Page 6 of 22

Re: capriv6 caprija

Posted: Mon Jun 13, 2011 9:09 pm
by capriv6
Tavaly ugy gondoltam hogy elegem van a gyári computerből nincs rendes alapjárat stb...
Rendeltem (vagyis bogyó) gyorsan hát MegaS-t
Itt pihenhetett egy darabig amíg egyszer csak bogyó segédletével belekerült a vasba.
pöci röfi indult is.... :mrgreen: néztem mint a moziban....
Persze a progi még most sem tökéletes egyenlőre.
Már ha itt tartottam akkor belekezdtem a hengerenkénti fojtószelepházba szívósor építésébe.
Hát ez már kicsit sem volt egyszerű.
Alsó szívósori lapokat és a felső lapot megterveztem és kivágtam (reszeltem vágtam házilag) majd az átvezető csöveket üvegszálból megcsináltam.
Aztán persze egy csomó módosítást csináltam menet közben...(faragtam)
A torkok nyitásával is voltak problémák mert egyszerűen 20% volt a legkisebb pillangó nyitás menet közben a vákuum miatt.
Tehát egy áttételt kellett csinálni a torkokhoz.
Leszerelés közben kezdőztek a bajok.
EGy 4-es anyát beleejtetem a szívótorokba FUCK
természetesen nem jött ki semmivel...
HF leszerel Majális előtt 5 nappal...
Összerak gyors programozás próbálás megint programozás és a végére addig jutottam hogy szarabb lett mint a gyárival....igaz eltűntek az alapjárati és egyéb problémák de rosszabb időt mentem 1s-el mint tavaly...
Köszönöm bogyó és zotya
VAN MEG MIT PROGRAMOZNI de egy már a jövő

Re: capriv6 caprija

Posted: Mon Jun 13, 2011 11:01 pm
by gigford
Mi ez a "MegaS"? Megasquirt? Stand alone ecu ?
Teljesen 0-ról indultatok neki a progizásnak vagy besegített valaki aki már látott ilyet?
Szurkolok, hogy jó legyen (az is lesz idővel). Nekem egy autókat programozó srác mondta egyszer, hogy komolyabb feladat egy ilyen hengerenkénti szívó autót progizni még neki is mint egy turbósat.

Re: capriv6 caprija

Posted: Tue Jun 14, 2011 10:47 am
by Bogyo28
gigford wrote:Mi ez a "MegaS"? Megasquirt? Stand alone ecu ?
Teljesen 0-ról indultatok neki a progizásnak vagy besegített valaki aki már látott ilyet?
Szurkolok, hogy jó legyen (az is lesz idővel). Nekem egy autókat programozó srác mondta egyszer, hogy komolyabb feladat egy ilyen hengerenkénti szívó autót progizni még neki is mint egy turbósat.
Megasquitr 2 ECU (v3, nem SMD), MSExtra tartalommal. maradt a gyári gyujtásmodul. Angloktól vettük, volt benne valami alap program, de az uj program amit adnak a felprogramozáshoz az már elég okos, tud alap táblákat adni, amivel el tud jutni az ember odáig hogy beinduljon simán a moci. A kábelezést megcsináltuk magunk, majd kb 3x leellenőrizük hogy a beállítások jók lehetnek e amit a progiban beállítottunk, és tényleg elsőre elindult. Az alapjárat vezérlésén kellett még játszani, mert a ford alapjárati szelepe egy igen hülye állatfajta, nincs tuti beállítás hozzá, ki kell probálgatni. alacsony ferkin zörög, nagy frekin meg nem szabályoz. eljutottunk odáig hogy megy minden meg van alapjárat, és akkor jött Z0tya, mert neki már régen Wems van a kocsijában, ami egy továbbfejlesztett megasquirt, régen mindkét ECU-t ugyanazzal a progival lehetett beállítani, tehát neki volt már tapasztalata a dologban. Egy napot rászántunk, és sok jótanácsot kaptunk, amit ha nekünk kell rájönnünk akkor az hetekbe is beletelik. a felprogramozás nem egy rövid feladat, mivel menet közben minden fordulaton és terhelésen meg kell nézni hogy elég e a nyál és jó e a gyujtás. de szerencsére menet közben minden állítható, tehát ha rááll az ember egy fordulatra, tudja közben tekergetni a gyujtást meg a benzint, és látod is a képernyőn az összes paramétert. nekem nagyon bejön a cucc. És a lényeg, hogy egy széles sávú lambdával ha észnél van az ember akkor nagyon elkúrni sem lehet.

