capriv6 caprija

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

Tavaly ugy gondoltam hogy elegem van a gyári computerből nincs rendes alapjárat stb...
Rendeltem (vagyis bogyó) gyorsan hát MegaS-t
Itt pihenhetett egy darabig amíg egyszer csak bogyó segédletével belekerült a vasba.
pöci röfi indult is.... :mrgreen: néztem mint a moziban....
Persze a progi még most sem tökéletes egyenlőre.
Már ha itt tartottam akkor belekezdtem a hengerenkénti fojtószelepházba szívósor építésébe.
Hát ez már kicsit sem volt egyszerű.
Alsó szívósori lapokat és a felső lapot megterveztem és kivágtam (reszeltem vágtam házilag) majd az átvezető csöveket üvegszálból megcsináltam.
Aztán persze egy csomó módosítást csináltam menet közben...(faragtam)
A torkok nyitásával is voltak problémák mert egyszerűen 20% volt a legkisebb pillangó nyitás menet közben a vákuum miatt.
Tehát egy áttételt kellett csinálni a torkokhoz.
Leszerelés közben kezdőztek a bajok.
EGy 4-es anyát beleejtetem a szívótorokba FUCK
természetesen nem jött ki semmivel...
HF leszerel Majális előtt 5 nappal...
Összerak gyors programozás próbálás megint programozás és a végére addig jutottam hogy szarabb lett mint a gyárival....igaz eltűntek az alapjárati és egyéb problémák de rosszabb időt mentem 1s-el mint tavaly...
Köszönöm bogyó és zotya
VAN MEG MIT PROGRAMOZNI de egy már a jövő
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: capriv6 caprija

Post by gigford »

Mi ez a "MegaS"? Megasquirt? Stand alone ecu ?
Teljesen 0-ról indultatok neki a progizásnak vagy besegített valaki aki már látott ilyet?
Szurkolok, hogy jó legyen (az is lesz idővel). Nekem egy autókat programozó srác mondta egyszer, hogy komolyabb feladat egy ilyen hengerenkénti szívó autót progizni még neki is mint egy turbósat.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:Mi ez a "MegaS"? Megasquirt? Stand alone ecu ?
Teljesen 0-ról indultatok neki a progizásnak vagy besegített valaki aki már látott ilyet?
Szurkolok, hogy jó legyen (az is lesz idővel). Nekem egy autókat programozó srác mondta egyszer, hogy komolyabb feladat egy ilyen hengerenkénti szívó autót progizni még neki is mint egy turbósat.
Megasquitr 2 ECU (v3, nem SMD), MSExtra tartalommal. maradt a gyári gyujtásmodul. Angloktól vettük, volt benne valami alap program, de az uj program amit adnak a felprogramozáshoz az már elég okos, tud alap táblákat adni, amivel el tud jutni az ember odáig hogy beinduljon simán a moci. A kábelezést megcsináltuk magunk, majd kb 3x leellenőrizük hogy a beállítások jók lehetnek e amit a progiban beállítottunk, és tényleg elsőre elindult. Az alapjárat vezérlésén kellett még játszani, mert a ford alapjárati szelepe egy igen hülye állatfajta, nincs tuti beállítás hozzá, ki kell probálgatni. alacsony ferkin zörög, nagy frekin meg nem szabályoz. eljutottunk odáig hogy megy minden meg van alapjárat, és akkor jött Z0tya, mert neki már régen Wems van a kocsijában, ami egy továbbfejlesztett megasquirt, régen mindkét ECU-t ugyanazzal a progival lehetett beállítani, tehát neki volt már tapasztalata a dologban. Egy napot rászántunk, és sok jótanácsot kaptunk, amit ha nekünk kell rájönnünk akkor az hetekbe is beletelik. a felprogramozás nem egy rövid feladat, mivel menet közben minden fordulaton és terhelésen meg kell nézni hogy elég e a nyál és jó e a gyujtás. de szerencsére menet közben minden állítható, tehát ha rááll az ember egy fordulatra, tudja közben tekergetni a gyujtást meg a benzint, és látod is a képernyőn az összes paramétert. nekem nagyon bejön a cucc. És a lényeg, hogy egy széles sávú lambdával ha észnél van az ember akkor nagyon elkúrni sem lehet.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

