Page 6 of 6
Posted: Thu Jan 18, 2007 1:37 pm
by Mad Max
Szerintem igen is van értelme a légszűrő cserének. Én csak a saját tapasztalatomból indulok ki: a Fiestámba vettem egy Green betétszűrőt és próbálgattam ki-be cserélgettem a gyárit és az újat: magassab fordulaton jobban pörgött. Ezért próbálok én is most egy nagyon mutatós dirktszűrós projektet a Capriba.
Posted: Thu Jan 18, 2007 1:59 pm
by CAPRI-3
Mad Max wrote:Szerintem igen is van értelme a légszűrő cserének. Én csak a saját tapasztalatomból indulok ki: a Fiestámba vettem egy Green betétszűrőt és próbálgattam ki-be cserélgettem a gyárit és az újat: magassab fordulaton jobban pörgött. Ezért próbálok én is most egy nagyon mutatós dirktszűrós projektet a Capriba.
hiszel amit akarsz, mérni nem tudod, márpedig mások megtették:
http://www.ford-klub.hu/cikkek/technika ... szurok.php
Posted: Thu Jan 18, 2007 3:07 pm
by gigford
Ennyit emelnek ki: ami kulcsmondat
"a mérőpad ventillátorai közel sem képesek annyi levegőt befújni, mint amit a menetszél, ezért a mért eredmények a gyakorlati használat során eltérhetnek... "
Elterhetnek?

Elternek! Nem csak a szallitott levego mennyisege, hanem a HOMERSEKLETE!
A gyari legszuros teszt es direkszuro kozott 10 fok kulonbseg van, nevetseges! Nem adnam a nevem a Jansport helyeben ilyenhez...
A komoly versenyprogiknal paratartalomhoz, levego homersekletethez allitjak a vezerlest, par fokos elteresnel is mar mas beallitast alkalmaznak, nemhogy 10foknal! Mikror van 46.3 fokos menetszel egy halado autonal? Talan a dakar rallyn 60fokos levegonel...
K&N a legnagyobb nev, valoszinu, hogy tobb szazezer embert es versenycsapatot marketingel meghulyit...ugyanmar...
Az egyertemuen hulyeseg, kijelentik egyes gyartok hogy ezzel ennyi meg annyi %al erosebb lesz meg jobb, de ez a meres sem sokkal kulonb...
Posted: Thu Jan 18, 2007 3:17 pm
by CAPRI-3
gigford wrote:
Elterhetnek?

Elternek! Nem csak a szallitott levego mennyisege, hanem a HOMERSEKLETE!
A gyari legszuros teszt es direkszuro kozott 10 fok kulonbseg van, nevetseges! Nem adnam a nevem a Jansport helyeben ilyenhez...
akkor nem érted... :)
adott hőmérséklet volt minden mérésnél és a beszívott levegőt mérték.
a direktszőrűnél azért nagyobb a hő, mert nem be vagy rávezetett levegőt szív, hanem nagyrészt a motortérből táplálkozik... ezért szoktak rávezetni levegőt előlről vagy "ledobozolják".
ez nem tegnapi teszt, én ezután kifurkált légszűrőházzal használtam az RS-t és aztán a V6 sierrát is és én meg azt tapasztaltam, hogy az sokkal jobb, mint a direktszűrő.
és a beszívott levegő is tisztább marad. nem mindegy, erre nagyon sokan panaszkodnak direktszűrőnél.
Posted: Thu Jan 18, 2007 5:09 pm
by gigford
CAPRI-3 wrote:gigford wrote:
Elterhetnek?

