
futómű
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: futómű
Emeld fel a szekér elejét és ha valaki megrángatja a keréknél akkor lehet látni, hogy a kormányösszekötőnek fél km-es holtjátéka van. Csak ne ejtsd magadra a verdát 

1980 Capri MK3
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: futómű
szerintem is kérdezd meg Süni-t. Ha véletlenül nem tudna, akkor még ez is kevesebb mint 60:
http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... s_id=10620" onclick="window.open(this.href);return false;
a másik meg, hogy annó mi pl a Kovinak elvittük a kormányművet felújítoshoz, és tizenpárezerből megcsinálták...
http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... s_id=10620" onclick="window.open(this.href);return false;
a másik meg, hogy annó mi pl a Kovinak elvittük a kormányművet felújítoshoz, és tizenpárezerből megcsinálták...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: futómű
Új, nem zserbós kormánymű: 35.000.-
Átfutási idő 3-4 hét.
Átfutási idő 3-4 hét.
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: futómű
caprinál ugyan még nem kellett elkövetnem, de taunál már 2 esetben is bevált, hogy a k.műház végén lévő "holt fészekbe" esztergányoltattam teflonyból 1-1 gyűrűt, oldalanként 999,- JMFt-ért. nekem bevált.Bogyo28 wrote:szerintem is kérdezd meg Süni-t. Ha véletlenül nem tudna, akkor még ez is kevesebb mint 60:
http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... s_id=10620" onclick="window.open(this.href);return false;
a másik meg, hogy annó mi pl a Kovinak elvittük a kormányművet felújítoshoz, és tizenpárezerből megcsinálták...
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: futómű
Szervós kormányművet is lehet újonnan rendelni, ha igen mibe kerül?Süni wrote:Új, nem zserbós kormánymű: 35.000.-
Átfutási idő 3-4 hét.
Köszi!
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: futómű
Nem, de amikor még lehetett (kb 10 éve), akkor 300.000.- volt az ára.Pudva wrote:Szervós kormányművet is lehet újonnan rendelni, ha igen mibe kerül?Süni wrote:Új, nem zserbós kormánymű: 35.000.-
Átfutási idő 3-4 hét.
Köszi!
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: futómű
Köszönöm, kérek belőle két darabot, hogy legyen tartalékba isSüni wrote:Nem, de amikor még lehetett (kb 10 éve), akkor 300.000.- volt az ára.Pudva wrote:Szervós kormányművet is lehet újonnan rendelni, ha igen mibe kerül?Süni wrote:Új, nem zserbós kormánymű: 35.000.-
Átfutási idő 3-4 hét.
Köszi!

'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- bdavid
- márokosanistudnézni
- Posts: 56
- Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, 16
Re: futómű
no ez már jobban hangzikSüni wrote:Új, nem zserbós kormánymű: 35.000.-
Átfutási idő 3-4 hét.

- nyujoe
- egyedülisszerelhet
- Posts: 765
- Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Nem
- Location: Zselickislak
Re: futómű
Nekem akkor csinált ilyet amikor már teljesen szétzúzta a kormánymű végeiben lévő műanyagperselyt. Elvileg az cserélhető, pár száz forintos tétel. Kicseréltem és jó lett, illetve kivenni nem nagyon kellett mert fele már darabokban kint volt a gumiharangban...
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
- bdavid
- márokosanistudnézni
- Posts: 56
- Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, 16
Re: futómű
no akkor ez le lesz ellenőrizvenyujoe wrote:Nekem akkor csinált ilyet amikor már teljesen szétzúzta a kormánymű végeiben lévő műanyagperselyt. Elvileg az cserélhető, pár száz forintos tétel. Kicseréltem és jó lett, illetve kivenni nem nagyon kellett mert fele már darabokban kint volt a gumiharangban...

- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: futómű
Ha a Süni nem tudna, akkor asszem nekem is van még...bdavid wrote:no akkor ez le lesz ellenőrizvenyujoe wrote:Nekem akkor csinált ilyet amikor már teljesen szétzúzta a kormánymű végeiben lévő műanyagperselyt. Elvileg az cserélhető, pár száz forintos tétel. Kicseréltem és jó lett, illetve kivenni nem nagyon kellett mert fele már darabokban kint volt a gumiharangban...és honnan lehet ilyet szerezni?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Jatis
- márokosanistudnézni
- Posts: 60
- Joined: Sat Sep 09, 2006 2:14 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: futómű
Egy ilyet kettétörtem.Bogyo28 wrote: Ha véletlenül nem tudna, akkor még ez is kevesebb mint 60:
http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... s_id=10620" onclick="window.open(this.href);return false;
.