Most már kitapasztaltunk sok mindent a következő már pik pakk fogy menni...
zotya jó arc jött még egy párszor és önzetlenül segít mindenben THX neki...
Egy bajom van a dologgal (programozással) hogy egyedül nem nagyon lehet csinálni esetleg csak logolással...
Szerintem a nehezén már túl vagyunk :)
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by Pudva »

capriv6 wrote:...Egy bajom van a dologgal (programozással) hogy egyedül nem nagyon lehet csinálni esetleg csak logolással...
Szólsz és megyek tudod! Max. közben kicsit RC-zünk is ;-)
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: capriv6 caprija

Post by gigford »

Fasza ketyere lehet akkor. Nekem tetszett ez az átalakítás mindig is, hajrá!
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

Megtaláltam a lóerőket :ba:

Elbújtak a légszűrőben kb 50db megbujt bennük.Csak most meg az üzemanyag kevés és dolgozik rendesen a EGO correcio..... de majd beállítjuk csak egyenlőre a laptopom nem alkalmas az állítgatásra menet közben (kicsi a porci kevés a memoria)...
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: capriv6 caprija

Post by Blant »

:metla: Nagyok vagytok! Így tovább!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

Kicsit haladtam :mrgreen:
Elkészítettem az új légszűrőházat + a tütéket.
A rácsot légszűrő szövet fogja borítani.
Már csak egy új motorháztetőt kell csinálnom mert a régit már nem lehet lecsukni....(természetesen üvegszálból)
Attachments
DSCF0120.JPG
DSCF0120.JPG (51.12 KiB) Viewed 7591 times
DSCF0121.JPG
DSCF0121.JPG (61.2 KiB) Viewed 7591 times
DSCF0122.JPG
DSCF0122.JPG (51.46 KiB) Viewed 7591 times
DSCF0123.JPG
DSCF0123.JPG (48.97 KiB) Viewed 7591 times
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: capriv6 caprija

Post by gigford »

:smt023 Pados mérést tervezel, hogy mégis mennyit dobott rajta kb?
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

gigford wrote::smt023 Pados mérést tervezel, hogy mégis mennyit dobott rajta kb?
Mindenféleképp :burn:
Van még azért amit csinálni..
-légszűrő befejezése
-Motorháztető készítése (másik scoop-all)
-Beállítás benzinre
-Beállítás etanolra (ha a befecsi engedi)
Ezek után MÉRÉS benzinnel etanollal....
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: capriv6 caprija

Post by gigford »

capriv6 wrote:
gigford wrote::smt023 Pados mérést tervezel, hogy mégis mennyit dobott rajta kb?
Mindenféleképp :burn:
Van még azért amit csinálni..
-légszűrő befejezése
-Motorháztető készítése (másik scoop-all)
-Beállítás benzinre
-Beállítás etanolra (ha a befecsi engedi)
Ezek után MÉRÉS benzinnel etanollal....
Jaja, gondoltam majd akkor, ha minden fasza. Tiszta etanolt bírni fogja a rendszer? Nem csak az injektorra gondolok, hanem ac és a üa rendszer többi részére is.
Ahogy hallom elég agresszív cucc, nálunk V8-nál karbiban tömítéseket kéne cserélni meg spéci ac is kellene, nemcsak szállítás miatt, hanem, hogy bírja magát az alkoholt.
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

A corsám már lassan 3éve jár etanollal.Semmit nem változtattam rajta.(AC csere persze volt)
Szerintem birnia kell ha valami beszarik akkor azt kicserélem.
Az már igaz hogy ha az AC döglödik akkor az etanol az biztos kinyírja.
Egyedül a 200ccm injektor lehet hogy kevés lessz.Ettöl kicsit tartok....
Cserélni nem akarok az már biztos! Levenni a szívosort sem akarom egy ideig.....
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by Tibi »

Szoktál kijárni gyorsulásra ? Kíváncsi lennék mit megy a most a verda...
1980 Capri MK3
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: capriv6 caprija

Post by capriv6 »

majd ha minden klappol akkor mehetünk...
Tavaly 201m-en 9,4s volt az időm ezt akarom döntögetni :burnout:
Post Reply