2.3 v6 segitség kellene

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Egy kérdés!
A sierrában is ugyanez a 2,3 moci van?
Igaz amit én tudnék az injektoros de én a motor főbb szerkezeti elemeire gondolok.
Ford Capri MkI Essex
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

szszaby wrote:Egy kérdés!
A sierrában is ugyanez a 2,3 moci van?
Igaz amit én tudnék az injektoros de én a motor főbb szerkezeti elemeire gondolok.
igen...
taunus-cortina-consul-capri-granada-sierra-transit-scorpio...
ezek mind ugyanazokkal a motorokkal futnak.

nem volt 2.3i sierrában sem.
csak 2.3 karburátor vagy 2.8i Kjet.
az én 2.8EFI sierrám is átépítés.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Akkor lehet hogy rosszul emlékszem igaz volt mér vagy 8 éve hogy kuplungoztuk de az biztos hogy nem karbis volt most nincs forgalomban meg kellene néznem de az is lehet hogy a skorpióval keverem úgy látszik ez már a korral jár
Ford Capri MkI Essex
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

nem volt 2.3i V6....

2.4i max, de az sokmindenben más, inkább a 2.9i-vel rokon.
más vezérlés, más gyújtás, etc etc
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Akkor már halvány ibolyám sincs milyen moci lehetet meg kellene néznem vagy megkérdezem a volt tulaját már furdalja az oldalamat
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Az Essential Ford Capri ezt írja, hogy 1979-től ilyet változtattak "For continental customers, the 2300 models gained a useful boost is power, up 6 bhp to 114 bhp, thanks to a higher (9.0:1) compression ratio and largar valves, torts and intels." Eredetiség vizsgán, ami 2 hónapja volt nem ütközöt ki semmi. Viszont CAPRI-3 nagyobb tapasztalattal randelkezel mint és a Caprik terén. Majd személyessen megbeszéljük.
User avatar
Gabooca
márokosanistudnézni
Posts: 85
Joined: Tue Nov 08, 2005 3:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, III. ker.

Post by Gabooca »

Nem kifejezetten 2.3-as probléma, de talán itt a helye.
V6-nál az önindítón a megjelölt saru (remélem látható) nem kap áramot, indító nem forog.
Segítség kellene, merre keressem a hibát, PLÍZHELP!
Image
Image
Bocs a képminőségért.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Gabooca wrote:Nem kifejezetten 2.3-as probléma, de talán itt a helye.
V6-nál az önindítón a megjelölt saru (remélem látható) nem kap áramot, indító nem forog.
Segítség kellene, merre keressem a hibát, PLÍZHELP!
Image
Image
Bocs a képminőségért.
Oda ha jól veszem ki a képből a gyujtáskapcsolótól jönne az áram ezért vagy szakadás van valahol vagy nem jó a gyújtáskapcsoló betéted.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

A gyujtáskapcsolótól megy egy kövérebb fekete vezeték sárga csíkkal. Gyujtásbetét, kábel korrozio lehet a hiba, valamint még 2 hely: az egyik a biztitábla, az szinte mindegyik capri kh-s, de lehet javítani, meg kh-s szokott még lenni az a két csati ami a motortér kábelköteg és az utastér kábelköteg között van, egy piros és egy fekete kerek valami ami átjön a kasztnin a biztitábla mögött. ott keresgélj, a capri elektromos részének ez a gyenge pontja...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Gabooca
márokosanistudnézni
Posts: 85
Joined: Tue Nov 08, 2005 3:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, III. ker.

Post by Gabooca »

bogyo28 wrote:A gyujtáskapcsolótól megy egy kövérebb fekete vezeték sárga csíkkal. Gyujtásbetét, kábel korrozio lehet a hiba, valamint még 2 hely: az egyik a biztitábla, az szinte mindegyik capri kh-s, de lehet javítani, meg kh-s szokott még lenni az a két csati ami a motortér kábelköteg és az utastér kábelköteg között van, egy piros és egy fekete kerek valami ami átjön a kasztnin a biztitábla mögött. ott keresgélj, a capri elektromos részének ez a gyenge pontja...
Erre holnap mindenképp ránézek, ez jól hangzik, remélem meg is oldódik.
User avatar
Gabooca
márokosanistudnézni
Posts: 85
Joined: Tue Nov 08, 2005 3:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, III. ker.

Post by Gabooca »

Megvan a problem, a motortérben menetirány szerinti jobb oldalon ez a relé a kaki:
Image
Image

Hibafeltárás: az önindítónál lévő három kábel közül a vékonyabb fekete nem kapott áramot, ezt visszakerestük és eljutottunk a reléig, ezt rövidre zártuk és már indult is.
Következő lépés: rendszeresítek egy embert aki rövidre zárja a relét indításkor :twisted: , vagy kicserélem a relét egy újra.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Gabooca wrote:Megvan a problem, a motortérben menetirány szerinti jobb oldalon ez a relé a kaki:
Image
Image

Hibafeltárás: az önindítónál lévő három kábel közül a vékonyabb fekete nem kapott áramot, ezt visszakerestük és eljutottunk a reléig, ezt rövidre zártuk és már indult is.
Következő lépés: rendszeresítek egy embert aki rövidre zárja a relét indításkor :twisted: , vagy kicserélem a relét egy újra.
Ez a relé valami gyári cucc vagy mokolás. Mert mintha ugy emlékeznék, hogy a indótomotornál a blendixen kivül nincs is relé.... :shock:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Gabooca
márokosanistudnézni
Posts: 85
Joined: Tue Nov 08, 2005 3:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, III. ker.

Post by Gabooca »

Reméltem hogy te megmondod, gyárinak tűnik. A kábelek a biztitábla elött válnak ketté.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Gabooca wrote:Reméltem hogy te megmondod, gyárinak tűnik. A kábelek a biztitábla elött válnak ketté.
Na utánna is néztem. Ha letöltöd a lapról a haynes manualt, vagy ha megvan a könyv akkor abban bene van. A letöltésnél ezt kell letölteni:

chapter_12_electrical_system_2.pdf

Ebben a 20. oldalon van ami neked érdekes. a 6-os számmal jelzett a gyujtáskapcsoló, onnan az 50 sw 2.5 jelü vezeték megy egyenesen az önindítóhoz (3-es számu kütyü). Relé csak akkor van közbeiktatva, ha automata a verda, de ott a relé azért van (9-es számu kütyü), hogy csak bizonyos fokozatban lehessen idítózni. A váltókarnál van kapcsoló ehez (10-es számu kütyü). Tehát ha nem automatád van, akkor a relét iktasd ki. Ha meg automatád van, nézd meg hogy jo e z relé vezérlése, mert lehet hogy szar a kapcsoló a váltókarnál.

Segítségül itt a kép is:

Image

remélem ezzel sikerül megoldani....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Gabooca
márokosanistudnézni
Posts: 85
Joined: Tue Nov 08, 2005 3:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, III. ker.

Post by Gabooca »

Most kezd érdekes lenni, mert ez autómata volt, azaz rükiben nem indul. Hogy tudom ezt kiiktatni?
Post Reply