- bdavid
- márokosanistudnézni
- Posts: 56
- Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, 16
Re: futómű
Nos... Kicseréltem a szilenteket a kormányművön és a stabrúd felfogatásnál: semmi javulás. Kis segítséggel kiszedtük a kormányművet, a gömbcsukló picit lógott de húztam rajta, elvittem kormányműveshez, megnézte, kihézagolt vmit a fogasléc és a csiga csatlakozásánál és azt mondta semmi baja a kormányművemnek, belül nincs kikopva, a gömbcsukló picit kopott de nem vészes, ettől nem rázhat. Egyébként alaposan utánaérdeklődtem és caprihoz már sehol nem lehet kapni kormányművet, gyártották 4 cégnél is, mindenhol leálltak a közelmúltban. Se angliában, se az usa-ban, se németországban nincs már. Persze az angolok felhalmoztak egy csomó jobbos változatot... Szóval vissza lett rakva a kormánymű: ugyanúgy ráz. Folyamatosan, 100m-ert nem bírok vele menni h ne rázna be, tök lassú sebességnél is. Semmit nem látok a kocsin alulról ami nagyon feltűnő lenne. Egy autószerelő is megnézte, kipróbálta, azt mondta valami erőátviteli dolog miatt lehet, de alul nem lát rajta semmi kritikus lógást, lazulást a kardánnál, váltónál, hídnál. Lenne itt egy olyan segítőkész, szakértőbb féle ember aki rá tudna szánni egy pár órát hogy kipróbálja a kocsit és alánézzen? Van aknám, és így nem szívesen közlekednék el az autóval túl messzire. Nagyon nagy segítség lenne legalább megtudni h mi baja... Esetleg ki lehetne próbálni másik kerekekkel, hátha a gumim vagy felnim szar, bár kétlem. Ja és meghonorálnám néhány sörrel.
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: futómű
Az ilyen hibák általában egyszerűbbek szoktak lenni mint gondolnánk ,tételesen kezdd el nézni a lehetőségeket : pl vedd le a 4 kereket centíroztasd ki ,azt írtad kis sebességnél is ,ez lehet megragadt első fék is ,vagy felfüggesztőcsapágy gumiágya ,esetleg maga a felfüggesztőcsapágy is ,ha a kardánról leesik a centírsúly az is produkálhat ilyet ,csak az nagyobb sebességnél . ha erőátviteli gond azt meg tudod nézni úgy ,hogy csápos emelővel felemeled ,beülsz elindítod végigrakod a gangokat és jelentkeznie kell a rázásnak ,röviden ennyi ,van még sok lehetőség ,de nálad valami egyszerű lesz.bdavid wrote:Nos... Kicseréltem a szilenteket a kormányművön és a stabrúd felfogatásnál: semmi javulás. Kis segítséggel kiszedtük a kormányművet, a gömbcsukló picit lógott de húztam rajta, elvittem kormányműveshez, megnézte, kihézagolt vmit a fogasléc és a csiga csatlakozásánál és azt mondta semmi baja a kormányművemnek, belül nincs kikopva, a gömbcsukló picit kopott de nem vészes, ettől nem rázhat. Egyébként alaposan utánaérdeklődtem és caprihoz már sehol nem lehet kapni kormányművet, gyártották 4 cégnél is, mindenhol leálltak a közelmúltban. Se angliában, se az usa-ban, se németországban nincs már. Persze az angolok felhalmoztak egy csomó jobbos változatot... Szóval vissza lett rakva a kormánymű: ugyanúgy ráz. Folyamatosan, 100m-ert nem bírok vele menni h ne rázna be, tök lassú sebességnél is. Semmit nem látok a kocsin alulról ami nagyon feltűnő lenne. Egy autószerelő is megnézte, kipróbálta, azt mondta valami erőátviteli dolog miatt lehet, de alul nem lát rajta semmi kritikus lógást, lazulást a kardánnál, váltónál, hídnál. Lenne itt egy olyan segítőkész, szakértőbb féle ember aki rá tudna szánni egy pár órát hogy kipróbálja a kocsit és alánézzen? Van aknám, és így nem szívesen közlekednék el az autóval túl messzire. Nagyon nagy segítség lenne legalább megtudni h mi baja... Esetleg ki lehetne próbálni másik kerekekkel, hátha a gumim vagy felnim szar, bár kétlem. Ja és meghonorálnám néhány sörrel.
- bdavid
- márokosanistudnézni
- Posts: 56
- Joined: Sun Apr 03, 2011 2:17 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, 16
Re: futómű
A kerekek ki voltak centírozva nemrég, előtte is rázott, utána is. No megnéztem aknán, hát a felfüggesztőcsapágy gumiágya mintha nem is létezne, centimétereket lötyög a felfogatásban a kardánWhite Shark wrote: Az ilyen hibák általában egyszerűbbek szoktak lenni mint gondolnánk ,tételesen kezdd el nézni a lehetőségeket : pl vedd le a 4 kereket centíroztasd ki ,azt írtad kis sebességnél is ,ez lehet megragadt első fék is ,vagy felfüggesztőcsapágy gumiágya ,esetleg maga a felfüggesztőcsapágy is ,ha a kardánról leesik a centírsúly az is produkálhat ilyet ,csak az nagyobb sebességnél . ha erőátviteli gond azt meg tudod nézni úgy ,hogy csápos emelővel felemeled ,beülsz elindítod végigrakod a gangokat és jelentkeznie kell a rázásnak ,röviden ennyi ,van még sok lehetőség ,de nálad valami egyszerű lesz.

