Pontosítok tényleg 15 nem 16, rosszul emlékeztem.Bogyo28 wrote:meg is lehet toldani a nyelestengelyt, Krisz úgy csinálta anno, de egyszerübb egy sierra diesel váltó, az bolt-on.... a nyelestengely átmérő az azért szokott egyezni, nekem pl az összes type 9 15mm-es, csak a type 5 angol váltóé volt 13 mm, de az kapott perselyt. viszont létezik olyan végcsapágy a főtengely végébe, ami kivül 21mm belül 13 ha esetleg a kisebb átmérőjü nyelestengelyel lenne összerakva, és akkor persely sem kell.szszaby wrote:A V6 ra rá lehet rakni simán sor4 type9-et, csak a főtengelyben meg kell fordítani a tűgörgős csapágyat meg le kell szedetni a nyelestengely végéből ha a régi váltódnak a vége 13-as a sorosé 16mm és a harangot át kell szerelni a régi váltóról. Amin a kinyomó csapágy csúszik hüvely annak a tányérjából le kell szedni egy kicsit hogy a V6 harang rámenjen. Meg ki lehet hagyni a motor és a váltó közti lemezt, hogy minél jobban belelógjon a nyelestengely a tűgörgős csapágyba. Ezekkel lehet nagyjából kompenzálni a hosszbeli különbségeket. A caprin nálam így lett megcsinálva.
A tranyón már annyit variáltam amikor ráment a soros type9, hogy a 16mm nyeles tengely maradt és a tűgörgő helyére bronz persely lett beépítve. Valamelyik önindító persely pont jó ide.
Poroszka
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Poroszka
Ford Capri MkI Essex
- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
Mester, erről írhatsz többet.White Shark wrote:
Tapasztalatból tudom hogy a soros és a v motoros nyelestengely cserélhető ,ez nem csak a v motoros és diesel váltóra vonatkozik ,nekem most egy soros váltó van a vasba ,v motoros nyelestengellyel .

Kardánról akkor annyit tudok, h a 135 cm hossz körüli kell, mert az már a hosszabb 5 gangos váltóhoz is passzol, illetve 21-24 fogú, azaz a sűrű fogazatú. A váltó felfogatása is különbözik a 4 illetve 5 sebességes váltónak? Mintha azt is megmókolták volna. A lényeg, hogy megtartja.
Bogyó, holnap hívlak, hogy kijutok-e időben. Köszönöm az ajánlatot!Bogyo28 wrote:műhely dunavarsányban van, legjobb lenne talán kora délután, mert akkor még látni lámpa nélkül. telefonszámom ott van a kapcsolat menüpontban.
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Poroszka
Igen a 4 és5 sebességes váltótartó különbözik ,de erről már van valahol írás ,van aki átfúrja ,van aki hozzáhegeszt ,keress vissza .És nem kell áttételpárt cserélni ,a nyeles tengelyen levő fogszám megegyezik a soroson és a v motoroson ,méretileg is ugyanaz ,kiveszed a rövidet a sorosból ,beteszed a v motoros hosszú csapost és már rakhatod is össze ,annyi változást fogsz érzékelni ,hogy a többi fokozat rövidebb (nem biztos hogy észreveszed )Nüansznyi a különbség ,a 4. az mindíg 1-1 ,az 5. lesz picit lassabb ,talán 5-és 10 km/ órára saccolnám ,ami még jót is tesz a 2000 v6 irdatlan 90 lovas erejének.paniperda wrote:Mester, erről írhatsz többet.White Shark wrote:
Tapasztalatból tudom hogy a soros és a v motoros nyelestengely cserélhető ,ez nem csak a v motoros és diesel váltóra vonatkozik ,nekem most egy soros váltó van a vasba ,v motoros nyelestengellyel .A fogaskerékpárt cserélve? Persze majd meglátjuk mi passzol össze, ha megy a legó.
Kardánról akkor annyit tudok, h a 135 cm hossz körüli kell, mert az már a hosszabb 5 gangos váltóhoz is passzol, illetve 21-24 fogú, azaz a sűrű fogazatú. A váltó felfogatása is különbözik a 4 illetve 5 sebességes váltónak? Mintha azt is megmókolták volna. A lényeg, hogy megtartja.
Bogyó, holnap hívlak, hogy kijutok-e időben. Köszönöm az ajánlatot!Bogyo28 wrote:műhely dunavarsányban van, legjobb lenne talán kora délután, mert akkor még látni lámpa nélkül. telefonszámom ott van a kapcsolat menüpontban.

- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
A téma teljes körbejárása érdekében még egy olyat is kérdeznék, hogy ha a nyelestengely fokszáma különbözik, akkor a következő kombináció élhet-e.
A soros váltóban jók a csapágyak, jók a tömítések, a ház, és minden egyéb. Rosz a nyeles.
A V6nak jó a nyelestengelye, és az olajhiány miatt rossz az ötös csapágya. Rosszak a csapágyok, meg az ötös.
Ha a sor4 házában a V6 nyelestengely, első 4 sebessége kerül (ha passzol, akkor a sor 4 csapágyaival, ahol kell), majd a házon kívülre a soros 5. sebessége, a maga fogaskerék párjával csapágyával, végül a sor 4 hátulja.
A tengelyvastagságok és megmunkálások talán egyeznek. Vélemény?
A soros váltóban jók a csapágyak, jók a tömítések, a ház, és minden egyéb. Rosz a nyeles.
A V6nak jó a nyelestengelye, és az olajhiány miatt rossz az ötös csapágya. Rosszak a csapágyok, meg az ötös.
Ha a sor4 házában a V6 nyelestengely, első 4 sebessége kerül (ha passzol, akkor a sor 4 csapágyaival, ahol kell), majd a házon kívülre a soros 5. sebessége, a maga fogaskerék párjával csapágyával, végül a sor 4 hátulja.
A tengelyvastagságok és megmunkálások talán egyeznek. Vélemény?
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Poroszka
Minden passzol és így is össze lehet rakni ,de mit értesz azon hogy a nyelestengely fogszáma különbözik ,kívül ,vagy belül ,mert szerintem sehol nem különbözik ,de ha kívül akkor úgy sem jó csak ha van hozzá ahoz passzoló tárcsa ,és akkor tök mindegy .Ha esetleg belül akkor meg úgy is fogaskerék-párt cserélsz ,tehát megint mindegy .Az ötödik meg nem kérdéses ,külön alumínium ház ,külön két fogaskerék ,cserélgetheted .paniperda wrote:A téma teljes körbejárása érdekében még egy olyat is kérdeznék, hogy ha a nyelestengely fokszáma különbözik, akkor a következő kombináció élhet-e.
A soros váltóban jók a csapágyak, jók a tömítések, a ház, és minden egyéb. Rosz a nyeles.
A V6nak jó a nyelestengelye, és az olajhiány miatt rossz az ötös csapágya. Rosszak a csapágyok, meg az ötös.
Ha a sor4 házában a V6 nyelestengely, első 4 sebessége kerül (ha passzol, akkor a sor 4 csapágyaival, ahol kell), majd a házon kívülre a soros 5. sebessége, a maga fogaskerék párjával csapágyával, végül a sor 4 hátulja.
A tengelyvastagságok és megmunkálások talán egyeznek. Vélemény?
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Poroszka
szerintem meg pont nem stimmel, Krisz is próbálkozott már vele kevés sikerrel, azért faragta meg a nyelestengelyt. a type-9-ben a csoportkerék az egy egység, nem tudsz olyat csinálni hogy csak az első fokozat fogaskerék párját cseréled, mert olyan nem létezik:
http://www.burtonpower.com/parts-by-fit ... t9200.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.burtonpower.com/parts-by-fit ... t9200.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Poroszka
Akkor nekem hogy sikerült ,sorosból kivettem csak a nyeles tengelyt ,v motorosból átraktam ,minden ugyanaz volt ,csoport kerék maradt a sorosé ,és azóta is megy hangtalanul .Bogyo28 wrote:szerintem meg pont nem stimmel, Krisz is próbálkozott már vele kevés sikerrel, azért faragta meg a nyelestengelyt. a type-9-ben a csoportkerék az egy egység, nem tudsz olyat csinálni hogy csak az első fokozat fogaskerék párját cseréled, mert olyan nem létezik:
http://www.burtonpower.com/parts-by-fit ... t9200.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Poroszka
én bármit el tudok képzelni, hisz van olyan váltónk, amilyet elvileg nem gyártottak ( talán type 3 V6). elméletileg más számunak kellene lennie a fogaknak a nyelestengelynél, ilyenekben nem nagyon szoktak tévedni az angol meg a gyári leírások. aztán jön az az eset, amikor valami olyan van az embernél, ami a gyári doksik szerint nem létezik. Ádinak volt olyan gyári lengőkarja, amibe 1 mm-el kisebb szilent volt, mint kellett volna, nem is nagyon tudtuk belerakni az újat, kellett másik lengőkar, abban persze már a jó méretű cucc volt. szerintem egyszerűen szerencséd volt. nekem jelenleg csak diesel meg v6 váltóm van szétszedve, azok csereszabatosak, de most már kiváncsi lennék hogy van e több féle soros...White Shark wrote:Akkor nekem hogy sikerült ,sorosból kivettem csak a nyeles tengelyt ,v motorosból átraktam ,minden ugyanaz volt ,csoport kerék maradt a sorosé ,és azóta is megy hangtalanul .Bogyo28 wrote:szerintem meg pont nem stimmel, Krisz is próbálkozott már vele kevés sikerrel, azért faragta meg a nyelestengelyt. a type-9-ben a csoportkerék az egy egység, nem tudsz olyat csinálni hogy csak az első fokozat fogaskerék párját cseréled, mert olyan nem létezik:
