túrbós motorok

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

:( Sajna gondoltam.

Azért örülnék neki, ha valakinek sikerülne.
Capripower, ha belevágsz mindenképp értesíts! Szívesen támogatom az ilyen őrülteket, már csak azért is, mert egy szemmel sem vagyok különb! :twisted:
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

:) :twisted:
Feltétlenül!
Mindenesetre hamar feladtad. Már kezdtem azt hinni, hogy lesz valaki, aki hamarabb megcsinálja mint én. (persze még lehet valaki) De gondolom te is inkább csak eljátszottál a gondolattal, mint én is sokszor, aminek a vége általában az mint nálad is, hogy vannak fontosabb dolgok is az autón, amire azt a nehezen összekuporgatott, számunkra sajnos nem kis összege(ke)t lehetne költeni. Nálam már 5 éve tervbe van véve, de nem'tom mikor lesz belőle valami. Egyenlőre örülnék ha már gurulna az autóm. Már rég kész lehetne ha nem lennék ilyen őrülten alapos, és nem akarnék tökéletesre csiszolni minden alkatrészt. De elkapott a gépszíj tavaly évvégén, és ahelyett, hogy összeraktam volna, egyre inkább szétbontottam, -bontom az autót. Nem'tom mikor leszek kész, mindíg találok valamit ami nem tetszik. Persze ez egy 25 éves autónál nem meglepő, és hogy sokkal több időt is kell vele foglalkozni. De annak ellenére, hogy sokszor már kezdem feladni, kezdek belefáradni, mindíg megszólal bent egy kis hang, hogy csináld meg rendesen ha már egyszer szét van szedve! És ez lehet, hogy hülyén fog hangzani, (habár szerinten jó helyen járok a hülyeségeimmel :) ) nem csak menni akarok vele, hanem majd gyönyörködni is benne, és ezt elég nehéz úgy tenni, hogy tudom hogy vannak rozsdásodó alkatrészek, amik ha nem is igazán látszanak, de tudom hogy ott vannak! Sok "kívülálló" ezt nem érti meg, nekik csak "egy rozsdás vasdarab", meg "minek, úgyis sáros lesz" stb., hányszor hallottam már ezt. Mindezek ellenére úgyérzem hogy megéri, mert egy ilyen autó megérdemli a törődést, amit egyébként minden autó meg is hálál(na)! Meg azért is mert nagyon szeretem, és ugyanazt az érzést, élményt szeretném még (már nagyon) átélni, mint régebben. Nagyon ráférne már egy lakatolás, +fényezés is, de sajna nem'tom mikor lesz rá pénzem. Mert azt is rendesen szeretném megcsinálni, csináltatni. Nem bírok ki még egy nyarat Capri nélkül! És ahhoz, hogy mondjuk jövő tavasszal le tudjam fényeztetni, sajnos be kéne áldozni ezt az évet is. De gondolom nem vagyok egyedül a nyavalyáimmal... Na sziasztok!
Üdv, Peti!
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Egyébként valaki írta régebben, hogy épül egy kompresszoros asszem Scorpio moci. Erről van valami hír? -mer' láttam én már olyat. :) (legalábbis képen)

Image
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Uhh.. :w: Ez állat!
Amúgy honnan veszed hogy feladtam? :wink:
Csak nyugtáztam, és sajnálatom fejeztem ki, hogy nem lesz egyszerű. Na és? :twisted:
Nem ez az első eset.

Csak hát köbcenti mániás vagyok, és igyekszem a lehető legnagyobb mocit a motorháztető alá gyömöszölni. Az az igazság, hogy min 4 literben gondolkodok, ami miatt sokan hülyének is hisznek, de sebaj. Csakhát nem egyszerű egy ilyen mocit találni. A legutóbb 300 ezret mondtak egyre! Mondjuk az legalább fullos volt. De egyszer be kell jönnie a nagy számok törvénye alapján!
Azután pedig mindenképp megpróbálok egy használható teljesítménygörbét kisajtolni belőle, ez pedig úgyis kompresszor lesz.
Nekem nem jön be a turbófeeling, valahogy zavar, hogy nem alapjárattól tölt. Igaz, csak egyszer vezethettem kompresszoros autót, de viszonylag sok turbósat, és számomra egyértelmű melyik a jobb.
Lehet, hogy nincs benne ráció, mert a turbó hatásfoka jóval magasabb is lehet, mint a kompresszoré, csakhát más érzés, és ez is biztos ízlés dolga. Pontosan úgy mint a rövid, és hosszú löketű motorok közti különbség.
Szóval min 4 liter, kompresszor, és áááááá.... :fcp09:
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

