Ford Capri MKIII Versenygép

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Süni »

Natalie Driver Gabe wrote: Akkor elárulok én is egy pár titkot :mrgreen:
nem mndenki ismeri a Waresz fékét úgy mint te.
Én sem például.
S azokon a szép képeken ez (nekem) nem látszik.
s mikor egy laikus ránéz akkor azt látja hogy sokkal nagyobb mint az első ,s nem gondolná hogy külön van benne a kézi és az üzemi fék.
De azért jó ez a nyitott autós topic hogy ilyenekre fény derüljön.
És sajnos az amatőr Rally gépkocsiszabályzattal sem vagyok tisztában.
Mint ahogy ezzel sokan mások sem.
S nekem anno a sutyiban azt tanította a bakó tancsi bácsim hogy a hűtött tárcsa azért obb mert nem melegszik át olyan gyorsan mint a normál ezáltal a fék is később fogy el.
Ezért voltam olyan bátor hogy mertem ilyet mondani.
Akkor ne kijelents, hanem kérdezz! ;)
Natalie Driver Gabe

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Natalie Driver Gabe »

White Shark wrote:A v motor kicsit nehezebb ,és kb ugyanoda esik más miatt érezhetted könnyebbnek az elejét. vagy ültetted vagy a futó művön, vagy felni et-n változtathattál .Az hogy most nem rúgja úgy a seggét,is sokmindentől lehet,ha nem változtattál a végáttételen ,akár a soros és v motor fordulatszám különbsége is lehet.
Közben kicsit végizongoráztam az átépítést s felrémlett hogy a pintom motortartóbakja alatt volt egy kb8cm vastag távtartó kütyü.
ami feljebb helyezte a mocit.
Én meg nem tudtam hogy az nem kell oda s mikor a sor 4 visszakerült az építés során akkor a távtartó is bekerült újra.
mondjuk furcsa is volt hogy a váltó olyan túl közel volt az amúgy is megemelt MT75-höz előkészített tetejű váltóalagúthoz.
Talán ezért is volt az érzés.
V6 installáció folyamán váltó is lett cserélve de nem hinném hogy külömbség van a T9 es V6 os És sor 4 es váltók áttételei közt.
Vagy igen ?,
Az áttételezésem most van V/ hoz alakítva.
T9 5 gang 3,22 difi.
S így nagyonjó
5. csakis országút
4. még városban is ritkán kell
Oyan 2000-2200 as FORDulatszámon 95-110 km/h 5.ben
Sajna Gps el még nem mértem be azt tudom
ha 40 en van a mutató akkor meg 52-öt :mrgreen:
Natalie Driver Gabe

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Natalie Driver Gabe »

Süni wrote:
Natalie Driver Gabe wrote: Akkor elárulok én is egy pár titkot :mrgreen:
nem mndenki ismeri a Waresz fékét úgy mint te.
Én sem például.
S azokon a szép képeken ez (nekem) nem látszik.
s mikor egy laikus ránéz akkor azt látja hogy sokkal nagyobb mint az első ,s nem gondolná hogy külön van benne a kézi és az üzemi fék.
De azért jó ez a nyitott autós topic hogy ilyenekre fény derüljön.
És sajnos az amatőr Rally gépkocsiszabályzattal sem vagyok tisztában.
Mint ahogy ezzel sokan mások sem.
S nekem anno a sutyiban azt tanította a bakó tancsi bácsim hogy a hűtött tárcsa azért obb mert nem melegszik át olyan gyorsan mint a normál ezáltal a fék is később fogy el.
Ezért voltam olyan bátor hogy mertem ilyet mondani.
Akkor ne kijelents, hanem kérdezz! ;)
nem kijelentettem hanem csak szimplán hozzászoltam. :neutral:
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by szszaby »

Natalie Driver Gabe wrote:
s mikor egy laikus ránéz akkor azt látja hogy sokkal nagyobb mint az első ,s nem gondolná hogy külön van benne a kézi és az üzemi fék.
A waresznál csak a két kör van külön ráhozva az első nyeregre, nem az üzemi fékre és kézire van szétosztva. Az már más, hogy eme tulajdonságát másra használják fel.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
FEFE
alkatrészbegyűjtő
Posts: 441
Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by FEFE »

Haladunk.
Versenyautó 043.jpg
Versenyautó 043.jpg (113.67 KiB) Viewed 6172 times
Versenyautó 044.jpg
Versenyautó 044.jpg (112.42 KiB) Viewed 6172 times
Versenyautó 045.jpg
Versenyautó 045.jpg (113.13 KiB) Viewed 6172 times
Versenyautó 046.jpg
Versenyautó 046.jpg (114.86 KiB) Viewed 6172 times
Versenyautó 047.jpg
Versenyautó 047.jpg (113.32 KiB) Viewed 6172 times
Versenyautó 048.jpg
Versenyautó 048.jpg (115.14 KiB) Viewed 6172 times
Versenyautó 049.jpg
Versenyautó 049.jpg (100.49 KiB) Viewed 6172 times
Versenyautó 052.jpg
Versenyautó 052.jpg (111.15 KiB) Viewed 6172 times
Versenyautó 050.jpg
Versenyautó 050.jpg (110.81 KiB) Viewed 6172 times
Versenyautó 053.jpg
Versenyautó 053.jpg (111.68 KiB) Viewed 6172 times
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by szszaby »