http://www.burtonpower.com/parts-by-fit ... t9200.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ha megnézed ezt a pdf-et, akkor látszik hogy csak az angoloknál miket kavartak váltó ügyben:
http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... rtical.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
én még azt vettem észre, hogy ugye ezeket a cuccokat gyártották az angoloknál és a németeknél is, és nem mindig egyeztek a dolgok. pl Ádi mk2 escortjában mint nagy nehezen kideritettük Köln híd van. Én eddig csak az Atlas meg a English hidat ismertem fordéknál, az elöl és a hátul szerelőset. de kiderült hogy van még köln, baby atlas, meg nagyobb english, csak valamelyiket csak angliában valamelyiket meg csak németeknél gyártottak. nem lennék meglepve, ha kiderülne hogy a soros váltó is létezett több féle béléssel...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
Bogyo28 wrote:én bármit el tudok képzelni, hisz van olyan váltónk, amilyet elvileg nem gyártottak ( talán type 3 V6). elméletileg más számunak kellene lennie a fogaknak a nyelestengelynél, ilyenekben nem nagyon szoktak tévedni az angol meg a gyári leírások. aztán jön az az eset, amikor valami olyan van az embernél, ami a gyári doksik szerint nem létezik. Ádinak volt olyan gyári lengőkarja, amibe 1 mm-el kisebb szilent volt, mint kellett volna, nem is nagyon tudtuk belerakni az újat, kellett másik lengőkar, abban persze már a jó méretű cucc volt. szerintem egyszerűen szerencséd volt. nekem jelenleg csak diesel meg v6 váltóm van szétszedve, azok csereszabatosak, de most már kiváncsi lennék hogy van e több féle soros...White Shark wrote:Akkor nekem hogy sikerült ,sorosból kivettem csak a nyeles tengelyt ,v motorosból átraktam ,minden ugyanaz volt ,csoport kerék maradt a sorosé ,és azóta is megy hangtalanul .Bogyo28 wrote:szerintem meg pont nem stimmel, Krisz is próbálkozott már vele kevés sikerrel, azért faragta meg a nyelestengelyt. a type-9-ben a csoportkerék az egy egység, nem tudsz olyat csinálni hogy csak az első fokozat fogaskerék párját cseréled, mert olyan nem létezik:
http://www.burtonpower.com/parts-by-fit ... t9200.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ha megnézed ezt a pdf-et, akkor látszik hogy csak az angoloknál miket kavartak váltó ügyben:
http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... rtical.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
én még azt vettem észre, hogy ugye ezeket a cuccokat gyártották az angoloknál és a németeknél is, és nem mindig egyeztek a dolgok. pl Ádi mk2 escortjában mint nagy nehezen kideritettük Köln híd van. Én eddig csak az Atlas meg a English hidat ismertem fordéknál, az elöl és a hátul szerelőset. de kiderült hogy van még köln, baby atlas, meg nagyobb english, csak valamelyiket csak angliában valamelyiket meg csak németeknél gyártottak. nem lennék meglepve, ha kiderülne hogy a soros váltó is létezett több féle béléssel...
Szerintem sikerült belenyúlni egy 2,3 v6 5ös váltó nyeles tengelyébe annak az áttételei csontra megegyeznek a soroséval. Csak gyártották vagy egy évig.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
Ma megyek a műhelybe folytatni a szöszölést. Az apósom belenézett, és azt mondta megegyezik a fogszám. Látom esélyét, hogy az angol doksiban csak a 2.8 V6 váltó szerepel, nem említik a 2.0 vagy 2.3 V6 váltóját. Azok megegyezhetnek a soroséval, és ez a motorok teljesítmény adatai szerint is kézenfekvő lenne.
Ha tudok többet, majd írok.
