Akkor ne kijelents, hanem kérdezz! ;)Natalie Driver Gabe wrote: Akkor elárulok én is egy pár titkot![]()
nem mndenki ismeri a Waresz fékét úgy mint te.
Én sem például.
S azokon a szép képeken ez (nekem) nem látszik.
s mikor egy laikus ránéz akkor azt látja hogy sokkal nagyobb mint az első ,s nem gondolná hogy külön van benne a kézi és az üzemi fék.
De azért jó ez a nyitott autós topic hogy ilyenekre fény derüljön.
És sajnos az amatőr Rally gépkocsiszabályzattal sem vagyok tisztában.
Mint ahogy ezzel sokan mások sem.
S nekem anno a sutyiban azt tanította a bakó tancsi bácsim hogy a hűtött tárcsa azért obb mert nem melegszik át olyan gyorsan mint a normál ezáltal a fék is később fogy el.
Ezért voltam olyan bátor hogy mertem ilyet mondani.
Ford Capri MKIII Versenygép
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Közben kicsit végizongoráztam az átépítést s felrémlett hogy a pintom motortartóbakja alatt volt egy kb8cm vastag távtartó kütyü.White Shark wrote:A v motor kicsit nehezebb ,és kb ugyanoda esik más miatt érezhetted könnyebbnek az elejét. vagy ültetted vagy a futó művön, vagy felni et-n változtathattál .Az hogy most nem rúgja úgy a seggét,is sokmindentől lehet,ha nem változtattál a végáttételen ,akár a soros és v motor fordulatszám különbsége is lehet.
ami feljebb helyezte a mocit.
Én meg nem tudtam hogy az nem kell oda s mikor a sor 4 visszakerült az építés során akkor a távtartó is bekerült újra.
mondjuk furcsa is volt hogy a váltó olyan túl közel volt az amúgy is megemelt MT75-höz előkészített tetejű váltóalagúthoz.
Talán ezért is volt az érzés.
V6 installáció folyamán váltó is lett cserélve de nem hinném hogy külömbség van a T9 es V6 os És sor 4 es váltók áttételei közt.
Vagy igen ?,
Az áttételezésem most van V/ hoz alakítva.
T9 5 gang 3,22 difi.
S így nagyonjó
5. csakis országút
4. még városban is ritkán kell
Oyan 2000-2200 as FORDulatszámon 95-110 km/h 5.ben
Sajna Gps el még nem mértem be azt tudom
ha 40 en van a mutató akkor meg 52-öt

Re: Ford Capri MKIII Versenygép
nem kijelentettem hanem csak szimplán hozzászoltam.Süni wrote:Akkor ne kijelents, hanem kérdezz! ;)Natalie Driver Gabe wrote: Akkor elárulok én is egy pár titkot![]()
nem mndenki ismeri a Waresz fékét úgy mint te.
Én sem például.
S azokon a szép képeken ez (nekem) nem látszik.
s mikor egy laikus ránéz akkor azt látja hogy sokkal nagyobb mint az első ,s nem gondolná hogy külön van benne a kézi és az üzemi fék.
De azért jó ez a nyitott autós topic hogy ilyenekre fény derüljön.
És sajnos az amatőr Rally gépkocsiszabályzattal sem vagyok tisztában.
Mint ahogy ezzel sokan mások sem.
S nekem anno a sutyiban azt tanította a bakó tancsi bácsim hogy a hűtött tárcsa azért obb mert nem melegszik át olyan gyorsan mint a normál ezáltal a fék is később fogy el.
Ezért voltam olyan bátor hogy mertem ilyet mondani.

- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
A waresznál csak a két kör van külön ráhozva az első nyeregre, nem az üzemi fékre és kézire van szétosztva. Az már más, hogy eme tulajdonságát másra használják fel.Natalie Driver Gabe wrote:
s mikor egy laikus ránéz akkor azt látja hogy sokkal nagyobb mint az első ,s nem gondolná hogy külön van benne a kézi és az üzemi fék.
Ford Capri MkI Essex
- FEFE
- alkatrészbegyűjtő
- Posts: 441
- Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Haladunk.
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Szépen haladtok, de az a mérőszalag egy kicsit kopottas. 