Szépen haladtok, de az a mérőszalag egy kicsit kopottas. :lol:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
FEFE
alkatrészbegyűjtő
Posts: 441
Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by FEFE »

szszaby wrote:Szépen haladtok, de az a mérőszalag egy kicsit kopottas. :lol:
A saccvas és a rugalmas mérce az alap hogy használatban van! :mrgreen:
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by daytona »

:metla: :metla:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Tibi »

Jó gyorsan haladtok ! :ru:
1980 Capri MK3
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by White Shark »

Haladunk ugyan de kéne egy kis segítség ,nemsokára kész a hátsóhíd ,csavarozható sierra hátsó féknyereg tartó konzol rajzára és méretezésére lenne szükségem ,meggyorsítaná a folyamatot ha nem magamnak kéne kikisérletezni .
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Tibi »

White Shark wrote:Haladunk ugyan de kéne egy kis segítség ,nemsokára kész a hátsóhíd ,csavarozható sierra hátsó féknyereg tartó konzol rajzára és méretezésére lenne szükségem ,meggyorsítaná a folyamatot ha nem magamnak kéne kikisérletezni .
Említett már valamit Bogyó, van nekem hátsó nyereg meg tárcsa is. Híd is van kint azt hiszem, ha más nem kocsi alatt. A konzolt magát akarnád olyanra, hogy azt csavarozni lehessen a hídra ?
1980 Capri MK3
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Tibi »

Sima tárcsa , nem hűtött.
1980 Capri MK3
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by White Shark »

Igen sima tárcsa csavarozott konzol kb úgy néz ki az alja mint egy patkó négy lyukkal ami a féltengely felfogató lemezzel azonos furatú valószínüleg fölül z alakban eltolt hogy a féknyereg síkban legyen a féltengelyre rátolt sierra féktárrcsával.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Bogyo28 »

White Shark wrote:Haladunk ugyan de kéne egy kis segítség ,nemsokára kész a hátsóhíd ,csavarozható sierra hátsó féknyereg tartó konzol rajzára és méretezésére lenne szükségem ,meggyorsítaná a folyamatot ha nem magamnak kéne kikisérletezni .
elég nehéz ahhoz rajzot adni, ha te más tárcsát használsz mint mi. ha elküldöm ami nekünk készül, az nem lesz jó neked, mert más a tárcsa mérete. na meg ott a sacvas, használd! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Post by Bogyo28 »

White Shark wrote:Igen sima tárcsa csavarozott konzol kb úgy néz ki az alja mint egy patkó négy lyukkal ami a féltengely felfogató lemezzel azonos furatú valószínüleg fölül z alakban eltolt hogy a féknyereg síkban legyen a féltengelyre rátolt sierra féktárrcsával.
a patko legegyszerübb elkészítési módja: vagy egy leszedett dobféklemezből kivágni, vagy egy kiszedett hídon köberajzolni a lemez helyét, flexel körbevágni, majd a leszerelt dobféklemez használatával kifurni a 4 lukat, és még mérni sem kell. a tárcsa helyét muszáj leszel te magad kitalálni, mert olyan tárcsád van amit még senki se használt eddig.

képeket akár itt is találsz:

http://www.zyworld.com/caprisport/1_brakes.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
rear_bkts_2.jpg
rear_bkts_2.jpg (33.88 KiB) Viewed 6086 times
ez egy másik fajta megoldás, itt a lemez helyén is van egy távtartó, és mögötte van egy lemez hozzácsavarozva, ha minden megfelelő vastagságu akkor nem kell sem hegeszteni, sem lemezt hajlítani (a vastagságot a tárcsa mélysége határozza meg):
reardiscconvop1webpic.jpg
reardiscconvop1webpic.jpg (51.93 KiB) Viewed 6086 times
ez is egy ilyen megoldás képe:

http://www.clubmans.com/westfield/stage10/bracket.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.clubmans.com/westfield/rearbrakes.html" onclick="window.open(this.href);return false;

pár hely még ahol vannak képek a témában:

http://www.turbosport.co.uk/showthread. ... rsion-kits" onclick="window.open(this.href);return false;

http://cgi.ebay.co.uk/ford-escort-mk1-2 ... 0644964192" onclick="window.open(this.href);return false;

http://classicford.mine.nu/forum/topic. ... ichpage=10" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply