Page 6 of 13
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Posted: Tue Jan 11, 2011 11:04 am
by Süni
Natalie Driver Gabe wrote:
Akkor elárulok én is egy pár titkot
nem mndenki ismeri a Waresz fékét úgy mint te.
Én sem például.
S azokon a szép képeken ez (nekem) nem látszik.
s mikor egy laikus ránéz akkor azt látja hogy sokkal nagyobb mint az első ,s nem gondolná hogy külön van benne a kézi és az üzemi fék.
De azért jó ez a nyitott autós topic hogy ilyenekre fény derüljön.
És sajnos az amatőr Rally gépkocsiszabályzattal sem vagyok tisztában.
Mint ahogy ezzel sokan mások sem.
S nekem anno a sutyiban azt tanította a bakó tancsi bácsim hogy a hűtött tárcsa azért obb mert nem melegszik át olyan gyorsan mint a normál ezáltal a fék is később fogy el.
Ezért voltam olyan bátor hogy mertem ilyet mondani.
Akkor ne kijelents, hanem kérdezz! ;)
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Posted: Tue Jan 11, 2011 11:13 am
by Natalie Driver Gabe
White Shark wrote:A v motor kicsit nehezebb ,és kb ugyanoda esik más miatt érezhetted könnyebbnek az elejét. vagy ültetted vagy a futó művön, vagy felni et-n változtathattál .Az hogy most nem rúgja úgy a seggét,is sokmindentől lehet,ha nem változtattál a végáttételen ,akár a soros és v motor fordulatszám különbsége is lehet.
Közben kicsit végizongoráztam az átépítést s felrémlett hogy a pintom motortartóbakja alatt volt egy kb8cm vastag távtartó kütyü.
ami feljebb helyezte a mocit.
Én meg nem tudtam hogy az nem kell oda s mikor a sor 4 visszakerült az építés során akkor a távtartó is bekerült újra.
mondjuk furcsa is volt hogy a váltó olyan túl közel volt az amúgy is megemelt MT75-höz előkészített tetejű váltóalagúthoz.
Talán ezért is volt az érzés.
V6 installáció folyamán váltó is lett cserélve de nem hinném hogy külömbség van a T9 es V6 os És sor 4 es váltók áttételei közt.
Vagy igen ?,
Az áttételezésem most van V/ hoz alakítva.
T9 5 gang 3,22 difi.
S így nagyonjó
5. csakis országút
4. még városban is ritkán kell
Oyan 2000-2200 as FORDulatszámon 95-110 km/h 5.ben
Sajna Gps el még nem mértem be azt tudom
ha 40 en van a mutató akkor meg 52-öt

Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Posted: Tue Jan 11, 2011 11:14 am
by Natalie Driver Gabe
Süni wrote:Natalie Driver Gabe wrote:
Akkor elárulok én is egy pár titkot
nem mndenki ismeri a Waresz fékét úgy mint te.
Én sem például.
S azokon a szép képeken ez (nekem) nem látszik.
s mikor egy laikus ránéz akkor azt látja hogy sokkal nagyobb mint az első ,s nem gondolná hogy külön van benne a kézi és az üzemi fék.
De azért jó ez a nyitott autós topic hogy ilyenekre fény derüljön.
És sajnos az amatőr Rally gépkocsiszabályzattal sem vagyok tisztában.
Mint ahogy ezzel sokan mások sem.
S nekem anno a sutyiban azt tanította a bakó tancsi bácsim hogy a hűtött tárcsa azért obb mert nem melegszik át olyan gyorsan mint a normál ezáltal a fék is később fogy el.
Ezért voltam olyan bátor hogy mertem ilyet mondani.
Akkor ne kijelents, hanem kérdezz! ;)
nem kijelentettem hanem csak szimplán hozzászoltam.

Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Posted: Tue Jan 11, 2011 4:03 pm
by szszaby
Natalie Driver Gabe wrote:
s mikor egy laikus ránéz akkor azt látja hogy sokkal nagyobb mint az első ,s nem gondolná hogy külön van benne a kézi és az üzemi fék.
A waresznál csak a két kör van külön ráhozva az első nyeregre, nem az üzemi fékre és kézire van szétosztva. Az már más, hogy eme tulajdonságát másra használják fel.
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Posted: Sat Jan 22, 2011 3:51 pm
by FEFE
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Posted: Sat Jan 22, 2011 8:27 pm
by szszaby
Szépen haladtok, de az a mérőszalag egy kicsit kopottas.

Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Posted: Sat Jan 22, 2011 8:59 pm
by FEFE
szszaby wrote:Szépen haladtok, de az a mérőszalag egy kicsit kopottas.

A saccvas és a rugalmas mérce az alap hogy használatban van!

Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Posted: Sun Jan 23, 2011 11:18 am
by daytona
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Posted: Sun Jan 23, 2011 11:24 am
by Tibi
Jó gyorsan haladtok !

Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Posted: Sun Jan 23, 2011 12:10 pm
by White Shark
Haladunk ugyan de kéne egy kis segítség ,nemsokára kész a hátsóhíd ,csavarozható sierra hátsó féknyereg tartó konzol rajzára és méretezésére lenne szükségem ,meggyorsítaná a folyamatot ha nem magamnak kéne kikisérletezni .
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Posted: Sun Jan 23, 2011 12:19 pm
by Tibi
White Shark wrote:Haladunk ugyan de kéne egy kis segítség ,nemsokára kész a hátsóhíd ,csavarozható sierra hátsó féknyereg tartó konzol rajzára és méretezésére lenne szükségem ,meggyorsítaná a folyamatot ha nem magamnak kéne kikisérletezni .
Említett már valamit Bogyó, van nekem hátsó nyereg meg tárcsa is. Híd is van kint azt hiszem, ha más nem kocsi alatt. A konzolt magát akarnád olyanra, hogy azt csavarozni lehessen a hídra ?
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Posted: Sun Jan 23, 2011 12:36 pm
by Tibi
Sima tárcsa , nem hűtött.
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Posted: Sun Jan 23, 2011 3:06 pm
by White Shark
Igen sima tárcsa csavarozott konzol kb úgy néz ki az alja mint egy patkó négy lyukkal ami a féltengely felfogató lemezzel azonos furatú valószínüleg fölül z alakban eltolt hogy a féknyereg síkban legyen a féltengelyre rátolt sierra féktárrcsával.
Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Posted: Sun Jan 23, 2011 4:05 pm
by Bogyo28
White Shark wrote:Haladunk ugyan de kéne egy kis segítség ,nemsokára kész a hátsóhíd ,csavarozható sierra hátsó féknyereg tartó konzol rajzára és méretezésére lenne szükségem ,meggyorsítaná a folyamatot ha nem magamnak kéne kikisérletezni .
elég nehéz ahhoz rajzot adni, ha te más tárcsát használsz mint mi. ha elküldöm ami nekünk készül, az nem lesz jó neked, mert más a tárcsa mérete. na meg ott a sacvas, használd!

Re: Ford Capri MKIII Versenygép
Posted: Sun Jan 23, 2011 4:47 pm
by Bogyo28
White Shark wrote:Igen sima tárcsa csavarozott konzol kb úgy néz ki az alja mint egy patkó négy lyukkal ami a féltengely felfogató lemezzel azonos furatú valószínüleg fölül z alakban eltolt hogy a féknyereg síkban legyen a féltengelyre rátolt sierra féktárrcsával.
a patko legegyszerübb elkészítési módja: vagy egy leszedett dobféklemezből kivágni, vagy egy kiszedett hídon köberajzolni a lemez helyét, flexel körbevágni, majd a leszerelt dobféklemez használatával kifurni a 4 lukat, és még mérni sem kell. a tárcsa helyét muszáj leszel te magad kitalálni, mert olyan tárcsád van amit még senki se használt eddig.
képeket akár itt is találsz:
http://www.zyworld.com/caprisport/1_brakes.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

- rear_bkts_2.jpg (33.88 KiB) Viewed 6087 times
ez egy másik fajta megoldás, itt a lemez helyén is van egy távtartó, és mögötte van egy lemez hozzácsavarozva, ha minden megfelelő vastagságu akkor nem kell sem hegeszteni, sem lemezt hajlítani (a vastagságot a tárcsa mélysége határozza meg):

- reardiscconvop1webpic.jpg (51.93 KiB) Viewed 6087 times
ez is egy ilyen megoldás képe:
http://www.clubmans.com/westfield/stage10/bracket.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubmans.com/westfield/rearbrakes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pár hely még ahol vannak képek a témában:
http://www.turbosport.co.uk/showthread. ... rsion-kits" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cgi.ebay.co.uk/ford-escort-mk1-2 ... 0644964192" onclick="window.open(this.href);return false;
http://classicford.mine.nu/forum/topic. ... ichpage=10" onclick="window.open(this.href);return false;