Page 6 of 13

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Posted: Tue Jan 11, 2011 11:04 am
by Süni
Natalie Driver Gabe wrote: Akkor elárulok én is egy pár titkot :mrgreen:
nem mndenki ismeri a Waresz fékét úgy mint te.
Én sem például.
S azokon a szép képeken ez (nekem) nem látszik.
s mikor egy laikus ránéz akkor azt látja hogy sokkal nagyobb mint az első ,s nem gondolná hogy külön van benne a kézi és az üzemi fék.
De azért jó ez a nyitott autós topic hogy ilyenekre fény derüljön.
És sajnos az amatőr Rally gépkocsiszabályzattal sem vagyok tisztában.
Mint ahogy ezzel sokan mások sem.
S nekem anno a sutyiban azt tanította a bakó tancsi bácsim hogy a hűtött tárcsa azért obb mert nem melegszik át olyan gyorsan mint a normál ezáltal a fék is később fogy el.
Ezért voltam olyan bátor hogy mertem ilyet mondani.
Akkor ne kijelents, hanem kérdezz! ;)

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Posted: Tue Jan 11, 2011 11:13 am
by Natalie Driver Gabe
White Shark wrote:A v motor kicsit nehezebb ,és kb ugyanoda esik más miatt érezhetted könnyebbnek az elejét. vagy ültetted vagy a futó művön, vagy felni et-n változtathattál .Az hogy most nem rúgja úgy a seggét,is sokmindentől lehet,ha nem változtattál a végáttételen ,akár a soros és v motor fordulatszám különbsége is lehet.
Közben kicsit végizongoráztam az átépítést s felrémlett hogy a pintom motortartóbakja alatt volt egy kb8cm vastag távtartó kütyü.
ami feljebb helyezte a mocit.
Én meg nem tudtam hogy az nem kell oda s mikor a sor 4 visszakerült az építés során akkor a távtartó is bekerült újra.
mondjuk furcsa is volt hogy a váltó olyan túl közel volt az amúgy is megemelt MT75-höz előkészített tetejű váltóalagúthoz.
Talán ezért is volt az érzés.
V6 installáció folyamán váltó is lett cserélve de nem hinném hogy külömbség van a T9 es V6 os És sor 4 es váltók áttételei közt.
Vagy igen ?,
Az áttételezésem most van V/ hoz alakítva.
T9 5 gang 3,22 difi.
S így nagyonjó
5. csakis országút
4. még városban is ritkán kell
Oyan 2000-2200 as FORDulatszámon 95-110 km/h 5.ben
Sajna Gps el még nem mértem be azt tudom
ha 40 en van a mutató akkor meg 52-öt :mrgreen:

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Posted: Tue Jan 11, 2011 11:14 am
by Natalie Driver Gabe
Süni wrote:
Natalie Driver Gabe wrote: Akkor elárulok én is egy pár titkot :mrgreen:
nem mndenki ismeri a Waresz fékét úgy mint te.
Én sem például.
S azokon a szép képeken ez (nekem) nem látszik.
s mikor egy laikus ránéz akkor azt látja hogy sokkal nagyobb mint az első ,s nem gondolná hogy külön van benne a kézi és az üzemi fék.
De azért jó ez a nyitott autós topic hogy ilyenekre fény derüljön.
És sajnos az amatőr Rally gépkocsiszabályzattal sem vagyok tisztában.
Mint ahogy ezzel sokan mások sem.
S nekem anno a sutyiban azt tanította a bakó tancsi bácsim hogy a hűtött tárcsa azért obb mert nem melegszik át olyan gyorsan mint a normál ezáltal a fék is később fogy el.
Ezért voltam olyan bátor hogy mertem ilyet mondani.
Akkor ne kijelents, hanem kérdezz! ;)
nem kijelentettem hanem csak szimplán hozzászoltam. :neutral:

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Posted: Tue Jan 11, 2011 4:03 pm
by szszaby
Natalie Driver Gabe wrote:
s mikor egy laikus ránéz akkor azt látja hogy sokkal nagyobb mint az első ,s nem gondolná hogy külön van benne a kézi és az üzemi fék.
A waresznál csak a két kör van külön ráhozva az első nyeregre, nem az üzemi fékre és kézire van szétosztva. Az már más, hogy eme tulajdonságát másra használják fel.

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Posted: Sat Jan 22, 2011 3:51 pm
by FEFE
Haladunk.
Versenyautó 043.jpg
Versenyautó 043.jpg (113.67 KiB) Viewed 6173 times
Versenyautó 044.jpg
Versenyautó 044.jpg (112.42 KiB) Viewed 6173 times
Versenyautó 045.jpg
Versenyautó 045.jpg (113.13 KiB) Viewed 6173 times
Versenyautó 046.jpg
Versenyautó 046.jpg (114.86 KiB) Viewed 6173 times
Versenyautó 047.jpg
Versenyautó 047.jpg (113.32 KiB) Viewed 6173 times
Versenyautó 048.jpg
Versenyautó 048.jpg (115.14 KiB) Viewed 6173 times
Versenyautó 049.jpg
Versenyautó 049.jpg (100.49 KiB) Viewed 6173 times
Versenyautó 052.jpg
Versenyautó 052.jpg (111.15 KiB) Viewed 6173 times
Versenyautó 050.jpg
Versenyautó 050.jpg (110.81 KiB) Viewed 6173 times
Versenyautó 053.jpg
Versenyautó 053.jpg (111.68 KiB) Viewed 6173 times

