ! Olyan mér nincs ??)
hmm, nem igazán tudom, hogy mit gondoljak ezt már látni kéne . Most akkor jelentkezzen akinek ilyenje van és mondja meg az okosságot !
Re: Egyéb ford donorautók
Posted: Sat Jun 07, 2008 11:24 am
by Nitrobuster
Tibi wrote:Süni wrote:TomiCaPri wrote:Csak kersztben van a motor benne. MTX75-ös váltó van rajta ha jól tudom, az meg elvileg komptatibilis az MT75-ös váltóval, már amennyire sikerült utánaolvasnom a neten
Így van, CSAKHOGY ! A Mondeoban a moci meg van billentve előre, tehát ha hosszában beteszed MT váltóval, akkor meg bal oldalra fog dőlni.
Tehát blokk kialakítása miatt "ferde a moci" nem a tartóbakok eltérősége miatt ?
Azért mert a hátsó hengersort takarja az a ritka szép szívósor attól még az a motor egyenesen áll a bódéban. Egyébként be lehet rakni csak minden szar helyen van akárcsak egy zetec mocin. Egyébként minden útban van ami a váltó fölött van, Pl folytószelep, termosztát. Nálunk ugye oda esik a tűzfal úgy, hogy kell egy egyedi szívosór is és persze ez csak a kezdet, hogy a motor a helyén legyen.
Re: Egyéb ford donorautók
Posted: Sun Jun 08, 2008 11:38 pm
by Blant
Még had mondjak annyit, hogy bár szervízigénytelen ez a motor alapból, ha hidrotőkét vagy vezérlést kell benne cserélni, akkor az nagyon húzós. Más kérdés, hogy A vezérmű elvileg elmegy benne 450km-t is, ami a láncra vonatkozik, a feszítőre nem tudom. Az enyémben 250-e volt, mikor eladtam és kutyabaja nem volt.
Jól megy a verda, de sokat fogayaszt nagyon a teljesítményéhez kéopest. Az ST motor kisebb furatú, erősebb a sima 2,5V6nál mégis jobban fogyaszt. Szerintem a Cosworth V6-nál nem olcsóbb, gyengébb és feleslegesen macerásabb ügy mindkét 2,5-ös.
Re: Egyéb ford donorautók
Posted: Mon Jun 09, 2008 7:36 am
by Süni
Blant wrote:
Az ST motor kisebb furatú,
Ez így nem teljesen igaz. 98-2000-ig a V6-osok 2544 cm3-sek, majd 2000-ben, amikor kijött az ST, akkor MINDEGYIK változat (a nem ST is) 2495 cm3-re csökkent.
Re: Egyéb ford donorautók
Posted: Mon Jun 09, 2008 8:22 am
by Blant
Megnéztem és télleg, de ST 99-ben már tuti volt. 2000-től (mkIII) pedig az st már 3l-es és 220LE-s
Re: Egyéb ford donorautók
Posted: Mon Jun 09, 2008 8:38 am
by Süni
Blant wrote:Megnéztem és télleg, de ST 99-ben már tuti volt. 2000-től (mkIII) pedig az st már 3l-es és 220LE-s
Se neked, se nekem nincs igazunk. 99.05-től van MK2 ST, viszont MK3 ST csak 2002.04-től !
Re: Egyéb ford donorautók
Posted: Mon Jun 09, 2008 1:49 pm
by Blant

Legyen

Re: Egyéb ford donorautók
Posted: Mon Jun 16, 2008 7:39 pm
by CAPRI-3
fordokban a kereszt és hosszmotorok mind függőlegesen vannak... semelyik nem dől semerre
csak gondoltam szólok.

Re: Egyéb ford donorautók
Posted: Mon Jun 16, 2008 8:42 pm
by Süni
CAPRI-3 wrote:fordokban a kereszt és hosszmotorok mind függőlegesen vannak... semelyik nem dől semerre
csak gondoltam szólok.

Köszi ! Ismét okosabb lettem(tünk)!
Re: Egyéb ford donorautók
Posted: Mon Aug 04, 2008 12:56 am
by levelboss
Az az okos kérdésem lenne, ami asszem egyszer már felmerült, h az explorer 4.0-ás V6 mociját bele lehet-e hekkelni a capriba? Főleg az sohc izgi, ami kb 210 le és kb 310 Nm. Vajon elektronikailag nem megoldható, vagy mechanikailag?
Re: Egyéb ford donorautók
Posted: Mon Aug 04, 2008 8:18 am
by Süni
levelboss wrote:Az az okos kérdésem lenne, ami asszem egyszer már felmerült, h az explorer 4.0-ás V6 mociját bele lehet-e hekkelni a capriba? Főleg az sohc izgi, ami kb 210 le és kb 310 Nm. Vajon elektronikailag nem megoldható, vagy mechanikailag?
Mivel több Tau-ban is van (bár azokban inkább az OHV), valamint a blokkja szinte 1-1-ben 2.9, ezért igen.
Re: Egyéb ford donorautók
Posted: Mon Aug 04, 2008 9:53 am
by Hattyu
Süni wrote:levelboss wrote:Az az okos kérdésem lenne, ami asszem egyszer már felmerült, h az explorer 4.0-ás V6 mociját bele lehet-e hekkelni a capriba? Főleg az sohc izgi, ami kb 210 le és kb 310 Nm. Vajon elektronikailag nem megoldható, vagy mechanikailag?
Mivel több Tau-ban is van (bár azokban inkább az OHV), valamint a blokkja szinte 1-1-ben 2.9, ezért igen.
Jaja, Johnny az egyik Taus is ezt rakta be a kocsiba ha jól tudom.

Re: Egyéb ford donorautók
Posted: Mon Aug 04, 2008 11:44 am
by levelboss
Ez jó hír! 8) Nem semmi a 4liter! Én úgy hallottam, h a köbcentit semmi sem pótolja...

Re: Egyéb ford donorautók
Posted: Mon Aug 04, 2008 12:14 pm
by szszaby
levelboss wrote:Ez jó hír! 8) Nem semmi a 4liter! Én úgy hallottam, h a köbcentit semmi sem pótolja...

A túrbó az tudja. 8)
Re: Egyéb ford donorautók
Posted: Mon Aug 04, 2008 12:42 pm
by Hattyu
szszaby wrote:levelboss wrote:Ez jó hír! 8) Nem semmi a 4liter! Én úgy hallottam, h a köbcentit semmi sem pótolja...

A túrbó az tudja. 8)
Én mindig is kompresszor párti voltam