Elternek! Nem csak a szallitott levego mennyisege, hanem a HOMERSEKLETE!
A gyari legszuros teszt es direkszuro kozott 10 fok kulonbseg van, nevetseges! Nem adnam a nevem a Jansport helyeben ilyenhez...
akkor nem érted... :)
adott hőmérséklet volt minden mérésnél és a beszívott levegőt mérték.
a direktszőrűnél azért nagyobb a hő, mert nem be vagy rávezetett levegőt szív, hanem nagyrészt a motortérből táplálkozik... ezért szoktak rávezetni levegőt előlről vagy "ledobozolják".
ez nem tegnapi teszt, én ezután kifurkált légszűrőházzal használtam az RS-t és aztán a V6 sierrát is és én meg azt tapasztaltam, hogy az sokkal jobb, mint a direktszűrő.
és a beszívott levegő is tisztább marad. nem mindegy, erre nagyon sokan panaszkodnak direktszűrőnél.
Na ez a baj hogy adott homerseklet volt es nem azonos!
Santit nalam ez a meres meg ott is, hogy miert utoljara mertek a direktszurot es nem elsonek? Kemeny 5 percet hagytak a meresek kozott, ha ezt barki elhiszi, hogy annyi ido alatt visszahul a motorter a kiindulasi homersekletre, hat... A motorterben levo alkatreszek homerseklete egyenesen aranyosan no, minel tobb ideig jar a motor. Itt nem a direktszuro nagyobb felulete miatt szivott melegebb levegot, hanem azert mert 3 pados meres tortent az auton elotte ami igencsak felmelegithette a kipuffot es ezaltal az egesz motorteret.
Azt meg eszre sem vettek , hogy a motor +10fokos homerseklet kulonbseg ellenere is kepes volt produkalni ugyanazt a teljesitmenyt. Hogy sikerult ez? A direktszuro tobb levegot juttatott a motorba, mert ha ugyanannyit engedett volna at mint egy gyari szuro, akkor a +10fokos levego kisebb surusege miatt nem lett volna kepes leadni a motor ugyanazt a teljesitmenyt.
Akkor lenne hiteles a meres, ha meg tudtak volna oldani az azonos homersekletet ami a legszurohoz er. Ahol nincs megoldva gyarilag a levego hozzavezetes vagy "tuning" soran erre nem figyelnek oda ott nem a direktszuro a hibas, hanem az aki nem figyel erre.
Ha a homersekletet nem veszik figyelmbe akkor nem er a meres egy fabatkat sem, +10 fok hatranybol indul a direktszuro.
Teljesen igazad van hogy sokkal macerasabb a direktszuro, de az eredmeny amit el lehet erni vele, jobb mint a hagyomanyos szurovel.
Re: Motorcsere
Posted: Thu Jul 17, 2008 4:46 pm
by nyujoe
...üdv...
MkI v4-ről v6-ra alakítás 5-ös váltóval - esemény miként is kivitelezhető?
...bentvan, de nem az igazi...kicsit "lóg"? a váltó, mindenesetre nagyon lentvan, oka? vajon mi nincs jó helyen?
...még nemvolt időm rendesen alámászni...csakhogy mégis mire készüljek...
előre is köszi
Re: Motorcsere
Posted: Thu Jul 17, 2008 4:56 pm
by Tibi
Akkor úgy látom ezek szerint nem a tiédbe kell...
Re: Motorcsere
Posted: Thu Jul 17, 2008 5:02 pm
by nyujoe
Tibi wrote:Akkor úgy látom ezek szerint nem a tiédbe kell...
...ööö...de...az egyikbe

Re: Motorcsere
Posted: Thu Jul 17, 2008 5:05 pm
by Tibi
nyujoe wrote:Tibi wrote:Akkor úgy látom ezek szerint nem a tiédbe kell...
...ööö...de...az egyikbe


mesélj, ez nekem új, hogy tele vagy mindenféle caprikkal
Re: Motorcsere
Posted: Thu Jul 17, 2008 6:51 pm
by szszaby
Most a váltó van lent?
Re: Motorcsere
Posted: Thu Jul 17, 2008 7:46 pm
by FEFE
Grat a géphez akkor te voltál a másik érdeklődő Kaposvárról!
Re: Motorcsere
Posted: Thu Jul 17, 2008 8:21 pm
by nyujoe
...Köszi :) én voltam...
...most este alámásztam végül és megnéztem hogy is van felhekkelve...nyitok topikot és leírom hogy mi a helyzet vele...