Ford Capri MkI Essex
- FEFE
- alkatrészbegyűjtő
- Posts: 441
- Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
A saccvas és a rugalmas mérce az alap hogy használatban van!szszaby wrote:Szépen haladtok, de az a mérőszalag egy kicsit kopottas.

- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: Ford Capri MKIII Versenygép


Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Haladunk ugyan de kéne egy kis segítség ,nemsokára kész a hátsóhíd ,csavarozható sierra hátsó féknyereg tartó konzol rajzára és méretezésére lenne szükségem ,meggyorsítaná a folyamatot ha nem magamnak kéne kikisérletezni .
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Említett már valamit Bogyó, van nekem hátsó nyereg meg tárcsa is. Híd is van kint azt hiszem, ha más nem kocsi alatt. A konzolt magát akarnád olyanra, hogy azt csavarozni lehessen a hídra ?White Shark wrote:Haladunk ugyan de kéne egy kis segítség ,nemsokára kész a hátsóhíd ,csavarozható sierra hátsó féknyereg tartó konzol rajzára és méretezésére lenne szükségem ,meggyorsítaná a folyamatot ha nem magamnak kéne kikisérletezni .
1980 Capri MK3
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Igen sima tárcsa csavarozott konzol kb úgy néz ki az alja mint egy patkó négy lyukkal ami a féltengely felfogató lemezzel azonos furatú valószínüleg fölül z alakban eltolt hogy a féknyereg síkban legyen a féltengelyre rátolt sierra féktárrcsával.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
elég nehéz ahhoz rajzot adni, ha te más tárcsát használsz mint mi. ha elküldöm ami nekünk készül, az nem lesz jó neked, mert más a tárcsa mérete. na meg ott a sacvas, használd!White Shark wrote:Haladunk ugyan de kéne egy kis segítség ,nemsokára kész a hátsóhíd ,csavarozható sierra hátsó féknyereg tartó konzol rajzára és méretezésére lenne szükségem ,meggyorsítaná a folyamatot ha nem magamnak kéne kikisérletezni .



"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
a patko legegyszerübb elkészítési módja: vagy egy leszedett dobféklemezből kivágni, vagy egy kiszedett hídon köberajzolni a lemez helyét, flexel körbevágni, majd a leszerelt dobféklemez használatával kifurni a 4 lukat, és még mérni sem kell. a tárcsa helyét muszáj leszel te magad kitalálni, mert olyan tárcsád van amit még senki se használt eddig.White Shark wrote:Igen sima tárcsa csavarozott konzol kb úgy néz ki az alja mint egy patkó négy lyukkal ami a féltengely felfogató lemezzel azonos furatú valószínüleg fölül z alakban eltolt hogy a féknyereg síkban legyen a féltengelyre rátolt sierra féktárrcsával.
képeket akár itt is találsz:
http://www.zyworld.com/caprisport/1_brakes.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
ez egy másik fajta megoldás, itt a lemez helyén is van egy távtartó, és mögötte van egy lemez hozzácsavarozva, ha minden megfelelő vastagságu akkor nem kell sem hegeszteni, sem lemezt hajlítani (a vastagságot a tárcsa mélysége határozza meg):
ez is egy ilyen megoldás képe:
http://www.clubmans.com/westfield/stage10/bracket.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubmans.com/westfield/rearbrakes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pár hely még ahol vannak képek a témában:
http://www.turbosport.co.uk/showthread. ... rsion-kits" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cgi.ebay.co.uk/ford-escort-mk1-2 ... 0644964192" onclick="window.open(this.href);return false;
http://classicford.mine.nu/forum/topic. ... ichpage=10" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4