Ha tudok többet, majd írok.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Poroszka
angoloknál nem volt capriban 2.0 V6 és 2.3 V6 sem, ezért náluk nem létezett 3.22 végáttétel sem. meg a gyakorlat azt mutatja, hogy szinte mindenből volt olyan, amit a gyári doksik szerint nem gyártottak. gyári microfilmről scannelt cikkszámok szerint nem lehetne különbség a V6 type9 váltók közt, a gyakorlatban mégis van. ha a fogszám egyezik, át kell rakni, ha meg nem, akkor ugysem lehet...paniperda wrote:Ma megyek a műhelybe folytatni a szöszölést. Az apósom belenézett, és azt mondta megegyezik a fogszám. Látom esélyét, hogy az angol doksiban csak a 2.8 V6 váltó szerepel, nem említik a 2.0 vagy 2.3 V6 váltóját. Azok megegyezhetnek a soroséval, és ez a motorok teljesítmény adatai szerint is kézenfekvő lenne.
Ha tudok többet, majd írok.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
Helyzetjelentés. Kerekein a vas jár - kél, olaj nem folyik.
A sierra sor4 váltója a V6 nyelestengelyével szépen megy, összepasszolt. Rugók felújítva, gátlók cserélve, megemelkedett az autó 5-6 cm minden oldalon. Viszont a régi váltót is összetenném V6 kompatibilis állapotba, ezért kérdezem, hogy van-e valakinek fölös V6 nyelestengelye? Bontott / rossz váltóból 18 fogas?
Ez a leírás alapján a 2.3 nyelestengelye megegyezik fogszámban a sor4gyel.
http://www.type9gearbox.co.uk/type-9-variations.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ugyancsak kérdés, hogy valamiért a jelenlegi állapotában a kuplung tárcsa fordítva került fel, különben a nyelestengelyt tartó tölcsér (nem tudom a szaki nevét, talán front cover a fenti lap nyelvezete szerint) beleütközik. Azt látom, hogy a régi váltón ez a tölcsér (mint ahogy a nyeles tengely is) hosszabb, mint a sor4esén. Ha a sor4ét tettük volna fel talán nem kell a kuplung tárcsát megfordítani. Tudja valaki, hogy gyárilag mennyinek kéne lenni a hosszának? A leírás alapján hosszú tartozik a V6okhoz, rövid a sor4hezt és a dieselhez, de akkor nálam mér lóg bele a kuplungtárcsába?
Köszönet!

A sierra sor4 váltója a V6 nyelestengelyével szépen megy, összepasszolt. Rugók felújítva, gátlók cserélve, megemelkedett az autó 5-6 cm minden oldalon. Viszont a régi váltót is összetenném V6 kompatibilis állapotba, ezért kérdezem, hogy van-e valakinek fölös V6 nyelestengelye? Bontott / rossz váltóból 18 fogas?
Ez a leírás alapján a 2.3 nyelestengelye megegyezik fogszámban a sor4gyel.
http://www.type9gearbox.co.uk/type-9-variations.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ugyancsak kérdés, hogy valamiért a jelenlegi állapotában a kuplung tárcsa fordítva került fel, különben a nyelestengelyt tartó tölcsér (nem tudom a szaki nevét, talán front cover a fenti lap nyelvezete szerint) beleütközik. Azt látom, hogy a régi váltón ez a tölcsér (mint ahogy a nyeles tengely is) hosszabb, mint a sor4esén. Ha a sor4ét tettük volna fel talán nem kell a kuplung tárcsát megfordítani. Tudja valaki, hogy gyárilag mennyinek kéne lenni a hosszának? A leírás alapján hosszú tartozik a V6okhoz, rövid a sor4hezt és a dieselhez, de akkor nálam mér lóg bele a kuplungtárcsába?
Köszönet!
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Poroszka
Talán mert fordítva tetted fel ,vedd vissza ,és fordítsd meg ,és megszűnik a probléma.Ugye mondtam hogy össze lehet rakni a sorost a ,V, nyelestengellyel .
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Poroszka
Szerintem nem a cső ér bele ,hanem a szerkezet villái a tárcsa közepébe ,az is csak akkor ha rá kuplungolsz ,mert a hosszú fele van kívül.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Poroszka
ha jól értam azt írja, hogy azért kell fordítva feltenni, hogy rajta legyen a ricnin a kuplung, és az meg azért lehet, mert a soros és a v nyelestengely nem egyforma, máshol van rajta a ricni. az össze lehet rakni, és a jó nem egy fogalom.White Shark wrote:Talán mert fordítva tetted fel ,vedd vissza ,és fordítsd meg ,és megszűnik a probléma.Ugye mondtam hogy össze lehet rakni a sorost a ,V, nyelestengellyel .
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4