jól gondolkodsz, csak a 4 literben látom a hibát.
az az explorer V6-osa, arra nehéz tuningot találni.
sokkal jobb választás a Tbird 3.8 V6, ami gyárilag is volt SC (supercharged) 220Ló és kb 400!!!! Nm.
ezt elvétve még találsz is bontva.
másik elveteműlt 5let a V8-as mocik, mustang GT 5 literese, azokra a tuning és a kompresszor kitek végtelen mennyiségben megtalálhatóak.
a ford-klubos Fhekynek is a közeljövőben épül be a mustangjába a kompresszor.

tehát semmi hülyeség, jó az irány, csak ne a 4 literes mocit keresd.
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

CAPRI-3 wrote: sokkal jobb választás a Tbird 3.8 V6, ami gyárilag is volt SC (supercharged) 220Ló és kb 400!!!! Nm.
ezt elvétve még találsz is bontva.
tehát semmi hülyeség, jó az irány, csak ne a 4 literes mocit keresd.
Danke! :wink:
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Post by driver »

És ha találtál egyet akkor azt vedd meg ne pedig egyebet :D pl . bojler 8)
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Ez lesz az:

Image
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

driver wrote:És ha találtál egyet akkor azt vedd meg ne pedig egyebet :D pl . bojler 8)
Pedig sajna arra is szükség lesz. :smt102
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Post by Árpi »

A használt auton van most 2db T-bird az egyik 2.3 turbo a másik 3.8 az sima nem kompresszoros.
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Árpi wrote:A használt auton van most 2db T-bird az egyik 2.3 turbo a másik 3.8 az sima nem kompresszoros.
A 3.8-as kompresszoros, már több helyen is hirdette a srác, többek közt a racing.hu-n is. A képet is onnan linkeltem be.
Amúgy komplett autót amúgy sem vennék, a mocit meg úgysem adná el.
Azért kösz.
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Csak úgy érdekességképpen: Image

Az érdekesség abban rejlik, hogy az ürge szétszedett egy komplett turbót, meghagyta a levegőszívó részét, és a kipufogó oldali lapátkerék helyére meg egy gyorsító bolygóművet szerelt. Tulajdonképpen egy turbó-kompresszor hibrid. Meg kellene valósítani ezt egy Caprinál is!

Már csak azért is, mert nem kell az egész kipuffrendszert átalakítani, alapjáratról lenne töltés, és volt Tsz telepeken fillérekért le lehetne bontani a turbót a munkagépekről. Nos? :wink:
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Mit nekünk drága turbósítás, és mechanikus feltöltés? Csak be kell szerezni egy elektromos levélfúvót!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

http://videos.streetfire.net/hottestvid ... CA9564.htm
User avatar
FehérCapri Sanca
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Tue Dec 07, 2004 8:48 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Post by FehérCapri Sanca »

Dartonit wrote:Mit nekünk drága turbósítás, és mechanikus feltöltés? Csak be kell szerezni egy elektromos levélfúvót!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

http://videos.streetfire.net/hottestvid ... CA9564.htm

Höhöhö... :DDDDDDDDDD A következő lépés a vastüdő lesz! LOL :axe
BOSS MK III
User avatar
FehérCapri Sanca
márokosanistudnézni
Posts: 81
Joined: Tue Dec 07, 2004 8:48 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Post by FehérCapri Sanca »

Chiptuning helyett meg pészméker!!!! :DDDDDDDDDDDDDDDDDD
BOSS MK III
Post Reply