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Posted: Sat Jan 22, 2011 8:27 pm
by szszaby
Szépen haladtok, de az a mérőszalag egy kicsit kopottas. :lol:

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Posted: Sat Jan 22, 2011 8:59 pm
by FEFE
szszaby wrote:Szépen haladtok, de az a mérőszalag egy kicsit kopottas. :lol:
A saccvas és a rugalmas mérce az alap hogy használatban van! :mrgreen:

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Posted: Sun Jan 23, 2011 11:18 am
by daytona
:metla: :metla:

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Posted: Sun Jan 23, 2011 11:24 am
by Tibi
Jó gyorsan haladtok ! :ru:

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Posted: Sun Jan 23, 2011 12:10 pm
by White Shark
Haladunk ugyan de kéne egy kis segítség ,nemsokára kész a hátsóhíd ,csavarozható sierra hátsó féknyereg tartó konzol rajzára és méretezésére lenne szükségem ,meggyorsítaná a folyamatot ha nem magamnak kéne kikisérletezni .

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Posted: Sun Jan 23, 2011 12:19 pm
by Tibi
White Shark wrote:Haladunk ugyan de kéne egy kis segítség ,nemsokára kész a hátsóhíd ,csavarozható sierra hátsó féknyereg tartó konzol rajzára és méretezésére lenne szükségem ,meggyorsítaná a folyamatot ha nem magamnak kéne kikisérletezni .
Említett már valamit Bogyó, van nekem hátsó nyereg meg tárcsa is. Híd is van kint azt hiszem, ha más nem kocsi alatt. A konzolt magát akarnád olyanra, hogy azt csavarozni lehessen a hídra ?

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Posted: Sun Jan 23, 2011 12:36 pm
by Tibi
Sima tárcsa , nem hűtött.

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Posted: Sun Jan 23, 2011 3:06 pm
by White Shark
Igen sima tárcsa csavarozott konzol kb úgy néz ki az alja mint egy patkó négy lyukkal ami a féltengely felfogató lemezzel azonos furatú valószínüleg fölül z alakban eltolt hogy a féknyereg síkban legyen a féltengelyre rátolt sierra féktárrcsával.

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Posted: Sun Jan 23, 2011 4:05 pm
by Bogyo28
White Shark wrote:Haladunk ugyan de kéne egy kis segítség ,nemsokára kész a hátsóhíd ,csavarozható sierra hátsó féknyereg tartó konzol rajzára és méretezésére lenne szükségem ,meggyorsítaná a folyamatot ha nem magamnak kéne kikisérletezni .
elég nehéz ahhoz rajzot adni, ha te más tárcsát használsz mint mi. ha elküldöm ami nekünk készül, az nem lesz jó neked, mert más a tárcsa mérete. na meg ott a sacvas, használd! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Ford Capri MKIII Versenygép

Posted: Sun Jan 23, 2011 4:47 pm
by Bogyo28
White Shark wrote:Igen sima tárcsa csavarozott konzol kb úgy néz ki az alja mint egy patkó négy lyukkal ami a féltengely felfogató lemezzel azonos furatú valószínüleg fölül z alakban eltolt hogy a féknyereg síkban legyen a féltengelyre rátolt sierra féktárrcsával.
a patko legegyszerübb elkészítési módja: vagy egy leszedett dobféklemezből kivágni, vagy egy kiszedett hídon köberajzolni a lemez helyét, flexel körbevágni, majd a leszerelt dobféklemez használatával kifurni a 4 lukat, és még mérni sem kell. a tárcsa helyét muszáj leszel te magad kitalálni, mert olyan tárcsád van amit még senki se használt eddig.

képeket akár itt is találsz:

http://www.zyworld.com/caprisport/1_brakes.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
rear_bkts_2.jpg
rear_bkts_2.jpg (33.88 KiB) Viewed 6087 times
ez egy másik fajta megoldás, itt a lemez helyén is van egy távtartó, és mögötte van egy lemez hozzácsavarozva, ha minden megfelelő vastagságu akkor nem kell sem hegeszteni, sem lemezt hajlítani (a vastagságot a tárcsa mélysége határozza meg):
reardiscconvop1webpic.jpg
reardiscconvop1webpic.jpg (51.93 KiB) Viewed 6087 times
ez is egy ilyen megoldás képe:

http://www.clubmans.com/westfield/stage10/bracket.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.clubmans.com/westfield/rearbrakes.html" onclick="window.open(this.href);return false;

pár hely még ahol vannak képek a témában:

http://www.turbosport.co.uk/showthread. ... rsion-kits" onclick="window.open(this.href);return false;

http://cgi.ebay.co.uk/ford-escort-mk1-2 ... 0644964192" onclick="window.open(this.href);return false;

http://classicford.mine.nu/forum/topic. ... ichpage=10" onclick="window.open(this.href);return false;