Page 6 of 6
Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Posted: Tue Jan 27, 2009 3:47 pm
by FEFE
Én is szoktam Capriba tankolni E85 öt!
Anyi hogy megfelelő arányban kell keverni bele benzint is mert hidegen fullad ha nincs benne elég!
Amúgy erőre teljesen ugyan olyan jobban nem megy tőle meg rosszabbul sem!
Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Posted: Tue Jan 27, 2009 4:56 pm
by levelboss
És mi az a "megfelelő arány"?
Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Posted: Tue Jan 27, 2009 6:16 pm
by FEFE
levelboss wrote:És mi az a "megfelelő arány"?
Hát 50-50 % ba még nem az igazi!
Inkáb több benzint raktunk bele és akkor már tűrhető volt, de állítólag ha tisztán használni akarod akkor gyújtást meg ilyesmit utána lehet állítani és akkor elvileg megy de én inkább nem kísérletezek vele!
Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Posted: Tue Jan 27, 2009 6:33 pm
by daniv6
Ja; az arányokat figyelembe véve kell állítani az előgyújtást. Így lehet nagyobb arányban is az etanol. Csak akkor mindig ugyanazt az arányt kell nyomni.
És ez milyen? Egy cucc, amivel etanol/víz 50-50%-os keverékét inj a motorba, több lóerőt képezve. Karbis kocsin több levegőt kell adni a mutatványhoz...stb.
Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Posted: Tue Jan 27, 2009 7:13 pm
by DavidMolnar
E85:
nyáron csak azzal jártam.
Úszószint emelés kell neki, mert több üzemanyag kell a levegőhöz(CO csavar is elég lehet az állíáshozm, nekem nem volt elég).
12-14litert kajált 10-11 helyett.
Nyomatékban hozott, iszonyat előgyújtással bír menni (105-ös oktánszám).
mellékesen a víztartalom miatt gyönyörűen kipucolja a kokszot az égéstérből, gyertyák példaértékűek voltak.
Hidegindítása roszabb, könnyebben kicsapódik.
Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Posted: Wed Jan 28, 2009 12:58 am
by Nitrobuster
DavidMolnar wrote:E85:
nyáron csak azzal jártam.
Úszószint emelés kell neki, mert több üzemanyag kell a levegőhöz(CO csavar is elég lehet az állíáshozm, nekem nem volt elég).
12-14litert kajált 10-11 helyett.
Nyomatékban hozott, iszonyat előgyújtással bír menni (105-ös oktánszám).
mellékesen a víztartalom miatt gyönyörűen kipucolja a kokszot az égéstérből, gyertyák példaértékűek voltak.
Hidegindítása roszabb, könnyebben kicsapódik.
Most akkor nyikkant harmadikban vagy sem
Ha meg ennyire teszteled a pintácsot gyalulj le egy hengerfejet 11, vagy 11,5-ös sürítésre picit sűrgetném a veztengelyt és talán úgy egy próba.
Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Posted: Wed Jan 28, 2009 7:46 pm
by DavidMolnar
Nitrobuster wrote:
Most akkor nyikkant harmadikban vagy sem
Ha meg ennyire teszteled a pintácsot gyalulj le egy hengerfejet 11, vagy 11,5-ös sürítésre picit sűrgetném a veztengelyt és talán úgy egy próba.
Efivel igen :)
de kb két hét után megint Motrorcraft 1.6 egytorkú... :(
A kompr. már 10.8, zsír új veztengő, fokolótárcsával sietésben.. 8)
Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Posted: Wed Feb 04, 2009 8:42 pm
by Iván
DavidMolnar wrote:Nitrobuster wrote:
Most akkor nyikkant harmadikban vagy sem
Ha meg ennyire teszteled a pintácsot gyalulj le egy hengerfejet 11, vagy 11,5-ös sürítésre picit sűrgetném a veztengelyt és talán úgy egy próba.
Efivel igen :)
de kb két hét után megint Motrorcraft 1.6 egytorkú... :(
A kompr. már 10.8, zsír új veztengő, fokolótárcsával sietésben.. 8)
nekem 11,5 alatt nem volt egyikben sem

Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Posted: Fri Mar 20, 2009 6:16 pm
by Nitrobuster
Iván wrote:DavidMolnar wrote:Nitrobuster wrote:
Most akkor nyikkant harmadikban vagy sem
Ha meg ennyire teszteled a pintácsot gyalulj le egy hengerfejet 11, vagy 11,5-ös sürítésre picit sűrgetném a veztengelyt és talán úgy egy próba.
Efivel igen :)
de kb két hét után megint Motrorcraft 1.6 egytorkú... :(
A kompr. már 10.8, zsír új veztengő, fokolótárcsával sietésben.. 8)
nekem 11,5 alatt nem volt egyikben sem

De gondolom te a kompresszíót írod, mert én a sűrítésről beszélek, nekem a gyári moci az 13 volt. :D
Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Posted: Fri Oct 30, 2009 4:28 pm
by Dartonit
Nem tudja véletlen valaki, hogy a 95-ös benya mekkora sűrítést bír ki?
Mert a mocim gyárilag 9.35:1 1 mm-es hengerfej tömítéssel. Viszont ilyet nem kapni, csak bádog (0.5mm) és kompozit (1.2mm) tömítést. Én anno kompozitot vettem, mert a bádogot mindenhol fikázták, viszont ha ezzel rakom össze, a sűrítés 9.09:1-re esik.
Nem tudom mekkora teljesítmény csökkenést eredményez, de a nagyobb karbi, nagyobb szelepösszenyitás és kipuff miatt lehet, hogy nem ártana egy kicsit magasabb kompresszió.
Ha levetetek a hengerfejből 0.7-et (mintha bádog tömítés lenne), akkor 9.79:1 lesz az arány. A megfelelő előgyújtással ez 95-össel ez még csörgésmentes lehet?
Ez nekem azért probléma, mert 20 km-es körzetben nálunk nem kapni 98-ast.
Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Posted: Fri Oct 30, 2009 6:51 pm
by DavidMolnar
Dartonit wrote:Nem tudja véletlen valaki, hogy a 95-ös benya mekkora sűrítést bír ki?
...
Nem, de nekem 10,8:1 a Pintom sűrítési iszonya, és 95-össel gyakorlatilag csak emelkedőn fel, teli gázzal csörgött be, bár az 1 torkú karbi sem a világ csúcsa, ami rajta volt, valamint a gyújtásom is elég gané.
Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Posted: Sat Oct 31, 2009 9:13 am
by Nitrobuster
Szeritem nem lehet baj a lemeztömítéssel. Azt maximum rosszul lehet legyártani. Én régebben használatam. Felrakás előtt lefestem (jó vastagon) úgy még jobban tömít.
Egy jó gyujtással egy jól lekerekített hengerfejjel biztos sokat bír a 95-os, de ez eléggé a konstrukción múlik.
Re: Benzin (95, 98, 99, 100 oktánszám)
Posted: Sat Oct 31, 2009 2:02 pm
by Dartonit
Nitrobuster wrote:Szeritem nem lehet baj a lemeztömítéssel. Azt maximum rosszul lehet legyártani. Én régebben használatam. Felrakás előtt lefestem (jó vastagon) úgy még jobban tömít.
Egy jó gyujtással egy jól lekerekített hengerfejjel biztos sokat bír a 95-os, de ez eléggé a konstrukción múlik.
Ha nem muszály, nem veszek új tömítéseket. Olcsóbban le tudom síkoltatni. Akkor megpróbáljuk, próba-cseresznye.