Re: capriv6 caprija

Posted: Tue Jun 14, 2011 12:30 pm
by capriv6
Most már kitapasztaltunk sok mindent a következő már pik pakk fogy menni...
zotya jó arc jött még egy párszor és önzetlenül segít mindenben THX neki...
Egy bajom van a dologgal (programozással) hogy egyedül nem nagyon lehet csinálni esetleg csak logolással...
Szerintem a nehezén már túl vagyunk :)

Re: capriv6 caprija

Posted: Tue Jun 14, 2011 2:24 pm
by Pudva
capriv6 wrote:...Egy bajom van a dologgal (programozással) hogy egyedül nem nagyon lehet csinálni esetleg csak logolással...
Szólsz és megyek tudod! Max. közben kicsit RC-zünk is ;-)

Re: capriv6 caprija

Posted: Tue Jun 14, 2011 6:24 pm
by gigford
Fasza ketyere lehet akkor. Nekem tetszett ez az átalakítás mindig is, hajrá!

Re: capriv6 caprija

Posted: Thu Jun 30, 2011 12:11 pm
by capriv6
Megtaláltam a lóerőket :ba:

Elbújtak a légszűrőben kb 50db megbujt bennük.Csak most meg az üzemanyag kevés és dolgozik rendesen a EGO correcio..... de majd beállítjuk csak egyenlőre a laptopom nem alkalmas az állítgatásra menet közben (kicsi a porci kevés a memoria)...

Re: capriv6 caprija

Posted: Thu Jun 30, 2011 1:13 pm
by Blant
:metla: Nagyok vagytok! Így tovább!

Re: capriv6 caprija

Posted: Sat Jul 02, 2011 8:20 am
by capriv6
Kicsit haladtam :mrgreen:
Elkészítettem az új légszűrőházat + a tütéket.
A rácsot légszűrő szövet fogja borítani.
Már csak egy új motorháztetőt kell csinálnom mert a régit már nem lehet lecsukni....(természetesen üvegszálból)

Re: capriv6 caprija

Posted: Sat Jul 02, 2011 9:57 am
by gigford
:smt023 Pados mérést tervezel, hogy mégis mennyit dobott rajta kb?

Re: capriv6 caprija

Posted: Sat Jul 02, 2011 12:59 pm
by capriv6
gigford wrote::smt023 Pados mérést tervezel, hogy mégis mennyit dobott rajta kb?
Mindenféleképp :burn:
Van még azért amit csinálni..
-légszűrő befejezése
-Motorháztető készítése (másik scoop-all)
-Beállítás benzinre
-Beállítás etanolra (ha a befecsi engedi)
Ezek után MÉRÉS benzinnel etanollal....

Re: capriv6 caprija

Posted: Sat Jul 02, 2011 9:35 pm
by gigford
capriv6 wrote:
gigford wrote::smt023 Pados mérést tervezel, hogy mégis mennyit dobott rajta kb?
Mindenféleképp :burn:
Van még azért amit csinálni..
-légszűrő befejezése
-Motorháztető készítése (másik scoop-all)
-Beállítás benzinre
-Beállítás etanolra (ha a befecsi engedi)
Ezek után MÉRÉS benzinnel etanollal....
Jaja, gondoltam majd akkor, ha minden fasza. Tiszta etanolt bírni fogja a rendszer? Nem csak az injektorra gondolok, hanem ac és a üa rendszer többi részére is.
Ahogy hallom elég agresszív cucc, nálunk V8-nál karbiban tömítéseket kéne cserélni meg spéci ac is kellene, nemcsak szállítás miatt, hanem, hogy bírja magát az alkoholt.

Re: capriv6 caprija

Posted: Sun Jul 03, 2011 3:45 am
by capriv6
A corsám már lassan 3éve jár etanollal.Semmit nem változtattam rajta.(AC csere persze volt)
Szerintem birnia kell ha valami beszarik akkor azt kicserélem.
Az már igaz hogy ha az AC döglödik akkor az etanol az biztos kinyírja.
Egyedül a 200ccm injektor lehet hogy kevés lessz.Ettöl kicsit tartok....
Cserélni nem akarok az már biztos! Levenni a szívosort sem akarom egy ideig.....

Re: capriv6 caprija

Posted: Tue Jul 05, 2011 8:29 pm
by Tibi
Szoktál kijárni gyorsulásra ? Kíváncsi lennék mit megy a most a verda...

Re: capriv6 caprija

Posted: Tue Jul 05, 2011 8:59 pm
by capriv6
majd ha minden klappol akkor mehetünk...
Tavaly 201m-en 9,4s volt az időm ezt akarom döntögetni :burnout: