Az ott szerepel, hogy a motor mekkora ellenállást tud legyőzni mennyi idő alatt, milyen gyorsan éri el az adott fordulatszámot stb. Ez pedig azt mutatja meg hogy adott fordulatszám, áttétel, kerékméret mellett mekkora utat tud megtenni adott idő alatt. Nincsen benne semmi hókusz-pókusz.levelboss wrote:És hol szerepel benne a motor teljesítménye vagy forgatónyomatéka?capriv6 wrote:Hogy enyivel meg anyival megy az autód....
Erre egyszerü választ ad a matematika!!
Fordulatszám/Váltó áttét / Difi * Kerék kerület (méterben) * 60/1000=....Km/h
ha valakinek magas akkor nézzen utánna:)
érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
proteus wrote:Az ott szerepel, hogy a motor mekkora ellenállást tud legyőzni mennyi idő alatt, milyen gyorsan éri el az adott fordulatszámot stb. Ez pedig azt mutatja meg hogy adott fordulatszám, áttétel, kerékméret mellett mekkora utat tud megtenni adott idő alatt. Nincsen benne semmi hókusz-pókusz.levelboss wrote:És hol szerepel benne a motor teljesítménye vagy forgatónyomatéka? :roll:capriv6 wrote:Hogy enyivel meg anyival megy az autód....
Erre egyszerü választ ad a matematika!!
Fordulatszám/Váltó áttét / Difi * Kerék kerület (méterben) * 60/1000=....Km/h
ha valakinek magas akkor nézzen utánna:)
Köszönöm
Valahogy igy van!
És kész!
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
remélem nem komolyan írtad, te ennél okosabb vagy... de ha valaki nem értené: ha megvan mennyit pörög a motor, tudod a váltó és a difi áttételét, akkor tudod mennyit pörög a kerék. ha tudod a kerék átmérőjét és hogy mennyit pörög, pontosan tudod hogy mennyivel mész. semmi köze az ellenállásoknak ehez.gigford wrote:Aze ne haragudja meg de itt a mateknal joval tobbrol van szo...capriv6 wrote:Hogy enyivel meg anyival megy az autód....
Erre egyszerü választ ad a matematika!!
Fordulatszám/Váltó áttét / Difi * Kerék kerület (méterben) * 60/1000=....Km/h
ha valakinek magas akkor nézzen utánna:)
Ellenallasok? Ero? Fizika...es az is csak becslest ad.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- CapriTurbo
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 310
- Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am
Mind két autó 4.-ben éri el a végsebességét, az 5. csak kímélő fokozat. Egy gyári 2.8i kb. 6000-et tud leforogni 4.-ben, ekkor megy kb. 210-et, a difi áttétele 3.09. Egy gyári 1.6 kb. 5700-et bír 4.-ben, és 3.75-ös a difi áttétele, ezekután: 210x3.09/3.75/6000x5700=164 km/h az 1.6-os vége kb.gigford wrote:Teljesen komolyan irtam, lehet nincs igazam, de tovabbra sem ertem, hogy egy 1.6os leforog 6500öt meg egy 2.8i is és megse mennek ugyanannyit végre.
Ezt magyarazza el nekem vki.
Ha valaki nem ért egyet szóljon.
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Én is ezért nem vágtam mert másképp közelítik meg a dolgot, mint ahogy mi gondolnánk, vagy gondoltuk volna. Nincs szó motor erőről. Ez az egyenlet nem arról szól, hogy milyen erős kocsinak mennyi a végsebessége, vagy hasonlók. Ez kizárólag arról szól h valamennyi fordulatszámon mennyivel megyünk egy adott autóval. Ez csak annyi h amelyikben éppen ülsz (legyen az 40 vagy 400 lóerős) ránézel a fordulatszámmérőre, aztán kiszámolod h menniyvel mész. Nyilván a gyengébbel, ugyanolyan fordulaton sokkal lassabban mész. Jó az egyenlet csak nincs sok információ tartalma abból a szempontból, h mennyi a végsebessége egy 2.8i-nek.gigford wrote:Teljesen komolyan irtam, lehet nincs igazam, de tovabbra sem ertem, hogy egy 1.6os leforog 6500öt meg egy 2.8i is és megse mennek ugyanannyit végre.
Ezt magyarazza el nekem vki.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Nekem is van egy kalkulatorom, excelben kiszamolja az aktualis fokozatokban elérhetö sebességet, végáttetel, kerekmeret és fordszám függvényében.
ezzel a progival nekem is kijön a 210vég egy 2.8i-t felltételezve 6000nél 205/60 gumival.
ha semmi mást nem csinalok csak kicserélem a mocit 1.6ra, akkor az nem fogja elérni 5700nél a 200et mert nincs hozza elég ereje, hogy forogjon annyit 4.ben. Azt meg semmilyen számitással nem tudod megmondani hogy egy 1.6 mennyit menne 2.8as valtoval meg 3.09es véggel. Tehát mind attol függ milyen fordszám értéket irsz be, azt meg csak ugy tudod beirni ha már mentél max fordulaton 4.ben.
ezzel a progival nekem is kijön a 210vég egy 2.8i-t felltételezve 6000nél 205/60 gumival.
ha semmi mást nem csinalok csak kicserélem a mocit 1.6ra, akkor az nem fogja elérni 5700nél a 200et mert nincs hozza elég ereje, hogy forogjon annyit 4.ben. Azt meg semmilyen számitással nem tudod megmondani hogy egy 1.6 mennyit menne 2.8as valtoval meg 3.09es véggel. Tehát mind attol függ milyen fordszám értéket irsz be, azt meg csak ugy tudod beirni ha már mentél max fordulaton 4.ben.
- CapriTurbo
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 310
- Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am
Pont ez a lényeg, csak a leolvasott fordulatszám értékre vetített sebességet tudod ebből kiszámolni, és megtudod, hol mennyit csal a kilóméterórád, azaz amikor pl.: egy 2.8i órája 230-at mutat menyi is volt az valójában. Az enyém is mutatott 235-öt, de vissza számolva csak 206 volt a tényleges sebesség, sőt tegnap mentem 240-et a Scorpiommal, csak mivel az automata így nincs fix kapcsolat a motor, és a kerék közt, nem használható az egyenlet.gigford wrote:Nekem is van egy kalkulatorom, excelben kiszamolja az aktualis fokozatokban elérhetö sebességet, végáttetel, kerekmeret és fordszám függvényében.
ezzel a progival nekem is kijön a 210vég egy 2.8i-t felltételezve 6000nél 205/60 gumival.
ha semmi mást nem csinalok csak kicserélem a mocit 1.6ra, akkor az nem fogja elérni 5700nél a 200et mert nincs hozza elég ereje, hogy forogjon annyit 4.ben. Azt meg semmilyen számitással nem tudod megmondani hogy egy 1.6 mennyit menne 2.8as valtoval meg 3.09es véggel. Tehát mind attol függ milyen fordszám értéket irsz be, azt meg csak ugy tudod beirni ha már mentél max fordulaton 4.ben.
Ui.: ha én egy 1.6-os motor lennék, és beraknál egy 2.8i helyére inkább be se indulnék

- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
ne is keresd... igazándiból azért írtam, mert nem tudtam hogy komoly vagy ez is csak íronia, mint az ez előtti hozzászólásgigford wrote:Nem látom az összefüggést az okosság és az egyetnemértés között.bogyo28 wrote: remélem nem komolyan írtad, te ennél okosabb vagy...


"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4